Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 5 שעות, Ron Poh כתב:

לא זוכר את הדגמים המדוייקים.
דווקא ה S היה לא דגם השיא, ו הA כן הכי חזק.

לא כתבתי שה A קרטע, אבל בהשוואה בין שני המכשירים כן ה A ביאס, וכן כנראה שאם לא הייתי משווה באותו זמן בין שני הדגמים, סביר להניח שהייתי אומר שה A בסדר.
מכיון שאינני מחליף טלפונים כל שנה אלה יותר לכיוון שלושה ואפילו ארבעה שנים, אני מעדיף לקנות טלפון (קצת) יותר יקר, מכיון שבחלוקת ההפרש על פני שנים, ההפרש זניח.
סמסונג גם עד עכשיו תמיד נתנה העדפה בעידכונים לדגמי ה S.

 

זה באמת הכל אמירות בעלמא, כי לא יודעים באילו מכשירים מדובר, לכן אי אפשר להשוות מפרטים, ולכן גם אי אפשר לקבוע אם המכשיר מסדרה S עולה ״קצת יותר״ או כפול.

 

לא ברור מה זה ״ביאס״.טכנית, בשימוש יומיומי של צרכן כמו שמתואר פה, מכשיר ברמה של 1,500 ש״ח ומכשיר שעולה כפול, יהיו מהירים באותה המידה.

 

אם תביא מכשירים לדוגמא אפשר יהיה לדעת.

 

לגבי עדכונים, גם לא משמעותי למקרה הזה.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הפונקציה היחידה שחסרה לי ב-A54 היא צילום ב-raw, אני אוהב לעשות עיבודים קלים לתמונות שאני מצלם. eSIM יהיה nice to have במכשיר הבא, בינתיים אני משתמש בחו״ל בסים פיזי שיושב קבוע במכשיר ולא חסר לי כלום, מה גם שתדירות הנסיעות שלי ירדה מאוד.

 

לגבי מהירות תגובה - ממילא מהירות 99% מהאפליקציות מוגבלת על ידי מהירות התקשורת והשרתים ברשת, אז עוד עשיריתֶשניה לא מעלה ולא מורידה. אני לא משתמש בטלפון כתחליף למחשב (חוץ מגלישה בקארזפורום 😀) . אבל גם שני בנים שלי, שנוהגים לשחק בטלפון, מרוצים לגמרי מה-A53 ו-A55 שיש להם.

 

עוד סיבה שבגללה אני מסתפק המכשיר מסדרה A היא גודל המסך. בגלל הגיל אני נזקק למסך גדול, מה שמצריך מכשיר plus לפחות, עוד 1,000 ש״ח ברכישה. מכשירי סדרה A מספקים אתֶהסחורה בתחום זה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

האם למישהו כאן יש תובנות שלא ניתן להסיק עצמאית מאתרי השוואת מפרטים למיניהם ובהתאמה ברורים מאליהם (גודל פיזי, הבדלי מחיר וזמינות, עדכונים וכד') בבחירה בין האפשרויות הבאות - אסוס זנפון 12, סמסונג +S25, גוגל פיקסל 9 (על גווניו).

הצעות נוספות באות בחשבון, אבל לא סיני מוחלט בבקשה (מה שדי מצמצם לדעתי אפשרויות כאלו, אולי רק סוני ומוטורולה).

 

ההתקדמות תהיה משמעותית בכל מקרה, מזנפון 4 שמחזיק איתי כבר כ-7 שנים והסיבה העיקרית להחלפתו כרגע היא גרסאת אנדרואיד שתקועה ב-8.0 ואפליקציות שחשובות לי וכבר לא תומכות או מאבדות תמיכה בקרוב. אבל כמובן גם רצון להשתדרג בכל המובנים, למכשיר שיחזיק תקופה דומה כנראה.

