Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה- קיט זחלן למתחילים + שיפור שלדה למשאית BRUDER מוסבת ל RC


שימו לב! השרשור הזה בן 1669 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!

יחסית חדש בתחום ה RC. ברצוני להמליץ על קיט נחמד וממש לא יקר של זחלן. לדעתי מצויין עבור מתחילים שרוצים ללמוד על תחום ה RC ובמיוחד על זחלנים. הקיט מתוצרת סינית, חברה שנקראת WPL. מוצעים כמה דגמים של משאיות ורכבי שטח. האיכות רחוקה מקיטים מקצועיים אבל התוצאה בהשוואה למחיר לא רעה בכלל.

 

כבר די הרבה זמן עוקב אחרי החברה הזו בכל מני סרטונים ביוטיוב. החלטתי להזמין לעצמי קיט שכזה לצורך בדיקה של השלדה (אפרט על המטרה בהמשך)

 

הדגם שבחרתי הוא C24

 

Screenshot_20181123-142128_eBay.jpg

(תמונה מהרשת)

 

בדרך כלל יותר בקטע של משאיות, ויש להם כאלה, אבל השלדה שלהם עם קפיצי עלה. בדגם הזה הסרנים מעוגנים במרכז ומחוברים עם מוטות רדיוסים וקפיצים בולמי זעזועים מה שהופך את השלדה להרבה יותר מעניינת מבחינתי.

ההנעה היא 4X4 שני סרנים חיים. מנוע במרכז עם תמסורת וגלי הנע. החסרון (קצת מאכזב) שהסרנים הם לא פלנטריים. כלומר הציר הוא אחיד לכל האורך ומתנהג כמו דיפרנציאל נעול (גיליתי את זה רק כאשר הדגם הגיע). בכל זאת יתרון נחמד מבחינתי הוא שהסרן וורסטילי. כלומר ניתן לפתוח את המכסה שלו ולהוסיף גל הניע ממשיך.

 

כך נראה הסרן

20181124_014047.jpg 20181124_014015.jpg

 

עוד יתרון נחמד הוא שניתן להזמין חלקים בנפרד על מנת לשדרג את הדגם ובניהם סרן פלנטרי (כל גלגל נע עצמאי) אולי אזמין בהמשך.

 

איכות החלקים היא בינונית אך גם המחירים בהתאם. הדגם עלה כ 110 שקלים ללא שלט ורסיבר (אין לי צורך בהם, יש לי בערמות) חלקים בודדים לא יקרים במיוחד כ 15 -20 שקלים בממוצע לחלק.

 

בניית השלדה

 

20180511_194958.jpg20180908_121319.jpg 20180908_121527.jpg20180908_121509.jpg

 

 

 

אני עוצר את בניית הדגם כאן.

 

הסיבה שקניתי את הקיט, היא בכדי לבדוק את איכותו, והאם השלדה שלו מתאימה לדגם אחר שבניתי בעבר בכדי לשפר אותו.

למרות האיכות הבינונית אני חושב שיש בסיס טוב. עם שיפורים קלים יהיה אפשר להתאים אותה לדגם שלי.

 

בכל זאת, לפני שאני ממשיך, לא אשאיר אתכם סקרנים לגבי הדגם המקורי ואני מצרף סרטון שמצאתי ביוטיוב איך זה נראה בתצורה הסופית

 

 

מי שחד עין וודאי שם לב שלכל סרן בשלדה הנוכחית הוספתי יציאות לגל הינע ממשיך. (הזמנתי בנפרד)

בנוסף, הזמנתי עוד דגם זהה לנוכחי, על מנת לקחת את החלק הקדמי והאחורי של השלדה שלו ובכך להפוך את השלדה הנוכחית ל 8X8.

 

בעבר נסיתי להסב דגמי משאיות BRUDER ל RC. התוצאות היו לא רעות, אך התנהגות הכביש ומערכת ההנעה היו חלשות וזאת למרות שיפורים ונסיונות שונים להוסיף כח הנעה.

אני הולך להפוך את אחד הדגמים שהסבתי בעזרת השלדה הזו ל TRAIL TRUKE 8X8.

 

עדכונים תוך כדי תהליך. בהצלחה...

עריכה אחרונה על ידי silence
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • שבועיים מאוחר יותר ...

