Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט חדש בדרך Rover P2 16 -חלום ענק התגשם


דרור
שימו לב! השרשור הזה בן 3741 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי הפוגה קלה וגם ימות הגשם לא עזרו לי במיוחד נצלתי את הזמן המועט שהיה לי (בתקופה האחרונה )

להוציא את הגיר מהרכב , ולהכין אותו לפרוק בדיקה ושיפוץ של מה שיזדקק .

ברור ששלב ראשון זה ניקיון של הגיר שהרי אנחנו לא עובדים על טינופת אלא על חלקים נקיים .

זהו ניקיון ראשוני בלבד על מנת שיהיה נח קל ונעים לעבוד לפרק ולטפל בגיר .

 

לפניכם תמונות של הגיר כשעדיין נמצא ברכב לפני הפרוק

כיצד נראה כשהוא בחוץ , ושלבי הניקיון וגם ההטבעות וכיתובים מעניינים שנמצאו בו .

תושבת גיר , גומי שתומכת בגיר ומבודדת בין הגוף לבין הגיר . תוחלף בחדשה כמובן :-)

 

 

דרור .

P1010119.JPG

P1010121.JPG

P1010128.JPG

P1102967.JPG

P1102970.JPG

P1102973.JPG

P1102982.JPG

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 189
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אז גם באים אלי לביקור כדי לעודד את רוחי ולהתרשם :-)

 

 

 

 

דרור .

attachment.php?attachmentid=266759&d=1322648266

תמונה אופיינית

הילדה מבסוטית מהחיים והאשה בהלם :-)

תענוג לעקוב אחרי השיפוץ - משימה מאתגרת , בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרור, כל הכבוד.

בהצלחה

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרור!

אכן פרוייקט גדול , מאתגר , ולא שגרתי.

אישית , יש לי סיוט מכל מה שמכיל בתוכו את השם רובר , אבל זו , נישה שונה לגמריי.

באיחולי המון הצלחה והנאה בפרוייקט.

קח את הזמן , נחכה בסבלנות לתוצאות הסופיות ,אבל זה לא פותר אותך מעדכון שוטף מהשטח.

צפה פגיעה מצוות "חמישי חופשי-- מסע בעקבות רכבי אספנות".

צביקה מרגלית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי הפוגה קלה וגם ימות הגשם לא עזרו לי במיוחד נצלתי את הזמן המועט שהיה לי (בתקופה האחרונה )

להוציא את הגיר מהרכב , ולהכין אותו לפרוק בדיקה ושיפוץ של מה שיזדקק .

ברור ששלב ראשון זה ניקיון של הגיר שהרי אנחנו לא עובדים על טינופת אלא על חלקים נקיים .

זהו ניקיון ראשוני בלבד על מנת שיהיה נח קל ונעים לעבוד לפרק ולטפל בגיר .

 

לפניכם תמונות של הגיר כשעדיין נמצא ברכב לפני הפרוק

כיצד נראה כשהוא בחוץ , ושלבי הניקיון וגם ההטבעות וכיתובים מעניינים שנמצאו בו .

תושבת גיר , גומי שתומכת בגיר ומבודדת בין הגוף לבין הגיר . תוחלף בחדשה כמובן :-)

 

 

דרור .

פעם שניה שזה קורה... (הראשונה היתה בסרן הקדמי)

המספר המוטבע על תיבת-ההילוכים (בעצם על המכסה של מנגנון החלפת ההילוכים) שייך למכונית שלא קיימת: רובר ארבע-עשרה מודל 47 עם הגה שמאלי. דגם כזה לא יוצר.

פירוש הקוד: L הגה שמאלי, 7 מודל 47, 3 רובר 14, 1 דגם סלון, והיתר מספר רץ.

בתמונה המצורפת תוכל לראות כיצד נראה המכסה הנ"ל ברובר 10 סלון, הגה ימני, מודל 46.

אבל: בין השנים 39 - 47 לא היו כמעט שום הבדלים בין תיבות ההילוכים של דגמי 10, 12, 14, 16.

ההבדלים היחידים בין תיבות ההילוכים שיוצרו בתקופה זו הם:

1. גלגל השיניים של מתאם הספידומטר: יחס התמסורת של הסרן האחורי שונה בין רובר 10/12 לבין רובר 14/16 ולכן גם גלגל השיניים של הספידומטר שונה. אגב, גלגל שיניים זה נמצא ב freewheel והחלפתו מתוארת כאן: http://wp.me/pXLKy-eS

2. מתאם "בית-הפעמון" שהוא רכיב פסיבי ולא אקטיבי (אין בו מיסבים, צירים, גלגלי שיניים וכ' אביזרים פעילים).

3. "בית הפעמון" עצמו שונה בין הגה ימני להגה שמאלי, במיקום מוט ההפעלה של המצמד. שינוי מהאחד לשני כרוך במאמץ זניח.

