Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט חדש בדרך Rover P2 16 -חלום ענק התגשם


דרור
שימו לב! השרשור הזה בן 3753 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בד"כ אני מתעלם מגישה שלילית של אנשים, אך מכיוון שדרור חבר מאוד טוב (גילוי נאות, לצורך העניין), אני אגיב.

 

אין ספק שהידע שלך ברכב הנ"ל הוא רחב ומרשים, אך מדוע אתה מתעקש לעקוץ עם ההערות הכלל לא רלוונטיות לנושא השרשור, קטונתי מלהבין...

 

השרשור הזה הוא שרשור מקסים של שיפוץ מדהים, לא הרבה אנשים מסוגלים לשפץ כך מכונית, על אחת כמה וכמה כאשר מרבית העבודה נעשית לבד. והנה, נפתח שרשור כזה (במקרה ע"י דרור, אבל יכול להיות ע"י כל אחד אחר - למרות שכמות השיפוצים העצמיים בארצנו נמוכה מאוד), ובמקום לפרגן, אתה שואל שאלות רטוריות שכל מטרתן היא:

 

ניתן לבחור מספר תשובות:

 

- לעורר כעס

- לזלזל

- לפגוע

 

אני שואל את עצמי, מה המטרה שלך ? אם היא לעזור... מדוע לאחר המידע הטכני שאתה מספק מגיע הערה צינית שכזו ? נכון, זה פורום ציבורי, אתה יכול להגיד הכל, אבל למה זה תורם ספציפית לשרשור הזה ? אתה רוצה לדון בנושא מה הוא שיפוץ ? פתח שרשור חדש בנושא. אתה רוצה לעזור למישהו במידע טכני ולתת טיפים, מעולה, למה לעשות זאת בתוספת עקיצות ?

 

מעבר לכך, לא כל אחד בעל אותן יכולות מבחינת הידע, מבחינה כספית, ולכן גם כל שיפוץ שונה. ספציפית לרכב הנ"ל, הרבה חברי מועדון ראו את מצבו ההתחלתי ולא לקחו על עצמם שיפוץ בסדר גודל כזה. דרור, כדי להגשים חלום, לקח על עצמו פרויקט שבכל קנה מידה "שיפוצי" הוא בעל רמת קושי גבוהה ביותר.

 

דווקא כאן, בשרשור שאמור להיות שרשור חגיגי, שרשור של הגשמת חלום ושרשור תצוגה של העבודה האישית, שלב אחר שלב יום אחרי יום, אני לא מבין מדוע אתה מתעקש לזרוק הערות מרגיזות שכאלה. אתה רוצה לעקוץ ? יש הודעות פרטיות, יש אימייל, יש טלפון, יש שרשורים שנועדו לכך...

 

כאן, אני חושב שזה ממש לא מתאים, חבל.

 

 

 

לידע כללי, גם דרור משפץ במו ידיו, ממש, ובתקציב מינימלי. ובניגוד למר רויס המנוח, דרור חי (עד 120 !!!) כאן איתנו בישראל, ואני לא באמת צריך להרחיב על הקשיים שהמיקום שלנו מוסיף לשיפוץ רכב קלאסי.

 

 

שלום

בד"כ גם אני לא נוטה להגיב לגישה שלילית של אנשים, אך הפעם אחרוג ממנהגי ואגיב.

גילוי נאות קודם לכן אין לי היכרות עם ישראל או עם דרור אך יש לי הערכה רבה לשניהם, על יכולתם לשפץ וכן להעלות על הכתב את שעשו.

אני חושב שתגובתך חורגת מהטעם הטוב והרצון שלך "להגן" על חברך פוגעת בו ומורידה מכבודו.

מטרתו של הפורום הנ"ל בשרשור זה היא לקיים דיון בעניין שיפוץ הרובר של דרור.

לעיתים יש ביקורות, רעיונות, מחמאות, והצעות של אנשים בעלי ניסיון.

מצד אחד לא כל רעיון ניתן כתורה מסיני אשר יש לבצעו, כי אחרי הכל מי שיחליט ובאופן בלעדי על מהלך השיפוץ ומה ישתבצע בו הוא דרור, מצד שני יש ביקורות רעיונות וידע שמתתתפי השרשור רשאים להגיב, לא כל תגובה חייבת רק ל"דגדג" את האגו ולהאדיר, ולכן הסגנון שלך לדעתי פוגע בוטה ומעליב (ודי מגעיל). ועל כך אני חושב שעליך להתנצל בפני ישראל.

בא לכאן אדם, משתף אתכם ומביע את דעתו לגבי השיפוץ, מעיר את הערותיו, במקרה זה משתף מנסיונו והידע הנרחב בתחום, מוסיף עניין וצבע לדיאלוג.

