Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשיר סאונד נטו 4 - מהו המקור והאם ניתן להיות נאמן למקור?


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 4453 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,



 

בעקבות השרשיר על האוסילוסקופ

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=3356573#post3356573

 

עשיתי ניסוי פשוט והבנתי מהר מאוד משהו שההשלחות שלו יעשו חלק מכם מאוד שמחים וחלק מכם כנראה - מאוד עצובים.

 

הניסוי

----

 

מערכת ביתית פשוטה וישנה של ימאהה עם שני רמקולים.

הPC שלי בעבודה כיחידת ראש עם יציאת PL לRCA הכי פשוט בעולם.

הנגן הוא מדיה פלייר של חלונות.

אוסילוסקופ

דיסק בדיקה שמנגן טונים מדוייקים בהנחתה של -1 דציבל.

 

 

כיוונתי את האוסילוסקופ לרגישות של 1 מילישניה ו0.2 וולט והעברתי את שיטת המדידה שלו לתדר.

 

ניגנתי תדרים החל מ40 הרץ עד 20K הרץ וראיתי שהאוסילוסקופ מדייק בול על התדר! בכל פעם ופעם.

 

אחרי זה העברתי את האוסילוסקופ לשיטת מדידה דציבלית.

 

להפתעתי הרבה - כל התדרים ניגנו בין 48 ל50 דציבל - הרוב המוחלט ניגנו על 50 דציבל בדיוק!

 

 

---------> כאן נדהמתי לגלות עד כמה האות שיוצאת מהPC מאוזנת אבל הרבה מעבר לזה נדהמתי לגלות שמגבר פנימי מעאפן!!! של יחידה בת 15 שנה - מנגן טונים מאוזנים (הרי המדידה היתה על קצוות החיווט של הרמקול)



 

המטרה שלי היתה לאזן חשמלית בעזרת אקולייזר את היציאה של הPC - אבל :shock::shock::shock:

 

אין צורך!!! המערכת מאוזנת באופן פרפקטי!

 

 

אז מה המסקנה כאן?

 

שהמערכת שלי משחזרת את ההקלטה שיוצאת ממנה ביחס של 1:1 - דהיינו, מה שהוקלט זה גם מה שיוצא החוצה.

 

איפה הבעיה כאן?

 

הבעיה כאן היא בעצם שהכל טוב ויפה, עד שאנחנו מגיעים לרמקול...

 

איך אני יודע?

 

פשוט מאוד - RTA.

 

לקחתי את האייפון אמנם אבל זה היה מספיק טוב בכדי לקבל המחשה מצויינת של מה קורה ברמה ה"חשמלית" עד שאנחנו מגיעים לרמקול - כאן אנחנו עדיין לא שומעים שום דבר.

 

לבין מה שקורה ברמה ה"אקוסטית" ברגע שהצליל עובר המרה ממסילת מתח לתנודות פיזיות!

 

---------------- כמה לא מפתיע ------------------------------

 

*לתדרים כמו 40 עד 100 הרץ שהרמקולים האלה לא מסוגלים להפיק אני לא מתייחס בכלל.

 

אני יודע שבאוסילוסקופ - כל התדרים מ40 הרץ עד 20K הרץ - מנגנים באותה העוצמה - עובדה! אי אפשר להתווכח עם זה בכלל.

 

אבל בRTA אני יכול לאמר לכם שבין תדרים כמו 100 עד 150 הרץ נמדדו בעוצמה X

 

תדרים בין 250 ל 600 הרץ נמדדו באיזה 3 דציבל יותר לפחות.

 

תדרים כמו שני קילו עד 8 קילו בכלל היו בהפרש של 10 דציבלים (גם לא צריך להיות חכם גדול ולקחת RTA בכדי להבין שהרמקול מנגן אותם ה-ר-ב-ה יותר חזק)

 

תדר 12K הרץ בקושי אפשר לשבת ליד הרמקול אם כי מבחינה דציבלית הוא היה יותר דומה לתדרים שבין 250 הרץ לבין 600 הרץ לערך - אבל התדר הזה פשוט בלתי נסבל ע"י האוזן.

