Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך: קיה פיקנטו - קטנה אחת לכולם [נוסף מבחן לידנית]


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 4116 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ח״ח על כתבה נהדרת.

רעיון מדליק, מרענן, פשוט כיף לקרוא.

 

מחכה למבחן על הפיקנטו הידנית.

 

 

אני חייב לשאול אותך מתוך סקרנות וממש לא חתירה לכיס האישי שלך, עם המעבר הזה שאתה עובר מרכב קיצוני מאוד לקיצוני בסקאלה אחרת ויורד כמה רמות למטה נראה לך שאתה תסתדר? בכל זאת סופרב ושלא נדבר על הקופרה לפניה, כי אני למשל לא הייתי רואה את עצמי עושה זאת.

חבר טוב פעם אמר לי ...." מה זה משנה מזגן לא מזגן אם יש דלקן הוא החבר הכי טוב של האדם

:lol: "

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 747
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בקשר לתגובה של ללאאוויי

אדראבא מעולה, אני התניידתי בתור סטודנט על רכב 55 כ"ס אוטומט (נחש איזה) ונעסתי גם נסיעות בין עירוניות ארוכות (190-250 ק"מ הלוך ושוב) ודווקא מהבחינה הזו חסכתי בסיכום המשולב. גיסי (גם סטודנט) עושה את אותו הדבר עם פנדה רובוטית (60 כ"ס) וגומע מרחקים אף גדולים ממני ובתדירות גבוהה הרבה יותר (הוא מרוצה בעיקר שיש לו פתק השואל אם הוא מעוניין למכור, על החלון, כמעט כל בוקר:wink:).

 

כמו כן נסעתי על הקיה הידני בכביש מהיר ולא הייתה שום בעיה לעקוף רכבים אחרים (בדקתי זאת כמה פעמים ממהירויות שונות) ולהגיע למהירויות של כביש מהיר. ההרגשה לא הייתה שונה מ"סופר מיני" למיניהם (אני יכול להשוות לפונטו, גרנדה פונטו, פולו, 206, גטס, סיריון ועוד), חוץ מה206 החזקה מכולם (1600 זה מה שהיה לי), כל השאר די זהים לקיה בהרגשה על הכביש מתוך תא הנהג. מה שאני אומר הוא שאני מוצא את הרכב דומה יותר ל"סופר מיני" מאשר למיני (107, אלטו- אלא מיני קלאסיות).

 

ובנוגע לאוט' מול הידני- נכון המנוע של האוט' חזק יותר, גמיש יותר ולכן כנראה טוב יותר. אבל הנתונים שהוא מנפק בשילוב עם הגיר האוט', לא שונים כמעט בכלל (ממש עשיריות השנייה) לעומת הגיר הידני. וגם ההרגשה- אומנם יש שוני בדקויות של מבחן רכב, אבל לא שוני מהותי (יש אפילו יתרונות ל1.0 לעומט ה1.2. לדוגמא גם אני כמו גם מבחני מגזין "אוטו" הבחינו שהרעש של ה1.2 חזק יותר בבין עירוני). נוסיף לכך את החיסכון בדלק ופערי המחיר ואז נקבל משוואה שלדעתי נוטה לכיוון הידני (כמובן למי שהידני לא מהווה בעיה עבורו). לא צריך ל"פחד" ממנוע 1.0 ליטר: הוא יסע בעירוני ובבין עירוני- נכון שלא כמו 1600 סטנדרטית, אבל יסע טוב.

 

הכל כמובן במסגרת הדיון על הפיקנטו, זה לא הרכב הכי טוב שיש גם לא מקום 10, אבל בקבוצה איתה הוא מתחרה (עם פזילה לקטגוריית ה"סופר מיני"), אין לי ספק שהוא הקנייה הכי משתלמת שמעניקה את התמורה הגבוהה ביותר לכסף, כאשר גם המחיר עצמו נותן המון נקודות זכות לרכב.