 

מצד שני אולי בכלל לרכוש מכשיר זול יותר כעת, בידיעה שיוחלף בתוך שנים בודדות, אבל יעשה את העבודה בינתיים.

פורסם

מה ההעדפות שלך? 

 

התובנה העיקרית, רק סמסונג תמיכה נרחבת ומסודרת בארץ

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)

העדפות מאיזו בחינה, שאינן גנריות?

אין שימוש כבד במכשיר בעקרון, לפחות בנוכחי - משחקים בודדים ולא כבדים, שימוש ענף בדפדפן, אפליקציות מסרים למיניהן, יוטיוב, ניווט, וורקספייס של גוגל ועוד כל מיני אפליקציות "ממוסדות" (בנקים, קניות, נסיעות וכיוצב'). לעיתים הוא כן משמש כאלטרטיבה לשימוש בלפטופ (פונקציונאלית, לא כדי להוציא ממנו תמונה למסך ושימוש במקלדת חיצונית או משהו כזה).

 

כן אוהב לצלם עם המכשיר, אז יש לכך חשיבות כלשהי. אבל זה לא שאני משתגע בתחום עם תמונות Raw (והאפשרות קיימת בנוכחי) והצגה על מסכים גדולים וכד'. המצלמה הנוכחית הציגה תוצאות מכובדות למדי לצורך הענין (אחרי שאחליף אעלה אולי כמה לשרשור "צילמתי בסלולרי"). אבל כן אוהב שיש אפשרות 

כן, חשובה לי איכות סאונד פוטנציאלית, אבל לכולם היום יש לפחות איזה מקודד AptX יותר מהבסיסי שעושה את העבודה בינתיים.

 

וכן, ברור לי שלסמסונג יש תמיכה נרחבת, ולא רק בארץ (הרכישה והמחייה לא בארץ בעקרון אלא באירופה כרגע. אם כי ענין הקלטת שיחות שרלוונטית במידה מסויימת, אבל לא תנאי הכרחי, אולי תניע ביקור בארץ הקודש 😅), גם במובן של אולי אביזרים חיצוניים למיניהם. זה בהחלט שיקול ברכישת מכשיר שלהם. כי אני לא מת על האפשרות, אבל בלי הגיון חזק מאחורי הסיבה וכנראה שאתרגל ממילא לכל הבדל שקיים במכשירים שלהם.

 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

אתה עדיין עם הסוללה המקורית במכשיר שלך? 

 

בעיקרון קשה להמליץ על על משהו כי אתה משתמש במאובן עם אפילקציות וניהול משאבים שתקוע מלפני 6-7 שנים, אם לא יותר. 

כול מכשיר מעל 800 שקל כניראה יעבוד יותר טוב מהמכשיר שלך. 

אבל פה זה בדיוק העניין , s25 plus עולה סביב ה 3400, גלקסי S24 FE עולה 1800, גלקסי A36  עולה 1000, ופוטנציאלית, הם כולם יראו לך ב-99 אחוז אותו דבר. 

פורסם (נערך)
לפני שעה, Tom_22 כתב:

בבחירה בין האפשרויות הבאות - אסוס זנפון 12, סמסונג +S25, גוגל פיקסל 9 (על גווניו).

נדמה לי שכל אחד מהם ייתן תמורה מעולה מבחינת יכולות ופונקציות של פלאפון מתקדם.

 

בתור אחד שכבר לפחות עשור עם סמסונג, אני מאוד מרוצה... ועכשיו התחדשתי ב S24 שממש דומה מבחינת האנדרואיד לטלפון שהחליף, אבל הכל עובד חלק יותר, מהר יותר.. וכמובן הבטריה מחזיקה הרבה. 

 

אז נראה לי שS25+ מכשיר איכותי שייתן תמורה לכסף.

עריכה אחרונה על ידי saar5555
  • אהבתי 1

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

כן, עדין סוללה מקורית. היא לא גמורה לחלוטין, אבל ברור שלא מה שהייתה בהתחלה ואני "מתדלק" אותה מדי פעם במהלך היום, לפי צפי שימוש.

