Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8050 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חשבתי על משהו...

 

מדוע בספר רכב רשום כי מילוי יתר של שמן מנוע עלול להזיק למנוע?

 

איתמר

(המתחבט בשאלה ימים ולילות, ולא מדיר שינה מעיניו...)

למישהו יש בעיה עם מקום מאחורה??? שיפנים!

פורסם

אם זה מה שגורם לך לא לישון בלילות אני מאכל לכל עם ישראל להיות מודאגים בשאלות כאלה :lol:

 

בקשר לשאלה זה נראה דיי פשוט...אני לא מבין יותר מדיי ואני יכול לנסות לענות לך

 

יותר מדיי שמן במנוע יגרום למחזירי השמן להיות טבולים כל הזמן בשמן ובכך ויפגע בהם..

כמו כן אם מפלס השמן מאוד גבוה זה יכול להפריע למהלך הבוכנות .

 

בטח יש עוד סיבות אבל אלה מה שאני יכול להגיד לך בלי יותר מדי ידע..

פורסם

מילוי יתר של שמן יגרום ללחץ שמן גבוה יותר אשר יגרום לנזילות ממסנן השמן, וממכסה שסתומים ואני חושב שמרימים הידראולים יכולים גם להידפק.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

חוץ מזה, עודף שמן גרום לכך שהבוכנות "ישחו" בשמן- דבר שיגרום למאמץ מיותר.

יש רכבים, בעיקר ספורטיבים, שיש להם מה שנקרא dry sump כלומר בקרטר אין שמן/ כמות שמן מינימלי, רוב השמן נמצא במיכל חיצוני והשימון נעשה ע"י התזה ישירה על החלקים הנעים. עודפי השמן נשאבים ישר מתחתית הקרטר למיכל החיצוני. היתרון טמון בכך שמינימום של חלקים "שוחים" בשמן, דבר שמגביר את יעילות המנוע.

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

פורסם
כמה זה "יותר מדי"? האם כמה מילימטרים מעל הסימון גם יזיקו למנוע?

היצרנים תמיד לוקחים טולרנס על הדברים האלה. מס' מילימטרים לא אומר הרבה מאחר ובכל רכב אגן השמן בנוי אחרת.

אם המפלס נמצא על המקס' ובנוסף מוסיפים עוד חצי קילו +, רצוי לנקז את עודף השמן.

אני מניח שמס' מילימטרים זה לא נורא כ"כ.

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

פורסם

נכון אמרו..לחץ שמן..המנוע "ינפח" והשמן יכול ליפרוץ מספר גומיות ואטמים

 

ונכון אמרו..הטולרנס..זה בערך 10% + (אז מעל זה יש לנקז..)

וגם בטווח הקצר לא יגרם נזק למנוע אם חסר 25% (ליטר לרוב..)

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

נגיד ואני מוסיף מיכל חיצוני(או רדיאטור שמן) שמגדיל את הנפח של השמן בעוד 2 ליטר

 

דוגמה:

 

נגיד אם יש לי 5 ליטר במקור

 

ואחרי שאני מוסיף את המיכל החיצוני יש לי 7 ליטר

 

השאלה שלי היא כזו

 

אכשיו זה כאשר השמן קר

 

וכאשר השמן חם אז הנפח שלו גדול יותר (המפלס של השמן עולה)

 

זה יכול לעשות בעייה

 

 

 

אם כן מה אפשר לעשות ?

פורסם

הנפח של השמן בקושי משתנה בטווח טמפ' העבודה.

הוספת רדיאטור/מע' חיצונית לאו דווקה מעלה את מפלס השמן, אם בכל זאת הוספת מע' חיצונית, יש לישמור על מפלס השמן המקורי, כדי למנוע בעיות.

דני.

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

פורסם
הנפח של השמן בקושי משתנה בטווח טמפ' העבודה.

הוספת רדיאטור/מע' חיצונית לאו דווקה מעלה את מפלס השמן, אם בכל זאת הוספת מע' חיצונית, יש לישמור על מפלס השמן המקורי, כדי למנוע בעיות.

דני.

 

 

שניה מודדים את גובהה

 

כשהשמן קר נכון(בבוקר)

 

שזה טמפ סביבה נגיד 5 מעלות(מקרה קיצוני יחסית לארץ )

 

וטמפ עבודה במיקרה הגרועה 200 מעלות (מצב לא טוב קיצוני)

 

אתה רוצה להגיד לי שהשמן בקושי משתנה בטווח של 200 מעלות :( ?

פורסם

אני לא בטוח לגבי ה200 מעלות,אבל בכל אופן התפשטות השמן יחסית זניחה (היא לא משנה מצב צבירה), אבל אל תשכח שכשהמנוע עובד המפלס יורד!

בגלל זה, כשבודקים שמן כשהמנוע חם (מיד אחרי שהוא הפסיק) המדיד מראה מינימום (שזה גם תקין).

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

פורסם

כשהמנוע חם ובודקים שמן (צריך לבדוק שמן רק לאחר מס' דקות מנוחה למנוע - בהם השמן מתנקז מהמעברים והראש חזרה לאגן השמן), מדיד השמן מראה על מפלס נמוך יותר בגלל המצאות השמן במכללי המנוע , ללא קשר לחום!!

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

מתי בודקים את מיפלס השמן

 

כשהמנוע קר בבוקר

 

או

 

אחרי שהמנוע חם וכבוי למשך מספר דקות ?(עדיין יש מקומות שהשמן נשאר שם)

×
×
  • תוכן חדש...