Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השכרת רכב בחו"ל - איפה כדאי?


iSystem
שימו לב! השרשור הזה בן 2093 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

איך זאגרב / לובליאנה מבחינת נהיגה? גם להתרחק? כנראה נבקר באחת מהן לזמן קצר, השאלה אם להימנע בכל מחיר ולקחת תחב"צ או שניתן להגיע עם רכב. (הכוונה מבחינת חוקים/הגבלות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תקשיב היטב ל-stum. לבושתי לא שמתי לב ללו"ז הצפוף.

 

חפש הודעות שלי בנושאים דומים במהלך השנים, והגישה שלי דומה מאד*: בוחרים איזור מוגדר ומטיילום בו באופן יסודי. איני מכיר את קרואטיה, אבל ממעט הקריאה שלי עליה מדובר במדינה המצריכה סביב 5-7 ימים לפחות. סלובניה מצריכה סדר גודל דומה. אישית, אם יש לי כרטיסים לקרואטיה, הייתי מתרכז בה, ואם נותר זמן גולש לאחת משכנותיה, אפילו רק לחלק קטן, נניח סלובניה - איזור המערות בדרום מערבה (יום שלם, לא כולל מעבר הגבול שתואר לעיל וכנראה מצריך לא מעט זמן, אולי אפילו לינת לילה או שניים בסלובניה). ואולי עוד יום אחד או שניים, בהתאם לזמן הפנוי שנותר.

 

תביא בחשבון שזמני הנהיגה במפות גוגל הם אופטימליים, מעשית הוסף סדר גודל של 30% לפקקים, טעויות בדרך והפסקות חיוניות. וגם נושא מעבר הגבול שהוזכר (אין לי ניסיון אישו בו).

 

כן מניסיון אישי - לסלובניה הייתי מקדיש סדר גודל של 4 ימים - יום במערות פושטוינה וסקוצ'יאן (3 מערות שבכל אחת מהן צריך להמתין לסיור המודרך, יחסת קרובות לגבול הקרואטי, אם כי איני יודע עד כמה קרובות למעברי הגבול), יומיים לאגמי בלד ובוהין ולשמורת וינטגאר, כמה שעות לליובליאנה. כמובן שאפשר להחליט על זמן יותר קצר והתרכזות רק באזור הסמוך יותר לגבול הקרואטי.

 

ככלל אצבע הייתי בונה את התכנית על נהיגה של לא יותר מ-250 ק"מ ביום של מעבר ממלון למלון (כמובן, עם ביקורים בתרים בדרך), ועל רדיוס של 150 ק"מ נהיגה לכיוון סביב מקום לינה בימים של כוכב. זה רק כלל אצבע שכן הוא תלוי, מצד אחד, בכמות האתרים לאותו יום ולזמן הנדרש בכל אחד מהם, ומצד שני בטיב הכבישים (בסלובנינה, כאשר ביקרתי לפני 6 שנים, המדינה נחצתה על ידי זוג כבישים מהירים מעולים בצורת X בין הפינות, עם טבעת יעילה מאד סביב ליובליאנה שבמרכז, אבל כל מה שמחוץ לזוג כבישים זה היה כבישי הרים מפותלים ותלולים. כאמור, צריך להתעדכן במצב הקיים כיום).

 

עוד טיפ חשוב - יום הטיסה ארצה: אם אתה טס בטיסת בוקר תכנן לינה קרובה ככל האפשר לנמה"ת, אם בטיסת ערב תכנן את היום האחרון באיזור הסמוך לשדה. זאת כדי שלא תסתבך עם פקקים או בעיותמזג אויר או משהו אחר שילחי אותך בדרך לטיסה, שלא לדבר על אבדן הכרטיסים אם אתה מאחר לשדה.

