Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5124 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בבדיקה שגרתית גיליתי שגומיות התפוחים גמורות, ואולי זה מסביר את הרעידות בהגה.

אני רוצה להחליף אותם, ויש לי כמה שאלות:

האם מחליפים רק את הגומיות ? או את כול המוט המצולם ?

האם ההחלפה שלהם פוגעת בזויות של ההגה ?

כמה עולים זוג כאלו ?

מצב מספר תמונות - אשמח אם מישהו יוכל להסביר כיצד מבצעים את העבודה, והאם יש דגשים מיוחדים.

תודה

IMG00037-20120615-1150.jpg

IMG00040-20120615-1151.jpg

IMG00044-20120615-1153.jpg

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

פורסם

ב - A4 הישנה שלי החלפתי בעצמי תפוח הגה, עבודה שאמנם פשוטה לביצוע אבל אם לא יודעים בדיוק מה עושים - צריך לתת למוסך לבצע אותה.

 

כעקרון - גומיה קרועה מצביעה על חול ואבק שחדרו אל תפוח ההגה, שחקו את חלקי המתכת ויצרו חופש, יש צורך להחליף את כל החלק.

אם רוכשים חלק מקורי שזהה לחלוטין לזה שמפורק, התהליך יהיה כזה:

1. פירוק הגלגל.

2. שיחרור (להביא אותו למצב חופשי) אום האבטחה של התפוח אל מוט ההגה.

3. פירוק התפוח מצד הגלגל (כאן תאלץ להשתמש בפטיש).

4. הברגה החוצה של התפוח ממוט ההגה, זה שלב קריטי, חייבים לספור סיבובים בקפדנות כולל חלקי סיבוב - רצוי לרשום!. לפני הפירוק רצוי לקחת עם קליבר מידה נוספת לבטחון (למשל המרחק של קצה התפוח מנקודה סטטית קרובה על מוט ההגה) ולרשום גם אותה.

 

5. ההרכבה תיעשה בסדר פעולות הפוך, את התפוח החדש יש להרכיב בקפדנות לאותו מספר סיבובים (ראה סעיף 4) ולאמת עם המידה שנלקחה לאבטחה.

 

סדר הפעולות חשוב, לא תצליח לשחרר את אום האבטחה (מסעיף 2), אם לפני כן תפרק את התפוח מצד הגלגל, כמו כן - אם רק בצד אחד של הרכב הגומיה קרועה, הייתי מסתפק בהחלפת תפוח אחד בלבד שעלותו כ- 300 ש"ח (תלוי בסוג הרכב ובהחלט יתכן שבמיצובישי הוא זול יותר).

 

אם הכל נעשה כשורה, ההגה יחזור בנסיעה ישרה למצבו המקורי, סטייה של ההגה לאחד הכיוונים תצביע על טעות בספירת הכריכות, TOE/IN OUT לא תקין, שחיקת צמיגים מוגברת וחובה לעשות מיידית כיוון פרונט.

 

בהצלחה!

פורסם

דורקי תודה.

אסמן בדיוק על המוט הארוך היכן מתחיל אום האבטחה, ואת התפוח החדש ארכיב בדיוק באותה נקודה.

מדוע צריך פטיש? (האם זה להוציא את התפוח מהצד של הגלגל?)

האם אום האבטחה אינו חלק מו התפוח ?

איך קוראים לחלק הזה באנגלית ? אחפש גם מדריכים מצולמים.

תודה

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

פורסם

פטיש אתה תצטרך כי ברגע שתוריד את האום שסוגר על בורג התפוח מלמטה אתה תצטרך לתת לו דפיקות כדי שייצא. אם יש לך מוט מזלג אתה יכול להבניס אותו איפה שכבר קרועה הגומייה ופשוט לדפוק עליו ועם הדפיקות הוא ייכנס יותר פנימה ויפריד את התפוח מהגלגל. מעבר לכך לפעמים שבאים לפתוח את האום מלמטה מגלים שהוא מיסתובב עם הבורג של התפוח בגלל שהכל שם כבר הרוס ולכן אם תצליח מה טוב. אם לא אז תצטרך איכשהוא לתפוס את הבורג שלא יזוז עם האום ( אני עושה זאת עם פטיש אויר והאום עף בשניה אחוצה). ועוד לא שמעתי על מחיר של 300 ש"ח לתפוח הגה. החלפתי לדייהו רייסר לא מזמן ועלה לי תפוח 40 ש"ח.

פורסם

 

סדר הפעולות חשוב, לא תצליח לשחרר את אום האבטחה (מסעיף 2), אם לפני כן תפרק את התפוח מצד הגלגל, כמו כן - אם רק בצד אחד של הרכב הגומיה קרועה, הייתי מסתפק בהחלפת תפוח אחד בלבד שעלותו כ- 300 ש"ח (תלוי בסוג הרכב ובהחלט יתכן שבמיצובישי הוא זול יותר).

 

 

 

 

לעולם לא מחליפים שום חלק שקשור למערכת ההיגוי/גלגלים רק בצד אחד של המערכת.

לא קונים צמיג אחד, לא מחליפים אום אחד, לא דיסקית אחת, לא קפיץ/בולם אחד ובטח שלא תפוח אחד.

