Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך: קיה פיקנטו - קטנה אחת לכולם [נוסף מבחן לידנית]


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 4121 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 747
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

חסרים נתונים טכניים חשובים,

מאחר ומדובר בפורום חובבי רכב, נראה לנו דבילי לשתול בתוך הביקורת משפטים בסגנון של "הפיקאנטו אשר מתהדרת ב 6 כריות אויר" או "הפיקנטו הזריזה אשר מאיצה ל 100 קמ"ש ב 16 שניות" וכו'.

יש דף נתונים, תעבור עליו ותדע כל מה שצריך לדעת.

זו לפחות דעתנו הצנועה.

 

אין סיכום ושורה תחתונה, אין עיסוק מספק בתצרוכת הדלק בתנאים משתנים ובעיקר זוויות המבט השונות והמגוונות מותירות את הקורא מבולבל וחסר השגות אמתיות ובדוקות בשטח - הלא זאת המטרה של "מבחן הדרך"?

יש לך חוות דעת של 4 נהגים שונים, אתה יכול לראות למי אתה הכי דומה ולפי זה להחליט אם הרכב מתאים לך, למשל במקרה הזה, אם אתה נהג שחובב נהיגה ספורטיבית, די קל להבין שזה לא הרכב בשבילך.

 

העמדת הנתונים הכתובים אל מול ביצועם במציאות ובזמן אמת.

דווקא זה יש. בנוגע לצריכת דלק בתנאים שונים.

 

אגב זה לא פעם ראשונה שאני רואה במבחן רכב רשום שבנסיעה רגועה אפשר להוציא צריכת דלק טובה בהרבה. מה בעצם מפריע לבוחן לבצע נסיעות רגועות ולדווח מהי צריכת דלק בנסיעה רגועה בהשוואה לצריכה שהוא השיג בתנאים מאומצים?

 

כולנו יודעים מה קורה בנהיגה רגועה אבל רובנו לא נוהגים נהיגה רגועה אלא, במקרה הטוב, נהיגה בקצב הכביש ובנהיגה שכזו, צריכת הדלק שונה לגמרי.

 

למרות זאת, קיבלת בביקורת 2 נתוני צריכת דלק שונים, אחד של נהג רגוע שמתבל את הנהיגה מידי פעם בקצת נהיגה "ספורטיבית" (1:16) ומצד שני נתון נמוך בהרבה (1:12.6) של נהג נמרץ ביותר.

 

בחו"ל יש כיסוי לתא המטען?

כן, בהחלט!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאכזב ביחס למה? איזה רכב בנזין אוטומטי פלנטרי אחר אתה מכיר שעושה צריכת דלק טובה יותר מזה?

ביחס להצהרת היצרן. כמובן שהם תמיד מגזימים ואני באופן אוטומטי מוריד 15%, אך היה זכור לי שהצהירו על צריכה של כ25 ק"מ לליטר( בידני, אני טעיתי לחשוב שזה גם לאוטומט) ולכן ציפיתי ליחס של 1:20. אך כאמור, ביחס להצהרת היצרן של 1:18, זה אחלה.

ואגב, אני לא רואה טעם לקנות קופסת גפרורים אוטומטית, אם חיסכון בדלק הוא בראש מעייניך... ובכלל, למה לקנות כזו קופסה אם דלק הוא לא בראש מעייניך? אנשים פה מוזרים לפעמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין מאיפה בה כינוי הגנאי של "קופסת גפרורים" אבל חלק מכל הבאז מסביב לפיקאנטו הוא בדיוק על העניין הזה, לא מדובר ב "קופסת גפרורים" אלא ברכב לכל דבר שהוא רק קצת קטן.

 

אם מרבית הנסיעות שלך הן עירוניות, למה לא לקנות רכב קטן?

אם מרבית הנסיעות שלך הן כשאתה לבד ברכב למה לא לקנות רכב קטן?

אם יש לכם בבית רכב ראשי גדול ומרווח וצריך רכב נוסף, למה לא לקנות רכב קטן?

ואם אתה גם חובב אוטומטית, למה לא?

 

לא כולם בפורום מחפשים להשחיז צמיגים על סף המדרכה באייפקס.

