Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3910 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רקע

הרכב משמש בעיקר אותי ואת אמא שלי,

הקוריאנית הראשונה במשפחה (עבר של 2 קורולות ודייהטסו אפלאוז) .

הדרישות מהרכב היו אמינות, חיסכון בדלק וכמה שיותר הנאה מנהיגה, על כל זאת אפרט בסיכום .

זה הסיכום הראשון שלי, אני לא מתיימר להיות כתב רכב, אני כותב את מה שאני חושב .

 

פרטים יבשים

הרכב שנת 2009, נקנה עם 130 אלף ק"מ (כן אני יודע שזה הרבה), צבע שחור מטאלי,

יד ראשונה פרטית, רמת אבזור premium, היסטורית טיפולים מלאה במורשה,

ללא תאונות משמעותיות .

 

עיצוב

לדעתי הרכב נאה מאוד ונראה מודרני, אולי הייתי מנסה לעצב את החלק האחורי של הרכב

בצורה קצת יותר "קרבית", על הרכב מולבשים חישוקים מידה 16 מקוריים, חתך קצת גדול מדי לטעמי,

הייתי מקטין אותו, אולי בעתיד ..

 

אבזור

הרכב מאובזר בבקרת אקלים, פנסי ערפל (קדמיים ואחוריים), חיישני רוורס (מקומיים),

חיישני גשם ואורות, תא כפפות מקורר, תא בתקרה למשקפיים, מחזיק כוסות במושב האחורי,

ועוד כמה שליפציקים קטנים .

 

נוחות

הרכב לא הכי נוח, מתלים מכויילים דיי קשה והרכב מאוד מרוסן, לא מפריע לי כל כך,

גם אחרי נסיעות ארוכות אני לא יוצא מהרכב עם כאבי גב, לגבי המושבים לטעמי הם מאוד נוחים ותומכים .

 

נהיגה ברכב

אני מאוד אוהב לנהוג על הרכב, לפחות יותר מהקורולה שהייתה, למרות זוויות הגלגול ההזויות,

הרכב מתנהג דיי טוב יחסית למשפחתית, התנהגות צפוייה, הגה קל מדי לטעמי ומנותק לגמרי מהגלגלים .

לא פעם הזנב יצא לו לטיולון .

 

מנוע, ושילוב מנוע-גיר

הנתונים היבשים מדברים על 126 כ"ס שמתקבלים ב6300 סל"ד,

ו16 קג"מ שמתקבלים ב4200 סל"ד, האצה מהמקום ל100 קמ"ש אורכת 12.1 שניות .

בפועל המנוע מרגיש דיי אנמי מתחיל ל4000 סל"ד והרגשה שהגיר (אוטומט 4 הילוכים)

דיי מסרס את המנוע, לדוגמא בהאצת ביניים שדורשת הורדת הילוך, אני מרגיש כאילו

הגיר שואל "אתה בטוח ?", מחכה שנייה ואז מוריד הילוך, מעבר לכך העברת ההלוכים חלקה ונעימה .

 

 

צריכת דלק

במשך 3 החודשים שהרכב אצלנו, הרכב הספיק לעשות 13 אלף ק"מ,

מתוכם בערך 70 אחוז בין עירוני, נסיעה אחת לים המלח (מטבריה),

לאורך כל הזמן תצרוכת הדלק עמדה על בערך 1-10, סביר לדעתי, היה נחמד אם היה טוב יותר .

 

ולהלן תמונות לסיכום:

hyundai1.jpg

hyundai2.jpg

 

 

תרגישו חופשי לשאול שאלות / להעביר ביקורת .

Audi A3 8L

פורסם

אני דיי בטוח שהחישוקים שלך הם 15 אינץ' והמידה היא 195/65R15.

דיי מסכים עם מה שאמרת, אני מכרתי את ה-I30 לפני שבועיים ואחרי שירות של 4 שנים במשפחה.

לא מכיר נטיה לאיבוד אחיזה בציר האחורי, להיפך, הרכב אוחז לא רע גם על צמיגים ירוקים וגם זוית הגלגול לא גדולה והדרגתית מאוד.

הרכב מרגיש דיי זריז בהאצה מהמקום אבל באמת מתקשה קצת בתאוצות ביניים, בעיקר בגלל הגיר.

