Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

תאמין לי שאם נהגי הרכבים יכלו לנסוע על המדרכה ולחצות במעבר חציה הם היו עושים את זה בלי לחשוב פעמיים.

זה עניין של (חוסר) תרבות נהיגה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב99.9% מהמקרים אני ייכול לחתוך בקו לבן רצוף ולא להיתפס, לחתוך בתורות בפקק, לחתוך את הרמזור, גם לנסוע במקומות מסויימים על המדרכה.

אני לא עושה את זה, גם לא משפחתי, גם רוב מכריי (עד כמה שאני יודע). מניח שגם רוב הפורום הזה.

 

אחרת למה אנחנו מעלאים לכאן סרטונים, רוב העבריינים לא נתפסים וגם כאשר נתפסים ממשיכים בשלהם.

זאת אומרת שבעיית תרבות הנהיגה היא לא נושא כאן.

 

אני לא אומר שמצבנו טוב, אני פשוט אומר שאפשר לעשות את זה והרוב לא עושה את זה.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול להעתיק חוקים ותקנות אבל לא אורח חיים. אין לנו אורח חיים בריטי. גם לא צרפתי או גרמני...

כל הדיון העקר שנהיה פה סביב נושא הדו"ג לא רלוונטי בכלל ולא ברור איך הגעתם עד הלום.

 

במילים אחרות - אני לא גרמני או בריטי ולכן אני עושה מה שבראש שלי, אם אני מסכן אתכם על הדרך זו בעיה שלכם.

 

אגיד שבתור רוכב דו"ג, בפקקים, נהגים שמזהים אותי עובר ביניהם הרבה פעמים מפנים לי את הדרך מעצמם, האם הם עוברים עבירה?

 

לא, הם עוזרים לך לעבור עבירה, כמו ההבדל בין מי ששדד בנק ומי שמכר את האקדח ששימש לשוד.

אבל אי אפשר להאשים אותם, שהרי לא חסרים הדו"ג שישרטו לך את כל האוטו כי הם בטוחים שהם עוברים, או אלה שיגיעו אליך ויכניסו קסדה בחלון, או ישברו לך מראה (נחשו מה, המראות לא מתוכננות לקבל פגיעה מהחלק של המראה לכיוון הקדימה של המכונית, ולא מלמעלה לכיוון למטה). אז קשה להאשים אותם שהם יעשו הכל כדי לאפשר לך להמשיך להיות עבריין בלי לפגוע בהם וברכושם.

וכל אלה מקרים אמיתיים שהיו פה בשרשור הזה.

 

"אי נסיעה בחלק השמאלי של הנתיב"- כן... שמענו על זה. אני רוצה לראות נהג [לא כל מי שמחזיק בהגה אלא נהג אמיתי] נצמד לימין הנתיב בזמן שלימינו ישנה משאית.

האם כולם עוברים עבירה בכך שהם גולשים לחלקו השמאלי של הנתיב?

 

התקנה היא להיצמד לימין ככל שאפשר:

35. נוהג רכב ישתמש ככל האפשר בצדו הימני הקיצוני של הכביש, אף בכביש חד-סטרי, או בצדו הימני הקיצוני של הנתיב המיועד לאותו סוג רכב, הכל בכפוף להוראות חלק זה.

 

אז לא, הם לא עוברים עבירה כי ככל הנראה הם משתמשים בחלקו הימני ביותר של הנתיב שאפשר להשתמש בו.

 

בקיצור חוקים זה סבבה והכל אבל לא לשכוח- חוק זו נגזרת של מיקום+זמן. חוקים משתנים לעיתים.

התפקיד שלנו בתור מכונה חושבת הוא להבין ולברור מה אנחנו מאמצים ומה לא.

ולא- לאמץ אוטומטית כל חוק באשר הוא זה לא מצב תקין.

 

ברור, על אותו משקל זה מיותר לעבוד, תשדוד בנק ותחליט שאתה לא מאמץ את החוק בנושא.

כל עוד התקנה קיימת היא מחייבת אותך, ואני מציע שתתחיל לציית לתקנות כי מהדברים שלך ברור לחלוטין שאין לך מספיק הבנה בתחום כדי להחליט איזה תקנות מיותרות ואילו לא.

 

רק שיהיה ברור, נסיעה של דו"ג על המדרכה כבר מזמן נהפכה לנורמה.

