Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תקיפה ע"י בעל מוסך


Coro
שימו לב! השרשור הזה בן 2033 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אנשים בוגרים עושים, ולא הופכים חוויה שלילית לפסטיבל מספרי סיפורים עם אסוציאציות של אונס.

לא רואה פסטיבל מספרי סיפורים. כן רואה לקוח שחולק חוויות שלו, פסטיבל של תוקפים ופסטיבל של הסברים שאמורים להיות ברורים.

אנשים בוגרים עושים? אז הוא עשה ופרסם את החוויות שלו בניגוד לרבים אחרים.

אבל הוא העדיף להתמקח על 50 שקל.

הוא לא התמקח אלא ביקש הסבר וכדברי דיסקו: "מותר לו" ומותר לכל לקוח לקבל הסבר על החיוב. אין עם זה שום פסול. אתה שוב מסתכל על חלק מהסיפור ומנסה להשחיר אותו. לך תגיד לאם חד-הורית עם ים של הוצאות שהיא העדיפה להתמקח על 50 ש"ח.

קראתי יותר שורות על ברוטו,נטו, כסף וכן הלאה מאשר על התקיפה עצמה.

הוא תיאר אירוע שלם מהכניסה למוסך ועד ליציאה והוא החליט שהכותרת שלו היא על תקיפה. כל אחד כותב כרצונו. מה אתה רוצה לדעת יותר על ה"תקיפה", אם זה היה עם יד אחת או שתיים? רוצה לדעת שיקולים שלו למה שכתב? שאל שאלה מתורבתת מבלי לתקוף ואני מניח שתקבל תשובה.

אתה לא עושה טובה לאף בעל עסק שאתה משתמש בשירותיו, אתה לא בוחר בו מטוב ליבך אלא נזקק לשירותיו ומוכן לשלם לו על כך.

אתה לא נזקק לשירותיו של בעל העסק. אתה נזקק לשירותיו של בעל עסק וקיימים רבים כאלו. לדעתי, כשאתה בוחר בו אתה כן עושה זאת מטוב לבך וכן עושה לו טובה ולכן הוא צריך לזכור זאת תמיד, להודות לך בשירות שלו ולא לזלזל בך כפי שמתואר בסיפור. זו דעתי.

״טובה״ זה כשאתה מבצע משהו עבור תמורה נמוכה/אפסית יחסית לשווי, אתה לא עושה טובה לבעל העסק כי אתה *צריך* את השירות שלו

שוב, אני לא צריך את השירות שלו. אני וכל אחד אחר צריכים שירות מקבוצת בעלי המקצוע שלו. הוא צריך אותי יותר כדי לכסות על ההוצאות שלו ולשפר את איכות חייו.

ואם להשתמש בשפתך - מה שמדהים זה שצריך הסברים לאדם בוגר שסחר חליפין סטנדרטי אינו בין אדון לעבד

אם הבנת אותי כך אז אתה ממש טועה ואני לא טיפוס כזה. לא רואה את עצמי כאדון מול עבד ולא הבנת אותי נכון. ראה גם בהמשך.

 

מבחינת הפעולות המתוארות נטו, ותחת ההנחה שהסיפור אינו מצוץ מהאצבע אלא אולי קצת מחוץ לפרופורציה, אני דווקא מבין את פות״ש ומסכים שההתנהלות נשמעת מכוערת ולא במקום. לא כי בעל העסק ״צריך להודות מקרב ליבו ללקוח״, אלא כי בעל העסק אמור להיות מקצועי ומסביר פנים. בעל עסק לא אמור להרים יד על לקוח (לכאורה), ובעל עסק לא אמור לקלל לקוח (לכאורה).

חבל שרק עכשיו אתה כותב את זה ולא הוספת את קולך כנגד הקולות הרבים שהיו פות"ש. אם היו יותר קולות כאלו בהתחלה, אולי השרשור היה קצר יותר.

that being said אם היית נכנס לעסק שלי בתחושת אדנות הייתי מראה לך, באדיבות ובמקצועיות, את הדלת החוצה.

שוב, ממש לא נכנס לעסקים בתחושת אדונות וממש לא הבנת אותי.

השקפת עולם מעוותת לחלוטין. אם מגיע אלי לקוח עם השקפת עולם כזו כנראה הוא גם מתנהג ומדבר בדיוק כמו 'החולריאות' שאני נתקל בהם לפחות כמה פעמים בשבוע ומראה להם את הכיוון לדלת.

 

משפטים כמו "אתה עובד אצלי ואני משלם לך' או "אתה חייב לתת לי שירות כי..." יכולים לגרום לכול נותן שירות אם מדובר על עצמאי או בשירות המדינה לשלוח את 'החולריאה' הביתה.

צודק וממש לא כתבתי ולא התכוונתי למשפטים הללו. אני בכלל לא לקוח כזה.