 

ותדרים 16K כבר היתה צניחה ניכרת בהספק ו20K בקושי בקושי שומעים משהו בכלל.

 

 

אז?

 

איך זה שמערכת שמבחינה חשמלית מאוזנת כל כך טוב ומשחזרת את ההקלטה המקורית כמעט 1:1 - כאשר עוברים דרך רמקולים - הכל הולך לאיבוד???

 

אז - למה מערכת מסוגלת לשחזר מקור אבל רמקולים לא?

 

אבל השאלה הכי מעניינת כאן היא:

 

אתם באמת בטוחים שהייתם רוצים שהרמקול שלכם יוכל לשחזר 1:1 אתה ההקלטה החשמלית???

 

התשובה היא - לא!!!

 

מדוע?

 

תנסו לרגע לדמיין מה היה קורה אם היית מאזן את תדרים 8K הרץ עד 20K הרץ בכדי שישמעו באותו ההספק כמו שאר התדרים -> עור התוף שלכם היה נקרע לגזרים!!!

 

אז - אם אנחנו יודעים שכמעט כל מגבר טיפש מסוגל להוציא ממנו את האות 1:1 -> לפחות מבחינת הספק

 

אנחנו יודעים בוודאות שזה שווה לת#ת - כי ברגע שזה יעבור רמקול, פשוט אין סיכוי, שהרמקול ינגן את הספקטרום באותו האיזון.

 

 

איפה הבעיה כאן? - וזה החלק הכי הכי חשוב בכל השרשיר הזה - חשוב מאוד! להבין את זה...

 

אין שום חוק פיסיקה, שיוכל להגדיר לנו איך רמקול אמור להשמע... בפועל כמובן.

 

למה?

 

כי כל רמקול עשוי מחומר אחר.

כל רמקול זז במהירות קצת שונה.

בכל סביבת רכב או סביבה אחרת יש לנו אין ספור סוגי החזרים, בליעות גלים, רזוננס

 

וכבר כאן אפשר להבין שלא משנה מה המקור היה - הוא לעולם! לא ישתחזר בצורה מלאה ולעולם לא נוכל לדעת גם אם זה באמת נכון או לא כי גם הרמקולים שהשתמשו בהם באולפן - לא ינגנו את המקור כפי שהוא באמת נשמע.

 

 

מה כן היה יכול לעזור?

 

אם היינו מקליטים משהו ומודדים אותו בעזרת RTA - ומנסים לשחזר את קריאת הRTA!!!

 

וגם אז - אתם יודעים ששיחזרתם תדרים רק מבחינת ההספקים שלהם. (וגם אתם צריכים לשאול את עצמכם באיזה מרחק ומאיזה כלי הRTA היה ובאיזה מיקרופון השתמשו ועוד אלפי גורמים נסיבתיים אחרים).

 

אף אחד לא אומר לכם כאן שגם אם תעשו כזה דבר אתם תאהבו את התוצאה ואם זה ידבר אליכם או לא.

 

 

 

אם אתם לוקחים בחשבון את כל מה שנכתב למעלה - ההבנה היא מאוד פשוטה.

 

סאונד זה עולם של טעם אישי בסופו של יום - מה שנשמע לכם טוב יותר, הוא בפירוש, כך.

 

 

מה שהכי מעניין כאן זה שמגבר פשוט שיחזר בצורה מושלמת הקלטה שיצאה מכרטיס קול של מחשב!

 

גורם לי לחשוב טוב טוב למה בכל זאת יש הבדלים שמיעים בין מגברים והאם הייתי לוקח מגבר פשוט יחסית ועוקף את הקרוסים שלו - הייתי מקבל את אותן התוצאות?

 

הניסוי שעשיתי היה בהספקים מאוד נמוכים - אני מתאר לעצמי שאחוזי העיוות היו מראים את עצמם בהספקים גבוהים יותר ושם כנראה קבור הכלב בנושא ההגברה. הדבר היחיד שעובר לי בראש זה שכנראה נתוני אחוז העיוות ברוב המגברים הם שקריים.