 

בנוסף, הטענה ש:

 

 

פשוט לא נכונה. לא כל דבר שאתה לא מבין או לא יודע הוא לא נכון ואין לך חובה לעמוד בו. תחבורה זה עיניין מורכב, ומי שקובע את התקנות לא עושה את זה על סמך איזשהי גחמה רגעית, וזה בניגוד אלייך שלא בא לך לעמוד בפקק. לך בתור נהג\רוכב ולא משהו מעבר (משפטן בתחום, מהנדס תחבורה, נהג ראלי) אין שום מילה לגבי מה אתה מאמץ ומה לא. וגם אם היית מומחה בתחום מסויים, משנים את התקנות בצינורות המקובלים ולא בכביש באותו הרגע שלא בא לך לעמוד בפקק.

 

אפשר גם להסתכל על זה בצורה אחרת - אילו מדינות מאפשרות נסיעת דו"ג בכל ס"מ פנוי של אספלט (או לא אספלט) ואילו לא, נניח ברשימה הראשונה אפשר להכניס את גרמניה, בריטניה, צרפת, ארה"ב וכו', ברשימה השנייה את הודו, לאן אנחנו רוצים להשתייך?

 

אריק, מה הסרטון אומר? שיש חמורים? אני לא כאן כדי להגן על מישהו אלא כדי להתדיין... לפחות תוסיף מלל לגבי הסרטון כדי שאוכל לרדת לסוף דעתך.

 

אתה לא פה להתדיין, כי אם היית פה להתדיין היו לך טענות שהן לא "אבל התקנה הזו לא מתאימה לי כי היא עולה לי בזמן", אבל אין לך, אתה מחפש להתנגח כדי להצדיק את העבירות תנועה שלך.

 

GKME, גם אותך לא ממש הבנתי. חשוב לך שאעמוד בפקק כמו רכב? זה הקטע?

 

לא מזיז לי את הקצה של האצבע אם תעמוד בפקק כמו רכב או לא, מזיז לי אם התהליך שבו אתה לא תעמוד בפקק בא על חשבון הבריאות, הרכוש, הזמן או הסיכון שלי.

כמה כיף אתה חושב לבנאדם נורמלי זה לפנות ימינה ולהעיף דו"ג שהחליט לעקוף אותו מימין? הוא לא צריך לחיות עם עצמו אח"כ שלמרות שהוא יכול להיות בסדר גמור מבחינה חוקית, מישהו עכשיו מסתובב עם פלטינות במקרה הטוב?

 

כמו כן שאלתי 2 שאלות שבחרתם לא לענות עליהן אבל אשמח להתייחסות:

"

אגיד שבתור רוכב דו"ג, בפקקים, נהגים שמזהים אותי עובר ביניהם הרבה פעמים מפנים לי את הדרך מעצמם, האם הם עוברים עבירה?

 

"אי נסיעה בחלק השמאלי של הנתיב"- כן... שמענו על זה. אני רוצה לראות נהג [לא כל מי שמחזיק בהגה אלא נהג אמיתי] נצמד לימין הנתיב בזמן שלימינו ישנה משאית.

האם כולם עוברים עבירה בכך שהם גולשים לחלקו השמאלי של הנתיב?"

 

ברכות.

 

עניתי למעלה.

 

שתי הערות:

א. למטיפים לשמירה על חוקי התנועה: מעולם לא עברתם על המהירות המותרת? אתם תמיד תמיד נוסעים בנתיב הכי ימני, לא עוקפים מימין (גם אם יש תנועה ערה והאדיוט התורן נוסע על 60 באמצעי?), מאותתים בכל מעבר נתיב?

ב. לכל שונאי הדו"ג, מתי פעם אחרונה רכבתם על אופנוע? בטח בקיץ, בלחות של מישור החוף (או גרוע יותר, בבקעה) עם מעיל, קסדה וכפפות? על סמך מה אתם יודעים איך אמורים לרכב על אופנוע? על סמך הניסיון שלכם על אופניים בגיל 15?

 

בואו, להטיף מוסר זה אחלה, אבל קצת לא סביר כשאתה יושב ברכב עם מזגן ומסביר לאופנוען ליד שיעמוד ביחד איתך חצי שעה בפקק, בשמש. קצת כמו שהילדים של תשובה יטיפו מוסר לאיזה הומלס על איך להסתדר כלכלית.

 

א. גם מי שעובר על המהירות המותרת לא טוען שזה בעצם בסדר כי אנחנו בוחרים איזה תקנות לקבל ואיזה לא.

