Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פילטר פתוח k&n


שימו לב! השרשור הזה בן 2866 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פילטר אמור לעשות כשמו הוא, להיות פילטר לאויר שנכנס לך למנוע.

אם נשים את זרימת האויר בצד, נניח שפילטר נייר מקורי של רכב עושה את העבודה הזו בדיוק של 100%.

כל פילטר אחר, כותנה או ספוג, עושה את העבודה הזו ברמה של 15% ביחס לפילטר נייר (כן כן.. ) . ז"א הוא כמעט ולא מונע כניסה של מזיקים למנוע, הוא בעצם לא עובד בתור פילטר.

בעיקרון השמן אמור לתפוס קצת יותר מזיקים ולכלוך אבל ההבדל הוא באחוזים בודדים ואין באמת הבדל.

זה נכון שפילטר כותנה או ספוג מאפשר זרימת אויר משופרת ביחס לפילטר נייר אויר, אבל בדיקות שנערכו מצאו שאחוז השיפור הוא ברמות של עד אחוז אחד בודד.

 

אתה בטח שואל למה לפעמים קיט יניקה משפר ביצועים ? כי בדר"כ השיפור נובע מהעובדה שאתה ממקם את היניקה במקום טוב יותר במנוע, ולפעמים מנועים מסויימים מגיבים טוב להארכה של צינור היניקה. זה לא קשור לעובדה שהפילטר הוא קונוס מכותנת מירוצים אדומה.

 

אני גם הייתי סקפטי, יש לי פוקוס אקובוסט והתקנתי פילטר פתוח K&N, עם בדיקה לפני ואחרי על דיינו.

העניין הוא שגם התקנתי תוכנה של bluefin אז קשה לי להגיד לבודד את ההשפעה של הפילטר בלבד מבחינת נסיעה ביום יום.

אני עדיין רוצה לעשות כמה מדידות בכביש עם ובלי כדי להשוות, לכן לא פרסמתי עדיין את כל המסקנות.

במדידה המצורפת בדיינו נעשתה השוואה בין מצב סטוק (בלי תוכנה ופילטר מקורי), לבין פילטר K&N במצב סגור (יש לו מכסה שאפשר לבחור אם לשים או לא). הדיינו של PITSTOP - מדידה בנאבה. התוצאה מאד מפתיעה כמו שאפשר לראות, תוספת של כ-15 כ"ס ו-4 קג"מ בסל"ד הנמוך יותר, שזה מה שהיה חסר לי.

 

stock_vs_filter_closed.jpg

 

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מיסטרבי,

 

אני נוטה להאמין ששיפור ההספק ברכבך מגיע משדרוג התוכנה בלבד.

 

בכל הרכבים שהיו בבעלותי הותקנו פילטרים של k&n ובאף אחד מהם לא הורגש שום שינוי.

אז נכון, מתוך אותם רכבים 2 היו אטמוספרים אבל השלישי (הנוכחי) בהחלט יכול לתת אינדיקציה טובה (מנוע v8 בריא ומוגדש ושני פילטרים).

חיזוק לחוסר השינוי בביצועים התקבל לפני כחודשיים כשהמכונאי החליף בטיפול את הפילטרים לחדשים מקוריים- שוב לא נרשם שום שינוי בביצועים או בתחושות.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי. כתבתי בפירוש שהגרף בדיינו הוא השוואה בין סטוק לבין פילטר בלבד, בלי התוכנה. אתה טוען שהדיינו משקר ?

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני טוען שהחברה מטעה.

18 כ"ס מפילטר בלבד? אני סקפטי.

אם זה שינוי כ"כ משמעותית ואפשר לעשות אותו רק בעזרת החלפת פילטר למה היצרן לא עושה את זה בעצמו?

יש הרבה מאוד בדיקות דיינו של פילטרים ואף אחד מהם לא מראה שינוי משמעותי ואף לעיתים ירידה בהספק.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה חברה מטעה ?

שוב - מדובר בעובדות בשטח, על דיינו, על הרכב שלי, התמונה של הגרף זה בדיקה שאני עשיתי על הדיינו בפיטסטופ.

הטענה היחידה יכולה להיות שהדיינו טועה/משקר וואטאבר, אבל זה מה שיצא, וזה די תואם להצהרות של K&N ולגרף שיפור שהם מראים בסרטון פרסומת שלהם.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרת שהתקנת גם תוכנה, איך אתה יודע מה נובע מהשיפור של התוכנה ומה הפילטר תרם?

בנוסף גם אמרת שקיבלת תוספת של 15 כ"ס ביחד עם התוכנה והפילטר?

זה לא מגיע להספיק של הפילטר בלבד בסרטון של k&n.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל כתבתי בפירוש שהמדידה בדיינו זה רק אחרי התקנת הפילטר. אחרי זה התקנתי את התוכנה (כשהרכב על הדיינו, התקנה עצמית קלה), פשוט ציינתי שלא יצא לי להרגיש את הרכב בכביש במצב של רק פילטר, וזה משהו שאני מתכוון לעשות - להחזיר את התוכנה למצב סטוק.

15 או 18 כ״ס זה הבדל זניח שנופל בטווח שגיאת המדידה, לא כל ריצה בדיינו נותנת אותה תוצאה בדיוק.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי. כתבתי בפירוש שהגרף בדיינו הוא השוואה בין סטוק לבין פילטר בלבד, בלי התוכנה. אתה טוען שהדיינו משקר ?

 

בחייך, זה דיינו שמבוצע על ידי היצרנית של הפילטרים, לא ציפית שהם יגידו משהו אחר.

