Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדבק קארבון מיד - שאל אותי כיצד!


Derish
שימו לב! השרשור הזה בן 4899 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלומות,

 

כבר הרבה זמן רציתי לכתוב פה על הנושא הזה שנהיה מאד פופולרי בשנים האחרונות בעולם וגם בארץ. עיטוף מכוניות בוויניל למטרות פרסום, ובהמשך גם למטרות קוסמטיות, הוא תחום שמתפתח במהירות על רקע השינוי בהרגלי הצריכה. אם לפני עשור עסק ממוצע היה משקיע אלפי שקלים בשנה בפרסום ב"דפי זהב", ברור שהיום זה לא יביא אותו רחוק. בעידן האייפון, תקשורת חזותית היא שם המשחק, ומי שמתקשר יותר טוב מרוויח יותר כסף ומכניס את עצמו לתודעה של ציבור רחב יותר. גם משפרי הרכב הרוויחו מהטרנד הזה, ומה שהתחיל עם מדבקה דמויית קרבון הפך כיום למבחר רחב של טקסטורות - נירוסטה, מראה, עור תנין וכו', כאשר בכל תערוכת דפוס רואים דגמים חדשים ושימושים מגוונים יותר. משהו נוסף שלא כ"כ מפותח בארץ (עקב חקיקה מיושנת) הוא שינוי צבע באמצעות מדבקות - לציי רכב, מוניות או סתם מכוניות שבעליהן החליטו לעשות משהו מקורי. אפליקציה כזאת עולה פחות מצביעה, קלה להסרה ולהחלפה, ובמקרים מסויימים גם עוזרת לשמור על ערך הרכב בעת מכירתו מיד שניה.

 

התרומה הישראלית בכל העסק הזה היא לא מבוטלת, וזה מאד אירוני שהשוק בארץ לא ממש מפותח עדיין, בהתחשב בכך שהיו אלה במידה רבה חברות היי-טק מקומיות שהניעו בעקיפין את המהפכה העולמית. תחום הדפוס הדיגיטלי בפורמט רחב התחיל בשנות ה-70 מחברת סייטקס בהרצליה, התפרץ בסוף שנות ה-90 עם חברות כמו אפריון, מתן, עידנית ונור והגיע לשיא בסביבות 2005, כאשר רוב החברות הישראליות התאחדו תחת HP העולמית, והיצרנים האירופאיים המתחרים הצליחו ליישר איתן קו. התוצאה של כל זה היא שכיום אפשר לעשות הדפסה בהתאמה אישית על פחות או יותר כל חומר או חפץ ובעלות לא גבוהה (במונחים של בית עסק). הגמישות של הדפוס הדיגיטלי פתחה עולם ומלואו של אפשרויות פרסום ושיווק חדשות, ותחום מדבקות הוויניל הוא אחת המובילות שבהן.

 

הבסיס למדבקות אלו הוא... ובכן, מדבקות. ישנם כמה סוגים של חומרים רלוונטיים עם תכונות שונות, אבל לא ניכנס לזה כרגע (אם מישהו ממש מעוניין, אשמח להרחיב בה"פ). נאמר בגדול שכל המדבקות עשויות מוויניל (סוג של פלסטיק, לא של גלידה) הקרוי בתעשייה SAV (ראשי תיבות של "ויניל נדבק מאליו", כלומר בעל שכבת דבק בחלקו האחורי). לאחר כמה תהפוכות שעברו על השוק לאורך השנים, כיום ישנם 4-5 יצרנים מובילים בתחום, כמה מפעלים קטנים יותר ועוד כמה עשרות מפעלי זבל סיני. שמות פופולריים בתחום הם 3M, Avery, Orafol, Hexis, Mactac, Intercoat, Ritrama ובתקופה האחרונה גם HP. הבדלים של ממש באיכות אין, אבל יש כל כך הרבה סוגים של חומרים לשימושים שונים שקשה להצביע על הטוב ביותר באופן חד משמעי. זה גם תלוי מאד בהרגליו של הדפס/מתקין ושיטות העבודה שלו, בתנאי הסביבה והאחסון, בהתאמה למדפסת שעובדים עליה ובעוד גורמים רבים נוספים. בתור מישהו שעבד עם מאות חומרים מהמשפחה הזאת במהלך השנים האחרונות, תמיד משעשע אותי לראות את בעלי העסקים מפרסמים את עצמם ע"י ציון שם של יצרן זה או אחר כאילו זה מבטיח איכות. זה לא באמת, וגם החומר הכי איכותי לא שווה הרבה בידיו של אדם ללא כישורים ונסיון, אז שלא יעבדו עליכם...

