Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקיפה ע"י בעל מוסך


Coro
שימו לב! השרשור הזה בן 2032 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 227
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

התלבטתי אם להעלות על גרר למוסך הקבוע שלי שזה 4-5 שעות בגרר ולהסתכן שיגיע לקראת סגירה ביום קצר, או לקחת את העבודה הפשוטה למוסך 5 דקות ממני.

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שווה לך כל האנרגיה בסיפור? עזוב, מחר בא יום חדש, שכח מהעניין, לא עושה טוב בנשמה.

לא באמת קרה לך נזק ממשי ששווה להתעסק ולדוש בעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זה בדיוק העניין. נפלת על שירות גרוע. קורה. את העבודה לפחות עשו, לא נגרם נזק נוסף לרכב ולא שילמת יותר ממה שצריך. אז לא התייחסו אליך כמו שציפית, לא נורא. תצביע ברגליים.

לא ראיתי מי לא שמר על פרופורציות ומי השתולל מכל דבר קטן. עזוב שמובא רק צד אחד, מובא כאן סיפור מסוים ודעות של אנשים.

 

 

 

לא במקרה הזה. אחרים מסתפקים בה ואת השאר מפילים על קורו.

 

אפרופו "אמצע", גם את גשר המכבייה, אולמי ורסאיי וגשר התאורה בהר הרצל בנו ב"אמצע" והתוצאות ידועות.

לסיפור אין הרבה ערך אם מאשימים בו מישהו בלי לתת לנאשם להסביר את עצמו. איך אפשר לבסס דיעה רק מלשמוע צד אחד? לא כל התנהגות גסה ללקוח צריך להפוך לתקיפה.

דוגמה נוספת לאיבוד פרופורציה זה להכניס מקרים של רשלנות קשה לקטגוריה של "בינוניות" כשברור שמדובר במקרי קיצון.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקשיב, תוריד את העוינות ואת הזלזול. אתה רוצה לנהל דיון אני אשמח לענות אבל אל תדבר אליי ככה ותצפה שאענה לך.

 

עוד שנייה תפתח פה אשכול חדש "תקיפה ע"י חבר פורום"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שווה לך כל האנרגיה בסיפור? עזוב, מחר בא יום חדש, שכח מהעניין, לא עושה טוב בנשמה.

לא באמת קרה לך נזק ממשי ששווה להתעסק ולדוש בעניין.

 

איזה אנרגיה? הוא בונה בניין? בסה"כ הוא חולק עם אחרים חוויות שלו. והוא צריך לדוש בעניין כי הוא צריך להסביר באריכות לחברי פורום בוגרים דברים שאמורים להיות להם ברורים. בוא נגיד למי שמשתף אותנו בחוויות שלו (דוגמה: הטיול לטנריף) שהוא סתם שורף אנרגיה. אז סגרנו את הפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיפור אין הרבה ערך

 

שוב, לדעתי, לדיון כזה יש ערך כדי להבין מה חושבים חברי הפורום על סיפור מסוים שחוזר כאן מדי פעם בצורה זו או אחרת. לא כדי להבין מי "אשם" ובכמה אחוזים.

 

על פי הסיפור, מגיע אדם למוסך ועושה לבעל המוסך (ולעובד) טובה. כן טובה. טובה בכך שהוא בחר במוסך שלו מבין רבים אחרים. טובה כי הוא בחר לעזור לבעל המוסך בהוצאות על המוסך. טובה כי הוא עוזר לבעל המוסך להמשיך להיות מה שהוא רוצה ורצה להיות שהוא להיות עצמאי ושלא יאמר לו בוס מה לעשות (וקורו, לדעתי, לא היה בוס במוסך אלא רק לקוח קארספורום סביר). טובה שהוא מסייע לו שלא לקרוס כלכלית ולא להפיל עליו ועל משפחתו את העסק שלו. טובה כי הוא עוזר לו (ולעובד) לפנק את המשפחה שלו. טובה כי הוא יכול להמשיך לעזור לבעל המוסך בכל מה שנכתב לעיל ע"י המלצה עליו לאחרים וחזרה אליו.

 

כן רומן, כשלקוח בא אליך, אתה לא עושה לו טובה. הוא עושה לך טובה. טובה כי הוא עוזר ויכול להמשיך לעזור לך בהוצאות במשרד ובבית. טובה כי הוא עוזר ויכול להמשיך ולעזור לך לעסוק במה שרצית ורוצה לעסוק היכן שאתה רוצה לעסוק. טובה כי הוא עוזר ויכול להמשיך לעזור לך לרכוש ולהחזיק את הצעצועים שאתה רוצה להחזיק ועוד. ויש ללקוח עוד רבים כמוך ולא פחות טובים. אתה הבנת את זה רומן?