הגיר גם גורם לסל"ד גבוה מאוד בשיוט וכשמצרפים אותו לרעשי הרוח והכביש מתקבלת נסיעה לא שקטה במיוחד.

הפלסטיקה הפנימית מתבלה דיי מהר וסופגת שריטות, גם הריפודים נוטים לצבור כתמים שלא יוצאים בקלות.

 

אצלנו הרכב סבל מהשטיקים המוכרים של ה-I30 בדמות מנגנון ידית בדלת נהג שהתפרק והוחלף באחריות ויוניט או בלם שהוחלף 5 או 6 פעמים.

בנוסף הוחלף מפוח למזגן, פעמיים שנה אחרי שנה, פעם אחת באחריות ובפעם השניה לא.

בנוסף הוחלף בינואר האחרון חיישן קראנק ולקראת הקיץ גם שופץ מוט הגה.

לזכות הרכב יש לזקוף מחירי ביטוח שפויים לגמרי ואפילו זולים.

לרעתו מידת צמיגים בדגם האינספייר שקצת בעייתית, לא תקף לדגם שלך.

פורסם

גם לאישתי היה רכב כזה.

נוחות הנסיעה הייתה פשוט מזעזעת (החליפה קסרה), ההגה עם התיגבור המשתנה היה מאוד בטיחותי כי הוא היה כל כך גרוע שלא העזתי לנסוע מהר בעיקולים של חיפה כי לא הייתי יכול לדעת באיזה שלב בעיקול הוא ישנה את התיגבור שלו מקל נוצה לקשה.

 

האיבזור היה חביב אבל ללא ספק הייתה תחושה של "ניסיון ראשון" בליגה של הגדולים.

 

מבחינת אמינות:

פקד חלונות חשמל צד נהג התקלקל

יוניט בלם המפורסם

מייסבי גיר הוחלפו ב 115 אלף ק"מ.

 

השירות שלהם במוסכים מתחת לכל ביקורת והחובבנות שולטת, אם להם יותר מדי ידע באיבחון תקלות, מה שלא יודעים, מחליפים את כל המכלול, כמו שרצו לבצע לי שיפוץ גיר מלא כאשר הבעיה הייתה במייסבים.

השירות, ד"א, הייתה הסיבה העיקרית שמכרתי את הרכב.

פורסם
אני דיי בטוח שהחישוקים שלך הם 15 אינץ' והמידה היא 195/65R15.

דיי מסכים עם מה שאמרת, אני מכרתי את ה-I30 לפני שבועיים ואחרי שירות של 4 שנים במשפחה.

לא מכיר נטיה לאיבוד אחיזה בציר האחורי, להיפך, הרכב אוחז לא רע גם על צמיגים ירוקים וגם זוית הגלגול לא גדולה והדרגתית מאוד.

הרכב מרגיש דיי זריז בהאצה מהמקום אבל באמת מתקשה קצת בתאוצות ביניים, בעיקר בגלל הגיר.

הגיר גם גורם לסל"ד גבוה מאוד בשיוט וכשמצרפים אותו לרעשי הרוח והכביש מתקבלת נסיעה לא שקטה במיוחד.

הפלסטיקה הפנימית מתבלה דיי מהר וסופגת שריטות, גם הריפודים נוטים לצבור כתמים שלא יוצאים בקלות.

 

אצלנו הרכב סבל מהשטיקים המוכרים של ה-I30 בדמות מנגנון ידית בדלת נהג שהתפרק והוחלף באחריות ויוניט או בלם שהוחלף 5 או 6 פעמים.

בנוסף הוחלף מפוח למזגן, פעמיים שנה אחרי שנה, פעם אחת באחריות ובפעם השניה לא.

בנוסף הוחלף בינואר האחרון חיישן קראנק ולקראת הקיץ גם שופץ מוט הגה.

לזכות הרכב יש לזקוף מחירי ביטוח שפויים לגמרי ואפילו זולים.

לרעתו מידת צמיגים בדגם האינספייר שקצת בעייתית, לא תקף לדגם שלך.

כנראה שאתה צודק לגבי החישוקים, בשבוע הקרוב מתוכננת החלפה של כל הצמיגים, יכול להיות בגלל הצמיגים

הנוכחיים אז הגלגלים האחוריים אוחזים פחות ולכן מאבדים אחיזה ראשונים .

