Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3587 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שני דברים פורד עשו שונה מהמתחרים:

גיר ידני

Drift mode

הרכב ממוחשב לגמרי, יותר טבעי לנהוג ב play station אבל יש גיר ידני בשביל הכיף.

ה Drift זה פשוט רעיון פסיכי, כדאי לך לנסות.

אפשר להזמין את האוטו עם 390 כ"ס ישירות מפורט אם 350 לא מספיק לך

אייל

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ראשית, תודה לרוני על השיתוף. בהחלט סקרנת אותי עם ביקורת שהיא סוף סוף לא בנוסח OMG, the focus RS is god's gift to humanity, blah blah blah. אני באירופה באוקטובר ואנסה לשנורר אחת לנסיעת מבחן.

 

שנית, לעניין ה-370Z; אנשים הפכו למכורי טורבו והפסיקו להתרגש ממנועים אטמו' גדולי נפח וחובבי סל"ד. ההפסד כולו שלהם - ויום אחד הם יוכלו להנות ממנועים כאלו רק ברכבי אספנות.

 

שלישית, עדיין בעניין 370Z, שנמצאת בימים אלו בערוב ימיה ונמכרת באירופה במחיר מדהים של 10% מעל GT86...להבדיל מאצלנו, כמובן(החל מ-350K, אאל"ט).

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם
ממה שצפיתי וקראתי, פורד פוקוס ופיאסטה הספורטיביות הן הרכבים המהנים ביותר לנהיגה שיש בקטגוריה. כוח, כמובן לא בהכרח נמנה על התכונות של רכב מהנה לנהיגה. אם הרגשת תאוצה חזקה חשובה לך (וזה בסדר גמור כמובן) אז זה בהחלט לא רכב בשבילך.

אני יודע שאני לא אובייקטיבי אבל אם ה ATS-V ששוקלת 1720 ק"ג היא תפלצת מגודלת אז מה ה RS? או במילים אחרות, מאיזה משקל זה תפלצת מגודלת? או שזה לא עיניין של משקל ואז לדעתי אתה צריך לראות את ה ATS במציאות כדי להחליט אם היא מגודלת או לא.

 

כמו שציינתי הרבה פעמים בעבר, מיאטה היא עדיין המכונית שאני הכי אוהב, כך שהרגשת תאוצה ממש לא קריטית עבורי. עם זאת, לא טענתי שה-RS לא מרגישה חזקה. אני אחדד - היא מאוד מאוד חזקה. זה פשוט ה-delivery של הכוח שמפריע לי.

כשכתבתי את ה"ביקורת" לא ידעתי שהפוקוס שוקלת 1600. זה בהחלט לא מעט ולרכב כזה הייתי מעדיף יותר קרוב ל-1400.

באופן כללי אני מעדיף מכוניות קלות וקטנות יותר.

 

תפלצות כבדות? יש דבר כזה! עובדה,אבל בשנים האחרונות הפסקתי

לחשוב על זה והתחלתי לפרש בצורה פשוטה יותר,תנהג תרגיש...כיף לך?

אתה נהנה?

הרכב מרגיש אחרת אם הוא שוקל 1700 ק"ג או 1000 ק"ג ?

הפסקתי עם הקטע של משקל קל הוא שווה ערך לרכב מהנה יותר?

הכל יחסי בעצם,לרכב כבד דרושה יותר אנרגיה וזהו...גם את זה פתרו כבר.

 

שורה אחרונה,מהנה או לא מהנה לך? כיף או לא?

 

בוודאי שהרכב מרגיש אחרת אם הוא שוקל 1700 או 1000 ק"ג. ההבדל תהומי. כמו שאמרו לך - לא בקו ישר בהכרח (אם כי כן - בבלימה) אבל בטח ובטח בפניות.

 

שני דברים פורד עשו שונה מהמתחרים:

גיר ידני

Drift mode

הרכב ממוחשב לגמרי, יותר טבעי לנהוג ב play station אבל יש גיר ידני בשביל הכיף.

