Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2261 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
@martines

תגובה טיפוסית לתגובה טיפוסית

השרשור עוסק בנושא הגירה, לא חוות דעת על מדינות בעולם, באת ותיארת קשיים שקיימים בכל מדינה כאשר אתה בסטטוס מהגר\עולה חדש, במה זה בדיוק עוזר? אתה חושב שלא היו אנשים שעלו ארצה וחזרו חזרה בגלל אותם סיבות?

לפי שמו של פותח השרשור, אני מניח שהוא כבר עבר תהליך הגירה פעם בחיים ו"שרד" ולכן רוצה לנסות את מזלו שוב בשביל להשתדרג, אז במקום לתת לו עצות על איך להגר בתור skilled worker ולמצוא עבודה מראש בשביל שהוא לא יבזבז את כספי החיסכון שלו אתה מביא לו סיפורי סבתא על הניסיון שלך שהיה לפני מעשור.

 

 

אגב מה בכלל רלוונטי דעתו של תייר שהיה בקנדה לבין תושב קבע? רלוונטי כמה ימים הייתי שם?

 

תקרא שוב את הכותרת "עצות מבעלי ניסיון". שיחות סקייפ לא נחשב לניסיון.

תיארתי את החוויה שלי מהמעבר לקנדה וחלק קטן מהכשלים שיש במדינה הזו, את הדברים הטובים כולם יספרו לך, את הצדדים הגרועים אתה תשמע הרבה פחות, ואני כבר רגיל שכשאני קצת מתאר את הקשיים שם אני מייד מותקף על ידי כאלה שיש להם פנטזיה של מדינת אוטופיה, וקשה להם שפתאום שוברים להם קצת את החלום שהם בנו.

 

בשאלה שלך - מה ההבדל בין תייר לבין תושב קבע, רק מראה עד כמה אתה לא מבין, ועד כמה אתה חי באשליות.

תייר מגיע במוד של להנות, תושב קבע מגיע במוד של הישרדות.

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
תקרא שוב את הכותרת "עצות מבעלי ניסיון". שיחות סקייפ לא נחשב לניסיון.

תיארתי את החוויה שלי מהמעבר לקנדה וחלק קטן מהכשלים שיש במדינה הזו, את הדברים הטובים כולם יספרו לך, את הצדדים הגרועים אתה תשמע הרבה פחות, ואני כבר רגיל שכשאני קצת מתאר את הקשיים שם אני מייד מותקף על ידי כאלה שיש להם פנטזיה של מדינת אוטופיה, וקשה להם שפתאום שוברים להם קצת את החלום שהם בנו.

 

בשאלה שלך - מה ההבדל בין תייר לבין תושב קבע, רק מראה עד כמה אתה לא מבין, ועד כמה אתה חי באשליות.

תייר מגיע במוד של להנות, תושב קבע מגיע במוד של הישרדות.

אכן, לא קלים חייו של מהגר בקנדה, למרות שקנדה נשמעת כמקום האולטימטיבי להגירה אחרי ארה"ב.

קיימת העדפה ברורה במקומות עבודה לילידי המדינה (לבנים בעיקר) ומבעד ל"נחמדות" המרגשת, יש המון צביעות, במיוחד בקהילה היהודית.

למרות זאת ולדעתי, הדברים שהעלת בהודעתך נכונים לכל מקום.

אין תעודת ביטוח - לא שם וגם לא כאן.

"קשיים" יש בכל מקום, כי לאף אחד אין עץ של דולרים בגינה.

 

אם יש לבחור החביב אפשרות לנסות את מזלו ואין לו בניין של התחייבויות על הראש, אני ממליץ בחום לנסות, גם אם יצליח וגם אם יחזור עם חורים בכיסים.

פורסם (נערך)
ממליץ בחום להתעלם מהשטויות שכותב martines.