זהו הרכב המקורי

 

IMG_8774.jpg

 

כך נראה הרכב לאחר הסבה לRC

IMG_9585.jpg

 

את השלדה של הרכב הזה אני רוצה לשפר ולהפוך ל TRAIL TRUCK בעזרת שלדה כפולה של WPL.

 

לשלדת הבסיס של הקיט שהמלצתי עליו, מתחברת שלדה נוספת זהה. חלק אחד מקדימה (סרן היגויי) וחלק נוסף מאחורה (סרן אחורי)

 

כך זה נראה בתהליך ההרכבה

 

20180929_195701.jpg

 

המנוע יושב במרכז. בדיוק כמו בתצורה המקורית של הדגם של WPL. הכח עובר דרך תמסורת לגלי ההינע.

היגויי על ידי סרוו מרכזי בין שני הסרנים הקדמיים.

 

כך זה נראה

 

20181110_025630.jpg

 

די הפריעה לי העובדה שהסרנים הם לא פלנטריים. ישנה חברה נוספת (גם סינית) שמייצרת דגמים דומים עם אותם סרנים JJRC. הזמנתי סרנים כאלה. מקווה שיתאימו לשלדה הזו. בנוסף הזמנתי מנוע יותר חזק , עם תמסורת יותר רצינית. (צריך להניע מערכת כפולה מהמתוכנן...)

וצמיגי גומי רכים, לקבלת אחיזה טובה.

עריכה אחרונה על ידי silence
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

כל הכבוד!האם נעשה חישוב כלשהו בעניין זוויות ההיגוי הכפול או שפשוט ההיגוי חובר כפי שהוא לסרוו?התמסורות של WPL יכולות להתמודד עם מנוע חזק יותר?ממתין לפרויקט הבא שלך...:)

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה חבר על הפרגון!

בקשר להיגוי, ברכב אמיתי זוית ההגה של הסרן הקדמי מבין השניים היא יותר גדולה. העומס על הסרנים בדגם, שונה לגמרי מאשר ברכב אמיתי לכן לא יחסתי לזה חשיבות. הסרוו פשוט יושב במרכז ומניע את הסרנים שווה בשווה (פחות או יותר) מה שכן לאחר ההרכבה כן בוצע "כיוון פרונט" עלידי שינוי האורכים של הזרועות המניעות כך שבנסיעה ישר הסרנים יהיו מקבילים.

 

התמסורות עשויות פלסטיק. המנוע שהרכבתי הוא משודרג (צריך להניע כמות כפולה של סרנים ולשאת משקל גדול יותר מזה של WPLׂ ) עם גיר מתכת.

 

זה מה שהוא עשה לגלי ההניע

20190218_195519.jpg

 

ישנם לא מעט אפשרויות לשדרוג חלקים. בין היתר גלי הניע וסרנים ממתכת במחירים לא יקרים כל כך. לאור התוצאות הזמנתי את החלקים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

אני מבין בנושא כמו שחמור מבין במרק פירות. אין לי רכבי שלט וכנראה גם לא יהיו לי.

אבל תופעה אחת צדה את העין שלי. כל עצירה היא חדה ולא ריאלית, ורואים שהרכב מיטלטל על הצמיגים הרכים שלו. אין מערכות סרוו עם עצירה הדרגתית ואולי ניתנת לכוון? לטעמי (כאמור ללא ניסיון מעשי) זה היה משפר את החוויה. האם יתכן שאורך גלי ההנעה והגמישות שלהם לפיתול מחמירים את התופעה?

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו.

מהצילומים לא הבחנתי אם הקפדת להרכיב את גלי ההינע הקרדניים בזויות הנכונות כדי למנוע מהגלגלים להאיץ ולהאט תוך כדי סיבוב. זה חשוב כדי למנוע הפסדי אנרגיה והחלקת צמיגים.

כמו כן לפחות גל הנע אחד היוצא מהמנוע נטוי בזווית גדולה מאד. אין אפשרות למתן מעט את הזוית? למשל להגביה מעט את המנוע או להנמיך מעט את הכניסה לסרן? הטיה גדולה גורמת לפעולה לא חלקה, במיוחד לאחר שהמערכת תפתח קצת חופש.

