Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - סקודה אוקטביה


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2533 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כתיבה מצויינת, תודה, היה מעניין לי לקרוא. איפשהו אני יודע שזה אחלה רכב, אבל לא מצליח להתחבר אליו. גם לא ל- VRS. אולי בעתיד.

גם התמונות - אחלה פילטר ;-)

 

האם הוא נוח ביחס לקודמת? הקודמת היתה (לטעמי) ממש לא נוחה. אולי המושב הנוקשה מידי, אולי המתלה היחיד מידי, משהו שם לא ישב לי טוב. איך זו?

 

תודה!

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המתקנים לגבי האלום/עלום.

 

Bar72 - היא הייתה מאוד נוחה ומאוד נינוחה. אבל אני חייב לומר שגם באוקטביה הקודמת לא היו לי טענות מיוחדות כלפי הנוחות. אם נשווה אותה לשאר הליין של סקודה - היא הרבה פחות נוקשה מהפאביה והראפיד, והרבה יותר בכיוון של הרכות המרוסנת של הסופרב. אם נמתח קו בין הפאביה/ראפיד לבין הסופרב, האוקטביה תהיה איפשהו ב-70-80% דרך לסופרב.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי הרבה מה להוסיף על הכתבה.

האוקטביה הייתה ונשארה אחת המשפחתיות הטובות ביותר.

 

שפאבל אסף אותי איתה, שאלתי אותו אויזה מנוע יש ברכב. הוא מייד ענה לי 1.4.

התחלנו לנסוע. לא חשדתי לרגע שלא מדובר ב-1.4 עד שלא פתחתי מכסה מנוע וראיתי מנוע קטנטן בתוך תא המנוע הענק.

 

האוקטביה של המבחן הגיע ברמת גימור גבוהה יחסית. בצבע שחור מטאלי חיצוני ובז/ בפנים - שילוב צבעים שמקנה לה קצת הרגשה יוקרתית (עד כמה שאפשר).

מבחוץ מתיחת הפנים לדעתי עשתה לה טוב. קצת העתיקו מה-E קאלס את הפנסים החצויים. אבל עדיין זה נראה יפה.

 

מבפנים האוקטביה פשוט אחלה. אין לי דרך אחרת לתאר. מסך המולטימדיה גדול וברור. הכל מרגיש טוב. נוחה.

 

התעלה במרכז הרכב עבה באופן חריג והיושב במושב האמצעי צריך לשבת בפתיחה מלאה.

 

כמה דברים שאני רוצה לציין:

אולי אלו גלגלי המבחן הגדולים, אבל הרכב לדעתי לא היה מספיק נוח בשיכוך מהמורות, יותר מהרגיל של VW.

המנוע לא הרעיש. טרטר או כל מיני תיאורים כאלו. תיבת ההילוכים עבדה היטב. הכל היה נעים ויעיל. מצד שני הרכב היה חדש כמעט לחלוטין.

לגבי מערכות הבטיחות:

פעם אחת הרכב ניסע לשמור אותי בנתיב למרות שהאיתות עבד.

פעם אחרת בהשתלבות לכביש מהיר, רכב ניסע לעקוף אותנו בצורה גסה - האוקטביה זיהתה אותו בשטח האמת ומהצד השני את הקו הרצוף ובכל זאת דחפה אותנו לתוך הרכב השני.

 

חוץ מזה, מערכת מעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה מצויינת וממצה. לי הייתה בזמנו אוקטביה 1.4 2015 בליסינג, אחלה אוטו, קצת מכוער, ועם התנהגות ונוחות שנפגמו בעיקר בגלל מתלה אחורי מיושן - קורת מתח, ולא מתלים נפרדים כמו ב-1.8. עוד חיסרון משמעותי שדובר עליו הרבה - חדירת רעשי רוח מהדלתות במהירויות של מעל 100 קמ"ש בערך. האם יש שינוי בנושאים האלה ?

 

אה ועוד משהו שקפץ לי בכתבה :

 

החמישי יסבול מתעלת הינע גדולה מאוד באמצע המושב.

 

האוקטביה עברה להנעה אחורית? :p

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי ה1.0 אבל ה1.2 tsi משווק כבר קרוב לעשור (מ2008/9) באופן נרחב, ופרט לתקלה תכנונית במותחן הטימיינג בדגמים הראשונים שתוקנה, המנוע אמין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי ולפבל לדבר על העניין בזמן הנסיעה. בגדול מאוד, זה בעיקר פסיכולוגי - נפח קטן איכשהו מתקשר לאורך חיים קצר. מנועי 1000 סמ"ק זה לא משהו חדש, וכך גם מגדש טורבו. הרבה מים זרמו בנהר מאז שמכוניות זעירות עם מנועים קטנים לא היו שורדות יותר מדי. אני מאמין גם שזה משהו שנלקח בחשבון בשלבי הפיתוח והייצור. כמובן שניתן היה להוציא ממנוע כזה עוד הספק עם משחק בתוכנה, אבל כנראה שלקחו בחשבון בלאי ועשו אופטימיזציה לכל העסק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מצויין ללקוחות הליסינג, נשארה רק שאלת אמינות מנועי הטורבו הקטנים לאורך שנים ארוכות....

 

רק תסביר למה, טכנית, מנוע קטן שווה לאמינות ירודה?

או שאתה מתכוון באופן כללי למנועי של פולקסווגן ואז אתה צודק?

 

סתם כאנקדוטה - פעם היו מנועי מיליון ליטר שהוציאו כ"ס וחצי. הם היו צריכים לעבור אוברול כל 100-150 אלף ק"מ. היום גם על 200 אלף ק"מ אנשים לא מעקמים את האף ו-100 אלף זה בכלל אוטו חדש.

 

זה עניין של טכנולוגיה ואיכויות ייצור. לא כ"ס לליטר.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, זה ברור שמנוע V8 בנפח 8.2 ששימש את קאדילק בשנות ה 70' יחיה לנצח, או כמעט לנצח.

יציקת הפלדה העצומה הזו סיפקה סה"כ 210 כ"ס, הספק מקובל בלא מעט מנועי 2.0 של ימינו.

יחס הדחיסה היה נמוך מאד, וכך העומס על המיסבים הראשיים היה נמוך אף הוא.

לעומת זאת, מנועים קטנים פשוט לא החזיקו מעמד - אני זוכר שמנוע 900 סמ"ק של פיאט 127 היה עייף למדי כבר אחרי 80-90,000 ק"מ.

השיפור העצום ברמת העיבוד השבבי וברמת השמנים, מביא גם את המנועים הקטנים של ימינו לאורך חיים כמעט זהה לזה של מנועים גדולים בהרבה.

המנועים בימינו "נגמרים" במכה; אין אובדני הספק משמעותיים, ולרוב טבעות האטימה (רינגים) הולכות והמנוע שורף שמן עד שהמצתים נרטבים.

כך שאין שום מקום לחשש בכל מה שקשור לאורך החיים שלו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2533 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...