Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עדשות מגע Ortho-K - מה עם ההגבלה ברשיון?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4598 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מדובר בעדשות שמרכיבים בלילה ואז מסירים בבוקר, ורואים 6:6 כל היום.

 

מה אמור מי שמשתמש בכאלו לומר לשוטר בבדיקת רשיונות שגרתית?

הרי ברשיון הנהיגה מופיעה הגבלה של "חייב משקפיים או עדשות מגע" והוא נוהג בלי...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

לא תופס.

 

אם ההגבלה כתובה, אז צריך לעמוד בה.

אחרת, כל אחד יכול להגיד שהוא שם את העדשות האלה בלילה.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

אני חושב שמבחינה הגיונית, אפשר שתהיה קופסה ריקה של העדשות באוטו.

כי אולי יהיו שוטרים שלא מודעים לעדשות כאלה.

שאתה מרכיב בלילה, ומסיר בבוקר. טוב שיהיה קופסה שהוא יראה שאכן קיים דבר כזה.

 

ככה אם שוטר יעצור אותך לבדיקה, אפשר להראות לו את הקופסה.

 

לאחר מכן, הוא בטח ירצה לאמת את הדברים, הוא יבקש ממך לקרוא מספר שנמצא רחוק.

אולי רכב שחולף, או הניידת שלו שנמצאת קצת רחוק - ככה הוא יכול לבדוק אם אתה דובר אמת.

 

שהרי אם תצליח לקרוא - ראייתך טובה. אין לך צורך במשקפיים. העדשות עשו את עבודתן.

אם לא תצליח, לא תעבור את המבחן - אז או שהעדשות לא הכי טובות כמו משקפיים, ואז אפשר לקבל דוח אם אני לא טועה.

 

אני גם מסכים שעדיף שתמיד יהיו זוג משקפיים באוטו, זה לא יכול להזיק לדעתי.

לכל מקרה.

 

מקווה שזה בסדר שעניתי, גם אתה עזרת לי פעם שעברה באוף טופיק עם שאלה :wink:

פורסם

אם אכן בשימוש עם העדשות הראיה שלך היא 6:6 (בכפוף לבדיקת אופטומטריסט/רופא), אז משקפיים רק יזיקו ולמעשה לא מומלץ לנהוג איתם.

בגלל שלעיתים שוטרי מתנ"א קשי עורף, הייתי אולי שם משקפי אפס (עדשה ללא תיקון אופטי) בזמן נהיגה.

 

לאחר מכן, הוא בטח ירצה לאמת את הדברים, הוא יבקש ממך לקרוא מספר שנמצא רחוק.

אולי רכב שחולף, או הניידת שלו שנמצאת קצת רחוק - ככה הוא יכול לבדוק אם אתה דובר אמת.

שהרי אם תצליח לקרוא - ראייתך טובה. אין לך צורך במשקפיים. העדשות עשו את עבודתן.

אם לא תצליח, לא תעבור את המבחן - אז או שהעדשות לא הכי טובות כמו משקפיים, ואז אפשר לקבל דוח אם אני לא טועה.

אני מבין ששוטרים הפכו להיות אופטומטריסטים או רופאי עיניים לשעת הצורך.

למבחן כזה אין שום ערך משפטי. אם יש שוטרים שעושים את זה - זה נובע מחוסר מקצועיות מצידם.

 

עדיף מראש לשים משקפי אפס או להצטייד במכתב מהאופטומטריסט שרשם את העדשות.

פורסם

השאלה היא אם יש מישהו שמכיר את הפרוצדורה ויודע אם השוטרים מקבלים מכתב כזה מאופטימטריסט.

 

אני יודע שבניתוחי לייזר מקבלים אישור מהמנתח והולכים למשרד הרישוי ומורידים את ההגבלה ברשיון.

אבל פה זה לא שינוי קבוע...

 

 

לגבי לנהוג עם משקפי אפס - כן חשבתי על הפתרון הזה, אבל הוא נראה לי ממש עקום :?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

תנסה לפנות אליהם דרך דף הפייסבוק שלהם, יתכן ותקבל תשובה ואולי זה מה שיביא אותם לדון בנושא.