אם לא עושה עם המכשיר דברים "כבדים" כמו ניווט או משחק שגם מחזיקים מסך דלוק וגם צורכים משאבים, אז היא כנראה תחזיק בשימוש ספורדי עם כ-3 שעות מסך. אבל לא בדקתי לאחרונה מ-100-1% בתנאים שונים.

 

אני בדר"כ ובלי קשר ישיר עם בהירות נמוכה (אבל עם התאמה אוטומטית לתאורת הסביבה), אבל כן שימוש בבהירות גבוהה יותר בשעת צורך. משתדל לא להטעין עד ל-100% כל הזמן ולא לרדת לאחוזים האחרונים. 

 

ברור כשמש שמדובר במאובן, אבל הוא עשה לרוב את העבודה, ואחד המניעים העיקריים הוא כאמור פחות ופחות אפליקציות שתומכות באנדרואיד המיושן.

 

ובהתאם, ברור לי שבערך כל מכשיר חדש יראה אולי ויתפקד אולי אותו הדבר מבחינתי. ושזה גורם בפני עצמו להתלבטות. 

אבל אני יכול להרשות לעצמי מכשיר יקר יותר (למרות שבאמת הגזימו עם המחירים למכשירי הדגל), עם מפרט עדיף שכן יכול להיות מנוצל (גם אם לא ברגע זה, בעתיד), ובתנאי שיש לי גם איזושהי הבטחת שקט לכמה שנים טובות בגזרה.

 

אני בטוח שהסמסונג S25 יהיה מוצלח ואתרגל אליו כמו הרבה בעולם. פשוט פחות מתחבר למוצר שלהם. אני מוזר ככה 😂 לא חובב מיינסטרים בהכרח, ומצד שני סובל בשקט מהחסרונות שבכך.

 

הייתי שמח למשל לבחון סוני אקספיריה 5 בגרסה חדשה שלו, רק שנראה שסוני זנחו את הסדרה בגרסה V. ובמסגרת התבוננות במפרטים, נראה לי שאפילו ה-10 VI יהיה סביר, באופן זמני לפחות. 

פורסם
לפני 3 שעות, Tom_22 כתב:

אסוס זנפון 12,

מדיניות עדכונים גרועה שלא התקדמה יותר מדי מהמכשיר הנוכחי שלך. לא משהו מתקבל במחיר שלו.

 

לפני 3 שעות, Tom_22 כתב:

אולי רק סוני ומוטורולה

סוני מוטה לשוק היפני והדגמים מאוד יקרים. מוטורולה בבעלות לנובו ופחות נפוצה באירופ וגם בעייתית בעדוים

פורסם
לפני 3 דקות, shake כתב:

מדיניות עדכונים גרועה שלא התקדמה יותר מדי מהמכשיר הנוכחי שלך. לא משהו מתקבל במחיר שלו.

כן, ידוע. מדובר על 2 עדכוני אנדרואיד ו-5 שנים עדכוני אבטחה לכאורה לזנפון 12.

זה נכון שסמסונג וגוגל מציעים 7 שנים לשניהם, אבל זה לא משהו שתקע אותי או הפריע מדי עד יחסית לאחרונה. כך שמכשיר שנמכר כעת עם אנדרואיד עדכני, אמור לטעמי להחזיק תקופה יפה מבחינה זו גם ללא עדכונים כל שנה לאחר העדכון האחרון.

 

לפני 7 דקות, shake כתב:

סוני מוטה לשוק היפני והדגמים מאוד יקרים. מוטורולה בבעלות לנובו ופחות נפוצה באירופה וגם בעייתית בעדכונים

למה הכוונה במוטה לשוק היפני?

ה-10VI (כאופציה קצרת טווח יותר) עולה באירופה סביב 300 יורו.

