Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2746 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לגופו של ענייין:

 

זה לא לגיטימי שהאחריות מגולגלת על הנהג השוכר.

 

 

אם כל הטיפולים בוצעו במורשה, שיפנו ללובימסקי ויבקשו השתתפות, סיכוי טוב שיקבלו.

 

אם הטיפולים בוצעו במוסך כללי, לא תהיה השתתפות כנראה.

 

 

 

 

 

אגב אחריות ל 200.000 או שנתיים זה למעשה תנאים פחות טובים ממה שמקבל כל רכב רגיל.

 

לפי החוק בארץ כל רכב פרטי חייב להגיע עם שנתיים אחריות בלי הגבלת ק"מ. כנראה שזה לא חל על מוניות.

 

 

פורסם

הוראות היצרן בנוגע להחלפת רצועת תיזמון הן בגדר המלצה בלבד.

 

ברוב המכוניות קולעים בול, זה מחזיק בדיוק כמו שהיצרן אומר ואפילו יותר (בפיקאסו 2 ליטר החלפתי סט טיימינג. היצרן אמר 5 שנים או 120 ק"מ, בפועל קניתי את הרכב בחריגה של שנתיים ו 40,000 ק"מ מהמלצת היצרן. הרצועה והמותחנים יצאו במצב מצויין). כנ"ל בברלינגו 2.0HDI (גם שם 5 שנים או 120K ק"מ) - יצאה אחרי 5.5 שנים במצב מעולה (מבחינת סף קילומטרים - צבר פחות מ 120K ק"מ ממהחלפה האחרונה).

 

גם במנועי DV6 לא נתקלתי ברצועות שנקרעות טרם זמנן, רוב המכוניות שראיתי בדגמים הראשונים עשו החלפה ראשונה אחרי 180K (זו היתה השגרה בהתחלה).

 

מקרים לכאן או לכאן תמיד יכולים להיות - ובמונית תמיד צריך להחמיר כי יש כאלה שעומדים עם הרכב בסרק המון שעות ביחס לרכב פרטי רגיל.

הבעיה עם מוניות זה שבמקום להחמיר (להוציא יותר כסף על תחזוקה, אבל לשמור על הרכב 100% תקין - כי הוא שותף מלא לפרנסה שלך) מה שקורה בפועל זה שהם חוסכים בכל דרך אפשרית. זה לא קורה רק אצל בעלי מוניות, אבל שם זה מורגש באופן קיצוני יותר.

גם הרכב שלי שותף מלא לפרנסה שלי, וזו הסיבה שאני לא מזניח אלא מחליף לפני הזמן או מקסימום בזמן, ובחלקים טובים.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון,

בסופו של דבר הלך ראש מנוע, עד לרגע זה בעל המונית לא דרש תשלום עבור התיקון.

אם היה התפתחויות, אעדכן

צ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד 2026

מאזדה 3 ספיריט 2014 2.0

פורסם

אל תשכח לזרוק שאם רוצים למכור (לפרטי) במידה והרכב 5 מקומות, אשמח לתת הצעה

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם
הוראות היצרן בנוגע להחלפת רצועת תיזמון הן בגדר המלצה בלבד.

 

ברוב המכוניות קולעים בול, זה מחזיק בדיוק כמו שהיצרן אומר ואפילו יותר (בפיקאסו 2 ליטר החלפתי סט טיימינג. היצרן אמר 5 שנים או 120 ק"מ, בפועל קניתי את הרכב בחריגה של שנתיים ו 40,000 ק"מ מהמלצת היצרן. הרצועה והמותחנים יצאו במצב מצויין). כנ"ל בברלינגו 2.0HDI (גם שם 5 שנים או 120K ק"מ) - יצאה אחרי 5.5 שנים במצב מעולה (מבחינת סף קילומטרים - צבר פחות מ 120K ק"מ ממהחלפה האחרונה).

 

גם במנועי DV6 לא נתקלתי ברצועות שנקרעות טרם זמנן, רוב המכוניות שראיתי בדגמים הראשונים עשו החלפה ראשונה אחרי 180K (זו היתה השגרה בהתחלה).

 

מקרים לכאן או לכאן תמיד יכולים להיות - ובמונית תמיד צריך להחמיר כי יש כאלה שעומדים עם הרכב בסרק המון שעות ביחס לרכב פרטי רגיל.