 

בשנים האחרונות עבדתי בתחום הדפוס הדיגיטלי, שכאמור משיק ישירות לענייני הוויניל, וראיתי את ההתפתחות של הנושא הזה בתערוכות ובכנסים בהם השתתפתי, בקטלוגים של הספקים ואצל לקוחות שביקרתי במסגרת התפקיד. לאחרונה החלטתי להיכנס לעובי הקורה ולעבור הכשרה יסודית על הנושא, כדי להבין יותר טוב עם מה יש לי עסק. את הממצאים והרשמים אני חולק עם הפורום בשאיפה לשפוך קצת אור על הנושא, ולתת לכם כלים להבין עם מי יש לכם עסק כשמציעים לכם שירות כזה.

 

לפני שנעבור לתמונות והסברים, מילה על המדריך והמסגרת בה בחרתי ללמוד. נכון להיום, תחום ה-SAV מהווה סעיף הכנסה משמעותי בדוחות הכלכליים של יצרני חומרי הדפוס השונים. מחיר של ויניל פשוט מתחיל מסביבות ה-5 יורו למ"ר ואלו עם הטקסטורה מגיעים עד 80 יורו למ"ר. גליל ממוצע מגיע בד"כ בגודל 1.5x50 מטר ומספיק למספר בודד של מכוניות. את החשבון תוכלו לעשות לבד... אי לכך, רוב היצרנים הגדולים מפעילים סדנאות משלהם להכשרת מתקינים (או "מדביקים") ובדרך שוטפים להם את המח ומפמפמים מידע שיווקי, כאילו הם עצמם המציאו את כל התחום ואין להם מתחרים. נוסף על כך הם גם "ממליצים" על חומרים משלימים, כלי עבודה, כימיקלים למיניהם וכו' וכיו"ב, כאשר הרוב המוחץ של הדברים הוא פשוט מוצרים גנריים באריזה יפה שמייקרת את העלות ללקוח בעשרות אחוזים. כך לדוגמה - "נוזל ניקוי" שהוא בסה"כ אלכוהול רפואי עם מדבקה של היצרן ועולה 30% יותר; "כפפות מיוחדות" שאפשר לקנות בשוק החופשי בחצי מהמחיר; אקדחי חום ממותגים, אקדחי לייזר למדידת טמפרטורה, ועוד ועוד. באופן אישי העדפתי להימנע מזה, וללכת על מישהו לא פחות כשיר, לא פחות מנוסה, אבל הרבה יותר אובייקטיבי. את הקורס שלי עשיתי עם ג'יימס דיקן מאנגליה, אותו אתם אולי מכירים מהפרק עם המיני בתכנית Wheeler Dealers:

 

יצא לי לעבוד עם ג'יימס במספר תערוכות דפוס, והתרשמתי שהוא בחור רציני ומקצועי מאד עם מינימום בולשיט ופוזה. הוא עובד מתוך בית דפוס קטן בכפר לא רחוק מלונדון, עם מעט מאד פרסום או שיווק עצמי אבל הרבה לקוחות מרוצים ומוניטין מצויין בשוק. חוץ מזה, בשיחות קצת יותר ארוכות הוא גם התגלה בחור נחמד באופן כללי עם חוש הומור טוב וזיקה למוטוריקה (טוב, כמו רוב האנגלים למען האמת).