ה-5V סביב 800 יורו.

וה-1V או VI בין 1000 ל-1200, שזה אכן קצת יותר יקר, אבל בערך באותה רמה של האסוס 12.

 

הסמסונג S25+ עולה 800-900 יורו (תלוי נפח אחסון)

עקרונית יכול גם להסתכל דור 1 אחורה אצל כולם, ולהוזיל מעט עלות. ככל שאמצא באמת מכשירים חדשים ולא יד2/מחודשים.

 

אז מה תהיה ההמלצה שלך? גם סמסונג?😶

פורסם
לפני 26 דקות, Tom_22 כתב:

זה נכון שסמסונג וגוגל מציעים 7 שנים לשניהם, אבל זה לא משהו שתקע אותי או הפריע מדי עד יחסית לאחרונה. כך שמכשיר שנמכר כעת עם אנדרואיד עדכני, אמור לטעמי להחזיק תקופה יפה מבחינה זו גם ללא עדכונים כל שנה לאחר העדכון האחרון.

יותר שיקול של אבטחה. מניח\מקווה שמכשיר MID-HIGH יתיישן קצת יותר טוב ממכשירים זולים יותר.

לפני 30 דקות, Tom_22 כתב:

ה-10VI (כאופציה קצרת טווח יותר) עולה באירופה סביב 300 יורו.

בערך המכשיר הקומפקטי האחרון, אבל תמורה גרועה ומפרט שמזכיר A55. ב400 יורו אפשר למצוא S24FE לטווח יותר ארוך.

 

לפני 33 דקות, Tom_22 כתב:

וה-1V או VI בין 1000 ל-1200, שזה אכן קצת יותר יקר, אבל בערך באותה רמה של האסוס 12.

השאלה אם תשים לב להבדלים או שיש לך שימוש שמצדיק מכשיר במחיר הזה.

עקרונית S24 ULTRA יכול להיות אלטרנטיבה בקטגוריה הזאת, אבל הוא יחסית כבד

פורסם
לפני 4 דקות, shake כתב:

יותר שיקול של אבטחה.

במה זה בא לידי ביטוי בפועל, עבור משתמש "חכם"?

 

לפני 6 דקות, shake כתב:

בערך המכשיר הקומפקטי האחרון

אכן ענין הגודל הוא גם שיקול כנראה.

המידות של ה-S25+ דומות לזה של הזנפון 4 הנוכחי. וזה יתרון מבחינתי.

משום מה היתה לי מחשבה שהאולטרה גדול יותר אפילו מהזנפון 12 ורק עכשיו קלטתי שלא ממש (כולל ענין המשקל), והוא לא נלקח בכלל בחשבון.

הסוני האמת הפריע לי קצת, די מזמן כשהסתכלתי באקראי בחנות, כמה שהם צרים.

חשבתי אולי אפילו לחפש זנפון 10, אם אמצא כאמור מכשיר חדש באמת במחיר לא גבוה מאוד בגלל ביקוש לכאורה (ענין הקומפקטיות).

 

אני אצטרך, בגדר חייב, ללכת בקרוב מאוד לכמה חנויות עם תצוגה פיזית, למשמש אותם קצת ולראות עד כה זה באמת חמור ומשמעותי מבחינתי.

 

לפני 15 דקות, shake כתב:

השאלה אם תשים לב להבדלים או שיש לך שימוש שמצדיק מכשיר במחיר הזה.

מבחינת הביצועים, כנראה שלא (בטח לאור הקפיצה בין הנוכחי לחדש). בטח לא בטווח הזמן המיידי.

אבל בוא נניח כרגע את השיקול הכספי בצד כי שוב, בהנחה ומדובר על רכישה שתשרת לטווח ארוך, והכל יתפקד טוב לאורך השנים, סביר שלא אמהר להחליף מכשיר נוסף. כך שבפריסת העלות לשנות השימוש זה יצא בערך אותו הדבר ממילא.