אני כרגע נמצא בקנדה, נכון יש פה המון מהגרים אבל כולם חיים עם כולם ואף אחד לא רוצה לרצוח אותך כי אתה ישראלי.

לשכור דירה היה דבר פשוט שעשינו טלפונית עם מקדמה של חודש וחצי מראש.

לגבי עבודה עוד לא מצאנו (רק שבוע וחצי כאן) אבל ניתן למצוא ע״פ החברים שלנו.

כל אלה שחזרו ״עם הזנב בין הרגליים״ או שבאמת לא אהבו את הקור/ בדידות מה שלא יהיה או שחשבו שיחכו להם בשדה התעופה עם דירה, עבודה וג׳יפ.

 

מי שרוצה להגר ולהישאר נשאר! מתחיל מאפס, מעבודה נחותה יותר ממה שעבד בארץ ומתקדם. ברגע שעולים על הגל ומסתדרים בעבודות מקבילות לעבודות שהיו לך בארץ, איכות ורמת החיים שלך תעלה באופן ניכר. אנחנו עשינו את התהליך עם 2 ילדים, כך שאם אתה ללא ילדים התהליך יהיה הרבה יותר קל עבורך

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

:lol::lol:

 

שבועים וחצי בקנדה... בקושי עשית קניות בסופר המקומי...

 

לפתוח הדיון - אני ממליץ שתעשה יעוץ מס לפני המעבר. אם תחזור לישראל אחרי שנה - שנתיים אתה עלול לקבל פצצה ממס הכנסה וביטוח לאומי. למעבר לחו"ל יש הרבה מאוד השלכות שצריך לקחת בחשבון.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
תגובה ישראלית טיפוסית של חכמולוג. אתה לא היית אפילו יום אחד בקנדה אבל אתה כבר יודע הכל.

 

אגב מה בכלל רלוונטי דעתו של תייר שהיה בקנדה לבין תושב קבע? רלוונטי כמה ימים הייתי שם?

 

בשאלה שלך - מה ההבדל בין תייר לבין תושב קבע, רק מראה עד כמה אתה לא מבין, ועד כמה אתה חי באשליות.

תייר מגיע במוד של להנות, תושב קבע מגיע במוד של הישרדות.

 

מרטינס, הבנת הנקרא שלך לוקה בחסר, תקרא שוב את מה שצוטט ותבין שלא שאלתי מה ההבדל אלא מה הרלוונטיות של תייר שהיה שם מספר ימים לנושא המדובר? לכן זה בכלל לא חשוב אם הייתי שם יום או שבועיים.

 

מעבר לזה, תחזור לתגובתך (מס 4 בשרשור) ותסביר לי איך היא תורמת בדיוק לנושא? רשמת שורה וחצי על תהליך ההגירה עצמו מלפני 12 שנה שבכלל לא רלוונטי לתוכניות ההגירה הקיימות היום ועוד 20 שורות על המצב הנוראי בטורונטו שחלקו בכלל לא נכון, אתה לא שונה מתיירים אירופאים שמתארים את ישראל כמדינה מפחידה שבה נופלים טילים כל יום.

 

מה שגדי צריך זה עצות מבעלי נסיון שעברו תהליך הגירה בשנים האחרונות, מישהו שיסביר לו מה ההבדל בין תוכנית הגירה ממשלתית לבין תוכנית הגירה פרובינציאלית, לאיזה קטגוריית הגירה הוא משתייך? מה ההבדל בין כל סוגי הבקשות, לאיזה תחום עבודה כדאי לו לנסות להתקבל שהרי כל שנה יש דרישה ל skilled workers בענפים שונים, מה ההבדל בין האזורים וכמה קל להגר לכל אזור, מה ההטבות שמקבלים ותוך כמה זמן משתנה הסטטוס שלך לתושב, האם ניתן לעבור מאזור לאזור לאחר ההגירה, הכנות למבחנים בשגרירות, איך לרשום קו"ח באנגלית לפי שבלונה קנדית וזה רק קצת מהדברים שבאמת יעזרו לו.