וזו דרכיכך "לגונן" על חברך מביקורת שלא נשמעת עריבה לאוזניך? "לערר כעס? לזלזל?לפגוע?"

איש לא השווה בין הפרויקטים לפחות לא מהנפשות המוזכרות דלעיל, וכן הממון המושקע בכל פרויקט ופרויקט איננו רלוונטי לשרשור זה. אין מדובר כאן בתחרות של מי יותר טוב ומי משקיע יותר כסף או זמן בשיפוץ.

אז המלצתי לך לעזוב את האמוציות לגונן על חברך ולקרוא שוב את שכתב ישראל, לקחת אוויר ולהתנצל.

דרור אין בתגובה זו שום מטרה לפגוע בך, אני פשוט מרגיש שנעשה כאן עוול לאדם אשר אני מאמין בכול שרצה לסייע ואך ורק מכוונה טובה. תחליט אשר תחליט לגבי מערכת X או Y זו זכותך המלאה. ותמשיך לשפץ את רכביך אשר אני חושב שזהו פרויקט אדיר והלואי שביום מן הימים אוכל גם אני לגשת לפרויקט כזה.

 

יום טוב והמשך שיפוץ מהנה

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 189
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בשנת 39 רובר עשר עלתה כמעט פי שלוש ממוריס עשר (ודגמי רובר שלאחר המלחמה היו ללא שינוי למעשה). בהרבה פרטים המוריס היתה מכונית מתקדמת יותר מהרובר.

האם תוכל להרחיב על הפרטים האלה?

 

תודה

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאתה שואל באילו פרטים היתה המוריס מתקדמת יותר מהרובר. רובם היו במנוע. הרי מה שכותב האתר http://www.mgcars.org.uk/news/news387.html

Also by 1939 Morris Engines had fitted full-flow oil filters to all its engines, with counterbalanced crankshafts fitted with replaceable steel backed shell bearings. All had thermostatically controlled cooling systems with forced circulation by water pump. Sumps were ribbed aluminium alloy, oil pumps well capable of maintaining pressures, even on worn engines. Pistons were oval ground to cope with expansion, and some had steel inserts to control expansion.







כלומר פילטר שמן ביציאת משאבת השמן (אין ברובר, פילטר מעקף היה אופצינלי), מיסבי קליפה (ברובר מתכת לבנה יצוקה בטלטלים ובמיסבים הראשיים) אגן שמן עם צלעות קירור, שיפורים בבוכנות. ברובר אין מותחן לשרשרת הזימון והפסנתר מתוכנן בצורה עלובה.


רבים מחשיבים את מעצורי השמן של המוריס כעדיפים על המעצורים המכניים של הרובר. אבל בשתי המכוניות זוג צירים קשוחים ולדעתי במצב זה אין יתרון למעצורי שמן על מעצורים מכניים, אולי אפילו חסרון. במעצורים ההידראוליים יכול השמן לרתוח במקרים קיצוניים ואז מתרחש אבדן בלמים. מעצורים מכניים לא רותחים ולכן בירידות ממושכות הם עדיפים!

אבל בכל הנוגע לגימור וקישוטים ותוספות כגון פרי-וויל ומערכת שימון מרכזית אלו שני עולמות נפרדים. קרא עוד כאן:

http://wp.me/pXLKy-a7

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחרונה למדתי שבנושאת ברן בריטית שמנות הארבעים - bren carrier לא היו פיטמות גירוז. בכל המקומות בהם נידרש שיומן של חלקים נעים , יש מיכסה מוברג. על מנת לשמן , יש להסיר את המיכסה, ולשמן בעזרת משמנת. הרבה עבודה- אין ספק.

ואגב מערכת שימו מרכזית, כיום, יש כלי צמ"ה כבדים שיש בהם מערכת גירוז מרכזית מנהלת מחשב שמגרזת אוטמטית את כל הפיטמות מידי כל פרק זמן מסוים.

אריה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

בד"כ גם אני לא נוטה להגיב לגישה שלילית של אנשים, אך הפעם אחרוג ממנהגי ואגיב.

גילוי נאות קודם לכן אין לי היכרות עם ישראל או עם דרור אך יש לי הערכה רבה לשניהם, על יכולתם לשפץ וכן להעלות על הכתב את שעשו.

אני חושב שתגובתך חורגת מהטעם הטוב והרצון שלך "להגן" על חברך פוגעת בו ומורידה מכבודו.

מטרתו של הפורום הנ"ל בשרשור זה היא לקיים דיון בעניין שיפוץ הרובר של דרור.

לעיתים יש ביקורות, רעיונות, מחמאות, והצעות של אנשים בעלי ניסיון.

