Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדידת תאוצת ביניים מ-80 ל-120


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4240 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מיסטר ב, השוואה בהחלט יפה בין הפוקוס לאוקטביה. כנראה שבמהירויות לא חוקיות הנפח כן קובע, לרוב (לפחות כשמדובר בהספקים שפויים).

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לא בהכרח הנפח, אלא ההספק.. אם אני משדרג תוכנה לאוקטביה, ההספק עולה ל170 כ״ס בערך, ואז היא משאירה לפוקוס עשן בכל מהירות, והנפח עדיין 1.4..

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם
אוקיי, הנה משהו קצת יותר מדוייק. צילמתי 4 האצות שונות, כולם מ-80 קמ"ש על בקרת השיוט.

 

בסה"כ תוצאה מפתיעה לטובה לדעתי.

 

יישר כח על העריכה והביצוע. אינפורמטיבי בהחלט.

פורסם
יישר כח על העריכה והביצוע. אינפורמטיבי בהחלט.

 

אכן.

 

אבל מה זה אומר מעשית ?

נניח שהוא מדד ב 5 שניות או 7 או 9 -

אז ?

הוא לא הולך לתכנן עקיפות לפי זה וזה לא רלוונטי לנהיגה בעלייה או רכב עמוס וכו'.

 

הבדיקה הזאת והנתונים שהופקו הם מה שנקרא 'רייס דיגיטלי',

והנתונים הללו מקבלים משמעות רק בהשוואה לרכב אחר, וככתוב לעיל,

 

"

האוקטביה מהירה קצת יותר מהפוקוס עד שמגיעים לאזור ה-140 קמ"ש...



- ההאצה של האוקטביה חלקה (גרף עגול), לעומת הפוקוס שיש לה נקודות שבירה ברורות בנקודת ההחלפה של ההילוכים, עוד עדות ברורה לנחיתות של הגיר בפוקוס.

- האוקטביה מהירה משמעותית מהפוקוס בתאוצה מהילוך גבוה...."

 

כעת יהיה נחמד אם מישהו 'יזרוק' אותו ברייס הדיגיטלי הלטנטי הזה, זה הכל,

הנתון עצמו (5.5, דהיינו דיוק לעשיריות השנייה !) אינו רלוונטי לדבר

 

:)

 

The first one to get angry loses

פורסם
ומה נותן הנתון אפס למאה? אותו השיט. תמיד טוב לדעת :-P

 

:)

טוב נו בכל זאת יש שלב בו מעיינים בנתונים 'על הנייר' ואז מה שכבר מדיד, טוב שיימדד ויפורסם,

נותן איזושהי אינדיקציה מעורפלת (כמו נתוני צריכה) לגבי למה אתה יכול לצפות: מה שכן כל עוד אתה בין

משפחתיות "רגילות", ההבדל יהיה די זניח. אבל מילא זה, לבוא להיטפל לפוקוס זה צער בעלי חיים.

The first one to get angry loses

פורסם

הוא לא נטפל לפוקוס, הוא משווה בין הרכב הנוכחי שלו לקודמו, ומסתבר שהתחושות שלו היו נכונות. זה הכל :)

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

כפי ששומאכר ציין, יש דברים שסתם מסקרן לדעת. בזכות סקרנות מסוג זה, בין השאר, אתה היום מתגלגל לך במכונה ממוזגת בפקקים ומטקבק בקארספורום.

פורסם

ההפך, דווקא הנתון הזה יותר רלוונטי מ0 ל100 להרבה אנשים, וכן מעיד כמה העקיפה תהיי בטוחה(גם בעלייה).

ההבדל בין המשפחתיות ממש לא זניח חלק נכבד מהם עושים זאת ב10 שניות.

הוא השווה אותה לפוקוס כי זה נקודת הייחוס שלו.

פורסם
אכן.

 

אבל מה זה אומר מעשית ?

נניח שהוא מדד ב 5 שניות או 7 או 9 -

אז ?

הוא לא הולך לתכנן עקיפות לפי זה וזה לא רלוונטי לנהיגה בעלייה או רכב עמוס וכו'.