תיאור מפורט של שיפוץ גיר זה, הכלים והמדידות הנחוצים לשם כך תוכל למצוא כאן:

http://wp.me/pXLKy-et

ובשני הפרקים שלאחריו.

שים לב שתושבת הגומי של הגיר (שהיא גם חלק מתושבת המנוע בכלל) ושאותה אתה מתכונן להחליף שונתה בין דגמי 39 - 46 ודגמי 47. המק"ט שלה הוא 212423.

michse.JPG

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואולי החלק לא יוצר בידי רובר ?

 

אולי יוצר על ידי מוריס בכלל ? :-P

 

ואולי ..............

 

דרור .

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

פעם שניה שזה קורה... (הראשונה היתה בסרן הקדמי)

המספר המוטבע על תיבת-ההילוכים (בעצם על המכסה של מנגנון החלפת ההילוכים) שייך למכונית שלא קיימת: רובר ארבע-עשרה מודל 47 עם הגה שמאלי. דגם כזה לא יוצר.

פירוש הקוד: L הגה שמאלי, 7 מודל 47, 3 רובר 14, 1 דגם סלון, והיתר מספר רץ.

בתמונה המצורפת תוכל לראות כיצד נראה המכסה הנ"ל ברובר 10 סלון, הגה ימני, מודל 46.

אבל: בין השנים 39 - 47 לא היו כמעט שום הבדלים בין תיבות ההילוכים של דגמי 10, 12, 14, 16.

ההבדלים היחידים בין תיבות ההילוכים שיוצרו בתקופה זו הם:

1. גלגל השיניים של מתאם הספידומטר: יחס התמסורת של הסרן האחורי שונה בין רובר 10/12 לבין רובר 14/16 ולכן גם גלגל השיניים של הספידומטר שונה. אגב, גלגל שיניים זה נמצא ב freewheel והחלפתו מתוארת כאן: http://wp.me/pXLKy-eS

2. מתאם "בית-הפעמון" שהוא רכיב פסיבי ולא אקטיבי (אין בו מיסבים, צירים, גלגלי שיניים וכ' אביזרים פעילים).

3. "בית הפעמון" עצמו שונה בין הגה ימני להגה שמאלי, במיקום מוט ההפעלה של המצמד. שינוי מהאחד לשני כרוך במאמץ זניח.

תיאור מפורט של שיפוץ גיר זה, הכלים והמדידות הנחוצים לשם כך תוכל למצוא כאן:

http://wp.me/pXLKy-et

ובשני הפרקים שלאחריו.

שים לב שתושבת הגומי של הגיר (שהיא גם חלק מתושבת המנוע בכלל) ושאותה אתה מתכונן להחליף שונתה בין דגמי 39 - 46 ודגמי 47. המק"ט שלה הוא 212423.

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואולי החלק לא יוצר בידי רובר ?

 

אולי יוצר על ידי מוריס בכלל ? :-P

 

ואולי ..............

 

דרור .

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

יותר סביר שהוא יוצר על ידי רובר ביום שני בבוקר, כשהמטביע או המרכיבים טרם התאוששו מנהרות הבירה שלגמו בערב הקודם. אפשרות אחרת שהיתה כאן קומבינה כלשהי.

תוכל לברר זאת על ידי הוצאת "תעודת לידה" לרכב שלך (חפש בפורום איך) ועוד יותר טוב - במוסד ה heritage הבריטי. מעניין איך מתחילים מספרי האשיה והמנוע ברכב שלך - האם ב L73 או ב L74 ?

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק יום שני ופועלים שיכורים. יכול להיות שבמשך השנים הותקנו ברכב חלקים שבעליו מצאו מפירוק רכבים אחרים ואילתור נטו. להזכירכם, עד סוף שנות השישים היה מחסור של חלקי חילוף בארץ והמקור הראשון של חלקים היה מפירוק רכבים ישנים והתאמהת חלקים מכל הבא ליד. לא הייתי מתפלא אם היו מותקנים של חלקים מפיאט, פיז'ו, דופין, קונטסה או לארק...

שלמה דן גדרון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר סביר שהוא יוצר על ידי רובר ביום שני בבוקר, כשהמטביע או המרכיבים טרם התאוששו מנהרות הבירה שלגמו בערב הקודם. אפשרות אחרת שהיתה כאן קומבינה כלשהי.

תוכל לברר זאת על ידי הוצאת "תעודת לידה" לרכב שלך (חפש בפורום איך) ועוד יותר טוב - במוסד ה heritage הבריטי. מעניין איך מתחילים מספרי האשיה והמנוע ברכב שלך - האם ב L73 או ב L74 ?

 

 

741 שלדה ומנוע .

 

 

 

דרור .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן. כך צריך להיות.

אגב, בדקת את ההטבעה - או שזה רק מה שכתוב ברשיון?