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין בנושא כמו שחמור מבין במרק פירות. אין לי רכבי שלט וכנראה גם לא יהיו לי.

אבל תופעה אחת צדה את העין שלי. כל עצירה היא חדה ולא ריאלית, ורואים שהרכב מיטלטל על הצמיגים הרכים שלו. אין מערכות סרוו עם עצירה הדרגתית ואולי ניתנת לכוון? לטעמי (כאמור ללא ניסיון מעשי) זה היה משפר את החוויה. האם יתכן שאורך גלי ההנעה והגמישות שלהם לפיתול מחמירים את התופעה?

 

יוסי

 

בקשר לעצירות, זה משהו שניתן לכוון בשלט עצמו. כלומר איך תגיב הפקודה במצב של עזיבת המצערת. מדובר בהפעלה ראשונית ועדיין לא הגעתי להתעסקות עם הכיוונים האלה.

הצמיגים הגיעום עם בטנת ספוג. אני הוצאתי אותם כי חשבתי שזה ייתן אחיזה יותר טובה. (כמו הורדת לחץ אוויר בצמיג) אפשר בקלות להחזיר אותם.

אורך גלי ההינע זו עובדה קיימת. אני לקחתי שלדה שהיא מוצר מדף שמתאים למידות של הרכב שלי והכפלתי אותה. כלומר שני שלדות מחוברות. (יותר נכון שלדה אחת עם תוספת של חלק שלדה קדמי וחלק שלדה אחורי. לא היה ניתן לשנות את אורך גלי ההינע כיוון שאז הם לא היו מגיעים למיקום של הסרן.

מדובר בסוג של קומבינה. כמובן שיש מוצרי מדף איכותיים מאד. אני העדפתי לנסות לבנות משהו משלי. לא בגלל חיסכון כספי, פשוט נהנה מאד מהתכנון והיישום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו.

מהצילומים לא הבחנתי אם הקפדת להרכיב את גלי ההינע הקרדניים בזויות הנכונות כדי למנוע מהגלגלים להאיץ ולהאט תוך כדי סיבוב. זה חשוב כדי למנוע הפסדי אנרגיה והחלקת צמיגים.

כמו כן לפחות גל הנע אחד היוצא מהמנוע נטוי בזווית גדולה מאד. אין אפשרות למתן מעט את הזוית? למשל להגביה מעט את המנוע או להנמיך מעט את הכניסה לסרן? הטיה גדולה גורמת לפעולה לא חלקה, במיוחד לאחר שהמערכת תפתח קצת חופש.

 

יוסי

כמו שציינתי בהודעה הקודמת, הזויות והאורכים של גלי ההינע הם עובדה קיימת. כלומר חלק מקיט שהרכבתי. צודק לגבי הזוית של היציאה מהמנוע. היא בהחלט די חדה, מה גם שאני החלפתי את המנוע והתמסורת להרבה יותר חזקות מהמקוריות דבר שגרם לשבירה של גלי ההינע.

הסרנים שהשתמשתי בהם הם פלנטריים ולא כמו בתמונה שהצגתי בהתחלה. שם מופיע סרן "נעול" לא פלנטרי (זה מה שמגיע עם הקיט)

כך נראה סרן פלנטרי כמוהו השתמשתי בתצורה שמופיע בסרטון

 

20181110_022651.jpg

 

בתצורה הזו בניגוד לסרן נעול, הגלגלים, בזמן סיבוב מסתובבים כל אחד במהירות המתאימה לקשת שהוא עובר.

 

האפשרות היחידה לשנות את הזויות של גלי ההינע היא להחליף את המנוע לכזה שהיציאות של התמסורת ממנו הם יותר נמוכות ולהזמין גלי הינע באורכים שונים ולהתאים אותם. את רוחק הסרנים לא ניתן לשנות כיוון שזה לא יתאים למבנה הרכב.

 

כשיהיה לי זמן אני אתפנה לשפר את הדגם הזה. סה"כ הוא די חזק ואני די מרוצה מהתוצאה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתה מכנה סרן פלנטרי הוא פשוט סרן בעל דיפרנציאל. אולי 'פלנטרי' הוא השם באינטרנט אבל זה פשוט דיפרנציאל.

