Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קצר במערכת בעת פתיחת דלת נוסע


שימו לב! השרשור הזה בן 3063 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

קרתה תופעה מוזרה בבוקר היום כשאספתי חבר לעבודה,

הנעתי כרגיל את האוטו והדלקתי את המערכת הכל ניגן כרגיל טוב ויפה,

ברגע שנפתחה הדלת הימנית של הנוסע ליד הנהג פתאום שומעים בום ורק הסאב עובד, לאחר כיבוי והדלקה חוזרת של המערכת הסאב מפסיק לעבוד והקומפוננטים חוזרים לעבוד.

בכל פעם שפותחים את הדלת המצב חוזר על עצמו: קומפוננט מפסיק לעבוד-כיבוי מערכת והדלקה-קומפוננט עובד אבל סאב לא.

לא רק האלמנט בדלת מפסיק אלה שניי הסטים של הקומפוננטים.

חשבתי אולי קצר או משו ברמקול בדלת, אבל לא נשמע לי ממש הגיוני.

 

מה יכולה להיות הבעיה?

 

מערכת הותקנה על ידיי לפניי כחודש והכל עבד תקין וללא רבב.

 

מגברים לא נכנסים לפרוטקשן.

 

הרכב מותקנים שניי מגברים קומפוננט וסאב, אם יהיה רלוונטי הדגמים אני אוכל לרשום אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה חיווט הרמקולים שעובר בצמת הדלת נוגע במתכת חשופה וכנראה גם חדה ובמהלך הזמן עם כל פתיחת דלת, הבידוד של אותו החוט הלך ונשחק.

 

יתכן גם נזקי קורוזיה מגשמים בחורף על הדקי הרמקול - אם במקרה והרמקול לא מותקן שם טוב ויש חופשים בזמן של תנועת הדלת אחד הטרמינלים שלו אולי נוגעים בפח.

 

בקיצור - לפתוח את דלת ימין, לבדוק את מצב הרמקול וההדקים שלו, לוודא שאין קורוזיה גם בקרוס אובר ולהחליף את החיווט של הרמקול בדלת ימין.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההיתיחסו,

חיווט בדלת נשאר המקורי שהיה, לא הרצתי כבל חדש במעברים.

קרוס יושב בבגאז׳ על הפלטת עץ ליד המגברים.

כאמור המערכת הותקנה מלפניי חודש והגשם היחיד שהיה זה היה היום ואני לא חושב שתוך כמה שעות בודדות תיהיה קורוזיה, לפניי כן כל הסט אפ הנוכחי היה מותקן ברכב הקודם שלי ועבד פיקס.

אין זכר לקורוזיה בשום חיבור או אוזן של רמקול.

 

אני אפתח את כל החיפויים והכל ואנסה לשחזר את כל השלבים של ההתקנה ולראות מה הבעיה,

 

יש אוליי עוד רעיון למישו שיוכל לחסוך לי זמן פירוק של הכל מחדש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:?:?הכי כיף לבד, אבל קצת קשה כשאין מושג מה מחפשים.

 

הבעיה סודרה.

 

היום אחרי העבודה כאשר נכנסתי לאוטו והפעלתי את המערכת שמעתי בום חזק שוב והפעם ללא קשר לפתיחת דלת או סגירה והקומפוננט פשוט לא עבד, אז כיביתי ונסעתי לחניה של הבית,

בבית פרקתי קודם כל את המינוסים וחיברתי שוב, דא המינוסים מחוברים אצלי לתושבת של החגורות בטיחות, האם זה תקין... הריי זה מינוס שלדה לכל דבר:?

כח מקרה לאחר החיבור פירקתי את הדלת הימנית וגם אותה בדקתי שהכל מחובר שם כנדרש, אלו הם שניי הדברים שעשיתי ולא יותר מכך, הכל הסתדר.

לפי דעתי פשוט המינוס לא היה מחוזק כנדרש.

 

תהרגו אותי אין לי מושג אבל מה הקשר בין הסימפטומים של הבעיה לפתרון, כאמור לאחר כיבוי והדלקה של היחידת ראש הסאב היה מפסיק לעבוד עד לשלב פתיחת דלת ימין ואז הקומפוננט היה מפסיק לעבוד והסאב היה חוזר לתחיה.

 

ממש מעניין אותי לדעת איך ככה ומה עומד מאחורי מינוס סורר אחד שמשגע את שניי המגברים.

האם יש אפשרות שמגבר אחד היה משתגע ומעביר איזה שהו פקודה או קפיצת מתח לרדיו שהיה משגע הכל?

