Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לימודים אקדמאים בתחום הרכב


Shahar Tammam
שימו לב! השרשור הזה בן 2086 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ואללה.

אז בוא ניקח סתם כדוגמא רכב חדשני כמו הטסלה מודל-X, עם המערכות האוטונומיות שלו וההנעה החשמלית.

את מכלול הגלגל שלו מי תכנן? את המנגנון דלתות? מי בנה את המודל הדינאמי של הרכב כדי לדעת איפה למקם את נק' החיבור של המתלים? מי חישב את הגומי שיש בתושבות למיניהן? מה יחידות התאורה? גם זה קוד במחשב? או שמהנדס תכנן אותן?

 

בקיצור חבר, אפשר לתכנן מערכות חיישנים ולכתוב קוד עד מחרתיים, בסוף - זו ערימת ברזלים על ברגים או חומרים מרוכבים עם דבק, וזה תפקידם של מהנדסי מכונות, אחרת הדבר הזה ישאר במצגת.

מעבר לזה - שמהנדסי רכב (ולא מכונות) הם ורק הם עוסקים במודל דינאמי של הרכב, שזה הבסיס לביצועים והתנהגות וקובע בעצם איך תראה השלדה ואיך תשתלב האווירודינאמיקה בעיצוב.

 

אולי אם היית מתכנן פעם משהו בחיים - היית חושב אחרת, כי מבחוץ אנשים לא באמת מבינים מה זו מכונית ומה המורכבות שלה, מה אתם חושבים שהביקורות במבחני רכב על התנהגות ודינאמיקה ואחיזה? זה בדיוק הפידבק למהנדסים.

 

ובאשר להנדסת חשמל - מעבר לסוללות ומנועים חשמליים - אין הרבה בין הנדסת חשמל להנדסת רכב.

 

(ולא, אין לי שום קשר להנדסת מכונות)

אני הייתי בדילמה הזו לפני מספר שנים: לאן השוק הישראלי מכוון את עצמו?

החברות שאני מכיר שמתעסקות בתחום הרכב (משרות פיתוח, ולא משרות שירות) הם הארגז ומרכבים. מ-2012 כשהתחילו ליבא אוטובוסים סינים במקום לרכוש אוטובוסים ממרכב ישראלי, המצב רק משתנה לרעה.

לעומת זאת, קמות חברות הזנק בתחום החשמל, בשביל ליעל את המנועים וסוללות של הרכב החשמלי. לא אומר שסטודנט שמסיים ללמוד, יעבוד בתחום, אבל לדעתי כמות המשרות בתחום החשמל הרכב גדולה יותר מתחום תכנון המכני בישראל.

לכן המלצתי ללכת ללמוד חשמל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כמות המשרות שקשורות לרכב חשמלי לא גדולה גם בארץ.

הרוב זה פיתוח של מערכות נהיגה אוטונומיות

 

מהנדסי מכונות תמיד היו ויהיו בתחום הזה-תכנון חלקים ומידול,העברה לייצור,תכנון פסי הרכבה ועוד הרבה הרבה דברים.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2086 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...