קליאו ספורט 03' 2.0, לוגמת 98 - נמכרה :'(

מגאן 07' 1.5, לוגמת סולר - נמכרה :'(

 

Say hello to 2015 Megane RS CUP

פורסם

אנשים שימו לב שאתם לא מטעים בן אדם ובסופו של דבר יכולים לגרום לו לקבל דו"ח!

 

אני לא עורך דין, אבל כמו שאני מכיר את השוטרים במדינת ישראל, דבר כזה פשוט לא יתפוס!

 

כתוב ברישיון "חובה להרכיב משקפיים או עדשות מגע", לא כתוב "חייב לראות 6:6".

 

זה מה שכתוב, זה מה שצריך לעשות. עם כל הבעסה שבדבר, אני לא חושב שזה שווה להסתבך עם דו"ח בשביל זה.

 

שוטר יעצור אותך, יראה שאתה בלי משקפיים ובלי עדשות, וכל התחנונים וההסברים שלך לא יעזרו. זה בדיוק כמו נהג שנתפס עם רמת אלכוהול מעל המותר. הוא יכול לרוץ 4 ק"מ, לדפוק 100 שכיבות שמיכה ו200 כפיפות בטן, להרים את הניידת ביד אחת רק כדי להוכיח לשוטר שאפילו שהמכשיר אומר שהוא שיכור הוא לא באמת שיכור ועדיין זה לא משנה! מבחינת השוטר המכשיר הראה שהוא "שיכור" אז השלילה מגיעה. השוטר לא אמור לפרש את החוק בעצמו אלא פשוט לאכוף אותו.

 

רוצה להסתכן? בבקשה. לדעתי לא שווה את זה.

 

אולי תנסה להתייעץ עם עורך דין כדי לקבל תשובה חד משמעית.

 

בהצלחה.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

חברים אני חובב רכב אבל קודם כל אני אופטומטריסט ,וכאופטומטריסט שהיה מראשוני מתאמי האורטוK בארץ זו זכות בשבילי להגיב פה בנושא הזה.

התחלתי להתאים לאנשים עדשות אורטו קיי לראשונה לפני 10 שנים,היינו 4 אופטומטריסטים שהתחילו עם זה בארץ ואני הייתי בפרונטמבחינה מקצועית ,הופעתי בטלויזיה מספר פעמיים וכתבות בעיתונות וברדיו.

לשאלה .

תראו יש פה בעיה שקשה להתמודד איתה,יכול אותו מטופל של אורטו קיי ללכת למשרד הרישוי,לבקש טופס להסרת משקפיים כמו שמבקשים מי שעבר ניתוח לייזר .

ללכת לבדיקה ללא עדשות וללא משקפיים לעבור אותה ואז יהיה כתוב ברישיון שלא צריך משקפיים בזמן הנהיגה כי מי שיעשה לו את הבדיקה יסיר את ההגבלה ,ואז עד גיל 40 ששוב יוזמן לבדיקת ראייה לרישיון בעצם לא יהיה רשום בשום מקום שצריך משקפיים.

אני נהגתי לצרף למטופלים שלי מכתב שמרכיבים עדשת מגע מיוחדת שלא צריכים להרכיב אותה ביום ומרכיבים אותה בלילה ובמשך היום רואים טוב ללא משקפיים ועדשות מגע .ציינתי על המכתב תאריך פג תוקף של שנה כדי שזה לא יהיה לכל החיים ,ולא זכור לי מקרה אחד שהיה לי בעיות עם זה ולא הגענו לבית משפט,מצד שני אף אחד לא סיפר לי שנתפס.

אני מוסיף פה לכל מרכיבי המשקפיים שבמידה ברישיון כתוב שמרכיבים משקפיים בנהיגה וחלילה עושים תאונה ואין להם משקפים או עדשות מגע הביטוח יכול לא לכסות להם את התביעה .

ועכשיו אני יחתום בשם שלי שתדעו מי אני .

טוכשניידר יובל -אופטומטריסט M.Sc נתניה

 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...