הזווית גלגול אכן הדרגתית אך עדיין גדולה מדי, אבל אחרי הכל זה משפחתית בלי יומרות ספורטיביות לכן אין על מה להתבאס .

מקווה שאצלי לא יהיו את הבעיות הללו, עד עכשיו היה רק החלפת מרים שמשות,

וכנראה שבקרוב יוניט בלם, מדי פעם נדלקת נורת ESP OFF וצריך לכבות ולהניע בשביל לסדר את זה, האם זה הסיפטום ?

על בעייה סדרתית במפוח לא שמעתי, כנ"ל על מנגנון ידית דלת שמתפרק .

לגבי השיפוץ מוט הגה וחיישן קראנק, שמעתי והבנתי שהרכב שלי לא נכלל בבעיה .

גם לאישתי היה רכב כזה.

 

נוחות הנסיעה הייתה פשוט מזעזעת (החליפה קסרה), ההגה עם התיגבור המשתנה היה מאוד בטיחותי כי הוא היה כל כך גרוע שלא העזתי לנסוע מהר בעיקולים של חיפה כי לא הייתי יכול לדעת באיזה שלב בעיקול הוא ישנה את התיגבור שלו מקל נוצה לקשה.

 

האיבזור היה חביב אבל ללא ספק הייתה תחושה של "ניסיון ראשון" בליגה של הגדולים.

 

מבחינת אמינות:

פקד חלונות חשמל צד נהג התקלקל

יוניט בלם המפורסם

מייסבי גיר הוחלפו ב 115 אלף ק"מ.

 

השירות שלהם במוסכים מתחת לכל ביקורת והחובבנות שולטת, אם להם יותר מדי ידע באיבחון תקלות, מה שלא יודעים, מחליפים את כל המכלול, כמו שרצו לבצע לי שיפוץ גיר מלא כאשר הבעיה הייתה במייסבים.

השירות, ד"א, הייתה הסיבה העיקרית שמכרתי את הרכב.

כמו בכל מוסך, צריך למצוא את המוסך המתאים עם השירות הטוב .

לדעתי קצת הגזמת בקטע של התגבור המשתנה, יום יום יוצא לי לנסוע בירידות מפותלות

ואני לא מרגיש פחד לנסוע מהר (כמובן בלי לסכן אף אחד) .

Audi A3 8L

פורסם

היה להוריי רכב כזה בגרסת הCW מ2010 עד 2013.

יצא לי גם לנהוג עליו כמה חודשים. רכב נחמד מאוד, סוחב בסדר גמור, צריכת דלק ממוצעת וסבירה לקטגוריה, אבזור לא רע (ברמת הגימור שלך עדיף על האינספייר שהייתה להוריי), בסך הכול הצליח ליונדאי.

אני חושב שהדור הנוכחי עדיף בכמה דברים כמו גיר מתקדם יותר וצריכת דלק עדיפה בזכות 6 הילוכים, אבל לא התרשמתי ממנו במיוחד.

בעיניי נוחות הנסיעה סבירה, עם זאת אחרי רכב צרפתי בהחלט קשה לנסוע ברכב קוריאני או יפני.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
כנראה שאתה צודק לגבי החישוקים, בשבוע הקרוב מתוכננת החלפה של כל הצמיגים, יכול להיות בגלל הצמיגים

הנוכחיים אז הגלגלים האחוריים אוחזים פחות ולכן מאבדים אחיזה ראשונים .

הזווית גלגול אכן הדרגתית אך עדיין גדולה מדי, אבל אחרי הכל זה משפחתית בלי יומרות ספורטיביות לכן אין על מה להתבאס .

מקווה שאצלי לא יהיו את הבעיות הללו, עד עכשיו היה רק החלפת מרים שמשות,

וכנראה שבקרוב יוניט בלם, מדי פעם נדלקת נורת ESP OFF וצריך לכבות ולהניע בשביל לסדר את זה, האם זה הסיפטום ?

על בעייה סדרתית במפוח לא שמעתי, כנ"ל על מנגנון ידית דלת שמתפרק .

לגבי השיפוץ מוט הגה וחיישן קראנק, שמעתי והבנתי שהרכב שלי לא נכלל בבעיה .

 

חוץ מה-I30 הזאת אני מכיר עוד כמה מקרוב, 2 רכבים שהיו בליסינג והשכרה במשפחה ועוד 3 רכבים כאלה של חברים.

