Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה המושב הכי בטוח ברכב רגיל?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3471 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ההגיון שלי אומר שהמושב האמצעי האחורי,יש המון מקום מכל הכיוונים.

בדיוק מאותם שיקולים מיכל הדלק ממוקם שם.

יש מחקרים שמראים משהו אחר?

הדגש הוא בטיחות מבחינת כל תאונה שיכולה לקרות,לא רק מסוג אחד.

פורסם

מרכז המושב האחורי.

אגב, בצד השני של רמת הסיכון נמצא ״מושב החמות״ - זה שלצד הנהג.

אני אוכל למצוא את המחקרים לזה בהמשך היום

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם

לגבי הבטוח = במרכז מאחור. אך צורת העיגון בוודאי חשובה ואם אני לא טועה לא בכל המושבים האלו יש איזופיקס ודווקא בצדדים כן. במרכזי אין סיכון שהכריות יגרמו נזק.

הלא בטוח = כמו שקרמבו כתב. גם אני נחשפתי לסטטיסטיקה כזו.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

ההגיון אומר באמצע אבל עד כמה שאני זוכר מאחורי הנהג כי אינסטינקטיבית מגינים על צד שמאל של הרכב.

 

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

פורסם

אגב, בצד השני של רמת הסיכון נמצא ״מושב החמות״ - זה שלצד הנהג.

 

זה מושב החמות:

 

bffaf0606a83b5a287932f05d8b56bc6.jpg

 

לכסא תינוק - כנראה שאחורי אמצעי. למבוגר יהיה הכי בטוח במושב הנהג (שם תהיה לו גם הזדמנות למנוע תאונות).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

ברוב המכוניות אין התקן איזופיקס במושב האמצעי. אבל, אם למושב הבטיחות יש רצועות שמתחברות לעוגני האיזופיקס, אפשר למקם אותו באמצע ולתפוס עם כל רצועה את העוגן הקרוב למרכז מבין השניים שיש לכל מושב. יחד עם רתימה של הכיסא עם החגורה האמצעית מקבלים עיגון איתן.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם

תלוי בסוג התאונה ובסוג הרכב. אני מניח שהמושב הכי בטוח הוא זה של הנהג מכיוון שהוא יעשה הכול אינסטנקטיבית להגן על עצמו.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

מעניין שדווקא הנוסע זה הכי פחות בטיחותי,הרי בתאונה חזיתית קשה ההגה יכול לפגוע בחזה אצל הנוסע אין כלום.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
ברוב המכוניות אין התקן איזופיקס במושב האמצעי. אבל, אם למושב הבטיחות יש רצועות שמתחברות לעוגני האיזופיקס, אפשר למקם אותו באמצע ולתפוס עם כל רצועה את העוגן הקרוב למרכז מבין השניים שיש לכל מושב. יחד עם רתימה של הכיסא עם החגורה האמצעית מקבלים עיגון איתן.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

איך ברוב המכוניות אין? ברכב שלי שיוצר בסוף 03' יש.

 

Sent from my SM-N910T using Tapatalk

פורסם (נערך)

המושב האחורי האמצעי הוא הבטוח ביותר, ואחריו (בהפרש קטן) המושבים האחוריים הצדדים. המושב המסוכן היותר הוא הקדמי.1

 

ברם, חלק מן הסיכון שמחקרים מצאו בישיבה במושב הקדמי נובעת מכך שנוסע לא חגור במושב האחורי מסכן את היושב לפניו. אם מקזזים את ההשפעה הזו, אי לא בטוח שההבדל גדול, בעיקר ברכב שיש לו כריות אוויר קדמיות. 2

 

למיטב ידיעתי, ברכב ארוך המושב הבטוח ביותר יהיה קרוב לאמצע הרכב ולא בקצהו האחורי, אבל טרם חיפשתי לכך סימוכין.

 

______________________________________

1. http://blog.esurance.com/safest-seat-in-the-car/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/18786431/

2.

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0140673602072793

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

התשובה האינטואיטיבית שחוזרת כאן לגבי מושב אמצעי אחורי - נכונה בוודאי כאשר מדובר במושב לילד.

לעומת זאת, צריך לקחת בחשבון שברוב התאונות פגיעת הנוסעים אינה נגרמת ממעיכה כזו שמגיעה לנוסע אלא מעוצמת הזעזוע.

במקרה כזה, שאינו כולל מעיכה שמגיעה עד הנוסע, סביר להניח שלטיב המושב וההתאמה ליושב בו תהיה השפעה גדולה על חומרת הנזק.

דווקא המושב האמצעי במקרים אלו, הוא הפחות מומלץ. הוא במקרים רבים אינו מעוצב בצורה התואמת את מבנה הגוף וגם הריפוד שבו פחות.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

שמעתי שבמחקרים חדשים נמצא שהמושב הקדמי יותר בטיחותי מהאחוריים, בעיקר לאור העובדה שיש אמצעי הגנה רבים מקדימה - לפחות כרית קדמית וצידית, ולפעמים גם וילון, ומאחור בהרבה פעמים אין כלום, ובמקרה הטוב יש וילון.

פורסם

לא מצאתי מחקרים כאלו, והמחקרים הקיימים כן נערכו על רכבים כריות אוויר. לא שאני בטוח שאתה טועה, אבל המידע כיום עדיין נוטה לכך שהמושב האחורי בטוח יותר.

 

כרית ״וילון״ בהגדרה נפתחת לכל אורך הרכב. במושבים הקדמיים יכולה להיות גם כרית צד במושב עצמו.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

ברכב עם וילון - 2 או שלוש כריות מלפנים (קדמית, צידית ווילון), 1 מאחור (וילון).

ברכב בלי וילון - 2 מלפנים (קדמית וצידית), 0 מאחור.

כמובן מדבר על המצב ברכבים חדשים, ברכבים מהעשור הקודם ואחורה המצב שונה.

×
×
  • תוכן חדש...