 

את השיגולי מוח על כמה קשה בחו"ל נראה לי שכבר הבנו מה 300 עמודים בשרשור האחר.

פורסם

^^^^

 

לא

 

דווקא בשרשור שם הוא היה בעד הירידה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
:lol::lol:

לפתוח הדיון - אני ממליץ שתעשה יעוץ מס לפני המעבר. אם תחזור לישראל אחרי שנה - שנתיים אתה עלול לקבל פצצה ממס הכנסה וביטוח לאומי. למעבר לחו"ל יש הרבה מאוד השלכות שצריך לקחת בחשבון.

 

למה? אם אני זוכר נכון, על שנה שבה אני נמצא יותר מחצי בחו"ל אני לא משלם מסים וביטוח לאומי. זה לא המצב?

אשמח לשמוע קצת פרטים.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

לגמרי לא נכון!

מס הכנסה עושה מה שב(אות השביעית) שלו.

אם היה לך המזל ליפול אצלם הם ימצצו לך את הדם היות והחוקים והתקנות מאוד לא ברורים!

 

מנסיון אישי.

קבוצה של אנשים שימררו לך את החיים, בלי סיבה, סתם כי לא באת להם טוב.

הם פועלים בניגוד לפסיקה ולא אכפת להם... אז קח אותם למשפט!

 

כל מה שקשור למיסוי זאת רולטה אחת גדולה.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
למה? אם אני זוכר נכון, על שנה שבה אני נמצא יותר מחצי בחו"ל אני לא משלם מסים וביטוח לאומי. זה לא המצב?

אשמח לשמוע קצת פרטים.

 

בתור תושב ישראל לצרכי מס אתה חייב במס על הכנסותיך בארץ ובחו"ל. מבחינת מס הכנסה ניתוק תושבות נעשה רק אחרי לפחות 3 שנים בחו"ל וגם בתנאי שתקיימו תנאים רבים (מספר מצומצם של ימי ביקור בישראל, ניתוק מרכז חיים ועוד). אם תחזור אחרי שנתיים, למשל, מס הכנסה עלולים לדרוש מס על הכנסות שהפקת בחו"ל.

פורסם

הבנתי במיסוי דומה להבנתי בבלט קלאסי, אבל אין אמנות למניעת כפל מס בין מדינות, וספציפית בין קנדה לישראל?

אולי, אם שיעור המס בקנדה נמוך, ידרשו את ההפרש, אבל לשלם פעמיים?

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם
הבנתי במיסוי דומה להבנתי בבלט קלאסי, אבל אין אמנות למניעת כפל מס בין מדינות, וספציפית בין קנדה לישראל?

אולי, אם שיעור המס בקנדה נמוך, ידרשו את ההפרש, אבל לשלם פעמיים?

 

לא תשלם פעמיים. אלא רק את ההפרש. אבל חובת הדיווח חלה עליך ואם לא דיווחת למס הכנסה בישראל יכול להיות שיתקעו לך גם תשלום כופר. כנ"ל לגבי ביטוח לאומי ומס בריאות, כל עוד לא ניתקת תושבות אתה חייב בתשלום ביטוח לאומי ומס בריאות לפי השכר שלך בחו"ל. שהרי אתה זכאי לשירותים הרפואיים כאן בארץ.

אם ניתקת תושבות (אתה יכול לעשות זאת ביזמתך) כשתרצה לחזור יש תקופת הבשלה של חצי שנה כדי להיות זכאי חזרה לשירותים הרפואיים בישראל. עד כמה שידוע לי.

פורסם

מנגנון לניתוק תושבות קיים רק בביטוח לאומי. מבחינת ביטוח לאומי אין שום בעיה שתנתק תושבות כי אז אתה יוצא מרשת הביטחון הסוציאלית של מדינת ישראל. במס הכנסה אין מנגנון ניתוק תושבות וניתוק תושבות נעשה רק על ידי מבחנים כמו משך השהייה בחו"ל, מרכז חיים, מספר ביקורים בארץ בתקופת השהייה בחו"ל ועוד.