הבעיה עם מוניות זה שבמקום להחמיר (להוציא יותר כסף על תחזוקה, אבל לשמור על הרכב 100% תקין - כי הוא שותף מלא לפרנסה שלך) מה שקורה בפועל זה שהם חוסכים בכל דרך אפשרית. זה לא קורה רק אצל בעלי מוניות, אבל שם זה מורגש באופן קיצוני יותר.

גם הרכב שלי שותף מלא לפרנסה שלי, וזו הסיבה שאני לא מזניח אלא מחליף לפני הזמן או מקסימום בזמן, ובחלקים טובים.

 

איציק

עניין דומה - באוקטביה שהייתה לי המורשה דורש כל 120 אלף טיימינג והיצרן העולמי דורש כל 210 אלף משכתי איתה עד איזה 180 ותוך כדי כמובן פתחתי את הטיימינג להיסתכל..כמו חדש! לא החלפתי כמובן והרכב נימכר אחר כבוד. יש פה איזה כיסתוח שמעורב בו אינטרס כלכלי כמובן.

פורסם

מהמר שזה פשוט הנחיה למכוניות שעובדות בתנאי שימוש קשים.

 

שזה דבר נפוץ, אצל חלק גדול מהיצרנים מדינת ישראל נחשבת איזור עם תנאי שימוש קשים.

 

 

פורסם
מהמר שזה פשוט הנחיה למכוניות שעובדות בתנאי שימוש קשים.

 

שזה דבר נפוץ, אצל חלק גדול מהיצרנים מדינת ישראל נחשבת איזור עם תנאי שימוש קשים.

 

סביב ה 500 קמ ליום הייתי נוסע איתה..נישמע בהחלט תנאים קשים אך עדיין יש הבדל שמדובר בחצי מהקמ שעליו ממליץ היצרן העולמי. ועדיין..הטיימינג ניראה כמו חדש . יש לי חברים עם אותו הרכב שגם כן החליטו לעשות את הטיימינג בסביבות ה 200 אלף קמ וגם אז ראו שהטיימינג הישן יוצא כמו חדש. שהמורשה מחליט משהו כניראה ששום הוכחה לא תשנה זאת ולכן אני מאמין שיש פה את הפאן הכלכלי מעבר לסיכון שבו תיקרע הרצועה.

פורסם

תבדוק מה אומר היצרן לגבי תנאי שימוש קשים.

 

 

בדרך כלל לא היבואן קובע את שגרת הטיפולים אלא יצרן הרכב.

 

 

אם האוקטביה הייתה מונית - אז אוטומטית היא נחשבת כרכב שעובד בתנאי שימוש קשים מבחינת היצרן.

 

 

פורסם

מאור אני חושב שזה מעשה פזיז ומעט יהיר להצהיר הצהרות כפי שהצהרת כאן בדיון.

ראשית, לך או לחבריך אין את הכלים המתאימים לבחון את מצב רצועת הטיימינג שהוחלפה. זה שהרצועה הישנה לא התפוררה עדין רחוק מלהעיד על מצבה.

 

שנית, אני מאמין שאתה לא מודע לאופן בו בוחרים חלקים בתעשייה ואיך בוחרים את הוראות התחזוקה. כאשר יצרן מעוניין לרכוש מהספק החיצוני שלו חלקים מתבלים הוא מקבל ממנו נתונים אשר מתארים את אחוזי הכשל פר כמות עבודה מסוימת במאמץ מסוים (נניח בתנאים X וY עשר מתוך כל אלף רצועות ייקרעו).

כלומר שבהנחה ואתה יודע את המאמץ שהולך לפעול על הרצועה (ואת שאר התנאים) אתה צריך לבחור מהו אחוז הרצועות שאתה מוכן שייכשלו, כמובן שככל שתרצה לצמצם את אחוז הרצועות הכושלות תצטרך להקטין את המרווח בין החלפות הרצועה.

בתחום רצועות הטיימינג (ושאר החלקים הסופר קריטיים) השאיפה היא להגיע לאפס אחוזי כשל ועל כן ההוראות הקפדניות.

 

אז האם ניתן לנסוע עם הרצועה יותר ממה שמומלץ על ידי היצרן? בוודאי - אבל אתה תגדיל באופן משמעותי את האחוז לכשל, ובמקרה של רצועת טיימינג זה הימור יקר במיוחד.

×
×
  • תוכן חדש...