 

-----------

 

אגב, לאף אחד אין משהו להגיד על הפיקסלים למיניהם, בהשוואה?

 

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, Tom_22 כתב:

במה זה בא לידי ביטוי בפועל, עבור משתמש "חכם"?

התכוונתי שהעדכוני אבטחה יותר קריטים מאשר עדכוני גרסא. כל עדכון כזה מכיל המון תיקונים:

 https://security.samsungmobile.com/securityUpdate.smsb
בגלל זה אני לא רואה סיבה להתפשר ולקנות מכשיר מיושן\מכשיר עם מדיניות גרועה כשבאותו תקציב אפשר למצוא מכשירים עדיפים. נכתוב בתור משתמש ביצרן לא מיינסרטים עם מדיניות בעייתית ולא אחידה.
 

לפני 3 שעות, Tom_22 כתב:

חשבתי אולי אפילו לחפש זנפון 10, אם אמצא כאמור מכשיר חדש באמת במחיר לא גבוה מאוד בגלל ביקוש לכאורה (ענין הקומפקטיות).

המכשיר הבא שלך לא יהיה קומפקטי, זה רק לדחות את הקץ ולקנות עכשיו מכשיר מיושן.

 

לפני 3 שעות, Tom_22 כתב:

אבל בוא נניח כרגע את השיקול הכספי בצד כי שוב, בהנחה ומדובר על רכישה שתשרת לטווח ארוך, והכל יתפקד טוב לאורך השנים, סביר שלא אמהר להחליף מכשיר נוסף. כך שבפריסת העלות לשנות השימוש זה יצא בערך אותו הדבר ממילא.

אם הוא יעלם\יגנב\ישבר, אז תפסיד.

רפרפתי על זה ולא הצלחתי להבין מה בדיוק ההיתרון הגדול שמצדיק 1000 יורו

https://www.gsmarena.com/asus_zenfone_12_ultra-review-2796.php
אין יבוא רשמי לפיקסל בארץ אז הוא הרבה פחות פופולארי.

עריכה אחרונה על ידי shake
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 34 דקות, shake כתב:

התכוונתי שהעדכוני אבטחה יותר קריטים מאשר עדכוני גרסא.

מובן לי. ועדין לא מבין מה המשמעות של כל העדכונים האלו בטווח הארוך (ובכלל. הכותרות של העדכונים בלינק שנתת הם בגדר סינית עבורי). והרי גם אסוס אמורים לתמוך 5 שנים בעדכוני אבטחה לכאורה בעוד סמסונג 7 שנים. ומהנסיון המצומצם שלי, לא חוויתי בעיות בהקשר זה עם המכשיר הנוכחי שהעדכון אבטחה האחרון שלו היה בשלהי 2019...

 

אבל אני גם לחלוטין מסכים שענין המחיר, כשהנ"ל לא מוסדר/בעייתי, הוא פונקציה בבחירה.

 

לפני 39 דקות, shake כתב:

המכשיר הבא שלך לא יהיה קומפקטי

😅

זה ענין יחסי אני מניח. אני לא מחפש משהו שהוא משמעותית קטן מהנוכחי (ותכל'ס הזנפון 10 הוא די כזה) ומצד שני לא רוצה מפלצת (וכנראה שהזנפון 12/גלקסי אולטרה הם כאלו). יש אגב כוונה להשתמש במגן בסיסי ומינימלי מבחינתי (זה שבא בערכה לדעתי מספק), מה שמוסיף עוד קצת למימדים.

לכן גם הענין ב-S25 פלוס, שגודלו כמעט זהה, ככה שמהבחינה הזו יש לו יתרון.

 

לפני 44 דקות, shake כתב:

אם הוא יעלם\יגנב\ישבר, אז תפסיד.

לא מתכנן על אלו 😉,  הגם שכמובן יכולים לקרות. זה לא השיקול.