 

שים לב מס הכנסה זה רק צד אחד. בצד השני נמצא מס הכנסה הקנדי. ברגע שאתה תהפוך לתושב קנדה לצרכי מס אתה תהיה חייב במס על הכנסותיך הכלל עולמיות. לדוגמא בישראל יש לך דירה שאתה תמסור לשכירות. בישראל הכנסות משכירות פטורות ממס עד 5,070 ש"ח בחודש, אבל בקנדה הכנסות משכירות חייבות במס מהשקל הראשון. בישראל קרן השתלמות פטורה ממס. בקנדה אין כזה דבר קרן השתלמות ורווחים מקרן השתלמות (וחלק מעביד) חייבים במס.

פורסם

שמעתי הרבה עדויות כי שירותי הבריאות הקנדיים לא כל כל משתווים לאלו הישראלים.

אני מכיר כמה זוגות שהיגרו לקנדה וטסו במיוחד לישראל בשביל שירותי בריאות, בעיקר בתחום ההריון ושיניים..

פורסם

תקראו שוב את הכותרת, ״הגירה לקנדה - עצות מבעלי ניסיון״אם אתם נכנסים לדיון כדי לספר כמה מס הכנסה ידפוק אותכם, כמה ששמעתם שיש מלא מוסלמים בקנדה או כמה קשה זה להיות מהגר מבלי לעשות את זה בעצמכם אני מציע שתעצרו רגע, תכנסו לדיון שמתחבט לגבי ירידה מהארץ ותמשיכו לספר מחוסר ניסיון ולהתנגח בבנצי או בפוליטיקה הישראלית על למה לא לעשות את זה.

 

לעומת זו, אם יש לכם משהו לתרום לדיון מניסיון שלכם כמהגר, יותר טוב אם אשכרה עשיתם את המעבר הזה אפילו אם אתם שם שבועיים כנראה שיש לכם משהו הרבה יותר מעניין בנושא.

 

כמו שכתבתי בדיון השני, הצורך הזה להיכנס לחיים של הבאדם ולהעביר ביקורת על למה הוא עושה או לא עושה מה שאתם חושבים היא לא נחוצה בכל מקום.

פורסם (נערך)
:lol::lol:

 

שבועים וחצי בקנדה... בקושי עשית קניות בסופר המקומי...

 

לפתוח הדיון - אני ממליץ שתעשה יעוץ מס לפני המעבר. אם תחזור לישראל אחרי שנה - שנתיים אתה עלול לקבל פצצה ממס הכנסה וביטוח לאומי. למעבר לחו"ל יש הרבה מאוד השלכות שצריך לקחת בחשבון.

 

כן, חוץ מלקנות רכב, לשכור דירה, לפתוח חשבון בנק, להכניס ילדים לגנים להיות בראיון עבודה, להוציא רישיון נהיגה קנדי לא עשיתי הרבה בשבועיים שאני כאן, תעשה טובה ואל תדבר עליי אם אתה לא מכיר אותי

גם נתעלם מהעבודה שיש לי חברים טובים ומשפחה שגרים כאן ולמרות הזמן המועט שלי כאן, הידע על חיים כמהגר בקנדה מאוד גדול.

 

תזכיר לי מה הניסיון שלך בהגירה וחיים בקנדה?

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי לאון
פורסם

qil - ההיכרות שלי עם קנדה מסתכמת ב-3 ימי ביקור בטורונטו, אז לא אתן כאן עצות.

אבל המחשבה לטווח ארוך, כולל plan B למקרה של כשלון, נכונה, ולכן ההתיחסות למיסים, בט"ל ודומיהם בשרשור זה מוצדקת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...