Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משרד התחבורה החל לדרג רכבים לפי רמת הבטיחות בהם [תיקון טעות - לפי רמת אבזור הבטיחות]


cfir71
שימו לב! השרשור הזה בן 3315 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הכתבה מדברת על ציון לציוד בטיחות - לא על מבחני ריסוק, כך שלא מדובר על "תחליף" ל-NCAP. מדובר באיזה סולם צבעוני שיצורף ביום מן הימים לפרסומי רכב, בדומה לסולם דרגת זהום הסביבה המחוייב כיום בחוק, ובסמוך לו גם יפורטו המערכות הקיימות ברכב ואלה שלא קיימות, מתוך רשימה קבועה ומחייבת, שסביר שגם היא תשתנה מדי מספר שנים בהתאם להתפתחות הטכנולוגית.

 

האם תהיה לו השפעה על המיסוי? בכתבה לא נאמר על כך דבר.

 

כיצד יתיחס קהל הרוכשים לציון - ימים יגידו. יש לי הרגשה שכמו טבלאות הערכים התזונתיים במכולת רק מעטים מהקונים יבינו את משמעות ה-V וה-X ברשימת המערכות.

 

בקו התחתון - נראה לי שמדובר ברעיון בסיסי טוב, אשר עדיין לא הבשיל. יתרונו הוא בפשטותו, אפשר להצמיד רשימת אבזור לכל גרסה ותת דגם, בניגוד ל-NCAP שבוחן רק תת דגם בודד של כל דגם שבכלל מגיע לבחינה. החסרון - אינו כולל ציון ריסוק, אם כי גם ציוני הריסוק בעייתיים וניתנים לערעור, כפי שלמדנו עם השינוי בשיטת הבחינה של ה-NTSHA או ארגון חברות הביטוח האמריקאי (ציונים ירודים כאשר שונתה החפיפה במבחן הריסוק החזיתי).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן.

 

בעיני לא נכון לפסול את הרעיון בשם הפסימיזם גרידא. נכון, אפשר למצוא טעם לפגם (למשל במשקל הרב שניתן לאמצעי בטיחות פרו-אקטיביים) אך ביסודו של דבר זהו רעיון טוב ואולי יינער, לא רק את היבואנים אלא גם את הרוכשים, לקנות רכב בטיחותי יותר ולאו דווקא רכב אמין/סחיר.

 

איך בדיוק, אם אביזרי הבטיחות המצורפים למכונית תלויים בעיקר ביצרן ולא ביבואן? ובאמת היית קונה מגאן במקום קורולה אם הציון שלה היה 3 במקום 2, נניח?

 

הכתבה מדברת על ציון לציוד בטיחות - לא על מבחני ריסוק, כך שלא מדובר על "תחליף" ל-NCAP. מדובר באיזה סולם צבעוני שיצורף ביום מן הימים לפרסומי רכב, בדומה לסולם דרגת זהום הסביבה המחוייב כיום בחוק, ובסמוך לו גם יפורטו המערכות הקיימות ברכב ואלה שלא קיימות, מתוך רשימה קבועה ומחייבת, שסביר שגם היא תשתנה מדי מספר שנים בהתאם להתפתחות הטכנולוגית.

 

האם תהיה לו השפעה על המיסוי? בכתבה לא נאמר על כך דבר.

 

כיצד יתיחס קהל הרוכשים לציון - ימים יגידו. יש לי הרגשה שכמו טבלאות הערכים התזונתיים במכולת רק מעטים מהקונים יבינו את משמעות ה-V וה-X ברשימת המערכות.

 

בקו התחתון - נראה לי שמדובר ברעיון בסיסי טוב, אשר עדיין לא הבשיל. יתרונו הוא בפשטותו, אפשר להצמיד רשימת אבזור לכל גרסה ותת דגם, בניגוד ל-NCAP שבוחן רק תת דגם בודד של כל דגם שבכלל מגיע לבחינה. החסרון - אינו כולל ציון ריסוק, אם כי גם ציוני הריסוק בעייתיים וניתנים לערעור, כפי שלמדנו עם השינוי בשיטת הבחינה של ה-NTSHA או ארגון חברות הביטוח האמריקאי (ציונים ירודים כאשר שונתה החפיפה במבחן הריסוק החזיתי).

 

הכתבה אמנם מדברת על ציון לאביזרי בטיחות, אבל:

א. שים לב שברכב יחיד אמנם כתוב "רמת האבזור הבטיחותי", אבל כשמציגים מספר דגמים ביחד כתוב גם כבר "רמת בטיחות".