אבל לא התייחסת לנקודת מפתח. הזוית בין שני קצות גלי ההנע. אם ניתן לשלוף את 2 חלקי הגל זה מזה ולשלב אותם חזרה בכמה מצבים אז יתכן שבטעות הרכבת אותם בזוית לא נכונה. זה קריטי כי התוצאה של טעות כזו היא מהירות עולה ויורדת תוך כדי סיבוב של הכניסה לסרן למרות שהמנוע מסתובב במהירות קבועה. אם לא ניתן להפריד את 2 חלקי הגל הקרדני או שניתן להרכיבם רק בזוית אחת אז אין כל בעיה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולמה גובה הכניסה לסרנים שונה, למשל הסרן הקדמי ביותר ביחס לסרן השני, וכך גם מאחור. כל שינוי גובה כזה מצריך זויות בתנוחת גלי ההנע.

והאם אינך יכול להרכיב את המנוע בהפרש גובה קטן יותר מול הסרנים? שינוי זוית הכניסה לסרן לא ישפר את אחידות המהירות הזויתית. אין אפשרות להרכיב את המנוע מתחת לשלדה במקום מעליה?

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך להבין שאני לא איזה מהנדס רכב או מישהו שמתעסק בבניית רכבים על שלט באופן קבוע. סה"כ חובבן והרמה היא בהתאם. גובה הכניסה לסרנים אינו שונה. כולם מורכבים בצורה מאוזנת מעוגנים על ידי מוטות רדיוסים וקפיצים. מה שכן ה"ביצה" היא לא במרכז הסרן מה שמצריך להרכיב כל סרן הפוך מזה שלידו. יתכן שזה מה שגורם בתמונה שצירפתי להיראות כאילו הסרנים לא מאוזנים.

 

הנה תמונות מזוית שונה

 

20180929_201149.jpg 20180929_195548.jpg

 

המנוע לא מורכב מעל השלדה, הוא מורכב בתוכה. כמובן שאפשר להזיז אותו לאן שרוצים. אבל כך תכנן אותו היצרן

 

20180511_194958.jpg

 

לא חושב שזה ישפיע בצורה כזו משמעותית אם אני אנמיך / אשתמש במנוע עם יציאות יותר נמוכות.

 

קראתי לסרן "פלנטרי" (או דיפרנציאלי זה אותו דבר) כיוון שהקיט לא מגיע עם סרן כזה. צירפתי תמונה בהתחלה של הסרן המקורי. הוא פשוט ציר אחד מגלגל לגלגל עם גלגל שניים מקובע כלומר מהירות סיבוב הגלגלים, הימני והשמאלי תמיד זהה. (כמו בסרן שנעלו לו את הדיפרנציאל) זאת בניגוד לסרן דיפרנציאלי (אני קראתי לו כאן פלנטרי) שבו כל גלגל נע במהירות המתאימה למרחק שהוא עובר.

בקשר לזוית בין שני קצוות גל ההינע. אכן ניתן להפריד את שני החלקים, אך ניתן לחבר אותם רק בשני מצבים. יש שגם מוביל שמאפשר לחבר אותם במצב אחד או ב 180 מעלות הפוך לו כך שאין בעייה של מהירות משתנה בכניסה לסרן.

 

העדת על עצמך שאתה מבין בנושא "כמו חמור שמבין במרק פירות", כך אמרת, עושה רושם שאתה מבין "הרבה" יותר מזה...

עריכה אחרונה על ידי silence
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, 'חשפת' אותי. ידעתי שלא מתאים לי לעבוד במוסד.....

מהנדס מכונות בוגר הטכניון עם הרבה קורסים בהנדסת רכב (בזמנו).

רק בשבועיים האחרונים נחשפתי בעבודתי למנוע חשמלי ענקי שגזר את הברגים של המכסה הקדמי שלו בגלל מכות חזקות שמגיעות אליו דרך גל קרדני שאינו משוור - שיוור הוא יישור של המניע למונע מבחינת הציר הגיאומטרי שלאורך החלק. באינטרנט תוכל למצוא על זה חומר תחת המושג אליימנט. כשאתה רואה איך יצרני רכב מעיזים להוציא מכוניות עם זויות לא זהות בגלים קרדניים אתה מבין שאריכות ימים ופעולה חלקה לא מטרידות אותם.

אם אתה שלם עם מה שהשגת, דייני.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם!