מחוץ לפורום, בכלל לא תמצא אותם (ומספר המכירות של רכבים ספורטיביים היא האינדיקציה המושלמת להבין עד כמה).

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר היחיד שמוזר פה זה גולש בפורום רכב שלא מבין שבישראל עדיין רוב השוק מחפש אוטומטי ושחושב שרכב שמסוגל

 

ל- 1 ל-16 משולב מאכזב בצריכת הדלק שלו ולא מתאים להגדרה של רכב מאוד חסכוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למחברי "מבחן הדרך", אסקור ואחזור על מילות השבח שבהן השתמשתי בהודעותיי הקודמות: נחמד, קליל, הוקרה, כבוד, יוזמה מבורכת. אני באמת ובתמים מלא הערכה וסבור שמבחנים כאלה חשובים, משפרים את חווית הגלישה, מחזקים ומקדמים את הקהילה שאליה כולנו משתייכים, ומאידך באופן שאינו סותר, אני טוען שיש מקום רב לשיפור, לעניות דעתי אין אתם צריכים לשאוף לכתיבה בינונית באמתלתה של העובדה שאתם לא עיתונאים אלא חובבי רכב, אני מסכים עם כך שלסקירות אלה מתבקש שיהיה אופי קליל ונגיש יותר לקריאה, אך לדאבוני המבחן הנ"ל אינו יכול לשמש כאינדיקציה לרוכש הפוטנציאלי כדי שיגיע חכם יותר אל הסוכנות וידע מה הן הנקודות הרגישות שעליו לבחון כשמתלבט בשאלת התאמתו של הרכב אליו ואל צרכיו.

סקירות ומבחני דרך ולו מן המגזינים המכובדים ביותר בעולם אינם צריכים להוות האישור והחותמת לכדאיות העסקה, אך יכולים וצריכים להיות לרוכש לעזר ולשמש כחוות דעת שנייה, על אחת כמה וכמה כשברור שאתם הכותבים אינכם מונעים מאינטרסים ויכולים לספק את חוות הדעת האובייקטיבית ביותר, בניגוד לסקירות במגזיני רכב מסחריים שיכולות להיות מושפעות מאין ספור מניעים שהקוראים לא מודעים להם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, תודה רבה על השבחים! :-D

 

לא ירדת לסוף דעתי,אנחנו לא מכניסים נתונים בנאליים לכתבה לא כי אנחנו לא רוצים להעמיס אלא בגלל שלדעתנו אנו לוקחים בחשבון מראש כנתון עובדתי שכל מי שקורא את הביקורת הוא חובב רכב ולכן אין צורך להכביד על הביקורת בשלל נתונים (שגם ככה 2 פסקאות לאחר מכן אף אחד לא זוכר אותן). יש בצד הביקורת דף נתונים ודף איבזור וממנו ניתן ללמוד על הרכב.

 

מעבר לזה, מקבל את כל דברי הביקורת שלך בברכה ובתודה.

 

תמשיך להנות מהגלישה בפורום.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נורא קטלתם את המערכת שמע שיש שם, אותי מאוד מסקרן אם (לדעתכם) הבעיה נובעת מהסטריאו שפשוט לא שווה גרוש, או הרמקולים עצמם?

כי רמקולים אפשר להחליף שם ללא יותר מדי סיבוכים, אבל הסטריאו נראה שם קבוע ביותר ואם הוא זוועתי אז זה turn-off מאוד משמעותי מבחינתי.

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקרוב תקרא גם על הגרסה הידנית והזולה :wink:

 

אביתר - נשמח לקרוא מה לדעתך לא נותן מענה. במבחן הזה עשינו ניסיון לסקר את הפיקנטו מכל כיוון אפשרי, החל מזווית הראייה ה"עקומה" שלנו כחובבי הגה, דרך זווית הראייה של סטודנט שלא ממש מבין במכוניות ועד לזווית ראיה נשית. יכולנו להרחיב עוד ועוד בנושאים כמו בחירת הבד של המושבים, הזמן שלוקח למצית להתחמם או העובדה שדווקא את החדש של אייל גולן סירבה המערכת להשמיע (שזה, כפי שבוודאי ידוע לך, יהרג ובעל יעבור במגזרים מסוימים). אבל נדמה לנו שזה קצת טרחני, לא?