ה Drift זה פשוט רעיון פסיכי, כדאי לך לנסות.

אפשר להזמין את האוטו עם 390 כ"ס ישירות מפורט אם 350 לא מספיק לך

 

לא יכולתי לנסות דריפט מוד כמובן, אבל ראיתי את הסרטונים. דריפט זה לא ממש. יותר כמו סחיפה של 4 גלגלים. נחמד, אבל לא סיבה לקנות את הרכב.

 

ראשית, תודה לרוני על השיתוף. בהחלט סקרנת אותי עם ביקורת שהיא סוף סוף לא בנוסח OMG, the focus RS is god's gift to humanity, blah blah blah. אני באירופה באוקטובר ואנסה לשנורר אחת לנסיעת מבחן.

 

שנית, לעניין ה-370Z; אנשים הפכו למכורי טורבו והפסיקו להתרגש ממנועים אטמו' גדולי נפח וחובבי סל"ד. ההפסד כולו שלהם - ויום אחד הם יוכלו להנות ממנועים כאלו רק ברכבי אספנות.

 

שלישית, עדיין בעניין 370Z, שנמצאת בימים אלו בערוב ימיה ונמכרת באירופה במחיר מדהים של 10% מעל GT86...להבדיל מאצלנו, כמובן(החל מ-350K, אאל"ט).

 

אני חושב שפשוט באתי עם ציפיות מאוד גדולות בגלל אותם מבחנים על ה-RS, ובפועל היא טובה מאוד, אבל לא וואו כמו שמתארים. לצורך העניין, הרגשתי יותר וואו בפעם הראשונה שנהגתי בדור השלישי של המגאן RS, אפילו שאובייקטיבית היא פחות טובה בהרבה מובנים.

 

מסכים איתך לגמרי לגבי מנועים אטמוספריים. מניח שבמכוניות סופר טכנולוגיות הטורבו לא מפריע, אבל במכוניות מהסוג הזה לטעמי עדיין אין תחליף לסמ"קים, כמאמר המימרה באנגלית...

ועכשיו אני מתגעגע קצת למנוע של ה-370... (לא לאוטו עצמו, במפתיע).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

לא יכולתי לנסות דריפט מוד כמובן, אבל ראיתי את הסרטונים. דריפט זה לא ממש. יותר כמו סחיפה של 4 גלגלים. נחמד, אבל לא סיבה לקנות את הרכב.

 

זה באמת נראה קצת מביך ברשת.

 

הרושם הוא שהמערכת עוזרת לנהג לשמור את המרכב בזווית ה"החלקה" גדולה (תחשוב על לאן האף של רכב "מצביע" בפנית פרסה, רק הפוך) מבלי להכניס את הרכב להיגוי יתר בכלל. אני בספק שהוא אפילו במצב נייטרלי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

לי זה היה נראה כאילו הנהג מכניס את הרכב להחלקה ואז יושב ומחכה, עם מינימום פעולות. הוא לא צריך להתאמץ יותר מדי עם הגז או ההגה - רוב הזמן ההגה פשוט במצב ישר. זה בטח עובד אחלה בחלה בנהיגה במסלול או בכביש רחב מספיק, אבל בשביל אשכרה סשן דריפטים זה לא משהו. אפילו על גבול הקצת מביך כשעושים סתם דונאטס.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם (נערך)

זה בדיוק העניין.

 

אזהרת חפירה

 

אני חושב שכאשר אני אומר זווית "החלקה" (Slip angle) אני קצת מטעה. צמיגי הרכב מפתחים זווית לאו דווקא כי הם מחליקים, אלא פשוט בגלל גמישות הדפנות.

 

מאחר וכל הצמיגים מפתחים זווית, גם המרכב מפתח זווית בין כיוון הנסיעה לבין הכיוון אליו מצביע החרטום. בפנית פרסה, למשל, החרטום מצביע החוצה מקו הפניה.