ב. אם בקיץ בלחות של מישור החוף או בבקעה עם מעיל קסדה וכפפות חם להם מדי, אז הבחירה שלהם בדו"ג כנראה הייתה טעות, זו בחירה שלהם שיתמודדו עם ההשלכות שלה. מה זה התפיסה המגעילה הזו? אני בחרתי לעשות רישיון ולקנות דו"ג ולעלות עליו, ואתה תתמודד עם ההשלכות של הבחירה שלי? כמו רוכבי הקורקינטים החשמליים והאופניים החשמליות שרוכבים על המדרכה, הם קיבלו את הבחירה, ועושים Outsource להשלכות להולכי הרגל.

ועל סמך מה יודעים מה תקנות התעבורה? קוראים אותן, את רובן אתה אפילו אמור לדעת כי אתה עושה מבחן תיאורטי, לא משנה לאיזה רישיון.

אגב אולי כדאי שתלמדו קצת את הרוכבים הגרמנים, או את האמריקאים, הם לא בדיוק יודעים איך אמורים לרכב על אופנוע, האידיוטים האלה נוסעים בנתיב כמו רכב רגיל, לא לימדו אותם שחלק מהרכיבה זה לזגזג בין רכבים. או שאולי הם נשארו בגיל 15 עם האופניים שלהם.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי כח לצטט, Sperial ו-M3, אתם דוגמה מעולה למה זה אומר להיות ישראלי (במובן הרע של המילה) - להיות מומחה בהכל עם אפס ניסיון, להכליל, ובעיקר להיות אדיבים ומתחשבים.

 

אני באמת לא מצליח להבין למה אתם חושבים שאתם מבינים מה זה אומר לרכב על אופנוע, בישראל ובכלל. מישהו ממכם ניסה את זה פעם? אתם מבינים שהכביש נראה שונה לגמרי כשאתה על אופנוע, פחות או יותר בכל מובן? או שאין לכם צורך בניסיון כי "חוק"? כשאתם משווים מדינות אחרות לישראל, אתם משווים רק אופנוענים, או את כולם? הכבישים בארה"ב והנהגים שם זהים למה שקורה כאן?

 

אגב חוק, תגידו, אם מישהו החליף פילטר לפילטר פתוח, או רחמנא ליצלן שם תוכנה, נראה לכם הגיוני שהמשטרה תוריד אותו מהכביש? כי זה הרי לא חוקי, כמובן. אולי באמת תזמינו משטרה גם למפגש הבא? חוק זה חוק, לא? M3 קרא את כל תקנות התעבורה!

 

מעבר לזה, אתם באמת חושבים שיש משהו שמקשר בין ילדים בני 14 על קורקינט לבין רוכבי אופנועים בני 50 על אפריקה טווין או איזה GS גדול? זה נראה לכם הגיוני ששתי הקבוצות האלו פועלות מאותם מניעים?

 

ולגבי אדיבות והתחשבות - זה כנראה אבוד במדינה הזו. כולם פה יודעים שאף אחד לא מתחשב, אבל הם יודעים שאף אחד לא מתחשב בהם. איכשהו, אף אחד לא מצליח להבין שהוא גם צריך להתחשב באחרים, גם אם הם שונים ממנו. זה יכול להיות להתחשב בנהג אוטובוס שעוצר בתחנה בצד ימין ו-50 מ' אח"כ צריך לפנות שמאלה ברמזור והוא חייב להידחף, וזה יכול להיות להתחשב באופנוע שאם רק תזוז 20 ס"מ ימינה ולא תפסיד כלום ושום דבר הוא יוכל לעבור בקלות. אבל לא, עדיף לצעוק "פושטקים פורעי חוק! לא לעשות רעש בין שתיים לארבע! חוליגאנים!"

 

כמה עצוב שאלו דעות של אנשים בפורום חובבי רכב.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה היה לנו היוםנהגת אחת שלא נותנת זכות קדימהhttps://streamable.com/c07n3ונהגת

 

אחת שהחליטה שהיא עוקפת מימין..https://streamable.com/qpm68בהתחלה

 

לא הבנתי מה זה כל הציפצופים מאחורי עד שהיא הופיעה מימין..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי כח לצטט, Sperial ו-M3, אתם דוגמה מעולה למה זה אומר להיות ישראלי (במובן הרע של המילה) - להיות מומחה בהכל עם אפס ניסיון, להכליל, ובעיקר להיות אדיבים ומתחשבים.

 

ברור, זה לא להיות ישראלי במובן הרע של המילה לזגזג בין נתיבים, לשים פס על כל הסביבה שלך כי אדוני בחר לעצמו צורת תחבורה וכולם צריכים להתאים עצמם אליו.