 

לענייננו. הגענו בבוקר היום הראשון וניגשנו לעבודה. זאת הסדנה שבה התבצע הקורס, בתמונה רואים את הסיטרואן של

אחד המשתתפים האחרים ואת המרצדס שעליו נעבוד בהמשך:

 

DSCF1378.JPG

 

מצד שמאל ניתן לראות את אלן, בעל הסדנה, שכמובן מתעסק גם ברכיבת אנדורו וטריאל בתור תחביב...

 

DSCF1410.JPG

 

וזה האוטו של אלן - תצוגת תכלית ניידת לבית הדפוס שעוסק בגרפיקה, הדפסה והדבקה על כלי רכב:

 

DSCF1374.JPG

 

אחד הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר בכל סדנה שעוסקת בהדבקות כאלה - תאורה שמכסה כל ס"מ ולא משאירה מקום

לטעויות או פספוסים.

 

DSCF1367.JPG

 

שולחן העבודה (הברגים זה בעיקר בשביל האופנוע):

 

DSCF1364.JPG

 

כלי העבודה שנשתמש בהם:

 

DSCF1372.JPG

 

הרצאה קצרה על התחום, הפן השיווקי והפרסומי, מעט רקע על החומרים וסרטון קצר של איך עוטפים סמארט:

 

DSCF1381.JPG

 

והלאה לשלב המעשי, על רכב האימונים שהוא גם הרכב הפרטי של המדריך: (מעניין מה הצבע שרשום אצלו ברשיון) :-)

 

DSCF1362.JPG

 

מתחילים בהדבקה של חומרים שונים על שמשות הרכב. זה נותן תחושה טובה של ההבדלים בין החומרים - מה נדבק יותר

בקלות, מה יורד יותר בקלות, איפה יש יותר בועות, מה יותר רגיש למגע, וכן הלאה.

 

DSCF1379.JPG

 

DSCF1380.JPG

 

ואחרי ששיחקנו כמה שעות עם עודפי הדפסה וחומרים זולים למיניהם, עוברים להזמנה אמיתית של לקוח:

 

DSCF1387.JPG

 

לאחר שמדדנו וחתכנו את החומר לגודל המתאים, אפשר להסיר את הנייר ולהתחיל את ההדבקה:

 

DSCF1388.JPG

 

DSCF1390.JPG

 

הסבר והדגמה - איך מטפלים בפני שטח קמורים או קעורים.

 

DSCF1382.JPG

 

ובחזרה לדבר האמיתי:

 

DSCF1391.JPG

 

את המסקינטייפ שמנו בהתחלה ע"מ לסמן את המיקום של המדבקה על המרכב. כעת אפשר לבדוק עד כמה דייקנו:

 

DSCF1397.JPG

 

כשזה עולה 350 ש"ח למ"ר, אף סנטימטר מיותר לא הולך לפח...

 

DSCF1395.JPG

 

בשאריות ניתן להשתמש על המראות ובמקומות בהם נדרש לעבוד על פרטים קטנים (שעושים את ההבדל הגדול):

 

DSCF1394.JPG

 

העבודה הושלמה בבוקר היום השני - להלן התוצאה הסופית:

 

DSCF1401.JPG

 

DSCF1403.JPG

 

חוזרים לאימונים ועוברים לחלק הבא - עיטוף מכסה מנוע וגג, משטחים קצת פחות שטוחים וישרים, המתעגלים בקצוות.

לשם כך השתמשנו בפורד של אחד התלמידים:

 

DSCF1406.JPG

 

אחרי חמש דקות ושימוש נכון באקדח חום: (לא טריוויאלי כמו שהייתם חושבים...)

 

DSCF1408.JPG

 

במחצית השניה של היום השני עברנו לדבר על תכנון ועיצוב נכון של המדבקה, עם דגש על יצירת הגרפיקה ככלי שיווקי.

את השרטוטים ניתן לקנות בקיט של DVD וספר המפרטים את המידות של רוב המכוניות הקיימות כיום בשוק. אוטודאטה

לגרפיקאים, אם תרצו... יש כמה חברות שמתעסקות בזה וגם אותן ניתן בד"כ לפגוש בתערוכות הדפוס הגדולות.

