Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גבר, מתי לאחרונה בדקת את מצב שרשרת הטיימינג אצלך?


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 2468 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוואג, היו כמה וכמה מנועים, דוגמת ה1.2tsi מהדור הראשון, שלא נכללו בtsb ובעלי הרכבים נאלצו להחליף את השרשרת המתארכת על חשבונם לאחר כ100k קמ. רון חביב הפורום ידע לספר על זה לא מעט, שכן הוא ביצע את ההחלפה הזו ללא מעט חברי פורום.

 

לא נכון - הייתה קריאת שרות גם למנוע ה-1.2.

במכונית הקודמת שלי (רומסטר) החליפו לי ללא עלות לאחר תום האחריות.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=459719

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

איתמר, אני יכול לעלות לך לפורום עוד מספר רב של המלצות באחזקה מונעת שבחלקן מגיעות מייצרני החלקים לתחום האוטומטיבי אשר מקצרים בחצי מועדי החלפה של חלקים מסויימים או החלפה ייזומה של חלקים ברכב שייצרן הרכב בכלל לא מזכיר אותם בתוכנית הטיפולים השוטפת האם זה יחסוך מבעל הרכב הוצאות עתידיות על הרכב ? אני בספק.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא לא המלצה שלי, היא המלצה של מומחים. כתבתי קודם, החומר שאני ניזון ממנו נבחר בקפידה וממקורות מקצועיים.

אני בטוח שבפורומים שבהם משתתפים מומחים בתחום הרכב היו בטח גם מומחים שההמלצות שלהם שונות מאלה שכתבת.

 

אולי תשתף אותנו בקישורים לאותם מומחים שטוענים אחרת ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, גם בוואג, היו כמה וכמה מנועים, דוגמת ה1.2tsi מהדור הראשון, שלא נכללו בtsb ובעלי הרכבים נאלצו להחליף את השרשרת המתארכת על חשבונם לאחר כ100k קמ. רון חביב הפורום ידע לספר על זה לא מעט, שכן הוא ביצע את ההחלפה הזו ללא מעט חברי פורום.

בהחלט שה-TSB כולל גם דגמים שרון טיפל בהם.

למיטב זיכרוני רון כמומחה לרכבי קונצרן VAG זיהה את הבעיה עוד לפני שיצא TSB לדגמים שבהם הוא טיפל והמליץ להחליף את המותחן+שרשרת בכדי למנוע נזק עתידי.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישית יצא לי לשלוח לרון מספר חברים שצ׳מפיון נפנפו אותם בטענה שהכל בסדר. כניראה שהtsb היה תקף רק כאשר הרכב כבר לא ניתן לנסיעה..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צ׳מפיון נפנפו אנשים שהיסטוריית הטיפולים שלהם כללה טיפולים לא במוסכי הרשת. זאת הנחיה של היצרן.

 

כפי שאתה יכול לקרוא את הדוגמה שלי, ה-TSB היה תקף גם במקרים בהם עדיין לא נגרם נזק.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא, אבל זאת הוראה של היצרן ולא יוזמה של היבואן.

אף אחד לא יכול לצפות מאף יבואן לממן כשלים תכנונים של היצרן. במקרה הזה, היצרן ממן את עלות החלפים והעבודה רק ללקוחות שהקפידו לטפל במוסכי רשת היבואן. מדיניות זאת ד"א, הייתה גלובלית ולא רק בארץ

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדור האחרון של המנועים גם פיז'ו וגם פולקסווגן חזרו לרצועת תזמון.

 

פרט מעניין, בפיז'ו 1.2 היא טבולה בשמן, כמו שרשרת. אולי זה שילוב של יתרונות של שתי השיטות? נדע עם הזמן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר קורולה כזאת עם 200k, מוזנחת מבחינת טיפולים ולאחרונה אפילו כמעט הלך מנוע עקב בוצה אבל אין שום בעיה עם השרשרת ואין רעשים.

מאזדות 3 גם עם שרשרת ולא שמעתי על בעיות גם כשהגיעו ל250k.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היצרן תמיד התייחס לשרשרת טיימינג כחלק נצחי, וכך באמת היה. מניסיון אישי שרשראות במנועי ניצוץ כפול באלפא רומאו החזיקו יותר מהרכב עצמו, 400-500 אלף ק"מ בלי ציוץ, כך גם במנועי Nord, אותו הדבר תקף למרצדסים וב.מ.וו ישנות. עם הפיכת המכוניות לחד פעמיות וירידת האמינות הדרסתית השרשראות הפכו למאד דקות והן פשוט לא עומדות בעומס. היצרן כמובן לא כותב שהן דורשות החלפה או תחזוקה, אחרת מה "הפואנטה" בשרשרת? ברור שזה נעשה על מנת שהיא תקרע, המנוע יהרס והלקוח ירוץ לקנות רכב חדש, הרי משומש עם 100 אלף על השעון זה לא אמין ולא "בטרנד". עם השרשראות כבר "נפלו" רבים וטובים.

בקיצור, תקנו Push Rod או אלפא עתיקת יומין:)

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקנו Push Rod

אני רוצה!!

אבל מי עוד מייצר כאלה?

ניראה לי אפילו הארלי דוידסון, החסידים הכי גדולים של דחיפים, ירדו מזה כבר..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2468 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...