ולא צריך מומחיות גדולה, מספיק ללמוד לתיאוריה, הכל כתוב שם.

 

אני באמת לא מצליח להבין למה אתם חושבים שאתם מבינים מה זה אומר לרכב על אופנוע, בישראל ובכלל. מישהו ממכם ניסה את זה פעם? אתם מבינים שהכביש נראה שונה לגמרי כשאתה על אופנוע, פחות או יותר בכל מובן? או שאין לכם צורך בניסיון כי "חוק"? כשאתם משווים מדינות אחרות לישראל, אתם משווים רק אופנוענים, או את כולם? הכבישים בארה"ב והנהגים שם זהים למה שקורה כאן?

 

תגיד לי אתה קורא בכלל מה אני כותב? היחידים שאני מבקר את צורת הנהיגה שלהם זה רוכבי דו"ג? אתה מנותק לחלוטין, אני מבקר את צורת הנהיגה של כל מי שצריך לבקר את צורת הנהיגה שלו, רוכב על סוס או על פורשה.

ואני עדיין לא מבין למה נראה לך לגיטימי מצד אחד להחליט איזה תקנות כן מתקבלות עליך ואיזה תקנות לא? ועוד יותר חמור מזה למה נראה לך לגיטימי שאתה מחליט שטוב לך דו"ג בתור צורת תחבורה, אבל מי שצריך להתמודד עם ההשלכות של ההחלטה שלך זה כל הסובבים אותך?

 

אגב חוק, תגידו, אם מישהו החליף פילטר לפילטר פתוח, או רחמנא ליצלן שם תוכנה, נראה לכם הגיוני שהמשטרה תוריד אותו מהכביש? כי זה הרי לא חוקי, כמובן. אולי באמת תזמינו משטרה גם למפגש הבא? חוק זה חוק, לא? M3 קרא את כל תקנות התעבורה!

 

תקנות הן תקנות, אפשר לא להסכים איתן, צריך לשמור עליהן.

אבל, Having said that, יש הבדל תהומי בין לעבור על תקנה שהיא בינך ובין המדינה, ובין לעבור על תקנה שהיא בינך ובין עובר דרך אחר.

כמו שיש הבדל בין מי שמחזיק קנאביס לשימוש עצמי ובין מי שרוצח את השכן שלו.

שוב, למה נראה לך לגיטימי לשים בשורה אחת מי ששם תוכנה והעבירה שלו היא בינו ובין המדינה, ומי שרוכב על המדרכה ומסכן הולכי רגל? או מי שמזגזג בין הנתיבים ומפתיע נהגים מהשטח המת שלהם? הם צריכים לשבת בשורה אחת עם אלה שעוברים ברמזור אדום בכביש סואן, או אלה שלא נותנים זכות קדימה

 

מעבר לזה, אתם באמת חושבים שיש משהו שמקשר בין ילדים בני 14 על קורקינט לבין רוכבי אופנועים בני 50 על אפריקה טווין או איזה GS גדול? זה נראה לכם הגיוני ששתי הקבוצות האלו פועלות מאותם מניעים?

 

99% מרוכבי הדו"ג מוציאים שם רע לשאר, המניעים שונים, התוצאה זהה.

 

ולגבי אדיבות והתחשבות - זה כנראה אבוד במדינה הזו. כולם פה יודעים שאף אחד לא מתחשב, אבל הם יודעים שאף אחד לא מתחשב בהם. איכשהו, אף אחד לא מצליח להבין שהוא גם צריך להתחשב באחרים, גם אם הם שונים ממנו. זה יכול להיות להתחשב בנהג אוטובוס שעוצר בתחנה בצד ימין ו-50 מ' אח"כ צריך לפנות שמאלה ברמזור והוא חייב להידחף, וזה יכול להיות להתחשב באופנוע שאם רק תזוז 20 ס"מ ימינה ולא תפסיד כלום ושום דבר הוא יוכל לעבור בקלות. אבל לא, עדיף לצעוק "פושטקים פורעי חוק! לא לעשות רעש בין שתיים לארבע! חוליגאנים!"

 

לפני ההתחשבות באחרים (שהיא רמה גבוהה יותר מאשר סתם לעשות את הנדרש ממך) נתחיל מליישר קו ברמת נסיעה לפי החוק.

אחרי זה אפשר לדבר על התחשבות באחרים.

כמו שאמרתי, אותו אופנוען גם ידרוש שתזוז ימינה כדי שהוא יוכל להדחף בין הרכבים, ואם חס וחלילה לא נתת לו או שנניח אתה עומד בזווית כי אתה בפקק ואתה מחכה שיתפנה, הוא גם יבוא אליך בטענות (למה אתה לא מתחשב בו?!?) ויתקוף אותך וישחית את הרכוש שלך.