 

DSCF1412.JPG

 

עיצוב הגרפיקה תו"כ מיקום נכון של האלמנטים השונים, בהתאם למאפייני המרכב:

 

DSCF1414.JPG

 

כמה מילים על אפליקציות מיוחדות, למשל קסדות עם הדפסה אישית:

 

DSCF1416.JPG

 

ואיך מעצבים אותן נכון:

 

DSCF1419.JPG

 

לבסוף, עוברים לחלק האחרון של ההדרכה - פגושים ומראות. מתחילים בהורדת המדבקות הישנות וניקוי יסודי:

 

DSCF1421.JPG

 

קווים מנחים להדבקה חכמה וחסכונית על משטחים מאתגרים:

 

DSCF1423.JPG

 

הדגמת טכניקות שונות לעיטוף מראות, בהתאם לסוג הרכב:

 

DSCF1424.JPG

 

DSCF1426.JPG

 

DSCF1427.JPG

 

התוצאה:

 

DSCF1428.JPG

 

וזהו בעקרון... זה היה הקורס. יומיים לא אינטנסיביים מדי אבל עם הרבה תרגול, מינימום בבל"ת והרבה מידע שימושי. לא כל כך לימוד, אלא הרבה יותר דיון ומדריך שחולק עצות מנסיון של שנים. בהמשך דיברנו גם על כלי עבודה שכדאי שיהיו, על החשיבות בשמירה על סביבת עבודה נקיה עם תנאים יציבים (לחות/טמפרטורה), על תמחור נכון, וגם שמענו כמה סיפורים על אד צ'יינה ומה שהוא עושה בימים אלה. בשבילי זה היה התמהיל המושלם, גם הדרכה וגם חווייה נעימה. סבבה אג(ז)וזים!

 

מבחינת עלויות, התעריף הרגיל של ג'יימס הוא 350 ליש"ט (סביבות 2000 ש"ח) ליום, כאשר קורס נמשך בד"כ יומיים או שלושה. את ההדרכות אפשר לבצע בסדנה ליד לונדון, או באתרי לקוחות (בד"כ בתי דפוס שנכנסים לעסקי העיטוף ומכשירים את עובדיהם). בימים אלה אני עובד עם לקוח ישראלי שלי על תכנית להביא את ג'יימס לארץ הקודש לקורס של 3 ימים. העלות לתלמיד תהיה בסביבות ה-5000 ש"ח, כך שאם התקציר לעיל נראה לכם מעניין ותרצו להשתתף, פנו אליי בה"פ.

 

לא חסרות גם אלטרנטיבות זולות יותר. 3M ו-Avery מציעות קורסים בשני שלבים בני יומיים או שלושה כל אחד, בעלות 200-300 יורו לקורס (1000-1500 ש"ח). בשביל זה צריך לטוס להולנד, ואני מניח שיש להם הדרכות דומות גם בארה"ב אך אינני יודע את הפרטים. ישנם גם מדריכים עצמאיים נוספים כמו זה שאני עבדתי איתו, למרות שרובם כבר "הוחתמו" ע"י היצרנים הגדולים ולכן לא מנהלים יותר הדרכות סדירות. בכל אופן, אם תרצו מידע נוסף בנושא, לינקים וכיו"ב, אתם מוזמנים לפנות אליי. אין לי שום קשר מסחרי לאנשים האלה ואני לא מרוויח מהפניות, אבל יש היכרות עם השחקנים המרכזיים באירופה ועם נציגיהם בארץ.

 