 

יום טוב.

שמרנות היא עצלנות מחשבתית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לשאול אותך מתוך סקרנות וממש לא חתירה לכיס האישי שלך, עם המעבר הזה שאתה עובר מרכב קיצוני מאוד לקיצוני בסקאלה אחרת ויורד כמה רמות למטה נראה לך שאתה תסתדר? בכל זאת סופרב ושלא נדבר על הקופרה לפניה, כי אני למשל לא הייתי רואה את עצמי עושה זאת.

 

הפיקנטו תשמש אותי ואת בת זוגתי כרכב שני, ככלי תחבורה בסיסי קליל וזול.

אני לא יודע אם אתה עוקב, אני משפץ אסקורט שנת 1971 ומיעד אותה לדריפטים.

מהקופרה נהנתי בחודשים הראשונים שלי איתה, גם אחרי ששיפרתי אותה התרגשתי מהכוח למספר ימים בלבד.

קו ישר לא עושה לי את זה.

הסופרב מדהימה, תקח אותך לכל מקום בשיא הנוחות והפינוק כמעט ללא פשרות. חוץ מאחת, ללא טיפת ריגוש.

 

לכן ליום יום הפיקנטו תהה נהדרת, לסופ״ש אני בונה לעצמי את רכב החלומות שלי.

עתיק, עם הגה מושלם, עם משקל נמוך מאוד, בלי טיפת אלקטרוניקה וטכנולוגיות, מנוע עם צליל של קרבורטורים כפולים ובעיקר הרבה הנעה אחורית.

 

היה נחמד לי לשתף אותך..

אבי.

מחשבה בוראת מציאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבי, טוב לשמוע שאתה מרוצה מהבחירה ומוכן "להתפשר" על אוטו מיני זול.

מצחיק לשמוע שאפשר לעשות את מה שאתה מתאר מסה"כ אסקורט אני זוכר שלאבי הייתה אסקורט שנת 80+. אני לעומתך עדיין בגיל שנהנה ממכוניות מודרניות הג'וק הזה שגם לי יש להביא איזה קורבט שנת 70 ומשהו.. ולשפץ אותה לפי איך שנראה לי, יבוא כנראה בגיל יותר מתבגר כרגע נהנה עם מה שיש.

חבר טוב פעם אמר לי ...." מה זה משנה מזגן לא מזגן אם יש דלקן הוא החבר הכי טוב של האדם

:lol: "

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שפער הגילאים בינינו גדול.

אני בן 25.

החלום של לשפץ אסקורט היה אצלי מגיל צעיר בהרבה, כנראה מפני שאבי נהג לדבר על שיפוץ מוסטנג בכל הזדמנות שהיית לו :wink:

 

בכל מקרה, אני דוגל במשפט "אל תדחה למחר, את אשר אתה יכול לעשות היום".

מי יודע מה יהיה איתנו בעוד כמה שנים, או אי שם בגיל 40-50 "הגיל המתאים" לשיפוץ רכב אספנות..

יש לך את החלום ? יש ל את הממון ? (וצריך הרבה ממנו, אני השקעתי קרוב ל 100K ש"ח על האסקורט שלי)

לך על זה בכל הכוח. ותו כדי שאתה עובד על פרוייקט חלומותיך, תתכנן את החלום הבא שלך :twisted:

 

ד"א, היום אלך לעשות נסיעת מבחן על הפיקנטו, אספר על ההתרשמות שלי מאוחר יותר.

 

שיהיה לך המשך יום טוב.

אבי.

מחשבה בוראת מציאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נחמד לשמוע שפער הגילאים בנינו לא כזה גדול...

בכל אופן אני כרגע עושה עסקים בחו"ל ככה שהראש כרגע במקום אחר לגמרי שזה יבוא זה יבוא ובגדול אני לא מתפשר, אצלי פשוט החלום הזה תמיד היה בראש כמו עוד דברים שאני רוצה לסמן עליהם V שעשיתי אותם. וזה חלק ממה שאני מתכנן בעתיד בע"ה "בשם השם נעשה ונצילח"!