ואם נניח בכל התהליך הזה הוא שם לב שאין לו מספיק מקום להידחף בין הרכבים הוא יעקוף אותך מימין, ואת הבא משמאל וכו', ואז יפתיע מישהו שבדיוק עובר נתיב כחוק, אז אתם גם תאשימו אותו בתאונה.

 

שוב, תפיסה מגעילה שכזו של תרבות "מגיע לי".

 

כמה עצוב שאלו דעות של אנשים בפורום חובבי רכב.

 

ברור, מה הסיכוי שבפורום של חובבי רכב רוצים להגיע הביתה בלי להעיף איזה רוכב דו"ג לקיבינימט בלא עוול בכפך ולחיות עם זה כל החיים

מה הסיכוי גם שבפורום של חובבי רכב תמצא אנשים שהיו פעם או פעמיים במדינות מתוקנות ורואה איך העולם מתנהל

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד, M3, אתה באופן אישי מעולם לא עברת על המהירות המותרת? או עקפת מימין? כאילו, ממש אף פעם? או שאתה יוצא גם נגד עצמך באותה הזדמנות? או שאתה פשוט למדת תאוריה אז אתה יודע על איזו תקנה מותר לעבור?

 

אני מסכים, ד"א, שאחוז הרבה יותר גבוה של דו"ג מוציא שם רע לכל השאר מאשר של נהגים, חלק מזה בגלל אופי הכלים וחלק בגלל האוכלוסיה שנמשכת לתחום. זה עדיין לא הופך את כולם לעבריינים פורעי חוק.

 

לגבי ה"מסכנות" של מי שפנה ימינה ומוריד אופנוע - לא לגמרי ברור לי. אם האופנוע נסע בנתיב הימני כי הוא רצה לפנות ימינה זה יותר בסדר להוריד אותו? ואם היה שם רכב והייתי פוגע בו? ובכלל, למה לא פשוט להסתכל לפני שעוברים ימינה?

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לגבי ה"מסכנות" של מי שפנה ימינה ומוריד אופנוע - לא לגמרי ברור לי. אם האופנוע נסע בנתיב הימני כי הוא רצה לפנות ימינה זה יותר בסדר להוריד אותו? ואם היה שם רכב והייתי פוגע בו? ובכלל, למה לא פשוט להסתכל לפני שעוברים ימינה?

 

נו באמת, אתה מיתמם. נתיב נסיעה ישר שבהמשכו ניתן לפנות ימינה ממנו. נהג רכב מאותת, רוכב אופנוע זריז מעוניין לעקוף את הרכב מימין ולהמשיך ישר. לנהג שיושב בשמאל קיים שטח מת במראה הימנית ובנוסף הרוכב מנסה להשתחל בדיוק ברגע הכי לא מתאים. תרחיש לגמרי לא בידיוני שקורה כל הזמן. אחריות של האופנוע לרכב לפי תנאי הדרך ולא לנסות להשתחל בין כל חרך רק כדי אולי לחסוך זמן.

רכב לא יכול להיות שם כי רכבים נוסעים לרוב אחד אחרי השני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני עובר על תקנה זה לעולם לא יגרום לסיכון של מישהו אחר. לכן אתה לא תראה אותי נניח פונה ימינה ושמאלה בכל מיני רחובות צדדיים כי אנייודע שבקצה אני אצטרף להידחף, כן גם כשזה לא נוח לי, כן גם כשזה עולה לי בנסיעה של 10 דקות יותר.

הדברים הללו לא נמדדים במקומות שנוח לך, אלא האם תעשה משהו שלא נוח לך כי אתה אזרח שומר חוק ושווה בפני החוק או שאתה עושה מה שטוב לך כי אתה נזר הבריאה הוד מעלתו ישראל ישראלי ושכל השאר יתיישרו מסביבך כולל החוק?

כולם אזרחים טובים ושומרי חוק כשזה נוח להם. המבחן הוא כשיש התנגשות בין מה שנוח וטוב לאינדיבידואל ובין החוק

 

גם אצל נהגי רכבים 99% מוציאים שם רע לשאר, ההבדל הוא שאני לא נזעק להגן על "זכותו" של העבריין התורן לעקוף תור בפנייה ולהידחף בקצה. אתם משום מה קפצתם להגן על זכותו של הרוכב לבחור אילו תקנות רלוונטיות אליו ואילו לא.