 

 

* הטיול האחרון שלי שונה, לא בגלל שינוי בגישה, אלא בגלל אופי היעד, שבו המרחקים בין אתר לאתר ה"סמוך" גדולים מאד. זו גם הסיבה לכך שהטיול תוכנן כמסלול פתוח ונדידה ממלון למלון מדי 1-2 לילות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו, אם גוגל MAPS אומר 4 שעות נסיעה, לך זה יהיה 5 שעות, תמיד קח בחשבון.

 

והכי חשוב, ואת זה בדרך כלל אף אחד לא אומר:

נהיגה בחושך באירופה - לא כיף - תנסו להמנע ולתכנן חזרה לפני החשכה.

 

לגבי השעות - ממש, אפילו קצת יותר.

 

לגבי נהיגה בחושך, בשעון קיץ ברוב המדינות באירופה השמש יורדת ב10 בלילה - כך שזה לא ה7 וחצי-8 של ישראל.

מה שכן וSTUM צודק, אין תאורה באירופה בכלל בכבישים בין עירוניים - חושך מלא! - לא נעים לנהוג.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון של קרובי משפחה שטיילו באיטליה - הזמינו אוטומטי , כשהגיעו לא היה זמין ונאלצו לקחת ידני , שרפו קלאץ וחבל.

 

נקודה נוספת - החזרת רכב לא כדאי לעשות בלחץ . לא תמיד מוצאים את המגרש ותמיד זה בלחץ של לפני טיסה.

 

ב2012 הגענו מצפון איטליה לטיול יומיים ברומא ורצינו להחזיר את הרכב איך שהגענו כדי לוותר על החוייה של נהיגה ברומא.

 

לא מצאנו את נקודת ההחזרה בתחנת הרכבת המרכזית ROMA TERMINI .

הסתובבנו סחור סחור בלילה , אף מקומי לא ידע איפה זה , בחברת ההשכרה ענו באיטלקית .

לאחר יותר משעה של סיבובים ועצבים מצאנו בנס מקום חנייה ולקחנו מונית למלון.

בבוקר ראינו שלט קטן בחניון שמכוון למגרש של חברות ההשכרה.

 

חבר סיפר לי שהגיע להחזיר רכב בברצלונה לפני טיסה והמשרד סגור עם פתק בספרדית.

למזלו - מקומית אמרה לו שצריך לרדת קומה למטה.

ויש עוד סיפורים דומים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ זה די מפחיד אותי :shock:, אישית אין לי רישיון על ידני. אנסה לדבר עם אופרן שיתחייבו לי על רכב אוטומטי, אבל אני לא מאמין שיש להם אפשרות כזו. הם קיבלו זיכוי על ההפרש או משהו? הרי רכב אוטומט עולה יותר (בהרבה)

אין לי הרבה ניסיון בנושא כמו שאמרתי אבל נדמה לי שספטמבר זה כבר סוף התקופה, וגם קרואטיה ושכנותיה לא מתוירות כמו איטליה (הן כן מתוירות מאוד, אבל איטליה יותר) תקנו אותי אם אני טועה, לכן הסיכוי נמוך יותר שזה יקרה

 

ובאופן כללי - אסביר את המצב, התכנון היה לטוס ללובליאנה ולהתמקד בעיקר בסלובניה וקצת באוסטריה. בפועל, כרטיסי הטיסה היו זולים בהרבה (וגם לקיחת הרכב) לרייקה, קרואטיה. לכן הוספנו גם את קרואטיה. אני לא מתכנן להתמקד בקרואטיה יותר מדי, אלא רק לטעום מהסביבה שם, אולי לבקר באופטיה ולא לבלות שם יותר מ2-3 ימים. משם נוסעים לסלובניה לסופ"ש שיוצא לפחות 5 ימים, ונתמקד בעיקר בה כי גם רוב האטרקציות שרציתי ופתוחות בסופ"ש נמצאות בסלובניה, והן גם יחסית קרובות אחת לשניה חוץ מ-2 המערות. לגבי אוסטריה ממה שראיתי יש רק את אגם ורטר שקרוב לגבול עם סלובניה אבל כל שאר הדברים המעניינים הרבה יותר עמוק באוסטריה אז יכול להיות שנוותר עלייה בגלל חוסר זמן. אולי רק נבקר באגם ורטר ונתחיל לחזור לכיוון שדה"ת.