המשך יום נפלא גם לך...

חבר טוב פעם אמר לי ...." מה זה משנה מזגן לא מזגן אם יש דלקן הוא החבר הכי טוב של האדם

:lol: "

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל הדרומיים, יש נסיעות מבחן על הידנית בב"ש בתאריכים 1-3/6.

 

אז זה הזמן להזמין ולבדוק את הידנית, אני הזמנתי.

בברכה,

אסף בן עטיה

Owner @ Giggsi Cinema Sport's Bar

Alfa Romeo 159 1.9 Manual 2007

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן

אחרי שהתבגרתי מעט ואת חווית הנהיגה ברכב אני משאיר לרכבים של העבודה, חיפשתי כלי שישנע אותי מנקודה א' לנקודה ב'. בלי יותר מדי הנאה ובלי יותר מדי דרמות. אה, וכן, ושיהיה במחיר שפוי שלא צריך לקחת עוד משכנתא בשבילו. :wink:

אז אחרי נסיעה "ארוכה" מסוכנות "קיה" הביתה היום, רציתי לתת חוות דעת קטנה על הרכב כ"בוגר" סוזוקי אלטו חדשה שנמכרה אחרי 3 שבועות עם הגעת הפיקנטו.

מכרתי את האלטו "בתולה" והפסדתי כ-5 אלף ש"ח אבל היום הבנתי שזה היה שווה פשוט כל שקל.

הבדל של שמיים וארץ מהאלטו. הפיקנטו מרגישה טוב יותר בכל המובנים. בעיצוב, באיכות, בבידוד הרעשים, בונחות הנהיגה, בפינוק ובעצם הרגשתי סוף סוף באוטו אמיתי גם אם זה תמורת 62 אלף ש"ח. באלטו כל מטר הזכיר לי שחסכתי ועל זה אני משלם, לא כך הסיפור בפיקנטו.

לרעת הרכב עד כה אוכל להגיד שהמערכת באמת ממש לא משהו ואני מקווה ששידרוג הרמקולים המקוריים ישנה את המצב.

לכל מי שמתלבט בין האלטו לפיקנטו אני יכול להגיד שאין בכלל דילמה והפיקנטו לוקחת את הקופה, ובגדול!!!

אז לכל מי שהזמין אני יכול להגיד שהוא עשה בחירה מוצלחת מאוד ולכל מי שמתלבט אני אומר שבעצם אין מה להתלבט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבטחתי רשמים אז הנה לכם.

חזרתי מנסיעת מבחן קצרה אך ממצה, בה בדקתי בדיוק את אותם דברים מהם חששתי.

אתחיל ואומר כי החששות נעלמו כלא היו.

כבר מרגע פתיחת הדלתות הרכב העלה לי חיוך על הפנים.

הוא נראה מצויין, מעוצב להפליא, קטן מידות אך כבר בכניסה לרכב מרגישים את התכנון הנכון, המרווח, הישיבה נוחה, המושבים תומכים, איכות החומרים ברוב המקומות לא מביישת "רכב אמיתי" גם ב 2 ו 3 רמות מעליו.

לוח השעונים אמיתי להבדיל מהרבה רכבים בקטגוריה וגם בקטגורית הסופר מיני, ההגה מרגיש טוב פיזית, עבה וקטן מידות, וגם אופיו נהדר - קליל כחמאה בזמן עצירה ובנסיעה במהירות זחילה לצורך ביצוע חנייה, ונהפך ברגע לכבד כשעולים עם מהירות הנסיעה.

 

בידוד הרעשים טוב ביחס לכסף שמשלמים ואף ביחס לרוב המתחרות בקטגוריה.