ב. הציון יהיה מצורף לפרסומים, בעוד ציון ה-NCAP, החשוב הרבה יותר, לא מצורף לשום פרסום (אלא רק אם הוא מרשים במיוחד והיבואן מצרפו כחלק מתוכנית השיווק של הרכב).

ג. אפשר להצמיד רשימת אבזור לכל גרסה אבל אי אפשר להעריך את חשיבות האבזור בהגנה על הנוסעים או אלו שמסביבם. בציון ריסוק הערכת ההגנה היא מאוד מדויקת (אפילו שלפעמים יש טעויות), אבל פה - איך תעריך את מידת ההגנה שמספקת בקרת שיוט אדפטיבית? איך תדע להעריך איזה רכב יותר בטיחותי, רכב עם 4 נקודות שכוללות בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי רכב בשטח מת (שאגב, ציינתי כבר שזה פיצ'ר של בקרת סטייה מנתיב?), לעומת רכב עם 4 נקודות שכוללות דברים שונים בתכלית?

ד. כל רכב עם מוביילאיי יקבל לפחות 6 נקודות באופן מיידי.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכתבה מדברת על ציון לציוד בטיחות - לא על מבחני ריסוק, כך שלא מדובר על "תחליף" ל-NCAP. ...

 

זה האבסורד שכן אין כל חובה לפרסם ציון של מבחני ריסוק. כך למשל סקודה סיטיגו ואלטו עם 4 כריות אוויר - לראשונה 5 כוכבים לשנייה 3. רוכש ממוצע שלא מודע למבחני הריסוק יראה שלסיטיגו יש רק ציון 1 לעומת 0 של האלטו, כלומר עבורו ההפרש ניראה חסר חשיבות מיוחדת (עם חותמת של משרד ממשלתי) למרות שבפועל ההפרש משמעותי למדי.

 

אם שיטת הניקוד הזו נועדה ליצור מודעות לנושא הבטיחות אצל אנשים ש-NCAP זו מילה זרה עבורם, היא פשוט לא תעבוד כי ברוב המקרים ההפרש יהיה של נקודה אחת או שתיים ופסיכולוגית, זה פשוט פחות משפיע לעומת ניקוד של 20 מול 80 למשל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרשה לי לצטט את עצמי:

 

כיצד יתיחס קהל הרוכשים לציון - ימים יגידו. יש לי הרגשה שכמו טבלאות הערכים התזונתיים במכולת רק מעטים מהקונים יבינו את משמעות ה-V וה-X ברשימת המערכות.

 

בקו התחתון - נראה לי שמדובר ברעיון בסיסי טוב, אשר עדיין לא הבשיל.

 

הכנסת הציון כחובה בפרסומות לרכב תחייב מסע הסברה כדי שהקהל יבין את המספרים והטבלאות. כיום יבואנים רבים משתמשים בכוכבי ה-NCAP בפרסומותיהם (כמובן בלי לפרט את המרכיבים, את נקודות העצמה והחולשה של כל דגם ואת ההבדלים בין הדגמים שנבחנו ב-NCAP לאלה הנמכרים בארצנו.

 

כפי שכתבתי קודם - יש בעיתיות בשימוש בממצאי NCAP כאשר הדגם הנמכר בארץ אינו זהה לדגם שנבחן, וזה המצב במרבית המקרים. הבדל במרכב (האץ' מול סדאן, 3 מול 4 מול 5 דלתות וכו'), במספר כריות האויר, באבזור הבטיחות הנוסף וכמובן במשקל שניתן לכל אחד מהם. הרי משקל כל רכיב בציון ה-NCAP שרירותי, ויהיה קשה לומר אם קיום מערכת לזהוי סטיה מהנתיב צריכה להוות 2% מהציון או 10% מהציון, או אם שיטת בחינת הריסוק האמריקאית עדיפה על האירופית או להפך. בסופו של דבר ה-NCAP ממש לא חף מחסרונות, אבל בדיוק כמו ה-SAR בסלולר - זה הדבר הטוב ביותר שעומד לרשות הצרכן כאשר הוא משקלל את נתוני הבטיחות בעת רכישת רכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה שיטה להכנסת כסף לכיס של "מוביילי" והמתחרות שלה (אם יש בכלל).