הטיסה שלנו היא ב00:45 ככה שיש לנו יום שלם להסתובב באיזור השדה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאור סיפורי הזוועה על מעבר הגבול הייתי בון את האפשרות לטייל בקרואטיה . אישית היא עדיין על ה-wish list, לא טיילתי בה, אבל התמונות משמורת פליטביצה מוציאות לי את העיניים.

 

לגבי סלובניה - נתתי קודם סקיצה של הטיול שלי. אוסיף שלנתי במלון בסיסי (*2) בין ליובליואנה לקראן (Kranj), צוות מקסים וחדר נקי וממוזג, הדבר היחיד שחסר לי היה מקרר. איני זוכר את פרטיו והמיילים מ-2012 נשארו באיזה קובץ שאינו נמצא על המחשב שלי. כאמור - הקדשתי יום לליובליאנה, יום למערות (יש 3 שהן Postojna, Predjama ו-Skocjan, לכל אחת מהן צריך להקדיש 2-3 שעות (תלוי מתי אתה מגיע יחסית לשעת יציאת הסיור הקרוב), וחוץ מזה סיור באיזור אגמי Bled ו-Bohinj, מפל Savica ושמורת Vintgar. יום אחד הקדשתי לנסיעה לכיוון Celje ו-Ptuj, נחמד (תצפיות, מבשלה וכו'), אבל לא חובה. לחלק הדרום מזרחי, הקרוב לקרואטיה, לא הגעתי.

 

שים לב שבשבת אחה"צ המדינה הזו די נסגרת לסופ"ש.

 

לגבי ליובליאנה עצמה - העיר מצריכה בערך חצי יום, אבל יש בקרבתה (על כביש הטבעת) מרכז קניות עצום שנקרא BTC City. קח את האשה ותסגור את הפינה לכמה שנים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפועל, כרטיסי הטיסה היו זולים בהרבה (וגם לקיחת הרכב) לרייקה, קרואטיה. לכן הוספנו גם את קרואטיה. אני לא מתכנן להתמקד בקרואטיה יותר מדי

אם כך, אני אפנה אותך לטיול שעשינו. אמנם נחתנו בזאגרב, ולא ברייקה. נסענו לפארק המפלים פליטוויצ'ה (לך, כשעתיים וחצי מרייקה), נשארנו ללון באיזור, ולמחרת, נסענו לסלובניה, לטיול כוכב. תוכל לקרוא על המסלול שעשינו, כאן. לטיפים נוספים, דפדף אחורה בשרשור.

מצטרף לשאר שהזהירו אותך, אל תעמיס מדינות בלחץ של ימים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^תודה. אעבור עכשיו על ההודעה :)

אני מצטער על החפירות אבל ככל שאני חופר יותר ככה אני מגלה שאני יודע פחות. אני מבולבל בטירוף מכל הקטע של הפיקדון.

מישהו יודע להסביר מה ההבדל בין השניים? גוגל לא עזר יותר מדי

img1.PNG

אם בוחרים באופציה העליונה זה התנאים של הפיקדון:

img2.PNG

אם בוחרים בתחתונה זה התנאים:

img3.PNG

 