 

אבל ברור לי - שככל שהרמקול טוב יותר, הוא מצדיק יותר את מחירו -> אתם מקבלים בהתאם למה שאתם משלמים ולא, ממש לא מדובר כאן על נאמנות למקור, מדובר כאן נטו על מבחן תוצאה וטעם אישי.

 

 

 

תרגישו חופשי להתערב ולהעלות את דעותיכם.

 

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

 

אתם באמת בטוחים שהייתם רוצים שהרמקול שלכם יוכל לשחזר 1:1 אתה ההקלטה החשמלית???

התשובה היא - לא!!!

מדוע?

 

תנסו לרגע לדמיין מה היה קורה אם היית מאזן את תדרים 8K הרץ עד 20K הרץ בכדי שישמעו באותו ההספק כמו שאר התדרים -> עור התוף שלכם היה נקרע לגזרים!!!

למה שבהקלטה החשמלית (שלצורך העניין משקפת את המקור) תדר של 10K יהיה מאוזן כמו כמו תדרים נמוכים יותר?, גם אם תנגן בכינור לייב, ללא מערכת הגברה, תקבל הנחתה בתחום העליון , וההנחתה הזאת מועתקת להקלטה החשמלית .

 

לפי מה שאני מבין, גם אם היה לי רמקול שמשחזר כל תדר שנכנס אליו ב 100% , לא היתה לי בעיה לשמוע מוזיקה ללא פגיעה בעור התוף .

העובדה ששום מוזיקה שניתנת לשמיעה (לא תדרים מסומפלים) לא מגיעה לתדרים האלה בעוצמות גבוהות, היא שמאפשרת יצור של רמקולים שמנגנים את התחומים האלו בהנחתה .

לדעתי אם היית משתמש בהקלטה של מוזיקה , ולא בתדרים אחידים, היית מגלה שגם הRTA יותר קרוב למדידת האוסילוסקופ.

CarPc with Audison Bit 1, Morel elate 6 on Zapco 350.2

Morel CDM 880 on Zapco 200.2, Morel MT23 on Zapco z50s2

JL Audio W3 on Alpine MRP M500

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

די טבעי שתדר קצר יותר ידרוש פחות הספק עבור אותה עוצמה.

כלומר באותו הספק הרמקול יפיק עוצמה גבוהה יותר מאשר תדר ארוך יותר.

מתחדשת*

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה היה לגמרי נכון רומם - אז ככל שהייתי עולה בתדר הרמקול היה צווח יותר וזה רמקול שיש בו טוויטר.



 

אבל לא כך הדבר -

 

בעוד שתדר 20K הרץ מבחינה חשמלית נמדד ע"י הסקופ ב50 דציבל וגם תדר 12K הרץ נמדד בסקופ ב50 דציבל

 

בפועל תדר 20K חלש יותר לאוזן.

 

בעוד שתדר 8K הרץ מבחינה חשמלית נמדד ע"י הסקופ ב50 דציבל וגם תדר 12K הרץ נמדד בסקופ ב50 דציבל

 

בפועל תדר 8K חזק יותר לאוזן.

 

 

כל התדרים מנוגנים באותה עוצמה בדיוק - הRTA בכלל לא נכנס כאן למשוואה בהקלטה.

 

ועדיין - הם יוצאים בהספקים שונים לגמרי במבחן המציאות של הרמקול.

 

----------------------------------------------------------------

 

מה שזה אומר זה מה שהוקלט לא יצא כמו שהוא נכנס.

 

גם אם אתם מאוד רוצים.

 

בקיצור - נאמנות למקור זו בדייה.

 

 

 

כן - הקלטה של להקה בסקופ תהיה הרבה יותר דומה לRTA במציאות מלחתכילה - כל מה שהבדיקה שהראיתי אומרת שהמערכות שלנו, גם הפשוטות - מאוזנות יפה מאוד מבחינה חשמלית.

 

אקוסטית - אתה פשוט לא יכול לפגוע בצורה מדוייקת עם רמקולים במה שנכנס דרך המיקרופון - זה לא יקרה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק - מה שקיבלתי זה אות לינארית שיוצאת בצורה לא לינארית.