 

על פי הסיפור טוען הלקוח שמזלזלים בו מהכניסה למוסך ועד ליציאה ממנו (לא כמה שורות ב"נ.ב."). חברי פורום כאן מסכימים אתו אבל לא שמים לב לכל הפרטים. במקום לכתוב שמגיע לו שירות מצוין ולאחר כל מה שנכתב לעיל, וכמו באונס (מצטער מכל המתחלחלים למיניהם אבל אולי תבינו עכשיו יותר טוב), לכתוב שכל מה שהוא מספר לא מקובל עליהם, נקודה, בלי "אבל", בלי "אם" וכדומה, מוצאים כל מיני צידוקים למה שקרה ומטילים עליו אשם תורם של %X. וכל מה שהוא רצה זה את השירות שמגיע לו.

 

לא מזמן הגיע אלי פסק-הדין של איזה שופט "חננה" בתיק יותר כבד מהסיפור הזה שבוא זכה התובע ושאומר כך: "מעבר לציפייה הסבירה של מבוטח איילון מעצם היותו מבוטח כי איילון תנהג כלפיו בו בשקיפות ובהגינות בעת כריתת חוזה הביטוח...לבטח שמבוטח איילון לא יכול ולא צריך היה לצפות לגישה בלתי מקצועית ורצינית מספיק כפי שהונהגה כלפיו בפועל באותן שיחות טלפון, גישה שמקפחת את זכותו לדעת ולהבין ולהסכים להיעדר כיסוי ביטוחי שאותו היה צריך ובו חפץ". בלי "אבל", בלי "אם", בלי אמצע כשמדובר בזכויותיו של לקוח. אבל מה מבין ה"חננה" במוסכים.

 

ומה שמדהים זה שצריך אינסוף הסברים לאנשים בוגרים כדי להסביר להם את מה שהיה צריך להיות ברור להם מלכתחילה, שלקוח במקרה שכזה (ובמקרים רבים אחרים) צודק ב-100% ואין דבר שמצדיק שירות של פחות ממצוין.

 

לכן יש ערך לסיפור כפי שהוא מופיע ולא אם הוא 100% נכון. כדי לראות דעות של אנשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים בוגרים עושים, ולא הופכים חוויה שלילית לפסטיבל מספרי סיפורים עם אסוציאציות של אונס.

 

מדוע לא שאל את בעל המוסך למה הוא מרשה לעצמו להרים ידיים?

 

אם 2 תשובות יכל לחזור :

א. " ככה בא לי"

ב. " מתנצל, יום קשה... "

 

ואז יכולנו לנהל דיון.

 

אבל הוא העדיף להתמקח על 50 שקל.

 

וזה מה שמטריד פה את כולם.

 

קראתי יותר שורות על ברוטו,נטו, כסף וכן הלאה מאשר על התקיפה עצמה.

 

על אף שהכותרת הייתה תקיפה במוסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי הסיפור, מגיע אדם למוסך ועושה לבעל המוסך (ולעובד) טובה. כן טובה. טובה בכך שהוא בחר במוסך שלו מבין רבים אחרים. טובה כי הוא בחר לעזור לבעל המוסך בהוצאות על המוסך. טובה כי הוא עוזר לבעל המוסך להמשיך להיות מה שהוא רוצה ורצה להיות שהוא להיות עצמאי ושלא יאמר לו בוס מה לעשות (וקורו, לדעתי, לא היה בוס במוסך אלא רק לקוח קארספורום סביר). טובה שהוא מסייע לו שלא לקרוס כלכלית ולא להפיל עליו ועל משפחתו את העסק שלו. טובה כי הוא עוזר לו (ולעובד) לפנק את המשפחה שלו. טובה כי הוא יכול להמשיך לעזור לבעל המוסך בכל מה שנכתב לעיל ע"י המלצה עליו לאחרים וחזרה אליו.

תשמע, איך לומר לך בעדינות... זה ״לא מדויק״.

 

אתה לא עושה טובה לאף בעל עסק שאתה משתמש בשירותיו, אתה לא בוחר בו מטוב ליבך אלא נזקק לשירותיו ומוכן לשלם לו על כך. זה הבסיס (של הבסיס) של סחר חליפין, וההסתכלות שלך כ״כ עקומה ומעוותת שלרגע נדמה שאתה מטריל.

 

הרי על אותו משקל, ניתן לטעון (ולשגות) שבעל העסק עושה לך טובה כי .

 

״טובה״ זה כשאתה מבצע משהו עבור תמורה נמוכה/אפסית יחסית לשווי, אתה לא עושה טובה לבעל העסק כי אתה *צריך* את השירות שלו, והוא לא עושה לך טובה כי הוא *מקבל* על כך תשלום. ההסתכלות הצרה והפטרונית הזו כאילו אתה עושה ״טובה״ למישהו על שכירת השירותים שלו אינה במקום.

 

ואם להשתמש בשפתך - מה שמדהים זה שצריך הסברים לאדם בוגר שסחר חליפין סטנדרטי אינו בין אדון לעבד, אלא בין אנשים שווים המחזיקים בשירותים/משאבים שכל אחד מהצדדים צריך. בעל העסק צריך להתייחס אליך טוב כי זה האינטרס שלו (בחברה מתוקנת, עם תרבות צריכה מתקדמת) - ולא כי אתה ״אלטרואיסט״ על כך שבחרת להשתמש בשירותיו.