אז לא הבנתי, 2750 או 1084? 2100 או 375?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, הלכתי לעשות קצת סדר בראש, פניתי הישר לחברת FLEET הקרואטית, יש להם צ'אט באתר ודיברתי עם נציג. הוא ייעץ לי שגם אם אני רוכש דרך אתר צד שלישי (שזול בחצי מאשר להזמין ישירות דרכם), לא לרכוש את הביטוח שהם מציעים אלא לרכוש את הביטוח דרכם כשאני נוחת. הביטוח שלהם הרבה יותר יקר (הביטוח של rentalcars הוא 59 אירו, ושלהם 175 אירו) אבל הוא מפחית את הפיקדון מ-1100 אירו + 200 אירו דלק ל-400 אירו + 200 אירו דלק שזה מאוד קריטי בשבילי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שאתה מקבל את עצתו של הלפרין בדוק מה גובה ההשתתפות העצמית בלי הרחבת הביטוח ומה גובה הכיסוי של רנטאלקארס. יתכן מאד (ואפילו סביר) שהביטוח של רנטאלקארס אינו מכסה אותך במידה מספקת.

 

הסיפור של הדלק לא ברור - כנראה שמדובר בשירות שהזכרתי של החזרת מיכל ריק.

 

לגבי הודעה #53? אכן לא ברורה. מה שאני מבין (ואל תתפוס אותי):

 

$243 זה מחיר השכירות עם כיסויים רגילים, $317 זה עם ביטול מלא של השתתפות עצמית.

 

לגבי שני הסעיפים הנוספים: אולי פקדון במזומן מול חסימה\חיוב בכרטיס אשראי. אבל הניסוח באמת לא מובן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ כן, ממש לא ברור. די נמאס לי לנסות להבין וגם לAUTOEUROPE לא היה איזשהו ממשק נוח לתמיכה אז לא אזמין דרכם.

 

מה זה הדלק שמדובר עליו?

אם מחזירים לך דרך אופרן הכל לדעתי שווה לחסוך 120 יורו ולהסתכן בכאב ראש.

הדלק - הם עובדים לפי FULL TO FULL, כלומר לקחת רכב עם טנק מלא - תחזיר עם טנק מלא. לכן הם לוקחים פיקדון על הדלק, למקרה שלא תחזיר טנק מלא הם יגבו ממך על ההפרש ובטח עם עוד כל מיני עמלות ותוספות תמוהות. 200 אירו זה סכום מופרז אבל זו החברה שהציעה את התנאים הכי טובים עבורי עד כה אז מה אעשה.

 

אופרן עובדים עם שירביט, חברה שצריך לתבוע בארץ במקרה של נזק. שירביט מתחייבים שגובה ההחזר לא יעלה על 2000 אירו.

זה הביטוח של FLEET, אם עושים דרכם:

Capture.PNG

 

ומשהו נוסף מוזר - אופרן טוענים שהספק הוא FLEET, אבל בסעיפים רשום תוספת נהג צעיר(21-25) 8 אירו ליום + מיסים. ואילו דרך FLEET, אין תוספת נהג צעיר עבור נהג בן 21+. דיברתי עם נציג של אופרן בצ'אט והם טענו שאין דבר כזה ונהג צעיר זה כל נהג מתחת ל-25. (לא שזה משנה כי גם ככה משלמים את זה בדלפק, אבל בגלל העובדה הזו אני לא בטוח שהספק הוא FLEET).

דרך rentalcars המחיר יצא קצת יותר אטרקטיבי, כנראה אזמין משם.

אם כי מצד שני, אופרן התחייבו לי שאם אשלם על רכב אוטומט אקבל רכב אוטומט בכל מקרה.

:?

 

ובכללי, הבעיה הכי גדולה שלי היא הפיקדון. 1100 + 200 אירו זה כמעט 6000 ש"ח וזה קרוב מאוד למסגרת שלי. זה יעבור כנראה, אבל לא רוצה לקחת סיכון כזה.

מעדיף לשלם עכשיו קצת יותר, אבל שהפיקדון יהיה רק 600 אירו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לך תגדיל את המסגרת. בדרך כלל ביקור בבנק (כרטיס בנקאי) או שיחה עם מוקד חברת האשראי (אם הכרטיס חוץ בנקאי) יאפשרו זאת, כמובן בתנאי שיש לך עבר "נקי" ואיזה גיבוי למסגרת.