 

אם האופנוע היה בנתיב הימני כי רצה לפנות ימינה ברור שזה לא אשמתו, אבל כמו שתיאר GKME אני מדבר על זיגזוג בין נתיבים, שמתבטא בין היתר בעקיפה של רכבים דרך נתיב לפנייה ימינה או שמאלה ואז חיתוך חזרה לאמצע.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

M3 - אתה מבין שהשרשור לא מדבר עלייך וכנראה לרוב הפורום:lol:

 

אני רוצה להאמין שמשתמשי הפורום הינם בעלי תרבות נהיגה טובה יותר מהממוצע (גם העולמי).

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולא צריך מומחיות גדולה, מספיק ללמוד לתיאוריה, הכל כתוב שם.

אם אני עובר על תקנה זה לעולם לא יגרום לסיכון של מישהו אחר.

 

מצטער. אני לא באמת חושב שאפשר לנהל ככה דיון. אתה הרי צודק מראש, גם כשאין לך שום ניסיון מעשי. אתה גם יודע בוודאות מוחלטת שמה שאתה עושה לא פוגע באף אחד, ויודע בוודאות שמה שאחרים עושים כן. מסקנה - אתה צודק. מ.ש.ל

 

מכיר את זה? עזוב, זה חסר טעם. אתה צודק וזהו. מסכן עמוס.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

M3 - אתה מבין שהשרשור לא מדבר עלייך וכנראה לרוב הפורום:lol:

 

אני רוצה להאמין שמשתמשי הפורום הינם בעלי תרבות נהיגה טובה יותר מהממוצע (גם העולמי).

 

אני מאוד מקווה, הבעיה היא שאנחנו לא מדגם מייצג של אוכלוסיית הנהגים והרוכבים.

 

מצטער. אני לא באמת חושב שאפשר לנהל ככה דיון. אתה הרי צודק מראש, גם כשאין לך שום ניסיון מעשי. אתה גם יודע בוודאות מוחלטת שמה שאתה עושה לא פוגע באף אחד, ויודע בוודאות שמה שאחרים עושים כן. מסקנה - אתה צודק. מ.ש.ל

 

מכיר את זה? עזוב, זה חסר טעם. אתה צודק וזהו. מסכן עמוס.

 

אני צודק מראש כי נכנסת לדיון שבו אתה טועה מראש, ומכיוון שכך גם הטענות שלך לא מחזיקות מים.

אני יודע שמה שאני עושה לא גורם לסיכון כי אני מקפיד בצורה קיצונית על נושא של זכות קדימה, כן גם אם זה עולה לי בזמן ובדלק, גם אם זה אומר שאני נוסע בדרך כזו או אחרת. כי אני לא בוחר לעצמי למי לתת זכות קדימה, ולמי לא ראוי לתת זכות קדימה למרות שהיא מגיעה לו, אני הולך לפי התקנות. אלה שצריך לדעת כדי לעבור תיאוריה.

 

כמובן שלא כל פעולה של מישהו אחר גורמת לסיכון, לכן פירטתי פעולות נפוצות שכן גורמות. יש מספיק טענות שלי שאפשר לתקוף בדיון בלי להמציא כאלה שלא טענתי. למשל לא טענתי שבעצם הבחירה שלך בדו"ג אתה גורם סיכון, אלא בפעולות מסוימות שאתה בוחר להגן עליהן.

 

לגבי כשל לוגי - זה משעשע לשמוע כשהטענה העיקרית שלך מתבססת על כשל לוגי כפול - גם פנייה לסמכות (לא רכבת על דו"ג ואני כן לכן אני המומחה), וגם סמכות לא נכונה (אתה לא מומחה לתעבורה וגם לא בשם סמכות זו טענת, אלא בשם המומחיות כיוון שאתה רכבת על דו"ג).

המומחים האמיתיים במשך מאה ומשהו שנים שיכללו את העקרונות, וברוב אם לא כל המדינות המערביות והמתקדמות המצב החוקי זהה, תנועה היא רק בנתיבים המסומנים, איסור נסיעה בשוליים או בין נתיבים. אבל לא באמת צריך תואר של מהנדס תנועה כדי לראות שאלה פעולות הגורמות סיכון, מספיקה עין אחת, מוכנות לבחון בצורה בלתי משוחדת (מלשון דעה קדומה - bias, לא מלשון שוחד), וסרטון אחד כפי שעלה כאן קודם.