 

מבחינת הפעולות המתוארות נטו, ותחת ההנחה שהסיפור אינו מצוץ מהאצבע אלא אולי קצת מחוץ לפרופורציה, אני דווקא מבין את פות״ש ומסכים שההתנהלות נשמעת מכוערת ולא במקום. לא כי בעל העסק ״צריך להודות מקרב ליבו ללקוח״, אלא כי בעל העסק אמור להיות מקצועי ומסביר פנים. בעל עסק לא אמור להרים יד על לקוח (לכאורה), ובעל עסק לא אמור לקלל לקוח (לכאורה). that being said אם היית נכנס לעסק שלי בתחושת אדנות הייתי מראה לך, באדיבות ובמקצועיות, את הדלת החוצה.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על פי הסיפור, מגיע אדם למוסך ועושה לבעל המוסך (ולעובד) טובה. כן טובה. טובה בכך שהוא בחר במוסך שלו מבין רבים אחרים. טובה כי הוא בחר לעזור לבעל המוסך בהוצאות על המוסך. טובה כי הוא עוזר לבעל המוסך להמשיך להיות מה שהוא רוצה ורצה להיות שהוא להיות עצמאי ושלא יאמר לו בוס מה לעשות (וקורו, לדעתי, לא היה בוס במוסך אלא רק לקוח קארספורום סביר). טובה שהוא מסייע לו שלא לקרוס כלכלית ולא להפיל עליו ועל משפחתו את העסק שלו. טובה כי הוא עוזר לו (ולעובד) לפנק את המשפחה שלו. טובה כי הוא יכול להמשיך לעזור לבעל המוסך בכל מה שנכתב לעיל ע"י המלצה עליו לאחרים וחזרה אליו.

השקפת עולם מעוותת לחלוטין. אם מגיע אלי לקוח עם השקפת עולם כזו כנראה הוא גם מתנהג ומדבר בדיוק כמו 'החולריאות' שאני נתקל בהם לפחות כמה פעמים בשבוע ומראה להם את הכיוון לדלת.

 

משפטים כמו "אתה עובד אצלי ואני משלם לך' או "אתה חייב לתת לי שירות כי..." יכולים לגרום לכול נותן שירות אם מדובר על עצמאי או בשירות המדינה לשלוח את 'החולריאה' הביתה.

 

יש מספיק לקוחות לכולםםםםםם בכדי שגם לי או לכול בעל מקצוע שיש כבוד עצמי לשלוח אנשים שמתנהגים בצורה לא תרבותית,בוטה או מגעילה הביתה.

 

* אני הולך לעשות טובה לאישתי...:wave2:

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שהוא התכוון ל"תודה" במובן השלילי שלה כמו לקוחות שבאים בגישה של אדון ומשרת "תגיד לי תודה שאני בא אליך" (וכל מי שעובד מול קהל יודע מה זה לקוח ישראלי) אלא "הכרת תודה" של בעל עסק שיודע להעריך את הביזנס שהלקוחות מביאים לו.

עריכה אחרונה על ידי Coro

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעיתי במילה-

אני לא חושב שהוא התכוון ל"טובה" במובן השלילי שלה כמו לקוחות שבאים בגישה של אדון ומשרת "תגיד לי תודה שאני בא אליך" (וכל מי שעובד מול קהל יודע מה זה לקוח ישראלי) אלא "הכרת תודה" של בעל עסק שיודע להעריך את הביזנס שהלקוחות מביאים לו.

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא כתב הודעה ארוכה ומפורטת, אני חושב שאפשר להבין ממנה מספיק טוב את הכוונה. אין שום קונסטלציה במסגרתה הדברים שהוא רשם קשורים באיזושהי צורה למציאות. אתה(/אני) לא ״עוזר לבעל המוסך בהוצאות על המוסך״ - אתה(/אני) מבצע עסקת חליפין במסגרתה אתה מקבל שירות והוא מקבל משאבים. אתה לא עוזר לו יותר מאשר הוא עוזר לך.

 

ההסתכלות הצרה והילדותית, כאילו הלקוח עושה טובה לבעל העסק - היא בעצם שיקוף של אותם בעלי עסק שחושבים, בטעות, שהם עושים טובה ללקוח על שהם ״מוכנים״ לתת לו שירות... או במילים אחרות: הפוסל, במומו פוסל.

 

זכורה לי היטב תחושת האנטייטלמנט של הצרכן הישראלי, ועם זאת היא עדיין לא מפסיקה להפתיע.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

mcaspi, הגישה שלך כ"כ מוזרה וילדותית שאני מת לראות איך אתה מתנהל ביומיום עם הפוזה האדנותית הזו.

בטח הולך בקניון ופוקד על כל מיני נתינים מסכנים שמתחננים לכסף שלך.

בוא נהפוך את זה, לי יש שירות מסויים, אני עושה לך טובה שאני בכלל מכניס אותך למשרד, מקשיב לך ובסוף מחליט אם מגיע לך שתקבל את אותו שירות.

נשמע הזוי?

תתבגר.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...