 

אל תשכח שחוץ משכירת הרכב אתה עשוי להזקק לכרטיס האשראי לצרכים אחרים.

 

ועוד המלצה חמה - להוציא כרטיס אשראי שני, שישב בפאוץ' שמתחת לבגדים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

6000 שקל פיקדון נשמע הגיוני מאוד. זה סכום שחוסמים לך אותו מהכרטיס עד שתחזיר את הרכב.

 

תוודא שיש לך כרטיס אשראי בין לאומי.

שיש לך רישיון בין לאומי.

שיש לך מסגרת אשראי של מעל 6000 פנויה (אפילו יותר עדיף) ואם יש דברים שאפשר לדחות לקראת מועד חיוב האשראי, עדיף לדחות לאחרי הטיול שהמסגרת תיהיה "פנויה" למהלך הטיול.

 

ניתן להגדיל מסגרת אשראי של הויזה בשיחת טלפון לרוב, ואם לא, אז ביקור קצר בבנק שלך.

אפילו באופן זמני למשך חודש ואחרי זה שיירד חזרה, גם אם זה אומר תשלום מסויים לבנק.

 

אם אתה אומר שאתה נוחת ברייקה (לא ידעתי שיש טיסות ישירות לשם) ממליץ בחום לנחות, לישון לילה אחד או שתיים באזור, לקום בבוקר מוקדם לעבור את הגבול לסלובניה ולהתחיל את הטיול שם.

חצי טיול בסלובניה וחצי בקרואטיה, ואז אתה מחזיר את הרכב וטס לארץ.

 

קרואטיה בסדר אגב, לי הזכירה את רמת הגולן.

אם אתה כבר שם, כמובן שתלך לפליטביצה, ואמליץ בחום על קאראקה (פחות המוני מפליטביצה לא פחות יפה ואופי טיול אחר לגמריי).

 

אם ברכב עסקינן, לא יודע מתי אתה טס, אבל אם מזג האוויר מאפשר זאת, בסלובניה יש את מעבר וורשיץ, באזור קראנס-קאגורה מסלול כיף לנהיגה עם רכב סטנדרטי, שים לב שהמסלול סגור בחורף, דווקא בגלל שיפוצים ולא רק בגלל מזג האוויר כמו שנהוג לחשוב.

 

ערב לפני שאתה מתכנן לשם נסיעה, תבדוק מזג אוויר, אם אתה רואה שלג או קרח, תוותר, אחרת - אל תחשוב פעמיים.

 

עוד משהו שחשוב לדעת, גם בסלובניה גם באוסטריה וגם בקרואטיה, מאוד נפוץ שחוסמים נתיב אחד לצורך שיפוצים, והתנועה מתנהלת על מסלול אחד דו סיתרי. כמו שפה בארץ יש לך בכל צד שוטרים עם מכשיר קשר שמשחררים תנועה בצד אחר כל פעם - גם שם זה מאוד נפוץ.

כמו כן אם אתה רואה בן אדם עם מעיל צהוב ושלט מסמך לך לעצור - זה אותו דבר.

אותו דבר יכול גם להיות רמזור קטן אדום בצד הדרך. רואה רמזור אדום קטן - תעצור ותחכה. זה יכול לקחת כמה דקות שתחשוב שאתה לבד שם, אבל אז פתאום תראה שיירה של רכבים באים לקראתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מתאפשר לי יותר מ-6. יש לי כרטיס בינלאומי שנטען דרך אפליקציה (מאסטרקארד) שיהיה לבזבוזים אחרים, וכמובן גם מזומן. נוותר על האשראי הפעם כי הרכב יאכל את כל המסגרת.

 

אני מוכר קצת עם החוקים באירופה, בעיקר בגלל ETS2 :-D

יש שם הרבה פעמים מקטע של עבודות בכביש עם רמזור כמו שאמרת, גם לגבי פניה שמאלה ברמזור ירוק.

עריכה אחרונה על ידי iSystem

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2093 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...