הרעיון שמישהו הכניס גיר של דופין לרובר (ושבאורח פלא נראה בדיוק כמו גיר של רובר) והטביע עליו מספר רובר שלא קיים הוא... איך נגיד... מופרך.

יותר סביר שמישהו ברובר טעה במספור. זה לא קשה כי כאמור החלקים הללו היו כמעט זהים ברובר 16 וברובר 14, פרט לעובדה הפשוטה שלא יוצר רובר 14 עם הגה שמאלי - וישנם הבדלים בין סרן קידמי וגיר של רובר 16 בעל הגה ימני ורובר 16 בעל הגה שמאלי, ושני הנ"ל מסומנים במקרה הנכחי כחלקים של רובר 14 עם הגה שמאלי.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן. כך צריך להיות.

אגב, בדקת את ההטבעה - או שזה רק מה שכתוב ברשיון?

הרעיון שמישהו הכניס גיר של דופין לרובר (ושבאורח פלא נראה בדיוק כמו גיר של רובר) והטביע עליו מספר רובר שלא קיים הוא... איך נגיד... מופרך.

יותר סביר שמישהו ברובר טעה במספור. זה לא קשה כי כאמור החלקים הללו היו כמעט זהים ברובר 16 וברובר 14, פרט לעובדה הפשוטה שלא יוצר רובר 14 עם הגה שמאלי - וישנם הבדלים בין סרן קידמי וגיר של רובר 16 בעל הגה ימני ורובר 16 בעל הגה שמאלי, ושני הנ"ל מסומנים במקרה הנכחי כחלקים של רובר 14 עם הגה שמאלי.

 

אולי הרכב של דרור הוא רובר 14 שעבר הסבה בארץ להגה שמאלי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הוא היה עובר הסבה הרי שכל חלקיו היו מסומנים כחלקים של רובר עם הגה ימני... ולא כך הדבר

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי מן הראוי שאבהיר למה התכוונתי ב"קומבינה".

שנת 1947 היתה שנה רעה במיוחד לתעשיית הרכב האנגלית עקב מחסור חמור בחומרי גלם. באופן אירוני תכנית מרשל לשיקום ארופה אחרי המלחמה הפנתה כספים ומשאבים לגרמניה ואיטליה התוקפניות, אך לא לבריטניה, הקרבן, שנזקי המלחמה בה היו עצומים. באנגליה שלט משטר צנע וקיצוב (שהועתק לארץ עם הקמת המדינה, אך הונהג בה גם בימי מלחמת העולם), ומפעל היה יכול לקבל אספקת חומרי גלם רק כנגד הזמנת יצוא. מפעלים עשו שמיניות באוויר כדי לקבל הזמנות מחו"ל - מה שהיה קשה במיוחד לחברות כגון רובר (ורבות אחרות) שלא היו להם דגמים חדשים, אלא רק דגמים מלפני המלחמה, וגם זאת במפרטים נחותים (חוטי חשמל מעוטי נחושת, צמיגים מגומי סינטטי, יחס דחיסה מופחת, קרבורטורים חסכוניים, מגוון צבעים וריפוד חסר, וכו').

יותר מזה - גם כשהיו בנמצא הזמנות מחו"ל לא תמיד ספקי המשנה יכלו לספק בזמן את הסרנים או תיבות ההילוכים הדרושות. וכשהגיע סוף-סוף הרכב המוכן לנמל לשם שליחתו מעבר לים - פרצו בנמלים שביתות ממושכות שהביאו את רובר למשבר בתזרים המזומנים וכמעט לקריסה.

כדי להציל את רובר נאותה הממשלה לשחרר את המשלוחים התקועים בנמל ולהתיר מכירתם בשוק המקומי.

כמובן שבמצב דברים זה הרכיבו ברובר מכוניות מחלקים מכל הבא ליד והבלגן משתקף גם בסימון החלקים. לדעתי המעקב אחריהם, בירור מקורם והסיבות לכך שהגיעו לאן שהגיעו - מרתק.

כשמתבוננים כיום בסטיסטיקה של רובר P2 מהשנים 46 - 47 ששרדו - הרי רובם נמצאים מחוץ לגבולות בריטניה: אוסטרליה, הולנד - וישראל.

המשלוח לישראל מעניין במיוחד מבחינה היסטורית בגלל הקשר שלו לכיבוש יפו על ידי האצ"ל.

לטעמי "תרבות מוטורית" ושימורה נוגעת דווקא לפרטי הפרטים הללו, היא לב העניין.

איך אפשר להשתייך לבית אצולה ללא מגילת יוחסין?:wink:

1946 Rover.jpg

AdvertJuly161947-1.jpg

AdvertNovember281947.jpg

adwarserv.jpg

rover 46.png

rover-palestine.jpeg

rover-palestine3.jpeg

rover-palestine6.jpeg

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3741 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...