Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לפי איזה המלצה כדאי לשים שמן מסויים ברכב (ספר רכב/ יצרן שכותב על מכסה מנוע)


Kyhs
שימו לב! השרשור הזה בן 4098 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מדובר ברכב מסוג דייהטסו סיריון 2002 דגם 1.3 (102 כ״ס)

לפי הוראות היצרן שכתובות מתחת למכסה מנוע כתוב- sae 5w30 api sg

בספר רכב כתוב לפי מה שמצאתי בפורום 20w50 ובמוסכים מורשים שמים לך ברכב

שמן 10w40 אני כבר מבולבל לגמרי מה צריך לשים ברכב הזה.

ברצוני לבצע טיפול בקרוב ( טיפול 10,000) ואני רוצה לקנות את השמן הכי מומלץ והכי איכותי שניתן לשים ברכב זה,

כולל מים אדומים שממליץ היצרן.

יש פה מישהוא שיכול לעשות לי סדר קטן בדברים? אני מבולבל לגמרי?

השמח לקבל דגם ספציפי שמומלץ לרכב זה?

תודה לעוזרים ושבת שלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי לדעת נתת דוגמה מצויינת לחוסר אחידות בהמלצות היבואן מול היצרןם.

 

בשנת 2002 היה קשה להשיג שמני 5W30 בארץ וגם בעולם המבחר לא היה גדול, בטח לא גדול בהשוואה למבחר שקיים היום.

היום, כשהשמנים הסינטטיים הפכו להיות נפוצים לפחות כמו החצי-סינטטיים ואיכותם טובה עשרות מונים, אין כל סיבה שלא להשתמש ב 5W30 מחברה מוכרת העומד לפחות בתקן SJ ההיסטורי. לשמן 5W30 יש רק יתרונות על פני שימוש בשמני 10W40 ובטח על פני 20W50.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלי לדעת נתת דוגמה מצויינת לחוסר אחידות בהמלצות היבואן מול היצרןם.

 

בשנת 2002 היה קשה להשיג שמני 5W30 בארץ וגם בעולם המבחר לא היה גדול, בטח לא גדול בהשוואה למבחר שקיים היום.

היום, כשהשמנים הסינטטיים הפכו להיות נפוצים לפחות כמו החצי-סינטטיים ואיכותם טובה עשרות מונים, אין כל סיבה שלא להשתמש ב 5W30 מחברה מוכרת העומד לפחות בתקן SJ ההיסטורי. לשמן 5W30 יש רק יתרונות על פני שימוש בשמני 10W40 ובטח על פני 20W50.

 

איתמר.

אני מודה לך על התשובה איתמר, רק מה שלא ברור זה למה,

כיום המוסכים המורשים משתמשים בשמן 10w40 בניגוד להוראות היצרן המקוריות של דייהטסו

שממליצות על שמן 5w30.

יש לך המלצה לחברה מומלצת ונחשבת שכדאי לקנות?

והשאלה האחרונה, לשים חצי סינטטי או סינטטי מלא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את דעותיי על מקצועיות וההבנה של מוסכים בארץ בנושא שמנים אתה יכול למצוא בארכיון הפורום.

כמו שאני תמיד ממליץ: שמן מחברה גדולה וטובה, רצוי בין-לאומית שעומד בתקן המינימום הנדרש. במקרה שלך יהיה קשה למצוא שמן מתחת לדרגת SL שהיא כבר מעל דרגת SJ המינימלית.

חברות טובות עם שמנים שלא יצריכו אותך לקחת משכנתא מהבנק? אג'יפ, קסטרול, ליקווי מולי, ריינהול, מובייל ויש עוד רבות וטובות.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודה לך על התשובה איתמר, רק מה שלא ברור זה למה,

כיום המוסכים המורשים משתמשים בשמן 10w40 בניגוד להוראות היצרן המקוריות של דייהטסו

שממליצות על שמן 5w30.

יש לך המלצה לחברה מומלצת ונחשבת שכדאי לקנות?

והשאלה האחרונה, לשים חצי סינטטי או סינטטי מלא?

 

אין שום הוראות יצרן רק המלצות יצרן. אז שום יבואן לא פועל בניגוד לשום הנחיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את דעותיי על מקצועיות וההבנה של מוסכים בארץ בנושא שמנים אתה יכול למצוא בארכיון הפורום.

כמו שאני תמיד ממליץ: שמן מחברה גדולה וטובה, רצוי בין-לאומית שעומד בתקן המינימום הנדרש. במקרה שלך יהיה קשה למצוא שמן מתחת לדרגת SL שהיא כבר מעל דרגת SJ המינימלית.

חברות טובות עם שמנים שלא יצריכו אותך לקחת משכנתא מהבנק? אג'יפ, קסטרול, ליקווי מולי, ריינהול, מובייל ויש עוד רבות וטובות.

 

איתמר.

 

תודה רבה רק דבר קטן, בטיפול הקרוב לשים שמן 5w30 חצי סינטטי מאחת מהחברות שציינת,

או 5w30 סינטטי מלא? הרכב שנת 2002 ( עשה 200,000 ק״מ)

 

מצאתי כמה שמנים איכותיים מהחברות שציינת השאלה עם ללכת על חצי סינטטי/ סינטטי מלא.

 

אם כבר מדברים על שמנים, במוסכים המורשים שמים מים coolant life LLc בצבע אדום,

כרגע יש לי ברכב מים אדומים של חברת volvelin- zarex extended life יש צורך להחליף למים המקוריים או שזה מים מספיק איכותיים?

תודה על הסבלנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסינטטי מלא יתרונות רבים ועם המחירים היום אני לא רואה שום סיבה להעדיף חצי סינטטי, ההפרש במחיר מסתכם בכמה עשרות שקלים.

בנוגע לנוזל הקירור אני ממליץ על מקורי בלבד למרות שאני לא מאמין שיש בעייה עם הנוזל של וולווליין. יש להקפיד על החלפה בזמן ולפי הוראות היצרן (אני מאמין שכל שנתיים).

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4098 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...