 

לסיום שתי נקודות, כל מהנדס תנועה או מי שלמד משהו בנושא תעבורה יגיד לך שהעיקרון הכי חשוב הוא להיות צפוי, מכאן נולדו הנתיבים - איפה שיש נתיב יכולה להיות תנועה, מכאן נולדו האיתותים - כשאתה מאותת ימינה הסובבים אותך צופים שאתה מתכנן לפנות, מכאן נולדו הרמזורים - בירוק הסובבים אותך צופים שתיסע, באדום הם צופים שתמתין, מעברי חצייה - שם אתה צופה שייתכן והולך רגל יחצה, מכאן תמרורי אין כניסה וכביש חד סטרי - בכיוון אחד תנועה, בכיוון השני לא.

כל מה שכתבתי על פעולות נפוצות ומסוכנות של רוכבי דו"ג הוא בדיוק ההפך מלהיות צפוי, מכאן האיסורים עליהם.

 

נקודה שנייה - יש מדרש מפורסם על נכרי שבא להתגייר, פנה לשמאי וביקש שיגייר אותו בזמן שהוא עומד על רגל אחת, על מנת להתגייר יש צורך לשעת את התורה כולה, שמאי שלח אותו בבוז החוצה, פנה להלל באותה בקשה, אמר לו הלל "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך ואת השאר צא ולמד", על אותו עקרון בדיוק יאמר לך כל מהנדס תנועה על רגל אחת - זכות קדימה, ואת השאר צא ולמד.

 

ועדיין לא קראתי טענה שהיא מעבר ל"אתה לא מבין כי לא רכבת על דו"ג", ו"כולם עוברים על תקנת תעבורה זו או אחרת ולכן אני מחליט מה נכון ומה לא", שהיא פשוט יישום ספציפי של תפיסת העולם "אני ואפסי עוד", או בלשון עממית "מגיע לי".

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

12345

 

במילים אחרות - אני לא גרמני או בריטי ולכן אני עושה מה שבראש שלי, אם אני מסכן אתכם על הדרך זו בעיה שלכם.

הסקת מסקנות דיי מעוותת שלך

 

לא, הם עוזרים לך לעבור עבירה, כמו ההבדל בין מי ששדד בנק ומי שמכר את האקדח ששימש לשוד.

אבל אי אפשר להאשים אותם, שהרי לא חסרים הדו"ג שישרטו לך את כל האוטו כי הם בטוחים שהם עוברים, או אלה שיגיעו אליך ויכניסו קסדה בחלון, או ישברו לך מראה (נחשו מה, המראות לא מתוכננות לקבל פגיעה מהחלק של המראה לכיוון הקדימה של המכונית, ולא מלמעלה לכיוון למטה). אז קשה להאשים אותם שהם יעשו הכל כדי לאפשר לך להמשיך להיות עבריין בלי לפגוע בהם וברכושם.

וכל אלה מקרים אמיתיים שהיו פה בשרשור הזה.

איזה סעיף יופיע להם בדו"ח על השת"פ איתי בעבירה?

כל הסיטואציה שתיארת לאחר מכן גם היא מפרי מוחך יקירי, שמור את הדמגוגיה לעצמך

 

 

 

 

ברור, על אותו משקל זה מיותר לעבוד, תשדוד בנק ותחליט שאתה לא מאמץ את החוק בנושא.-> גם פה, סתם דמגוגיה

כל עוד התקנה קיימת היא מחייבת אותך, ואני מציע שתתחיל לציית לתקנות כי מהדברים שלך ברור לחלוטין שאין לך מספיק הבנה בתחום כדי להחליט איזה תקנות מיותרות ואילו לא.

 

 

 

אפשר גם להסתכל על זה בצורה אחרת - אילו מדינות מאפשרות נסיעת דו"ג בכל ס"מ פנוי של אספלט (או לא אספלט) ואילו לא, נניח ברשימה הראשונה אפשר להכניס את גרמניה, בריטניה, צרפת, ארה"ב וכו', ברשימה השנייה את הודו, לאן אנחנו רוצים להשתייך?

שייכות זה אחד הצרכים הבסיסיים, אין ספק. אתה שייך לישראל אני מניח ולא לשום רשימה אחרת.

בישראל מקבלים דוח אם נוסעים על אי תנועה אבל לא מקבלים דוח על נסיעה בין נתיבים.