הידית והיוניט הוחלפו בכולם.

לגבי הצמיגים ממליץ על פיראלי P1, החלפתי זוג כמה חודשים לפני שהרכב נמכר והיה מורגש שהם שקטים וקצת רכים ונוחים יותר מהיוקוהמה C דרייב 2 שהם החליפו.

מנורת ה-ESP OFF היא אכן הסימפטום, ממליץ לך לבדוק את הנושא בהקדם משום שבחלק מהמקרים כשהיא דולקת אין תאורת בלם אחורית ובלילות או במזג אויר גשום כמו שטעמנו בימים האחרונים זה סופר מסוכן.

 

דיברו כאן גם על מוסכים, אני אמנם לא ליקקתי מהם דבש אבל השירות במוסך היבואן בעפולה היה טוב ברוב הזמן ומבחינתי לפחות זאת בטח לא הייתה העילה להחלפת הרכב.

פורסם

אחלה סיכום אחי,יש לך רכב מצויין..הייתי מגדיל את תא המטען הקטן להחריד..מזל שהקניות מהסופר לא סובלות מקלסטרופוביה.

פורסם
אז בטח אתה ממש בדיכאון מהפיאט 500.

היא בצהוב - עוד לא קיבלתי אותה.

נהגתי בה, היא לא כל כך נוראית.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

וואו! עברתם מלא קילומטרים! תתחדש על הרכב ותהנה,אחלה בחירה!

אם יש לך אייפון 4 מוזמן לבוא לקחת כבל מתאם למערכת.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם

1:10 בנסיעה בעיקר בינעירונית זה נתון גרוע. אז כמה היא צורכת בתוך העיר?

לא אוהב את האי נוחות של היונדאי, לא אוהב את ההגה שלהם.

לא חושב שאפשר לייחס מחיר ביטוח כיתרון של רכב, זה בסה"כ מעיד על כך שגם בחינם לא לוקחים אותו...

נו טוב, זה היה בצחוק, לא לקפוץ עלי!

תהנה מהרכב, וסע בזהירות (13000 בשלושה חודשים?!?! אתה כנראה לא יודע איך הרכב מתנהג בחניה)

פורסם
1:10 בנסיעה בעיקר בינעירונית זה נתון גרוע. אז כמה היא צורכת בתוך העיר?

לא אוהב את האי נוחות של היונדאי, לא אוהב את ההגה שלהם.

לא חושב שאפשר לייחס מחיר ביטוח כיתרון של רכב, זה בסה"כ מעיד על כך שגם בחינם לא לוקחים אותו...

נו טוב, זה היה בצחוק, לא לקפוץ עלי!

תהנה מהרכב, וסע בזהירות (13000 בשלושה חודשים?!?! אתה כנראה לא יודע איך הרכב מתנהג בחניה)

בבין עירוני אני עושה בערך 1-12, סביר ביותר אין לי בעיה .

בעיר אני עושה בערך 1-8 .

אכן הרבה קילומטרים אבל עכשיו זה צפוי להירגע קצת .

Audi A3 8L

פורסם

אני חושב שהדור הנוכחי עדיף בכמה דברים כמו גיר מתקדם יותר וצריכת דלק עדיפה בזכות 6 הילוכים, אבל לא התרשמתי ממנו במיוחד.

 

אני כרגע על i30 cw חדשה ותאמין לי שה6 הילוכים האלה לא עוזרים בכלום.

אני נוסע 200 קמ ביום דרך כביש 6, נהיגה רגועה משתדל לא להאיץ חזק ועדיין הממוצע כרגע עומד על 1/11.5.

עם הונדה סיוויק (140 כ״ס, 5 הילוכים) עשיתי 1/12.5-13 באותו תוואי וסגנון נהיגה בדיוק.

פורסם

הצריכת דלק נשמעת קצת מוגזמת, אצלנו בi30CW 2010 בעיר, הרכב היה עושה 1:10 עם מזגן, בלי מזגן בסביבות 1:11-1:12. מחוץ לעיר בסביבות 1:14-1:15. לא וואו, אבל די סביר למשפחתית.

 

זה לא רכב היברידי/דיזל שעושה במשולב בכיף 1:18.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

×
×
  • תוכן חדש...