הרי אם תותקן המערכת הנ''ל הרכב יקבל עוד 2 נקודות על "התראת אי שמירת מרחק"+ נקודה על "התראה מפני פגיעה בהולך רגל"+ נקודה על "בלימה אוטונומית בחירום".

 

סה''כ 4 נקודות עבור מערכת שכזו. תכף כל יבואן ידחוף ללקוח שלו את המערכת שעולה כמה אלפים טובים.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שקראתי איפשהו שNCAP בודקים את הדגם הכי זול והכי פחות מאובזר של הרכב, הכתבה הייתה בגלל שאם אני לא טועה רכב של פולקסווגן קיבל ציון מבזה מכיוון שהם בדקו את הרמה הכי נמוכה של אותו רכב. (אם אני זוכר נכון זה היה גולף פלוס)

 

לכן אני חושב שאין בעיה בשימוש של NCAP כי גם ככה לארץ מביאים את רוב הרכבים ברמת אבזור כללי וביטחותי נמוכה. (בעיקר בגלל שוק הליסינג)

 

בכללי, קראתי את הכתבה אתמול והבנתי שהנה עוד נתון שיפורסם שאני אתייחס אליו כאל קליפת השום ורק מקווה שלא ידחפו לי את המובילאיי עכשיו בכל הרכבים בארץ, בסך הכל עבודה טובה עשו הלוביסטים של מובילאיי. [emoji6]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיר - טעות בידך. מעטים היבואנים המקמצים בציוד בטיחות, ובדרך כלל (לא תמיד) הוא עומד בשורה אחת הם הדגמים המערב אירופיים ואף עולה עליהם, בעוד שב-NCAP נבחנים דגמים עירומים הנמכרים במזרח אירופה. עם זאת יש הבדלים אחרים, כמו המרכבים השונים.

 

אבזור נוחות הוא עניין שונה לגמרי וכמובן תלוי בקהל היעד של הדגם, ובדרך כלל יש אפשרותלבחור בכמה דרגות, אבל זה לא מעניינו של שרשור זה.

 

לגבי המערכת להתראה מפני קרבת יתר ואף מפני סטיה מנתיב - יש יצרנים המשלבים לא רק התראה אלא גם בלימה או היגוי אוטונומיים אם הנהג אינו מגב תוך זמן קצוב. מכל מקום - נסעתי פעם אחת (כנוסע) ברכב עם מובילאיי וברי לי שמערכת כזו רק תסיט את תשומת לבי מהכביש לעבר המסך הקטן ותפגע בבטיחות הנהיגה שלי. אבל אני old fashioned ויתכן שצעירים ממני החובבים טכנולוגיה יטענו אחרת. אני סקרן אם מישהו מחברי הפורום כבר מצא מחקר השואתי ראוי המוכיח כי מערכת כזו אכן תורמת לבטיחות (או שאינה תורמת).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מדבר על "הטרפה". אני מדבר על כך שהיא מוסיפה שורה של רמזים קוליים ועוד יותר מכך - ויזואליים, אש מסיטים את תשומת הלב מהכביש.

 

אילו היית כותב שמי שנזקק להתראות לא צריך לנהוג - אולי הייתי מסכים אתך, כיון שנהג צריך לדעת לשמור על מרחק מהרכב שלפניו ועל נסיעה בתוך הנתיב. אבל צפצוף שמלווה בהבהוב כלשהו על צג קטן מושך תשומת לב, ואני כלל לא בטוח שמוסיף לבטיחות. במקום להקשיב לרעשי הרכב ולהסתכל על הדרך, המראות והמחוונים המכשיר גורם לריכוז בהתראות ובצג.

 

התקנת המערכת (אם כסטנדרט ואם כתוספת) עולה ממון רב, ולפני שהופכים אותה לחובה, או אפילו למומלצת, חובה להוכיח שהיא אכן מועילה. יותר מדי נוסחאות שנראו מנצחות הוכחו בסופו של יום כמזיקות, ואישית הייתי מנמע מהתקנת מערכת כזו לפני שמחקרים עצמאיים השוו בין מספר התאונות אצל נהגים שהשתמשו במערכת למספרן אצל נהגיל שלא השתמשו בה והוכיחו תועלת. העניין הוא שבחברה המייצרת את המערכת הושקע ממון רב, והכסף מטה את הכף - לא רק בישראל הקטנה אלא גם במדינות גדולות שנחשבות פחות מושחתות (למרות שכלל לא בטוח שהן באמת כאלה).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3315 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...