מצד אחד לא כל רעיון ניתן כתורה מסיני אשר יש לבצעו, כי אחרי הכל מי שיחליט ובאופן בלעדי על מהלך השיפוץ ומה ישתבצע בו הוא דרור, מצד שני יש ביקורות רעיונות וידע שמתתתפי השרשור רשאים להגיב, לא כל תגובה חייבת רק ל"דגדג" את האגו ולהאדיר, ולכן הסגנון שלך לדעתי פוגע בוטה ומעליב (ודי מגעיל). ועל כך אני חושב שעליך להתנצל בפני ישראל.

בא לכאן אדם, משתף אתכם ומביע את דעתו לגבי השיפוץ, מעיר את הערותיו, במקרה זה משתף מנסיונו והידע הנרחב בתחום, מוסיף עניין וצבע לדיאלוג.

וזו דרכיכך "לגונן" על חברך מביקורת שלא נשמעת עריבה לאוזניך? "לערר כעס? לזלזל?לפגוע?"

איש לא השווה בין הפרויקטים לפחות לא מהנפשות המוזכרות דלעיל, וכן הממון המושקע בכל פרויקט ופרויקט איננו רלוונטי לשרשור זה. אין מדובר כאן בתחרות של מי יותר טוב ומי משקיע יותר כסף או זמן בשיפוץ.

אז המלצתי לך לעזוב את האמוציות לגונן על חברך ולקרוא שוב את שכתב ישראל, לקחת אוויר ולהתנצל.

דרור אין בתגובה זו שום מטרה לפגוע בך, אני פשוט מרגיש שנעשה כאן עוול לאדם אשר אני מאמין בכול שרצה לסייע ואך ורק מכוונה טובה. תחליט אשר תחליט לגבי מערכת X או Y זו זכותך המלאה. ותמשיך לשפץ את רכביך אשר אני חושב שזהו פרויקט אדיר והלואי שביום מן הימים אוכל גם אני לגשת לפרויקט כזה.

 

יום טוב והמשך שיפוץ מהנה

 

ניר

 

אתה כלל לא מבין על מה דיברתי.

 

לא אני ולא דרור חושבים שאני (או מישהו) צריך להגן על השיפוץ שלו, והאמן לי ששום דבר לא יפגע בכבוד העבודה שלו. דרור יודע בדיוק מה העבודה והידע שלו שווים.

 

קרא שוב את מה שכתבתי ("במקרה ע"י דרור, אבל יכול להיות ע"י כל אחד אחר - למרות שכמות השיפוצים העצמיים בארצנו נמוכה מאוד"), לא סתם כתבתי זאת.

 

ברור שלא כל תגובה חייבת להאדיר ולפאר, אבל גם כשנותנים ביקורת אפשר לתת אותה בצורה עניינית וממוקדת (בטח כשמדובר באדם בעל ידע כמו ישראל) ואין שום צורך אמיתי בהיערות שכל מטרתן היא לפגוע. וכן, הערה כמו "האם זה בכלל שיפוץ" היא לא ביקורת בונה, לא שיתוף ידע ולא מוסיפה עניין וצבע לשום דבר.

 

רוצה דוגמא, הנה:

 

אפשר להגיד:

"מערכת השימון היא חשובה כי X Y Z, לדעתי מאוד כדאי לשפץ אותה כי היא ככה וככה וככה, אני אישית הייתי משפץ אותה כי חשוב לי לשמור על 100% מקוריות"

ואפשר להגיד:

"מערכת השימון היא חשובה כי X Y Z, לדעתי כדאי מאוד לשפץ אותה כי היא ככה וככה וככה, נשאלת השאלה, האם ויתור על אחת מתכונותיה היחודיות ביותר הוא באמת "שיפוץ""

 

לדעתי, למשפט האחרון, בצורה שהוא נוסח ובשרשור הספציפי הזה אין שום מטרה מעבר למה שכתבתי, אתה חושב אחרת ? יופי, אני לא (ד"א, בכל שרשור שיפוץ של מישהו אני לא חושב שיש טעם להערות כאלה, במקרה של דרור החלטתי להגיב) חושב כך, ואני בטח לא צריך להתנצל בפני אף אחד, בדיוק כמו שלישראל יש זכות לכתוב את ההערה שלו, לי יש זכות לכתוב שלדעתי היא לא במקום ושהיא פוגעת.

SAY MY NAME | www.alonadler.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאתה שואל באילו פרטים היתה המוריס מתקדמת יותר מהרובר. רובם היו במנוע. הרי מה שכותב האתר http://www.mgcars.org.uk/news/news387.html

Also by 1939 Morris Engines had fitted full-flow oil filters to all its engines, with counterbalanced crankshafts fitted with replaceable steel backed shell bearings. All had thermostatically controlled cooling systems with forced circulation by water pump. Sumps were ribbed aluminium alloy, oil pumps well capable of maintaining pressures, even on worn engines. Pistons were oval ground to cope with expansion, and some had steel inserts to control expansion.