 

בשינוי נתיב מהיר, מנגד, החרטום מצביע פנימה מקו הפניה בפועל, וכדי להשלים את התמרון צריך לבצע פעולת היגוי לכיוון השני כדי להתיישר במרווח הנתון.

 

הנקודה אליה אני חותר היא שאין קשר ישיר בין הזווית שמפתח המרכב לבין מצב הרכב מבחינת תת-היגוי או היגוי יתר.

 

רכב יכול להיות בזווית קיצונית על הצד ובתת-היגוי טרמינלי. הוא יכול להיות בזווית קטנה מאוד, אבל בראשיתו של היגוי יתר היסטרי.

 

ההבדל האמתי בין המצבים מבחינת זווית המרכב הוא שבתת-היגוי הרכב שואף להתיישר, ובהיגוי יתר הוא שואף להסתובב יותר לכיוון הפניה, אלא אם כן הנהג מבצע היגוי הפוך.

 

הרושם מן המערכת של פורד הוא שהיא פשוט מכניסה את הרכב לזווית, ואז מכריחה אותו לשמור על הזווית הזו למרות שהוא מנסה להתיישר.

 

זה באמת ניכר ברדיוס קטן ואטי (נסיון לדמות "דונאטס") כי אז המרכב מתנגד יותר, שכן הנטיה שלו במצב זה היא להצביע החוצה מקו הפניה, ולא פנימה, והנהג נאלץ להשאיר את ההגה מסובב פנימה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

^ אני רק שאלה... אה?

 

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

פורסם (נערך)

בקצרה, ובהפשטה נפשעת:

 

אם הרכב על הצד אבל ההגה מופנה פנימה - זה לא היגוי יתר.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

^ אני רק שאלת פלואו-אפ... אה??

 

 

מה הקשר בין גיבוב המילים בהודעה הקודמת לבין ההצהרה הנ"ל?

ואם כבר כאשר הרכב "על הצד" אבל ההגה מופנה פנימה זה *כן* היגוי יתר, אבל לא כל היגוי יתר הוא דריפט.

 

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

פורסם (נערך)

גם האמירה שלך נכונה, אבל מעבר לזה - תבדוק את האמירה המודגשת במשפט המודגש בהודעה הקודמת שלי. המרכב מפתח זווית בין הכיוון אליו הוא "מצביע" והכיוון אליו הוא פונה - בכל פניה, בלי קשר להיגוי-יתר.

 

למשל בפנית פרסה, שים לב להבדל בין הכיוון אליו מצביעים הצמיגים וזה אליו מצביע החרטום. ככל שאתה עולה במהירות, הזווית הזו קטנה ובאיזור 40-60 קילומטרים לשעה מתחלפת כך שהמרכב מצביע "יותר מדי" פנימה, בלי קשר לתת-היגוי או היגוי יתר.

 

causeway-west-napoleon-illegal-utur.jpg

 

המערכת של פורד גורמת לרכב לפתח זווית גדולה ולשמור אליו. זה לא בהכרח היגוי יתר. זו הסיבה שזה נראה מביך לפעמים.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אה-הא.

 

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

פורסם

המערכת של פורד גורמת לרכב לפתח זווית גדולה ולשמור אליו. זה לא בהכרח היגוי יתר. זו הסיבה שזה נראה מביך לפעמים.

 

זה מה שהתכוונתי - הגלגלים מופנים פנימה אבל הרכב על הצד, די דומה למכונית ראלי. רק שברכב כביש זה נראה קצת עלוב.

 

ומאור - חתימת טאפאטוק בשוודית בפורום ישראלי זה באמת שובר שיאים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני, אתה מכיר במחיר הזה האצ'בק פראקטית יותר מהנה?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

לא, אבל לא נהגתי על כולן. אין ספק שבשביל המחיר (באירופה/ארה"ב) זו עסקה נהדרת - 350 כ"ס והנעה כפולה. אבל לגמרי יש מצב שמגאן RS (שעולה עשירייה פחות) תהיה מהנה לא פחות.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק


×
×
  • תוכן חדש...