יש מספיק לקוחות לכולםםםםםם

אני לא בטוח שזה כך בתחום המוסכים. לא לפי מה שהבנתי ממה שאנשים שעובדים בתחום כותבים כאן.

טעיתי במילה-

אני לא חושב שהוא התכוון ל"טובה" במובן השלילי שלה כמו לקוחות שבאים בגישה של אדון ומשרת "תגיד לי תודה שאני בא אליך" (וכל מי שעובד מול קהל יודע מה זה לקוח ישראלי) אלא "הכרת תודה" של בעל עסק שיודע להעריך את הביזנס שהלקוחות מביאים לו.

 

הוצאת לי מילים מהפה. אולי עכשיו הדברים הובנו יותר טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 227
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

mcaspi, הגישה שלך כ"כ מוזרה וילדותית שאני מת לראות איך אתה מתנהל ביומיום עם הפוזה האדנותית הזו.

בטח הולך בקניון ופוקד על כל מיני נתינים מסכנים שמתחננים לכסף שלך.

אין צורך לחזור על דברים ותמיד כדאי לבדוק שהבנת נכון את הדברים לפני שכתבת.

 

בוא נהפוך את זה, לי יש שירות מסויים, אני עושה לך טובה שאני בכלל מכניס אותך למשרד, מקשיב לך ובסוף מחליט אם מגיע לך שתקבל את אותו שירות.

נשמע הזוי?

תתבגר.

אכן הזוי אבל אני פוגש את הגישה הזו מדי פעם בעסקים מצידם. לפי הסיפור שתואר, כך נראית הגישה: "אני עושה לך טובה שאני מתקן את הרכב אז תשתוק, אל תשאל שאלות ותן לי את הכסף שאני דורש".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

יש צורך לקרוא שוב לפני ששולחים תגובה, כי אם אחד טעה להבין - סבבה, טעות שלו. אם 4-5 הבינו משהו אחד, הטעות היא עליך.

בכל אופן, אתה ממשיך.

"לדעתי, כשאתה בוחר בו אתה כן עושה זאת מטוב לבך וכן עושה לו טובה..."

בהצלחה עם זה.

 

וכשאתה נתקל בבעל מקצוע עם רמת שירותיות דפוקה, צא משם.

או כדבריך "אל תעשה לו טובה".

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל לקוח הוא "ביזנס", על אחת כמה וכמה לקוח שחושב שבעבודה של 300 ש"ח הוא קנה את המוסך. אני בטוח שבדיעבד המוסך היה שמח להגיד ללקוח הזה "סליחה אדוני, אני מעט עמוס היום, לא חושב שאוכל לקבל אותך".

 

אתה לא עושה טובה לבעל המקצוע, אתה קונה ממנו שירות שאתה סבור שבעל המקצוע יודע לספק. גם בעל המקצוע, למעט מקרים נדירים של בעלי מומחיות ייחודית ונדירה, לא עושה לך טובה, אלא עושה עבודה בכסף. לקוח שחושב שהוא קונה מוסך יהפוך לפרסונה נון-גראטה מאד מהר, ומוסך שעף על עצמו - ייגמרו לו הלקוחות מאד מהר. האמת, כמו תמיד, באמצע.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש צורך לקרוא שוב לפני ששולחים תגובה, כי אם אחד טעה להבין - סבבה, טעות שלו. אם 4-5 הבינו משהו אחד, הטעות היא עליך.

קראתי שוב את התגובה וחשבתי שהנושא ברור ואולי לא הסברתי אותו נכון. בכל אופן, הוא יושב שם בראש כל הזמן וזו דעתי. מה לעשות?

 

בכל אופן, אתה ממשיך.

"לדעתי, כשאתה בוחר בו אתה כן עושה זאת מטוב לבך וכן עושה לו טובה..."

בהצלחה עם זה.

תודה.

וכשאתה נתקל בבעל מקצוע עם רמת שירותיות דפוקה, צא משם.

או כדבריך "אל תעשה לו טובה".

יוצא משם וזה מה שכל מי שהגיב כתב, שהיה על רוקו לעזוב. רק שהם לא הזכירו את המילה המפורשת "טובה" אבל, לדעתי, לזה הם גם מתכוונים בתת-מודע.

 

לא כל לקוח הוא "ביזנס", על אחת כמה וכמה לקוח שחושב שבעבודה של 300 ש"ח הוא קנה את המוסך.

לא רואה את רוקו מתנהל כאילו הוא קנה את המוסך. בסה"כ נראה שהוא ביקש את השירות שמגיע לו.

 

אני בטוח שבדיעבד המוסך היה שמח להגיד ללקוח הזה "סליחה אדוני, אני מעט עמוס היום, לא חושב שאוכל לקבל אותך".

אני לא בטוח כמוך שהמילה "סליחה" ו"אדוני" מוכרת שם. זה לא נראה מאיך שמתוארים הדברים.