 

לפני 46 דקות, shake כתב:

רפרפתי על זה ולא הצלחתי להבין מה בדיוק היתרון הגדול שמצדיק 1000 יורו

כאמור, מסכים שהמחיר הזוי.

המשיכה לזנפון היא אהדה מסויימת למותג והנסיון המוצלח בגדול עם המכשיר הנוכחי, כולל הממשק שלו (וברור שבחדש יהיו שינויים).

מבחינת מפרט נטו, זה אולי מתמצה בסוללה גדולה יותר ובמקודדי BT עדיפים (ואולי ניהול סאונד עדיף בכלליות, לא בטוח), אם כי הסמסונג תומך לכאורה ב-LDAC.

לצד זה, אני פשוט לא ממש מתחבר לטלפונים של סמסונג. ושוב, אין ממש סיבה הגיונית, מנטלי למדי. יש לי נסיון מועט ומוגבל מאוד בהתנסות עם סדרות ה-A שהיו לאבא שלי במשך השנים.

 

פורסם
לפני 10 שעות, Tom_22 כתב:

מובן לי. ועדין לא מבין מה המשמעות של כל העדכונים האלו בטווח הארוך

 

זה תלוי מה יש בעדכונים.

 

אז אתה בחו"ל, אז שיקולי תמיכה לא מעניינים

 

לי יש פיקסל 7.

אני מוצא את הפיצ'רים האחרונים של אנדרואיד (מה שקוראים "Ai") ברמת מערכת ההפעלה (יענו, לא כל מיני כלי עיבוד תמונה מאגניבים וחסרי משמעות) ממש מועילים לי בתפעול היומיומי של המכשיר. השילוב של ג'ימיני כאסיסטנט, היכולת לבצע העתקה, חיפוש, סיכום, תשאול, ברמת מערכת ההפעלה של כל דבר שיש על המסך (כולל סיכום של סרטון יוטיוב), בלי קשר לאיזו אפליקציה, הקלות של העברת נתונים מאפליקציה אחת לשנייה... אלו מקלים מאוד.

הרי אי אפשר בלי לשאול מייד אם איזה שיר שמתנגן הוא Deep House או House...

היום, בניגוד לעבר, אם אני קונה מכשיר אני רוצה שהוא יהיה מסוגל להריץ שימושים מתקדמים עתידיים, כי העולם הזה רץ והוא ייצרוך יכולת מעבד ו-RAM

אם כי המכשיר בין השנתיים+ שלי, עם מעבד בינוני, מריץ בינתיים את כל הדברים החשובים לי מצויין, ואלו שלא, לא מעניינים. כרגע.

 

אבל, אתה רק מאלו שלוחצים על אייקונים ולא מחפשים שימושים "מתקדמים", זה באמת לא משנה.

 

 

גודל. מהבחינה הזו הפיקסל 9 הוא בגודל של אייפון רגיל, וגם אני מוציא את זה כיתרון. הפרו ייתן לך עוד RAM, אני חושב שקרור עדיף למעבד (שזה לפעמים יותר עוזר ממעבד חזק יותר) ומצלמת זום.

אבל.

המעבד של סמסונג חזק משמעותית. בשימוש יומיומי כיום, זה לא משנה, אבל אם אתה מחזיק מכשיר 4-5 שנים, זה שיקול.

 

LDAC - יש היום בכל מכשיר מתקדם שתקנה.

 

אני מציע להשמיט שיקולים של נאמנות למותג או "לא אוהב סמסונג כי היה אחד לאבא ולא אהבתי". הם לא רלוונטים.

 

שורה תחתונה, אני חושב שסמסונג מכסה אותך יותר טוב מהאחרים, למרות שלא תרגיש מיוחד.

אחרת... פיקסל, אם אתה רוצה להרגיש יותר מיוחד.

לא הייתי קונה זנפון. אסוס נראים כנסוגים מהתחום.

 

 

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...