יחסית חדש בתחום ה RC. ברצוני להמליץ על קיט נחמד וממש לא יקר של זחלן. לדעתי מצויין עבור מתחילים שרוצים ללמוד על תחום ה RC ובמיוחד על זחלנים. הקיט מתוצרת סינית, חברה שנקראת WPL. מוצעים כמה דגמים של משאיות ורכבי שטח. האיכות רחוקה מקיטים מקצועיים אבל התוצאה בהשוואה למחיר לא רעה בכלל.

 

כבר די הרבה זמן עוקב אחרי החברה הזו בכל מני סרטונים ביוטיוב. החלטתי להזמין לעצמי קיט שכזה לצורך בדיקה של השלדה (אפרט על המטרה בהמשך)

 

הדגם שבחרתי הוא C24

 

[ATTACH=CONFIG]512718[/ATTACH]

(תמונה מהרשת)

 

בדרך כלל יותר בקטע של משאיות, ויש להם כאלה, אבל השלדה שלהם עם קפיצי עלה. בדגם הזה הסרנים מעוגנים במרכז ומחוברים עם מוטות רדיוסים וקפיצים בולמי זעזועים מה שהופך את השלדה להרבה יותר מעניינת מבחינתי.

ההנעה היא 4X4 שני סרנים חיים. מנוע במרכז עם תמסורת וגלי הנע. החסרון (קצת מאכזב) שהסרנים הם לא פלנטריים. כלומר הציר הוא אחיד לכל האורך ומתנהג כמו דיפרנציאל נעול (גיליתי את זה רק כאשר הדגם הגיע). בכל זאת יתרון נחמד מבחינתי הוא שהסרן וורסטילי. כלומר ניתן לפתוח את המכסה שלו ולהוסיף גל הניע ממשיך.

 

כך נראה הסרן

[ATTACH=CONFIG]512719[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]512720[/ATTACH]

 

עוד יתרון נחמד הוא שניתן להזמין חלקים בנפרד על מנת לשדרג את הדגם ובניהם סרן פלנטרי (כל גלגל נע עצמאי) אולי אזמין בהמשך.

 

איכות החלקים היא בינונית אך גם המחירים בהתאם. הדגם עלה כ 110 שקלים ללא שלט ורסיבר (אין לי צורך בהם, יש לי בערמות) חלקים בודדים לא יקרים במיוחד כ 15 -20 שקלים בממוצע לחלק.

 

בניית השלדה

 

[ATTACH=CONFIG]512721[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]512722[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]512723[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]512724[/ATTACH]

 

 

 

אני עוצר את בניית הדגם כאן.

 

הסיבה שקניתי את הקיט, היא בכדי לבדוק את איכותו, והאם השלדה שלו מתאימה לדגם אחר שבניתי בעבר בכדי לשפר אותו.

למרות האיכות הבינונית אני חושב שיש בסיס טוב. עם שיפורים קלים יהיה אפשר להתאים אותה לדגם שלי.

 

בכל זאת, לפני שאני ממשיך, לא אשאיר אתכם סקרנים לגבי הדגם המקורי ואני מצרף סרטון שמצאתי ביוטיוב איך זה נראה בתצורה הסופית

 

 

מי שחד עין וודאי שם לב שלכל סרן בשלדה הנוכחית הוספתי יציאות לגל הינע ממשיך. (הזמנתי בנפרד)

בנוסף, הזמנתי עוד דגם זהה לנוכחי, על מנת לקחת את החלק הקדמי והאחורי של השלדה שלו ובכך להפוך את השלדה הנוכחית ל 8X8.

 

בעבר נסיתי להסב דגמי משאיות BRUDER ל RC. התוצאות היו לא רעות, אך התנהגות הכביש ומערכת ההנעה היו חלשות וזאת למרות שיפורים ונסיונות שונים להוסיף כח הנעה.

אני הולך להפוך את אחד הדגמים שהסבתי בעזרת השלדה הזו ל TRAIL TRUKE 8X8.

 

עדכונים תוך כדי תהליך. בהצלחה...

אפשר בבקשה קישור למאותגרים??

 

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

HU: clarion 786Amp1: jbl 1004 Amp2: sundown audio sae1000d comp': polk audio 5251 db SUB:polk audio sr 12dvc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1669 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...