 

אתה לא עושה טובה לבעל המקצוע

זו דעתי וזכותך לדעתך. אם הוא כרגע קנה/הרחיב את העסק, לקח משכנתא, משלם משכורות, עם חובות ותיקים לא קטנים ועוד , לדעתי, אני עושה לו טובה, גם אם קטנה, ומקל/יכול להקל לו עוד על הנטל. כי גם אם זה רק 300 ש"ח שיסגרו משהו קטן בעסק, ה-300 ש"ח הללו יכולים להביא לו לקוח של 3000 ש"ח. הפוטנציאל של לקוח כזה הוא לא 300 ש"ח אלא יותר. ואני לא חייב את בעל העסק כשיש רבים בשוק. אז בתמורה אני צריך לקבל יחס מחו****?

 

12345

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפוטנציאל של לקוח כזה זה רק כאב ראש ובזבוז אנרגיה. זה לקוח ששום דבר לא יוציא אותו מרוצה. אין ח'ר מלקוחות כאלה. אולי לא במלים "סליחה" ו"אדוני", אבל אני בטוח שאם בעל המוסך היה יכול להחזיר את הגלגל לאחור, היה מוצא דרך שלא לקבל את העבודה הזאת.

 

שוב, אמנם אתה בטוח שאתה עושה לבעל המקצוע טובה, אבל אתה לא. מתן שירות, כמו כל חוזה בהגדרתו, הוא מפגש רצונות. הרצון של בעל המקצוע לסחור בידעו המקצועי והרצון של הלקוח לשלם בעד אותו ידע מקצועי. אין פה טובות. הלקוח לא ראוי לשום יחס מיוחד. הוא אכן ראוי ליחס טוב, אבל הוא גם צריך לנהוג בהתאם, כאדם לאדם, אפילו לא כלקוח לבעל מקצוע. כעצמאי אני יכול להגיד לך שלא כל עבודה לוקחים. יתרה מזאת, גם לא כל עבודה שמכניסה כסף גדול לוקחים. כל עסקה משקללת בתוכה את המרכיב הכספי ואת מרכיב הקשר עם הלקוח, ולא כל לקוח באופיו שווה את הכסף שהוא עשוי להכניס לקופה.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קספי, או שאתה לא מבין מהי כלכלה, או שאתה לא מבין מהו טוב לב - או שאתה מבין את שניהם אבל אתה גאה מדי ע"מ להודות בטעויותיך ולרדת מהעץ (כי זה מתפרש כבר ע"פ כמה הודעות).

 

אני מקווה בשבילך שזה השלישי.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפוטנציאל הוא לאו דווקא עם לקוח מסוים אלא גם עם לקוחות אחרים שאותו לקוח יכול להביא. והלקוח לא חייב להיות כאב ראש. זה פשוט לתת שירות שמגיע לו, לענות על שאלות, לתת הסברים, לעמוד בזמנים, לא לייבש אותו. שום דבר מיוחד. אלא אם מדובר במשהו ממש חריג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קספי, או שאתה לא מבין מהי כלכלה, או שאתה לא מבין מהו טוב לב - או שאתה מבין את שניהם אבל אתה גאה מדי ע"מ להודות בטעויותיך ולרדת מהעץ (כי זה מתפרש כבר ע"פ כמה הודעות).

 

אני מקווה בשבילך שזה השלישי.

 

בוא נישאר כל אחד ודעותיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפוטנציאל הוא לאו דווקא עם לקוח מסוים אלא גם עם לקוחות אחרים שאותו לקוח יכול להביא. והלקוח לא חייב להיות כאב ראש. זה פשוט לתת שירות שמגיע לו, לענות על שאלות, לתת הסברים, לעמוד בזמנים, לא לייבש אותו. שום דבר מיוחד. אלא אם מדובר במשהו ממש חריג.

 

אם הייתי מקבל שקל על כל נודניק שבטוח שהוא עושה לי טובה אבל "יביא לי מלאאאאאאאא עבודה בעתיד" הייתי פורש מזמן. אני עדיין עובד, למען הסר ספק.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הייתי מקבל שקל על כל נודניק שבטוח שהוא עושה לי טובה אבל "יביא לי מלאאאאאאאא עבודה בעתיד" הייתי פורש מזמן. אני עדיין עובד, למען הסר ספק.

 

למה אתה חושב שלקוח הוא נודניק? כי הוא שואל יותר מדי שאלות? אסור לו? אולי הבעיה היא אצלך? אתה חושב שקורו נודניק? אם כן, למה? לא הבנתי עד לרגע זה. שוב, אני לא מדבר על באמת חריגים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, כי לקוח שמנסה לנהל לי את הנהח"ש הוא נודניק, וחוצפן. לקוח שמתחפש למנהל עובדה הוא נודניק, וחוצפן.

אין רווח מלקוחות כאלה. לא מיידי ולא עתידי.

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...