Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גבר, מתי לאחרונה בדקת את מצב שרשרת הטיימינג אצלך?


איתמר
שימו לב! השרשור הזה בן 2468 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה תכנון לקויי מראש על מנת להרוויח על חלקי חילוף.

 

זה בכלל לא חד משמעי.

 

עם רווח על חלקי חילוף מגיעה גם פגיעה בתדמית ובריחת לקוחות למותגים אחרים.

והמון הוצאות על תיקונים באחריות, קמפיינים וריקולים למינהם.

 

זה מכלול של דברים ואני נוטה להאמין שאף יצרן לא מעניין לייצר סחורה שתתקלקל תוך זמן לא סביר.

 

נכון שזה זה גם לא נבנה לעבוד 50 שנה ומיליון ק"מ וגם אין צורך בזה. מכונית מתיישנת מבחינה טכנולוגית הרבה לפני, אם היה לך אוטו מודל 1970 תקין ובמצב מצויין ללא תקלות, ספק שהיית משתמש בו כי הוא פשוט לא באותה רמה כמו מכונית של היום.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

התלונות הן על ההתרשלות בתכנון של רכיבים בזמן שמורידים עלויות, משקל וכו'

באיזה מנועים לדעתך הייתה התרשלות בתכנון של השרשרת ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שנכון הוא ולא נתון לויכוח, הוא ששרשראות התיזמון במנועי עבר ( אלו שהיו בעלי גל זיזים עליון - לסקודה פייבוריט ולפורד פיאסטה היה גל זיזים תחתון ושרשרת קצרה) לא דרשו שום תחזוקה שהיא לאורך כל חיי המנוע.

דוגמא לשרשרת תזמון שתוכננה כמו שצריך - מנוע M10 של ב.מ.וו.

2009040823325995943racecar%20012.JPG

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי,אתה אדם שהחזיק מספיק מכוניות בחיים וגם נסעת אליהם יחסית המון ק"מ.

האם ראית שלאורך השיפור הטכנולוגי בדגם ספציפי בואו נגיד ברלינגו(החזקת שתי דורות של הדגם) נפגע אורך חיי החלקים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם ראית שלאורך השיפור הטכנולוגי בדגם ספציפי בואו נגיד ברלינגו(החזקת שתי דורות של הדגם) נפגע אורך חיי החלקים?

 

אני עכשיו עם ברלינגו רביעית, דור נוכחי 2016. לפניה היו את שני הדורות הקודמים. מודל 2009 היה משמעותית טוב ואמין ממודל 1997.

 

לגבי 2016, עוד מוקדם לאמור משהו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מארק, לא. פשוט לא. אין שום בעיה לתכנן חלק שייכשל בתנאי שאתה יוצר מרווח טיפולים להחלפה או תחזוקה.

בשרשרת תזמון אין את זה. השרשרת או הרכיבים הקשורים אליה במנועי פולקסווגן כושלים פתאומית ומביאים לכשל קטסטרופלי של המנוע! זו רשלנות בתכנון.

האופציה השניה היא זדון, היצרן רוצה שיהרסו מנועים, ואם זה המצב אז הלקוחות שלו מזוכיסטים. קונים רכבים שייהרסו סתם או שלא יוכלו למכור בגלל שהיצרן הורג את שוק היד ה2. זה במקרה הטוב, במקרה הרע במדינות כמו ארה''ב בית המשפט יורה על Buy back...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לדעת שיש דגמים אמינים עדיין יחסית,בוקי.

 

פריג'י,כמו שנאמר לפני זה לא רק שרשרת התזמון של VAG.

זה גם שרשרת התזמון במנועי פרינס.

זה הגיר הרציף הסורר שנמצא במיקרה ובג'וק.

זה ה DSG7 הידועה לשמצה.

זה הגיר הרובוטי שיושב בפולרנס ובמגאן דיזל.

הייתי רוצה לרשום גם הגיר הרציף של טיוטה ורסו אבל זה עוד לא נהיה מחלה קשה.

 

זאת מגמה עולמית מכל היצרנים לנסות לחסוך עלויות שבסופו של יום פוגעת ביד השנייה או השלישית.(נדיר שאנשים שקונים מחזיקים רכב מעל 10 שנים).

 

בוא נשאל את זה אחרת אם איתמר היה מזניח ומביא לאותו מותחן למות בעצמו עוד 100K ק"מ כולנו היינו אומרים ש 350K ק"מ זה מכובד למנוע דיזל,לא נכון?

 

לגבי הדעה של בוקי שלא הייתי רוצה לנסוע נסיעה יומית בשנת 2017 על משנת 70 זה ברור(חוץ מאנשים שנהנים מזה) אבל זה לא אומר ליייצר מנוע או חלק שיעשה את תפקידו בשצורה נאמנה גם אחריי 10 שנים זה קשה.

הרי אם יצרן חושב שחלק יחזיק בתנאים מקסימלים X שנים או Y ק"מ,זאת אומרת שבתנאים פחות מושלמים החלק יחזיק הרבה פחות.

עריכה אחרונה על ידי mark_Avn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנת 1987 היה סיפור עם גיר אוטומטי בסיטרואן BX, גיר של ZF. בגלל איזה בורג או משהו כזה, החליפו המון גירים כבר בשנה הראשונה, זה גרם לבז גדול ולירידה משמעותית מאוד במכירות של BX אחרי 1988 (למרות שיצרן תיקן את הבעיה), בזמן שב 1987 היא אפילו עקפה במכירות את סובארו לאונה.