 

הבעיה היא שכל רמקול ינגן את זה קצת אחרת למרות שמדובר באותו התדר.

 

הבעיה היותר גדולה היא כשרמקול צריך לנגן חלק של ספקטרום ולא תדר בודד - אז גם אתה מתחיל להתעסק עם פיזור הספק, רול אוף, קון ברייקאפ, אחוזי עיוות, החזרים, בליעות.

 

איך בדיוק יש כאן אנשים שמאמינים שעם כל זה הם גם יצליחו לשחזר בדיוק את מה שנכנס לתוך ההקלטה אני לא יודע.

 

אבל, "נאמן למקור" - איך שלא תביט על זה -> פיקציה.

 

אתה לא יכול לשחזר במדוייק משהו שהוקלט בחדר 40*40 מטר עם דיפיוזרים על הקירות בתוך "מקרר יפני" - תשכח מזה.

 

באותה המידה שאתה לא יכול לשחזר משהו שהוקלט באולם קונצרטים או אצטדיון בתוך חדר 40*40 - תשכח מזה.

 

גם אם היית לוקח קריאת RTA - מה אם קריאת הRTA היתה נמדדת פתאום מטר אחד אחורה? - איפה זה ממקם אותך ברכב? איפה זה ממקם אותך בסלון שלך?

 

אני מקווה שמה שאני מנסה להעביר ברור - המרדף אחרי ה"מקור" הוא בזבוז זמן.

 

יש רק "בערך" יש רק "קרוב" -> אפשר להסתמך על תיאורים של פחות או יותר איך הדברים אמורים להשמע מבן אדם שהיה שם בזמן שההקלטה בוצעה, אחרת - זה עניין של פירוש אישי שלכם לגבי התוצאה, אהבתם או לא אהבתם.

 

איך אתה יכול לדעת מה הטעם של מרק עגבניות? -> אתה יכול לדעת אם הוא טעים לך... (אפרופו אני לא סובל מרק עגבניות אבל היו כמה שהפתיעו אותי, דוגמא טובה).

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי

אין לי ממש זמן להתעמק בכתיבת הודעה ( או בקריאת כל מה שכתבת :D ) אבל קפצו לי לעין מספר "אי דיוקים" ( לא שאני מבין כזה גדול אבל אתה יודע למה אני מתכוון :) )

אז רציתי להדגיש כמה נקודות למחשבה שאני ממליץ לך להעמיק בהן כדי להבין יותר טוב למה אתה מתכוון בשרשור הזה

 

  • היענות התדרים של המיקרופון באייפון לא ממש מדוייקת
    האמת עד כמה שאני זוכר זה בכיוון ה200 הרץ ומעלה רק סבבה
    הייתי ממליץ לך לקחת מיקרופון איכותי מכוייל כדי להסיק מסקנות אמיתיות ( אולי אני אזרום לסשן עם הecm8000 שלי מתישהו )
  • כרטיסי קול בימינו ( אפילו מובנים ) הם ברמה מספיק טובה בשביל לעמוד בדרישות של המבחן הקטן שלך
    זה שהוא מעביר כל טון בנפרד בצורה מדוייקת לא אומר יותר מדי מבחינתי
     
    מה קורה בהפרדת ערוצים? האם יש זליגה משמעותית?
    מה קורה בקטע דינמי? הכל מתפקד עד לרמת המילישניות?
    מה עם רצפת הרעש?
     
    יש עוד המון שאלות שבטוח חכמים ממני יוכלו לשאול , אבל מבחינתי זה לא מספיק בשביל להעיד על איכות של כרטיס כזה או אחר
    הבעייה היא שאנחנו רוצים לשמוע סטיראו , וכל דבר קטן כזה זה בדיוק החוסר שלמות שאנחנו חווים מכל מערכת בסופו של דבר
     
    מיני אופ-טופיק:
    אני חוויתי בעצמי מעבר בין כרטיס קול מובנה לכרטיס קול אולפני , מבחינה טונאלית זה נשמע כמעט אותו הדבר למעט דקויות שרק בגלל שקפצתי בין אחד לשני סביר להניח ששמעתי
    ההבדל היה בפוקוס של הכלים , בעומק של הבמה , בhead room ובגדול חוויה הרבה יותר גדולה - אולי זה גם פסיכואקוסטי ? אי אפשר לדעת
     