 

כל מקרה תודה לעוזרים:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מינוס סורר יכול לגרום ל"קצר" בעצם בגלל שההתנגדות של הרמקול עולה ועולה בגלל מוליך קטן מידי עד שהמגבר רואה "קצר" ונכנס לפרוטקשן ומפסיק לעבוד.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את ההסבר שלך. מוליך חשמלי בעל שטח חתך נמוך הינו בעל התנגדות גדולה יותר ממוליך בעל שטח חתך גדול יותר אז כיצד המגבר 'רואה' קצר ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:?:

 

לפי דעתי פשוט המינוס לא היה מחוזק כנדרש.

 

תהרגו אותי אין לי מושג אבל מה הקשר בין הסימפטומים של הבעיה לפתרון, כאמור לאחר כיבוי והדלקה של היחידת ראש הסאב היה מפסיק לעבוד עד לשלב פתיחת דלת ימין ואז הקומפוננט היה מפסיק לעבוד והסאב היה חוזר לתחיה.

 

כל מקרה תודה לעוזרים:lol:

האם הרכבת דיסקית משוננת בין נעל הכבל לבין האום/בורג ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק אם המגע היה רופף אז היה שם שטח מגע נמוך, מוליך דק - התנגדות גבוהה, קצר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הורכבו דיסקיות משוננות.

 

העניין של הפסקת עבודה של מגבר אחד ברור לי שיכול לנבועה מקצר אבל איך ניתן להסביר שלאחר כיבוי והפעלה של הרדיו היוצרות מתהפחות והסאב מפסיק לעבוד והקומפוננט חוזר לחיים?

הריי מדובר בשניי מגברים שונים עם שניי כבלי מינוס שונים ,מחוברים בשתיי נקודות שונות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק אם המגע היה רופף אז היה שם שטח מגע נמוך, מוליך דק - התנגדות גבוהה, קצר.

בו נפריד את עניין המגע הרופף מעניין שטח חתך המוליך.

 

קח לידיים שלך רב מודד ושים אותו על מצב בדיקת התנגדות. במצב שהפרובים לא נוגעים אחד בשני אתה תראה על התצוגה קריאה O.L או התנגדות אין סופית.

אם הפרובים נוגעים אחד בשני אתה תראה בתצוגה התנגדות נמוכה של 0.3-0.1 אוהם (התנגדות הפרובים+כבלים).

 

אם תחבר בין הפרובים מוליך חשמלי עשוי מנחושת בעל אורך של 10 סנטימטר תקבל קריאה של 1 מיליאוהם (0.001 אוהם) לעומת חוט 'התנגדות' באותו אורך העשוי ממוליך חשמלי Nichrome כמו בתנורי חימום תקבל התנגדות של נניח 5 אוהם עד כאן הכול מצויין.

 

אם תחבר בין הפלוס למינוס של מצבר הרכב חוט נחושת בעל התנגדות נמוכה מאוד של 1 מיליאוהם בעל שטח חתך גדול יעבור זרם גבוה מאוד במוליך החשמלי והדבר עלול לגרום או לנתק במוליך החשמלי או לפיצוץ המצבר.

 

אם תחבר בין הפלוס למינוס של המצבר חוט מסוג Nichrome בעל התנגדות גבוהה ובעל שטח חתך גדול החוט התחמם ומאוד יכול להיות שיחזיק מעמד זמן רב ועלול לקרות שהמצבר יתרוקן או שהחוט יישרף לאחר כמה דקות.

 

ההגדרה של קצר חשמלי קצת יותר מסובכת. מה שניסיתי לומר שדווקא במקרה של פותח האשכול התנגדות גבוהה לא בהכרח תגרום לקצר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק גם אם לא קצר זה גרם כנראה לעומס יתר - המגבר שלו נכנס לפורטקשן לפי מה שהוא מתאר - ואם מביטים במה שקרה ואיך התקלה טופלה - לפי מה שהבנתי נקודות ההארכה בבסיס חגורות הבטיחות נשארו כפי שהיו - רק המגעים ברמקולים הם אלו אשר חוזקו ומכאן אני מבין שכנראה היתה שם עליה בהתנגדות בגלל מגע רופף.

 

או זה או שהמינוס היה רופף וגם נגע מרכב הרכב ואז זה כבר וודאי קצר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק, הבעיה לא היתה בחיבור ההארקה שלו אם אני הבנתי נכון? האם אני טועה?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3063 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...