Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גבר, מתי לאחרונה בדקת את מצב שרשרת הטיימינג אצלך?


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 2468 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פטנטים ושיטות זה מעולה לפרוספקט. תכן רובוסטי שלא כושל בגלל סיבות איזוטריות זו אמינות.

לא רוצה שרשרת שתחזיק בהכרח את כל חיי הרכב? תעשה מנוע עם רצועה ותגדיר מרווחי החלפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מאחר והדיון גלש לשרשראות - במה עדיפה שרשרת מרצועה? אני מזהה יותר חסרונות מיתרונות במנועים בעלי שרשרת.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכול שיטת תמסורת מכנית יש את היתרונות והחסרונות שלה וכול ייצרן בוחר בהתאם לשיקולי תכנון של המנוע את סוג התמסורת קרי רצועה או שרשרת וכמובן עלות התמסורת.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה עתיק במחשבה.

טולרנסים מצומצמים בתכנון וייצור מנועים שיעמדו בדרישות הספק, תצרוכת דלק, רעש, ויברציות וזיהום אויר מאלצים יצרנים לגישה של צמצום נפחים, משקלים, מקום ועוד מאלצים את היצרנים ליצור בשיטות שונות מפעם ויחד עם זה מנסים לשמר אמינות ולא תמיד זה מצליח בגלל תחרותיות וצמצום עלויות מתמיד.

שמן הוא מרכיב מכריע לשרשרת תזמון בגלל תנאי סיכה גבולית ומנועים מודרניים בעלי שרשרת תזמון, השרשרת היא נקודת תורפה ותישחק מוקדם מהצפוי במקרה של הזנחה.

אולי, אבל עתיק או מודרני, אני לא מוכן לקבל מוצר זבל, שבקושי עובר כמה עשרות אלפי ק"מ מכל סיבהשלא תהיה, במיוחד כשהמחיר הנדרש עבור אותו מוצר הוא גבוה. היצרן מוסיף חטא על הפשע כשמצהיר שהשרשרץ אינה דורשת התערבות לטיפולים תחזוקה, כולנו מבינים מדוע...

 

איתמר,

בעבר לשרשרת היה יתרון, מכיוון שהיא לא דרשה שום תשומת לב, וכך הצרכן חסכת טיפולי טיימינג והתעסקות מיותרת במנוע. כיום, לשרשרת יש רק חסרונות.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם היום שרשרת לא צריכה שום תחזוקה מונעת לכול אורך חיי הרכב או המנוע כפי שמגדירים זאת ייצרני השרשראות. גם לא קיימות שום הנחיות תחזוקה מונעת של הייצרן אלא שבר במקרים מסויימים :-P

 

כמובן כמו בכול דבר גם כאן יש כשלים שמהם הייצרן לומד ומסיק מסקנות ומוציא חלק מעודכן.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר והדיון גלש לשרשראות - במה עדיפה שרשרת מרצועה? אני מזהה יותר חסרונות מיתרונות במנועים בעלי שרשרת.

מבחינתי לא לעשות טיפול טיימינג אחת ל- X שנים/ק"מ זה כבר יתרון גדול וכסף שנחסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נעזוב רגע את עולם הרכב ונתבונן בהתפתחות הטכנולוגית בחמישים השנים האחרונות, אני מאמין בלב שלם שניתן לייצר יחידות הנעה סגורות, מנוע+גיר שיחיו 300,000 ק"מ ואפילו יותר ללא כל טיפול על כל המשתמע מכך, הבעיה היא לא רק היצרן שרוצה\לא רוצה. הבעיה שמעכבת מהלך כזה היא המהפכה שתיווצר בעולם הרכב והמוסכים, ההשלכות והדרכים להתמודד איתן. מאמין שבעשרים השנים הקרובות או אפילו הרבה לפני, נראה "יחידות הנעה" כאלה שיוחלפו בשלמותן אחת לכמה שנים ויהיו נטולות תקלות לכל אורך החיים שתוכנן להן. הטכנולוגיה קיימת, אין לי ספק קל בזה.