כלומר פילטר שמן ביציאת משאבת השמן (אין ברובר, פילטר מעקף היה אופצינלי), מיסבי קליפה (ברובר מתכת לבנה יצוקה בטלטלים ובמיסבים הראשיים) אגן שמן עם צלעות קירור, שיפורים בבוכנות. ברובר אין מותחן לשרשרת הזימון והפסנתר מתוכנן בצורה עלובה.


רבים מחשיבים את מעצורי השמן של המוריס כעדיפים על המעצורים המכניים של הרובר. אבל בשתי המכוניות זוג צירים קשוחים ולדעתי במצב זה אין יתרון למעצורי שמן על מעצורים מכניים, אולי אפילו חסרון. במעצורים ההידראוליים יכול השמן לרתוח במקרים קיצוניים ואז מתרחש אבדן בלמים. מעצורים מכניים לא רותחים ולכן בירידות ממושכות הם עדיפים!

אבל בכל הנוגע לגימור וקישוטים ותוספות כגון פרי-וויל ומערכת שימון מרכזית אלו שני עולמות נפרדים. קרא עוד כאן:

http://wp.me/pXLKy-a7

מענין מאוד.

חבל שמנהלי רובר לא השכילו לראות שעדיף להם להשתיל ברובר מנוע מתקדם ואמין של יצרן אחר (למשל מוריס) במקום המנוע שלהם. כמובן שהם לא המנהלים היחידים שניהלו גרוע את החברה (יצרנית הרכב) שלהם. נראה כי זן המנהלים הזה היה נפוץ במיוחד בתעשית הרכב האנגלית.

 

לגבי מעצורים מכנים או הידראולים, יש יתרונות וחסרונות לכל צד. כתבת פעם על מי שנדהם להיווכח שהרובר שלך בולמת היטב ובלי סטיה . (לזכרוני, מקווה שהתיאור מדויק).

יתכן שהיה עדיף להשקיע במעצורי שמן עם קירור טוב עבור רכב יקר ויוקרתי כמו הרובר. (גם אם הקירור המשופר לא היה פותר לחלוטין את בעית איבוד הבלמים).

 

איזה סיפור יפה על הצמיג, הפקידה ורשיון הרכב.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שזו סטיה מתוכן השרשור הנכחי אגיב בשרשור "רובר חוזר מן המתים".

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...

חלפו כמה חודשים אולם העבודה נמשכה אמנם לאט אבל נמשכה .

בתקופה זו נעשו כמה עבודות חשובות ומשמעותיות .

 

תחילה גוף הרכב לאחר שהופרד מהשלדה נשלח לפחח לביצוע

פחחות תיקונים והכנה ראשונית .

גף הרובר באופן יחסי היה במצב טוב . עיקר הרקבונות היו בקורות התחתונות

לאורך הרכב . הן כמובן הוסרו ורותכו פחים חדשים .

במסגרת ניקוי הגוף התגלו בקורות מיקומם הסגור של הטרפיקטורים שהם פנסי האיתות הצידיים.

כנראה מישהו בעבר הרחוק של הרכב החליט שהם לא נחוצים יותר וסגר את הפתחים .

 

כמובן שהסגירה הוסרה ונתגלה הפתח המתאים לפנסי / זרועות האיתות שיורכבו בבוא העת .

P7183499.JPG

P7203592.JPG

P7203575.JPG

P7203583.JPG

P7203585.JPG

Photo072.jpg

Photo073.jpg

Photo074.jpg

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסיום עבודת הריתוכים והתיקונים גוף הרכב רוסס ביסוד .

כל אזורי הריתוכים נמרחו בדבק מיוחד למנוע כניסת אבק או לחות בעתיד ויהוו

אטימה מוחלטת בין הפחים .

לאחר מכן , גוף הרובר קיבל ציפוי פוליאסטר לבן יפיפה . הרכב לוטש במשך שעות להחלקה מקסימלית .

 

החלקים התחתונים נצבעו בפוליאוריטן שחור עמיד וחזק !

 

תודה לישראל על ההמלצה ! ותודה לפחח , לבולוס על עצם היותו קשוב לבקשותי . תודה .

 

כך זה נראה .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה יפה מאד, ברכותי!

שתי שאלות: האם החלון לטרפיקטור נפתח משני צידי העמוד? התמונה לא מספיק ברורה, ו[נדמה כאילו הוא פתוח רק מצד אחד.

מה עם החלון בגג? לא הזכרת אותו.

attachment.php?attachmentid=336514&stc=1&d=1367680904

trafic.jpg

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3753 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...