    האמת , אני לא חושב שהאשכול הזה צריך להגיע למקומות כאלו כי זה סתם יגרום לפיזור מידע ( אשכול מס' 5 בדרך? :) )
    עדיף למקד אותו בדברים החשובים
     
  • המיקום של המיקרופון במדידת RTA מאוד קריטי
    כדי למדוד באמת רמקול אני חושב שממקמים אותו ממש בnear field , ואולי אפילו צריך לבצע את זה בתא מיוחד כדי למנוע כל החזר
  • אם אתה רוצה למדוד חדר תקרא על Power Response
  • בRTA יש הרבה מעבר לRTA , תקרא קצת על FFT ועל איך "תחימת זמן" תביא לך תוצאות שונות בתדרים שונים
  • כשאתה מדבר על זה שכל התדרים צריכים להיות באותו db אתה שוכח פה עובדה חשובה - עקומת השמיעה האנושית או בשפת הגויים Fletcher–Munson curve או בשמה היותר "פוליטקלי קורקט" Equal-loudness contour
    400px-Lindos1.svg.png
  • אני גם ממליץ לך לקרוא על ההבדל בין White Noise לPink Noise

 

הנושא מאוד מעניין ואני כן חושב שיש מקום ל"חפירה" יותר עמוקה ליסודות..

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברתי עוד קצת על ההודעה וראיתי שבלבלתי בין הכרטיס קול למגבר איכשהו ( הייתי בטוח שעשית לופ כדי לבדוק את הכרטיס קול חח )

אז זה כן נוגע לנושא שלנו , ופשוט תחליף כל כרטיס קול עם מגבר :)

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופיר



 

זה לא ממש משנה וזה בדיוק העניין - לא יודע אם אתה זוכר אבל יש לי TruRTA ומיקרופון טוב של פנסוניק שהוא מספיק רגיש.

 

גם אם התדר בRTA של האייפון לא מדייק - אתה עדיין יכול ראות שהתדרים השונים שניגנתי נמדדו בעוצמות עם פערים עצומים למרות שהHU ניגן אותם בדיוק באותו ההספק.

 

אז ככה שלא צריך לשלוף כאן תותחים כבדים בזמן שאתה יכול לראות אם אקדח פשוט שהבעיה לא בכוונת :-)

 

כל מה שכתבת למעלה רק מראה עד כמה המרדף אחרי ה"מקור" הוא פשוט - מטופש והזוי.

 

ההבדל בין רעש לבן הוא שרעש לבן בעקרון קיים בכל דבר ודבר, אין מכשיר חשמלי שלא מכניס רעש לבן - גם ידוע בשפת הרדיו כרעש שמיים.

 

רעש לבן הוא זה שנמדד כלפי רצפת רעש בעצם בציוד תקשורת (כולל מגברים וHU) הSNR נמדד כלפי הרעש הלבן שנקלט במכשיר ללא כניסת כל אות לתוכו.

 

רעש וורוד הוא בעצם רעש לבן שהולבש על גל נושא מאופנן (מהמילה אפנון - סוג התשדורת שמולבשת על הגל הנושא) והוא מוגבר בכדי לפרוץ את רצפת הרעש של המגבר והוא גם אמור להיות מאוזן ספקטרלית.

 

זו הסיבה אפרופו שאני מכוון גיינים עם RTA בזמן שרעש וורוד מתנגן ברקע :-P:-P:-P

 

יכול להיות שאני מאוד לא מדייק כאן בהסבר - אני סה"כ מסביר לפי התפיסה שלי למושגים הללו ולפי מה שלמדתי בצבא ובקורסי התקשורת שלקחתי גם אחרי.

 

אבל אני יודע בוודאות שזה עובד נהדר.

 

בד"כ אני מאזן גיינים לפי רעש וורוד ובסופו של דבר לוקח כמה שירים שאני יודע לזהות בהם גורמים מסויימים שאני מאוד אוהב להקפיד עליהם ועושה איקולציה בהתאם.