 

כך שזה לא דבר חדש.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תכנון לקויי מראש על מנת להרוויח על חלקי חילוף.

ייצרן רכב אשר מתכנן מערכת תיזמון כמכלול אחד שכולל מותחנים, שרשרת, גלגלי שיניים והנעה של אביזרים נוספים אני מצדיע לייצרן כזה שיודע להכניס כשל ידוע מראש לאחר 50-60K או לאחר גמר האחריות.

 

לדעתי ממש אין שום בסיס לטענה שלך ודוגמאות מהעבר ותמונות של שרשרת מרכבים שיוצרו בעבר לא משכנעים אף אחד.

 

גם השרשרת שכשלה בדגמי VAG מסויימים נראית מצויין בתמונות תקריב (מצורפות תמונה להמחשה) :shock:

tsi_timing_chain_failure_vw_audi.jpg

volkswagen-timing-chain-tensioner-lawsuit.jpg

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זאת אומרת,אתה תמיד מוזמן להחליף מותחן ושרשרת בעלות של אלפי שקלים אצל במוסך מורשה יבואן.

הרי את הקיט המשופר הם ימכרו לך,אוליי גם יזהירו אותך לפני שילך המנוע.

לדוגמא בפיג'ו הקיט לא נכלל באחריות המורחבת שניתנה ללקוחות.

כנראה הניסיון לייצר תכנון כושל שהיה צריך לקרות רק אחריי ק"מ גדול יותר לא הצליח כל כך והשרשראות נכשלו מוקדם מידי.

או שמדובר במנועים שלא נבדקו מספיק לפניי שהוציאו אותם לשוק.

בכל מקרה מדובר פה חוסר מקצועיות מצד אותם יצרנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שאתה חשוב שזה התרשלות זה מאוד נאיבי מצדך.

זה תכנון לקויי מראש על מנת להרוויח על חלקי חילוף.

 

אמנם אני בטוח שיצרנים בעולם הרכב (וגם בכל תחום אחר) עושים פויילע שטיק באופן נקודתי, אבל אתה לוקח את זה מייד לכיוון הקונספירטיבי, בשעה שמדובר פשוט בתכנון לאורך חיים כלכלי. הימים בהם יצרנים תכננו רכיבים בשיטות של back of the envelope עם מקדם בטחון היסטרי, חלפו מן העולם. כל יצרן בכל תחום מתכנן את מוצריו לאורך חיים כלכלי מסויים, ואני בטוח שכל היצרנים עורכים בקביעות מחקרי שוק כדי לקבוע מהו אורך החיים הכלכלי הרצוי בהתאם לסוג הרכב, לסגמנט ולשוק היעד. אם אורך החיים הכלכלי הממוצע של מכונית הוא 8 שנים ו-250K ק"מ נניח, אף יצרן שרוצה להתקיים לא יתכנן מכונית לשרוד 20 שנה ומיליון ק"מ ללא החלפת מכלולים למרות שניתן עקרונית לעשות זאת. המשמעות של תכנון כזה הוא overspec מטורף, שמתחיל כדור שלג שסופו במוצר גדול, כבד ויקר, ואז נחש מה ייקרה? רוב האנשים פשוט ייקנו את המוצרים של המתחרים...

 

בהמשך לדבריו של בוקי: למעשה כל היצרנים בכל תחום בימינו נאלצים ליישר קו, והקו הזה די דק, וקל מאוד ליפול ממנו. אם המוצרים בעלי אורך חיים קצר מדי, בין אם כתוצאה מתכנון מכוון או כתוצאה מכשל בתכנון או בייצור (שזה המקרה כאן), הצרכנים יצביעו ברגליים.

 

לגמרי במקרה נזכרתי בפוסט מרתק על מוצר אחר מתחום אחר לגמרי, דוגמא מאלפת ורלוונטית ביותר לשירשור זה. קריאה מהנה.

https://blog.bolt.io/heres-why-juicero-s-press-is-so-expensive-6add74594e50

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק, שוב אני אומר לך, זה לא חד משמעי.

 

כמה אנשים לדעתך שנאלצו לשלם מכספם אלפי שקלים על החלפת שרשת תזמון "שלא אמורים להחליף אותה בכלל" ישובו וירכשו מכונית של אותו מותג?

 

אז יצרן הרוויח 100 דולר על שרשרת והפסיד 2500 דולר על הרכב הבא שאותו לקוח יכל לרכוש ממנו אבל רכש ממישהו אחר. למה אתה מתעלם מזה? חלק מאותם אנשים גם עשו רעש בפייסבוק, בפורומים, הזהירו את כל החברים והמכרים לא לרכוש רכב מאותו מותג.

 

לוקח שנים, עשרות שנים לבנות תדמית, איזה עניין יש ליצרן להרוס אותה?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייצרן רכב אשר מתכנן מערכת תיזמון כמכלול אחד שכולל מותחנים, שרשרת, גלגלי שיניים והנעה של אביזרים נוספים אני מצדיע לייצרן כזה שיודע להכניס כשל ידוע מראש לאחר 50-60K או לאחר גמר האחריות.

 

לדעתי ממש אין שום בסיס לטענה שלך ודוגמאות מהעבר ותמונות של שרשרת מרכבים שיוצרו בעבר לא משכנעים אף אחד.

 

גם השרשרת שכשלה בדגמי VAG מסויימים נראית מצויין בתמונות תקריב (מצורפות תמונה להמחשה) :shock:

 

דווקא, אני רואה שמה כמה חלקי פלסטיק שהיו גורמים לי לדאוג (לא יודע אם זה החלק שכשל או לא).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2468 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...