 

ד"א

ניתן להזמין היום רכיבים בעלי אורך חיים מוגבל (לדוגמא גלגל שיניים שמיוצר משלוש סגסוגות שונות כשלכל סגסוגת אורך חיים שונה). אורך החיים המשוער יכול להקבע ע"י היצרן מטעמי ביטחון (כדי "לכפות" החלפת כרית אויר בלויה לדוגמא) או משיקולים כלכליים גרידא. לחשוב שיצרני הרכב לא משתמשים באפשרות הזו מטעמים כלכליים, זו תמימות בלשון המעטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם היום שרשרת לא צריכה שום תחזוקה מונעת לכול אורך חיי הרכב או המנוע כפי שמגדירים זאת ייצרני השרשראות. גם לא קיימות שום הנחיות תחזוקה מונעת של הייצרן אלא שבר במקרים מסויימים :-P

 

כמובן כמו בכול דבר גם כאן יש כשלים שמהם הייצרן לומד ומסיק מסקנות ומוציא חלק מעודכן.

בחייך, מרק. אתה הרי מבין מצוין למה אני מתכוון;)

כשכתבתי על טיפול לתחזוקה, התכוונתי שהיצרן מתייחס לשרשרת כאל חלק שלא דורש שום תשומת לב, למרות שהוא יודע מצוין שלא כך הדבר.

אשרי,

אם לפני 100 שנה היה אינטרנט, אז הייתי בטוח שאתה כותב משנת 1917 ולא 2017:)

כבר עשרות רבות של שנים נעות ברכבי העולם ובישראל מכוניות שבקלות חוצות את ה300 אלף ק"מ בלי התעסקות עם הגיר או המנוע. ממש הצהרה מוזרה...

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי מכר עם פאסט 2001 v5 שעברה רק 120k ק"מ עם שרשרת קצת רפוייה אז להגיד ששרשרת היא דבר בטוח היא לא נכון.

הערכת המוסך שהוא קיבל להחלפת המותחן היא כמה אלפים עקב הצורך להוריד גיר ומנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי המקצועית עדיף שרשרת על רצועת תזמון.

א. רצועת תזמון איכותית ככול שתהיה בהגדרה שלה תהיה עם החלקה/מתיחה גדולה משרשרת ואם רוצים מנוע טוב יותר אז שרשרת.

ב. אם רוצים, יותר קל לעקוב אחרי מצב השרשרת מאשר על מצב הרצועה בצורה אוטומטית.

ג. וזה מניסיון אישי, יותר קל להתקין שרשרת תזמון מרצועה.

 

לא שאני אומר שאין חסרונות לשרשרת פשוט חושב שזה עדיף.למשל שרשרת עושה יותר רעש , כבדה יותר (לא בהיבט המשקל של הרכב אלא בהיבט שלהאיץ את גלגל השיניים עם שרשרת וגלגל עם רצועה יותר קל זה יותר טוב), מצריך תכן רובוסטי יותר של הצירים ובכללי כנראה יותר יקר לייצור.

 

לגבי בלאי שרשרת - לכול מכלול מכני יש בלאי ויש לזכור שהשרשרת נמצאת על גלגל שיניים, לגלגל עושים טיפול תרמי (אם השקיעו אז רק באזור השיניים ולא על כולו) כך שיהיה לו פני שטח קשים יותר מהשרשרת וזאת בכוונה כדי להבטיח שמי שישחק ראשון תהיה השרשרת ולא הגלגל"ש שכן יותר קל/זול להחליף שרשרת.

 

לגבי המותחנים ההידראולי, לי היה ניסיון רע איתם,אומנם מעולם האופנועים שם מעדיפים מכני עם קפיץ .

 

וזה העשר אגורות שלי על הנושא שלא חשבתי עליו לפני....לי יש מונדאו 2007 עם 147K . לבדוק את הנושא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזה העשר אגורות שלי על הנושא שלא חשבתי עליו לפני....לי יש מונדאו 2007 עם 147K . לבדוק את הנושא?

לבדוק את המותחן וגם את השרשרת לזה אתה מתכוון או רק את המותחן ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשרת אטומה לכניסה של לכלוך?

או ששמן המנוע משמן ומנקה אותה?

סתם לדוג' אני יודע ששרשרת של קטנוע/אופניים דורשות תחזוקה שותפת ונקיון אחת לתקופה בשביל לתפקד כמו שצריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרשרת אטומה לכניסה של לכלוך?

או ששמן המנוע משמן ומנקה אותה?

סתם לדוג' אני יודע ששרשרת של קטנוע/אופניים דורשות תחזוקה שותפת ונקיון אחת לתקופה בשביל לתפקד כמו שצריך.

השרשרת טבולה בשמן בכל זמן שהמנוע עובד. היא פנימית ולא חיצונית.

 

[video=youtube_share;H4xenYIyM58]

 

[video=youtube_share;2d6cwjiuPeA]

עריכה אחרונה על ידי Adamm
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2468 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...