 

הבדיקה הזאת והנתונים שהופקו הם מה שנקרא 'רייס דיגיטלי',

והנתונים הללו מקבלים משמעות רק בהשוואה לרכב אחר, וככתוב לעיל,

 

"

האוקטביה מהירה קצת יותר מהפוקוס עד שמגיעים לאזור ה-140 קמ"ש...



- ההאצה של האוקטביה חלקה (גרף עגול), לעומת הפוקוס שיש לה נקודות שבירה ברורות בנקודת ההחלפה של ההילוכים, עוד עדות ברורה לנחיתות של הגיר בפוקוס.

- האוקטביה מהירה משמעותית מהפוקוס בתאוצה מהילוך גבוה...."

 

כעת יהיה נחמד אם מישהו 'יזרוק' אותו ברייס הדיגיטלי הלטנטי הזה, זה הכל,

הנתון עצמו (5.5, דהיינו דיוק לעשיריות השנייה !) אינו רלוונטי לדבר

 

:)

 

 

כוחו של הנתון הזה חסר משמעות במנותק מנתונים של רכבים פוטנציאליים אחרים.

משמע זה פרט טריוויה נחמד לדעת שלוקח לאוקטביה 5.5 שניות מ-80 ל-120 במצב ידני בהילוך רביעי.

זה משמעותי כשזה ליד הנתון שפוקוס עושה את זה ב-X זמן, ואופל אסטרה ב-Y זמן וכו'.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אכן, ההבדל בין הנתון הזה לנתון של 0 ל100 זה שאת השני אנחנו מכירים היטב והמוח שלנו כבר יודע לעשות קורלציה די טובה בין הנתון המספרי לבין התחושה של הכוח בפועל. זה רק עניין של ניסיון ותכנות של המוח.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם
אכן, ההבדל בין הנתון הזה לנתון של 0 ל100 זה שאת השני אנחנו מכירים היטב והמוח שלנו כבר יודע לעשות קורלציה די טובה בין הנתון המספרי לבין התחושה של הכוח בפועל. זה רק עניין של ניסיון ותכנות של המוח.

 

אמת, אלא שהקורלציה הזו לא נסמכת במאום על הנתון אלא על אינסטינקט שהתפתח,

"הרגל הימנית", זכרון השריר או כל המיינד שלך יחד ידעו להחליט טוב ממך אם לצאת לעקיפה או לא ברגע האמת שנמשך פחות משנייה :

 

החלטה כזו נסמכת על אינסוף פרמטרים וגם תשתנה בעצמה פעמים רבות (למשל, מוזיקת רקע מסויימת לבדה יכולה לדחוף לעקיפה)

ובזמן הזה המוח בתור מחשב מחשב המון דברים ובעיקר מעבד מידע ויזואלי כדי לאפשר או לדחות את הפעולה.

הרבה רגש שותף גם בהחלטה הזו : מעניין גם שאם תזהה מולך במרחק פורד פוקוס או אאודי אז תצא לעקיפה בלי בעיה

כי ייקח להן הרבה זמן להגיע, לעומת זאת יש רכבים שלא תהמר עליהם : כאן משלב המוח שקלול תרבותי-חברתי : למשל אם מולך X6

או במוו 5 ישן שחור אז לשיקוליך מתווספת האופציה שהם יסעו מהר מהממוצע, נניח (בחירת הרכבים לדוגמא אקראית).

 

קיצר רייס דיגטלי אינטרנטי זה נחמד ואם אגיע לאיזה מישור כלשהו אי פעם אנסה לזכור למדוד ולשתף

The first one to get angry loses

פורסם

אני לא מדבר על הנתון הזה כקריטריון להחלטה אם לצאת לעקיפה, אלא כפרמטר שנותן לנו להעריך כמה הרכב מרגיש חזק באופן עקרוני, רק מקריאת הנתונים היבשים. כך למשל אני היום יודע להגיד שרכב עם נתון של מעל 7 שניות לא מספיק חזק לטעמי, ואני אפילו לא אטרח להכניס אותו כמועמד פוטנציאלי לרכישה.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008


×
×
  • תוכן חדש...