 

לגבי הגרף שאתה צירפת אני הבנתי שמדובר על גרף לאחר תוכנה והפילטר אבל בהנחה וזה רק מהפילטר סחטיין, אתה הבנאדם הראשון שמעיד ממקור ראשון שבדיקת דיינו שביצע העידה על שיפור מהפילטר.

 

לא ברור לי איך יכול להגיע שיפור מהפילטר בהנחה וזה המקורי מספק ב-100% את צרכי המנוע.

 

אני בכל אופן לא חוויתי שום שינוי כזה what's so ever על 3 רכבים (106xsi 1.6, סדרה 3 2.5 ליטר מנוע 6 טורי והרכב הנוכחי ).

עריכה אחרונה על ידי edan82

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב טופל במוסך מורשה פורד בחלפים מקוריים בלבד. הפילטר שהיה ברכב היה מקורי, ועבר 5K ק"מ, נראה במצב מצויין.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, בוא נתחיל מזה שמה שכתבתי נועד להדגיש את הנקודה שפילטר כותנה או ספוג לא מבצעים את עבודתם בתור פילטר, בלי קשר לזרימת אויר.

אתה מכניס אבק ולכלוך למנוע, דרך הטורבו, דבר שמשפיע על תוחלת החיים שלו בסופו של דבר.

 

עכשיו בוא נתייחס לגרף, הגרף הוא לפני ואחרי החלפה של פילטר ללא שום שינוי אחר.

המנוע לא יודע שהחלפת פילטר, המנוע עדיין מנסה לשאוב את אותה כמות האויר שהוא צריך בכל סל"ד נתון. הדבר היחיד שיכול למנוע ממנו לקבל את האויר שהוא דורש, זה ההתנגדות של הפילטר או כמה הפילטר חוסם את זרימת האויר.

 

אתה רוצה להגיד לי שכבר ב 2000 סל"ד בערך, הפילטר המקורי של הרכב מונע מהמנוע לקבל תוספת של 10 כ"ס ?

אתה באמת חושב שב 2000 סל"ד המנוע מסוגל להוציא 50 כ"ס נגיד, אבל איכשהוא גם את כמות האויר המזערית שהמנוע זקוק לה בסל"ד הזה הוא לא מסוגל לספק ? ולהוסיף שמן למדורה, אתה גם מקבל תוספת של 10 קג"מ ?

 

ובעצם לאורך כל רצועת הסל"ד, יש לך שיפור מטורף בכל סיטואציה גם בכוח סוס וגם במומנט, כי עברת מנייר לכותנה ? ותזכור שזה לא משנה שהפילטר כותנה מסוגל להזרים דרכו יותר אויר, תתייחס לעובדה שהמנוע לא ידרוש את האויר הזה בסל"ד כזה נמוך.

 

http://www.corksport.com/blogs/30-MS3DynoInfo/01.jpg

 

אתה יכול להסתכל בגרף הזה, שמראה לך שעד 3000 אלף סל"ד בערך הפילטר המקורי לא מהווה מגבלה, להפך... הוא אפילו טוב יותר בסל"ד נמוך כי הוא יוצר סוג של לחץ שתורם לך למומנט, זה מה שבדר"כ קורה, בגלל מדע.

 

הגרף שסיפקת, לי אישית, נראה הזוי מאוד ובוא נגיד שאני אחסוך את הדעות שלי על מה שקרה כאן מטעמי חוקיות.

לא לקח את התרופות שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שניה שניה,

זאת הרצה אחת עם פילטר והרצה אחת עם הפתוח?

זה לא פייר, יש משתנים.

צריך 3 עם פילטר רגיל ו3 עם פילטר פתוח ואז אפשר לעשות ממוצע ולהשוות.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הגרף שסיפקת, לי אישית, נראה הזוי מאוד ובוא נגיד שאני אחסוך את הדעות שלי על מה שקרה כאן מטעמי חוקיות.

 

מה אתה כבר מדמיין שקרה כאן ? לשם הבהרה - אני אישית הזמנתי את הפילטר והתוכנה מחו"ל, שילמתי על הבדיקה בדיינו שבוצעה ע"י דני פיסטינר בעצמו, בלי שיש לו איזשהו אינטרס להטות את התוצאה לכאן או לכאן.

בוצעו 3 מדידות בכל מצב : סטוק (תוכנה ופילטר מקורי), סטוק עם פילטר סגור, סטוק עם פילטר פתוח, תוכנה ופילטר פתוח.

יש לי את כל הלוגים במחשב, עם התוכנה שמציגה אותם. יש הבדל בין הריצות אבל בכל הריצות רואים הבדל משמעותי בין סטוק לפילטר פתוח.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הגרף שסיפקת, לי אישית, נראה הזוי מאוד ובוא נגיד שאני אחסוך את הדעות שלי על מה שקרה כאן מטעמי חוקיות.

 

מה אתה כבר מדמיין שקרה כאן ? לשם הבהרה - אני אישית הזמנתי את הפילטר והתוכנה מחו"ל, שילמתי על הבדיקה בדיינו שבוצעה ע"י דני פיסטינר בעצמו, בלי שיש לו איזשהו אינטרס להטות את התוצאה לכאן או לכאן.

בוצעו 3 מדידות בכל מצב : סטוק (תוכנה ופילטר מקורי), סטוק עם פילטר סגור, סטוק עם פילטר פתוח, תוכנה ופילטר פתוח.

יש לי את כל הלוגים במחשב, עם התוכנה שמציגה אותם. יש הבדל בין הריצות אבל בכל הריצות רואים הבדל משמעותי בין סטוק לפילטר פתוח.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2866 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...