גם אם בצד אחד החלק קרוע והרוס, ובצד השני נראה טוב, הסיכוי שהוא במצב טוב הוא אפסי.

תמיד תמיד תמיד מומלץ ועדיף להחליף את שני החלקים ביחד בשני צידי הרכב על מנת לא ליצור סוג של סטיה.

פורסם
לעולם לא מחליפים שום חלק שקשור למערכת ההיגוי/גלגלים רק בצד אחד של המערכת.

לא קונים צמיג אחד, לא מחליפים אום אחד, לא דיסקית אחת, לא קפיץ/בולם אחד ובטח שלא תפוח אחד.

גם אם בצד אחד החלק קרוע והרוס, ובצד השני נראה טוב, הסיכוי שהוא במצב טוב הוא אפסי.

תמיד תמיד תמיד מומלץ ועדיף להחליף את שני החלקים ביחד בשני צידי הרכב על מנת לא ליצור סוג של סטיה.

במיקרה זה של החלפת תפוח הגה אתה לא ממש צודק ולא תיווצר שום סטייה אם התפוח יורכב נכון.

פורסם

תראה איך נראות הגומיות בשני הצדדים, ותבין שאני מתכוון להחליף את שתיהן.

התמונה הראשונה מצד ימין, השניה מצד שמאל.

 

שאלה לגבי ההרכבה:

לאחר שהסרתי את החלק הישן, אני מחזיר את אום האבטחה בדיוק למקום בו היה הקודם, ואז מרכיב את התפוח החדש עד שיגיע לאום האבטחה ?

IMG00044-20120615-1153.jpg

IMG00040-20120615-1151.jpg

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

פורסם
תראה איך נראות הגומיות בשני הצדדים, ותבין שאני מתכוון להחליף את שתיהן.

התמונה הראשונה מצד ימין, השניה מצד שמאל.

 

שאלה לגבי ההרכבה:

לאחר שהסרתי את החלק הישן, אני מחזיר את אום האבטחה בדיוק למקום בו היה הקודם, ואז מרכיב את התפוח החדש עד שיגיע לאום האבטחה ?

אכן כן. ובכל מיקרה לספור הברגות שיהיה מדוייק.

פורסם
לעולם לא מחליפים שום חלק שקשור למערכת ההיגוי/גלגלים רק בצד אחד של המערכת.

לא קונים צמיג אחד, לא מחליפים אום אחד, לא דיסקית אחת, לא קפיץ/בולם אחד ובטח שלא תפוח אחד.

גם אם בצד אחד החלק קרוע והרוס, ובצד השני נראה טוב, הסיכוי שהוא במצב טוב הוא אפסי.

תמיד תמיד תמיד מומלץ ועדיף להחליף את שני החלקים ביחד בשני צידי הרכב על מנת לא ליצור סוג של סטיה.

 

למה לעולם לא? הלעולם לא הזה קרה אצלי, בצד אחד של הרכב היה תפוח הגה ללא כל כל חופש עם גומיה תקינה ובצד השני תפוח גמור.

 

קורה.

 

למאור - באודי זה מה שעלה לי תפוח מקורי בחברה, סביר שמכאן אפשר רק לרדת במחיר.

פורסם
למה לעולם לא? הלעולם לא הזה קרה אצלי, בצד אחד של הרכב היה תפוח הגה ללא כל כל חופש עם גומיה תקינה ובצד השני תפוח גמור.

 

קורה.

 

למאור - באודי זה מה שעלה לי תפוח מקורי בחברה, סביר שמכאן אפשר רק לרדת במחיר.

 

אז מי שקנה לפניך גם עשה צד אחד. פגע באיזון של המערכת.

ככל שהחלקים בשני הצדדים של המערכת פחות זהים, ככה הבלאי והסטייה גדלים.

פורסם

לספור הברגות זה נחמד, אבל לא מספיק מדוייק אם מדובר בחלק תחליפי או חלק שונה מזה שמורכב כעת ותמיד כדאי להשלים את התיקון בבדיקת כון גלגלים.

 

תחזוקה סימטרית היא לא הכרחית במחלקי מתלה או היגוי, אף כי מומלצת אם מתקינים חלפים שונים מאשר קיימים ברכב או הרכב צבר נסועה.

פורסם
אז מי שקנה לפניך גם עשה צד אחד. פגע באיזון של המערכת.

ככל שהחלקים בשני הצדדים של המערכת פחות זהים, ככה הבלאי והסטייה גדלים.

 

יש רק פגם אחד בתיאוריה שלך, האודי (כמו כמעט כל שאר המכוניות שבמשפחה) נרכשה חדשה והייתי היד הראשונה.

פורסם

מקריאה כאן , הבנתי כי ניתן להחליף רק את הגומיות הקרועות.

האם הדבר נכון ?

האם צריך לגרז ?

איפה בדיוק יש כאן פין פציל ?

 

תודה

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

פורסם

לא כדאי לבצע רק החלפה של הגומיות.

ככל הנראה כבר יש חופש בתפוחים,גם אם תחליף את הגומיה החופש לא יעלם.

בנוסף העלות של תפוחים היא יחסית קטנה,אל תנסה לחסוך.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

×
×
  • תוכן חדש...