 

אתה לא פה להתדיין, כי אם היית פה להתדיין היו לך טענות שהן לא "אבל התקנה הזו לא מתאימה לי כי היא עולה לי בזמן", אבל אין לך, אתה מחפש להתנגח כדי להצדיק את העבירות תנועה שלך. כמה שאתה מתוק :mm_tongue [בנוסף, פניתי למעלה הסרטון ולא אליך- אין שום סיבה בעולם שתענה בשמו]

 

 

 

לא מזיז לי את הקצה של האצבע אם תעמוד בפקק כמו רכב או לא, מזיז לי אם התהליך שבו אתה לא תעמוד בפקק בא על חשבון הבריאות, הרכוש, הזמן או הסיכון שלי.

כמה כיף אתה חושב לבנאדם נורמלי זה לפנות ימינה ולהעיף דו"ג שהחליט לעקוף אותו מימין? הוא לא צריך לחיות עם עצמו אח"כ שלמרות שהוא יכול להיות בסדר גמור מבחינה חוקית, מישהו עכשיו מסתובב עם פלטינות במקרה הטוב?

גם פה, כל התשובה שלך היא דמגוגיה אחת גדולה וגם פה, לא פניתי אליך ולכן לא ברור לי למה אתה בוחר להגיב בשמם של אחרים.

 

 

 

M3, אני יודע שאתה אינסופי בדיונים האלה ואין לי ממש רצון להיות שותף שלך אז אגיד מראש- אתה ניצחת ואתה צודק.

אני רק מקווה שתקלל את אמא שלי פחות שתראה אותי ממשיך להתקדם בפקק...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסקת מסקנות דיי מעוותת שלך

 

אז אתה לא עושה מה שבראש שלך? אתה לא זורק את האחריות על ההחלטות שלך לאנשים אחרים להתמודד איתם? אתה לא בוחר לאילו תקנות אתה מציית ולאילו לא?

ואת הקטע על הבריטי או הגרמני אתה כתבת:

אין לנו אורח חיים בריטי. גם לא צרפתי או גרמני...

 

אלה מילים שלך, לא שלי.

 

איזה סעיף יופיע להם בדו"ח על השת"פ איתי בעבירה?



כל הסיטואציה שתיארת לאחר מכן גם היא מפרי מוחך יקירי, שמור את הדמגוגיה לעצמך

 

לא יקבלו דו"ח על שיתוף פעולה, כי עבירות תעבורה הן לא עבירות שדורשות כוונה.

הסיטאוציות הללו לא באו מפרי מוחי, תקרא שוב, הן קרו פה בשרשור הזה, שבו אתה מגיב.

 

גם פה, סתם דמגוגיה

 

זה סתם בריחה כי אין לך תשובה, מה ההבדל בין הבחירה שלך לאילו תקנות לציית ולאילו לא ושוד בנק כי אתה מחליט לא לציית לחוק ספציפי?

 

שייכות זה אחד הצרכים הבסיסיים, אין ספק. אתה שייך לישראל אני מניח ולא לשום רשימה אחרת.

 

ולאן מדינת ישראל שייכת? למדינות ה-OECD המערביות או לעולם השלישי? לאן אנחנו רוצים להשתייך?

 

בישראל מקבלים דוח אם נוסעים על אי תנועה אבל לא מקבלים דוח על נסיעה בין נתיבים.

 

זה באמת הטיעון שלך? אי אכיפה הופך את הדבר לחוקי?

כי בחנ"א יש סעיפים כאלה, למשל עקיפה מימין (נסעת באמצע בין שני נתיבים - עקפת רכב מימין), ובנוסף עקיפת רכב עוקף (הרכב בנתיב השמאלי נחשב לעוקף, אתה עוקף את העוקף מימין), והנה בשבילך צילום של סעיף מהחנ"א שכולל גם תמונה להמחשה:

2020-02-17_1141.png

אל תשכח, אין הכרח שהרכב האדום יהיה עם ארבעה גלגלים.

 

כמה שאתה מתוק

:mm_tongue

[בנוסף, פניתי למעלה הסרטון ולא אליך- אין שום סיבה בעולם שתענה בשמו]

 

זה פורום ציבורי שהדרישה היחידה להגיב היא להיות רשום, אם אתה רוצה לפנות למעלה הסרטון תלחץ על השם שלו, ואז "מסר פרטי"

 

גם פה, כל התשובה שלך היא דמגוגיה אחת גדולה וגם פה, לא פניתי אליך ולכן לא ברור לי למה אתה בוחר להגיב בשמם של אחרים.

 

ברור, כל מה שלא מתאים לאג'נדה שלך זה דמגוגיה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יום שישי האחרון באזור הבקעה.

מצב מלחיץ, רק מזל (שהיה מספיק מקום על הנתיב) שגרם לכך שהרכב לא לקח את שני האופנועים

אופנוען

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...