 

 

ואפרופו - למה שלא תרים את הכפפה ותפתח את שרשיר סאונד נטו 5? -> יאללה, אני לא רוצה להיות בודד בקטע הזה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לנגן תדר בדיקה שטוח ולמדוד שאתה באמת מקבל את אותו התדר זאת לא חוכמה , האם מדדת Total harmonic distortion בתדרים הנ"ל ? כמו כן לממירים יש מאפיינים שקל מאוד להגדיר אותם כ Attack ו Decay , אם המקור ינגן 50 הרץ ואז אחרי חצי שניה הוא ידרש לנגן 15 אלף הרץ , או אולי את שניהם ביחד , אז כן למרות שכולם ינגנו את אותו התדר בדיוק יהיו כאלה שיעשו את זה טוב ויהיו כאלה שיעשו את זה טוב פחות , ז"א לאחד מהם יקח 0.5 שניות לדוגמא "לדעוך" ולאחר יקח 0.1 שניות.

 

עריכה : אני לא חכם מספיק להסביר לך את זה בצורה שתבין , אבל אתה טועה , כל אחד צריך לשחזר את המקור , וזה לא עובד כמו שאתה חושב שזה עובד.

אנשים שקונים רמקולים ב 80 אלף דולר מביאים מהנדס אקוסטיקה שיסדר להם מקום האזנה ( בדר"כ ספה ) שב sweet spot מסויים יהיה FLAT , ומשלמים על זה הרבה כסף.

תחשוב על זה , אני רוצה לשמוע את הסימוניה של בטהובן ואם זה לא FLAT אז כלי X ישמע חלש או חזק יותר ולכן אני בעצם "עובד" על עצמי , כי למרות שאני שומע מצויין למוצארט הייתה סיבה להכניס את כלי X בשורה 3 בתזמורת ( סתם זרקתי דוגמא ) ואני שומע אותו כאילו הוא בשורה 9 , או ממש בשורה הראשונה ...

כמו כן אם מה שאתה אומר היה נכון , לא היה שום הבדל בין ממירים וכל "מקור" בין אם הוא CD PLAYER או DAC חיצוני או כרטיס קול יהיה אותו דבר בדיוק , וזה לא ככה ( למרות שזה כנראה ישמע מאוד דומה .. :) ) אבל זה מדיד. בעולם האמיתי כל סטייה קטנה מתפרשת כסטייה גדולה עד שזה מגיע לאוזן שלך לכן אנחנו מעדיפים שהחלקים הראשונים בחוליה יהיו טובים , זאת גם דוגמא מצויינת לכך שאסור לשפוט חוליות במערכת אלה את כל המערכת כיחידה אחת , בדיוק בגלל זה.

לא לקח את התרופות שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר המשתנים הוא אין סופי כמעט. אם אתה לוקח בחשבון את הסיבות הנסיבתיות שגם הן כמעט אין סופיות אתה צריך להבין שאת המקור אתה לא תשחזר.

 

אתה אולי תאזן את המערכת, תגיע לרזולוציה נהדרת ועוד אבל את המקור אתה לא תשחזר.

 

אתה כנראה כזה פרפקציוניסט שבסוף אתה לא נהנה מהתחביב כי אתה יודע שלעולם לא תשיג את התוצאה שאתה רודף אחריה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק , ברכב אני לא אשחזר לעולם לכן זאת אחת הסיבות שהפסקתי לנסות.

בבית זה אפשרי לחלוטין להגיע מאוד קרוב לזה , הבעיה היא שהטיפול האקוסטי יהיה כנראה יקר יותר מרוב חלקי המערכת.

הוא לא "אין סופי" הוא מאוד סופי , ומאוד אפשרי , הבעיה היא שזה מאוד יקר , ברכב זה בלתי אפשרי בעליל , בבית אני יכול להגיע לתוצאה טובה מאוד , אבל הפורום הזה הוא סאונד לרכב.