 

ועוד נאמר שהמערכת לא טובה:wink:.

מצטרף לשאלה למי שבטוח בדעתו (אין מה לדבר עם הסוכנים (רובם) הם רחוק משם), רמקולים או המערכת עצמה? בכל אופן למי שישתמש ברכב המערכת מספיקה בהחלט (ד"א בנסיעת המבחן שעשיתי על הידני, הזזתי לאקולייזר "רוק" ושיחקתי קצת עם הבס, כך שהיא נשמעה מעט טוב יותר- לא מדהים, אבל טוב יותר מההתחלה) כך ששידרוג של רמקולים יכול להיות פיתרון זול וקל.

 

ואני מסכים עם בגירה ב100%. אנשים קונים רכב בשביל להחנות אותו ליד הבית ושהוא לא יראה "קופסת גפרורים", אבל כל שאר הקניות הם עושים לפי צרכים משתנים. לדוגמא: אני יוצא לטיול אז אקנה נעלי הרים, גם אם נעלי כדורסל יש להם כריות אויר מעולות, הן נראות מצויין וקובי בריינט נעל אותם בגמר. אז למה לא לפעול כך בנוגע לרכב? רוב הנסיעות עירוניות עם גיחות מעטות מחוץ לעיר (ונסיעה של 30 ק"מ לכל כיוון זה לא נחשב), נהג +1 וכל מה שהרחיב בגירה כאשר הפרמטרים רבים, אז למה לא להחזיק רכב במינימום עלויות (וזה מתחיל מהביטוח, דרך התחזוקה השוטפת\מוסכים, דלק, טסט) ושהוא עדיין מספק מרוב הבחינות של איבזור, נוחות, בטיחות ופרמטרים כאלו.

 

כמובן שאסכם ואומר כל אחד והבחירה שלו, אך זה באמת מעורר תהיות ל אופי בחירה של רכב לעומת הרבה דברים אחרים.

 

מחכה למבחן על הידני בכדי להשוות עם המסקנות שלי.

ערב טוב.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואגב, אני לא רואה טעם לקנות קופסת גפרורים אוטומטית, אם חיסכון בדלק הוא בראש מעייניך... ובכלל, למה לקנות כזו קופסה אם דלק הוא לא בראש מעייניך? אנשים פה מוזרים לפעמים.

 

למה הכל חייב להיות שחור-לבן?

אם אני רוצה לחסוך בדלק אני חייב לקחת את הגרסה הכי חסכונית שקיימת ולוותר על נוחות?

חוץ מזה שיש אנשים שמעדיפים אוטומטי מסיבות שהן לא נוחות (נכות לדוגמא)

לאותם אנשים שזוהי הבחירה הכי הגיונית למיני-אוטומטית חדש מהחברה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי מאוד מעניין לעשות מבחן מסוים לפיקאנטו, להרכיב לה סט של רביעיית 15 אינצ איכותיים ולראות את ההשפעה על הנסיעה, אחיזה ורעש.

 

כנראה שנצתרך לחכות בסבלנות שאני אעשה את זה על הפיקאנטו העתידית שלי...ימים יגידו.

 

בקשר למערכת השמע, אחד הבוחנים במבחן הוא מנהל באודיו אז נחכה למוצא פיו אבל אני בהחלט מצטרף לדעה שמדובר במערכת כוללת מחורבנת ברמות שכבר מזמן לא יצא לי לשמוע.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאד נהניתי לקרוא את הסקירה. הרעיון לתת ל-4 "סוגי" נהגים את האוטו פשוט מצויין, וגם העובדה שהמבחן מתבסס על נסיעה מתמשכת של ימים ולא על סיבוב חצי שעה. כל הכבוד!!

ואני תוהה מה הייתם שמים במקום האבטיח אם הסקירה הזאת היתה מתבצעת בחורף...

סובארו ג'אסטי 93', 2000-2010, יהי זיכרה ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

bagira, הצמיג היחידי שאתה יכול להרכיב שם על 15" הוא 175/50.. אין כמעט שום דבר למידה הזאת.. חושב שזה שווה את ההרפתקאה?

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4121 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...