אני מקווה שהמאמר הזה עזר לכם לגבש הבנה קצת יותר טובה על עסקי העיטוף ואולי אף נתן לכם רעיונות לדברים שתרצו לעשות עם החומרים האלה בעתיד. כאמור, התחום כרגע די בחיתוליו בישראל והסטנדרטים נמוכים למדי, אבל ישנה מגמת שיפור ברורה. הסדנאות שמפרסמות בפורום עובדות (לפי מה שאני רואה מהתמונות) ברמה גבוהה וגם היצע החומרים שלהן מתרחב. בתי הדפוס עדיין לא עומדים בקצב מבחינת ידע ונסיון, אבל גם זה יגיע בקרוב. לבסוף, ככל שיותר אנשים יגלו את זה, גם המחירים ירדו. עד שזה יקרה, אני ממליץ בחום שתנסו את זה בעצמכם - קנו חומרים מאיביי או מפסולת של בתי דפוס, תראו סרטונים ביו-טיוב שמראים איך עושים את זה, ותתחילו להתאמן. גם אם לא תצא לכם יצירת מופת, זה עדיין משהו שקל לעשות באופן עצמאי ומספק אפקט ויזואלי חזק. אם יש שאלות - תשאלו ואשתדל לענות (אולי גם בעלי הסדנאות יצטרפו אליי). ואם תחליטו שאתם רוצים להתמקצע בתחום, לא חסרות אופציות.

 

תודה שלקחתם את הזמן לקרוא, ושיהיה סופ"ש נעים!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יופי, איזו מקצוענות.

אין סיבה שזה לא יתפוס בארץ.

בסינגפור רוב המוניות "מודבקות" עם פרסומות שמשתנות מעת לעת.

זה גם מאפשר לגוון קצת את מראה הרכב, בעלות הגיונית אם אפשרות לחזור לאחור בקלות.

 

יפה :-)

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה יפה , אין ספק שאתה מבין במשהו ויפה שאתה משקיע בללמוד כזה תחום

 

האמת , קצת מפתיע שדווקא על את נכנס לציציות בעיטוף רכבים

בארצנו אני לא רואה תעשייה או ענף מתפתח בנישה הזאת (להבדיל מהנישה של הבתי דפוס קטנים

שקונים מדפסות קטנות לקאפות או רול-אפים או כל מוצר קד"מ אחר )

 

אני יותר רואה התפתחות בכיוון של ניירות סופר איכותיים בהזרקת דיו כאשר

הנישה של הנייר צילום (בפיתוח כימיקלים) לאט לאט יעלם מהשטח

לצערי (לצערנו ? ) השוק הישראלי לא בנוי למותגים כמו ORAFOL או MACTAC או ANIMOLE

אלא יותר בכיוון של חיקויים מהמזרח (שמדי פעם יוצא משהו איכותי )

היום צרכן ממוצע שומע מחיר של 100$ למ"ר נופל לו האף , הישראלים לא אוהבים לשלם

להבדיל מהאירופאים שיודעים להעריך איכות כשהם רואים אותה

 

 

 

נ.ב

כשתגיע לארץ , אשמח לאיזה שת"פ :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדבקות

 

תמיד אמרתי שיצא ממך משהו טוב, עוד בימים של דוד סוס-ים. עכשיו אני מבין מה עשית באנגליה :wink:

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנהל מכון רישוי לכלי רכב אקזוטיים, משופרים, מוסבים, קיט-קארז וכיו"ב.

יש לו הרבה

בקטע הזה, והוא משתמש בו ע"מ לייעץ לאנשים שבונים פרוייקטים איך לעשות זאת נכון ובהתאם לחוק.

 

תמיד אמרתי שיצא ממך משהו טוב

 

תודה תודה. הייתה תקופה שגם אתה היית כותב מאמרים כאלה בפורום אודיו, זוכר? מה קרה מאז?

 

אני יותר רואה התפתחות בכיוון של ניירות סופר איכותיים בהזרקת דיו כאשר

הנישה של הנייר צילום (בפיתוח כימיקלים) לאט לאט יעלם מהשטח

 

לא יודע לגבי החלק הראשון (פשוט לא מכיר את השוק), אבל אתה צודק לגבי ניירות פוטו למיניהם. אמא שלי אחראית כבר קרוב לעשור על כל הכימיקלים והניירות של קודאק שנכנסים לארץ, ובשנים האחרונות רואים שם שפל חסר תקדים, עד כדי כך שזה כמעט חיסל את החברה היבואנית.

 

אין סיבה שזה לא יתפוס בארץ.

זה גם מאפשר לגוון קצת את מראה הרכב, בעלות הגיונית אם אפשרות לחזור לאחור בקלות.