 

אז מה שאתה אומר אולי הגיוני בסביבת רכב , אבל כשאתה מתחיל עם בסיס עקום כל המבנה יהיה עקום , תתחיל עם בסיס טוב ( לדוגמא רמקולים שלא מעוותים בכוונה ) ... נכון אתה לא יכול לעשות כלום עם זה אבל אתה יכול לשאוף לזה כי זה אפילו עולה פחות , אז מה ההיגיון בלרדוף אחרי סטים באלפי שקלים שמעוותים בכוונה אם אני יכול להביא דברים זולים יותר ממותגים מפוצצים פחות עם בסיס איכותי ? סבבה , כשזה יגיע לי לאוזן זה יהרס .. אבל אין מנוס מזה ברכב.

 

אני מכיר טוויטר שעולה 13 דולר , אם תשמע אותו אתה תחשוב שהוא שייך לסט של ריינבו , כי 95% מביצועיו של טוויטר שייכים לתחום המיד , מעל 10K המידע הוא לא כל כך משמעותי ולא אומר הרבה על ביצועיו הריאליים של הטוויטר , זה אומר הרבה על החומרים ממנו הוא עשוי , אבל אין טעם כי אתה לא תשמע את זה.

אתה מבין , יש חברות חכמות שיודעים לעשות את מה שצריך לעשות ויש חברות מפוצצות עם טוויטרים יהלום וחומרים יקרים מאוד שמנגנים 50 אלף הרץ חסרי כל חשיבות. ( אין צורך בהסברים אודיופילים בלי מספרים ומדידות , שמעתי את זה מספיק ואני לא יכול להתווכח עם זה כי אם אתה אומר לי שאתה שומע " SPARKLE " בתדרים גבוהים זה לא אומר לי כלום. )

אני מאמין שחצי מכל הטוויטרים לרכב הם כאלה כן.

 

זה אומר שבתדרים מסויימים , גם אם השחזור הוא לא 1:1 כמו המקור , האוזן שלך לא תבחין בזה גם אם אתה Sherlock.

עסק זה שייך לחברות שמעוניינות למקסם את הפוטנציאל השיווקי שלהם כי ישנה תחרות על ביצועים ולא על מותג , בתחום הרכב אין תחרות , יש רק מותגים. 90% מעסקי חברות הסאונד לרכב עושות מוצרי - על שעל הנייר נשמע מצויין אבל אין לביצועים האלה בסיס ריאלי.

זה מה שמעציב אותי , זה מה שמעצבן אותי , וזה ידוע להרבה אנשים חוץ ממני ( אנשים מאוד מוכרים בתחום , כמו שחפרתי מיליון פעם כבר , אפילו עורכים ראשיים של מגזינים נחשבים בעולם )

 

עריכה : אני יודע שאני עורך הודעות כל דקה וחצי. O:)

לא לקח את התרופות שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טל



 

אתה כל כך "כועס" על זה שרוב הרמקולים הטובים בשוק מבוססים על רמקולים שמסתמכים על עיצוב מכאני משנות ה60.

 

ניסית פעם לקרוא איך בנוי ה"מנוע" של רמקולים של H.A.T למשל? - טכנולוגיה של האלף הנוכחית... אתה צריך לתהות לפחות למה חברה צעירה כל כך גורפת כל כך הרבה מקום ראשון בתחרויות אחת אחרי השניה.

 

ניסית להתעניין קצת בCAR פילטר של מוראל? פטנט של שנות ה90 עד כמה שזכור לי.

 

נכון - ברכב זה אסון טבע - אבל אפשר להגיע לתוצאות מעולות - וזה לווא דווקא יגיע מדרייברים "לינאריים" אלא מדרייברים שפשוט מתאימים יותר לסביבת רכב.

 

חשבת למה אני מעולם לא שמתי רכיבים ביתיים ברכבים שלי?

 

נקודה למחשבה...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן , חשבתי :) הגעתי למסקנה שאתה לא שפוי :) שכן עם קרוס מתאים אפשר לגרום לרוב הרמקולים להתנהג הרבה יותר טוב גם בדלת של רכב מאשר רמקולים יעודיים לרכב , גם אם הביצועים שלהם יופחתו מהסביבה הביתית הטיבעית שלהם.

לא לקח את התרופות שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4453 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...