 

העלות היא הבעיה, כמו שכתב אדרנלין. אפשר להשתמש בחומרים קצת פחות איכותיים בשביל משהו שיחזיק מעמד מספר חודשים, אבל עם השמש הישראלית, ואם אתה רוצה שזה יחזיק שנים, צריך חומרים איכותיים ויקרים. לך תסביר את זה ללקוח כשבית העסק ממול מוכן לעשות עבודה גרועה ברבע מחיר, ולהיעלם מהשטח בעוד חצי שנה כשהכל יתחיל להתקלף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לא יודע לגבי החלק הראשון (פשוט לא מכיר את השוק), אבל אתה צודק לגבי ניירות פוטו למיניהם. אמא שלי אחראית כבר קרוב לעשור על כל הכימיקלים והניירות של קודאק שנכנסים לארץ, ובשנים האחרונות רואים שם שפל חסר תקדים, עד כדי כך שזה כמעט חיסל את החברה היבואנית.

 

.

 

מה שכמעט חיסל לקודאק את החטיבה הזאת זו קודאק בעצמם , בגלל התנהלות חרא , שירות עוד יותר חרא ומחירים בשמיים

(ותאמין לי שאני אומר, עם כמה שנים טובות בענף )

 

 

אני חייב להגיד באותו עניין , שעד היום לא מצאו פיתרונות ארכיבלים בהזרקת דיו

עדיין (וכנראה שלעוד הרבה שנים ) מי שצריך עבודה איכותית עם שימור ארכיבלי

מדפיס נייר צילום ומדביק אותו בשיטת DIASEC

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שכמעט חיסל לקודאק את החטיבה הזאת זו קודאק בעצמם , בגלל התנהלות חרא , שירות עוד יותר חרא ומחירים בשמיים (ותאמין לי שאני אומר, עם כמה שנים טובות בענף)

 

קצת אוף-טופיק אבל כן, אתה צודק. גם מצד היבואן וגם מצד החברה האם, זה מחלחל היטב.

 

אני חייב להגיד באותו עניין , שעד היום לא מצאו פיתרונות ארכיבלים בהזרקת דיו

עדיין (וכנראה שלעוד הרבה שנים ) מי שצריך עבודה איכותית עם שימור ארכיבלי

מדפיס נייר צילום ומדביק אותו בשיטת DIASEC

 

כן, ולמען האמת אני בספק אם הפתרון ימצא בשנים הקרובות, משום שפיתוח הדיו בימינו די מדשדש.

מצד שני, זה נותן לעסקים כמו שלך את המנדט להמשיך ולהתקיים, הרי כמה אנשים בארץ כבר יודעים לעשות את ההדבקות האלה באופן מקצועי? בכלל שמתי לב שאתם מתמחים בכל מיני אפליקציות היי-אנד, כך שמבחינתכם זה טוב שעדיין יש דברים שדורשים את המומחיות הזאת. תחשוב מה היה קורה לכל השפים במסעדות אם כל העולם היה עובר למקדונלדס ופיצה האט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו (העסק שלי)נמשיך להתקיים גם השדיו ישתנה לטובה

פשוט נעשה מה שאנחנו עושים כבר 35 שנה

 

תמיד שיש חידושים הם מצריכים שינויים , כמו שלפני 13 שנים

שנכנס לשוק האזרחי מכונת הדפסה דיגיטלית לנייר צילום ושינינו את כל מערך הדפסה בעקבות זאת

(מה שגרם לצימצום הצוות מ20 איש ל8 )

 

ביום שייצא דיו ושיטת הדפסה מספיק איכותית ועמידה , אנחנו נתאים את שיטות ההדבקה בהתאם

 

ולשאלתך , חוץ מאיתנו (ברומייד ) אף אחד בארץ לא עושה את זה ואם אני לא טועה , גם בשום מדינה באזור

אנחנו הזכיין הבלעדי של האזור על המוצר הזה (וב"ה אי אפשר לעשות חיקויים , לפחות לא כאלה שדורשים התייחסות )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...