הרכב עליו נהגתי היה עם המנוע 1.25ל' אוטומט, הגיר בסדר, אבל בהחלט מסרס את מטרת הרכב, בכדי לצבור קצב מהיר מתחילת הנסיעה, אז מורידים את הדוושה מעט עמוק יותר מהרגיל והרכב נוסע מצויין, אך כשרוצים לקבל האצת ביניים או אפילו סתם להעלות במעט את קצב ההתדמות, שום רגישות בדוושה לא תעזור, הגיר מיד יוריד הילוך, הטורים יקפצו, הרכב יתקדם, אבל בדרך איבדנו את עיקר מטרתו של הרכב, והוא חסכון בדלק.

 

מבלי לעשות נסיעת מבחן על הגיר הידני, אסתכן ואומר שמהבחינה הזאת הרכב יעשה את העבודה טוב יותר.

 

המנוע דווקא עשה עבודתו נאמנה, הוא תיפקד מצויין, היה שקט בנסיעה עירונית, וכאשר יצאתי לקטע כביש מהיר כן שמעו את המנוע, אך אין זה היה רעש מנוע טורדני, אלה ככזה של מנוע שעובד.

 

לבלמים בלחיצות הראשונות יש להתרגל, הדוושה מעט רגישה והרכב מגיב בחדות יתרה בכל ליטוף הדוושה, אבל לאחר מספר דקות מתרגלים אליה והכל בסדר.

מה גם שזה הרכב היחיד בקטגוריה שאיתו מקבלים בלמי דיסק גם קדימה גם אחורה.

(דוגמא מפתיעה: סובארו B3 1.6 עם בלם תוף מאחורה)

זה מתבטא בבלימה חזקה וטובה, את כושר העמידה שלהם תחת עומס לא בדקתי מפאת קוצר בזמן.

 

מערכת בולמים קפיצים עושים את העבודה ברוב המקרים, הם מכווננים לצד הקשיח יותר של הסקאלה, זה בא על חשבון רכב קופצני במעט, אך היתרונות של זה במקרה שלי מתעלים על החסרונות, אני אהבתי.

 

לסיכום:

כל זמן שהותי ברכב הייתה תחושה של רכב אמיתי, מוצק, בנוי היטב, מהונדס נכון ומשרה אוירה נעימה וקלילה.

החסרון הבולט היה דווקא מכיוון הגיר האוטומטי שאת תפקודו לא אהבתי, אבל אולי זה רק אני, זה לא משהו שבגללו אפשר להגיד על הרכב שהוא לא טוב, הוא פשוט פחות טוב בשבילי.

המנוע לעומת זאת היה מצויין ועשה עבודתו נאמנה.

 

את מערכת השמע לא בדקתי, גם כאן הסיבה היא מפאת קוצר בזמן.

 

בקרוב אבצע את נסיעת המבחן על הדגם הידני עם המנוע הקטן יותר, אותו הזמנתי, אספר לכם עליו בקרוב.

 

בברכה, אבי.

מחשבה בוראת מציאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

TT תגיד, בדקת את מערכת HAC>?

 

המערכת אכן קיימת, ועובדת יפה. להבדיל מהמערכת הדומה שהיתה פעם בלאונה של אבי, נראה לי שהמערכת בפיקנטו חשמלית ומחזיקה את הרכב ל 5 שניות ואז משחררת..

אתמול קיבלתי את הרכב ובקושי נהגתי בו, אבל אני כבר יכול לספר שההגה החשמלי פשוט גרוע, ולא חוזר למרכז ביציאה מפניות.

נשתמע

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נורא מפחיד לקנות אוטו שאין עליו עדיין ביקורות ממשיות , אלא רק נסיעות מבחן.

וגם מה שאתה כותב על ההגה די מרתיע.. אלוהים יודע מה אני הולכת לקנות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לפחות אנחנו יודעים בוודאות שהHAC קיים ונושם. ושזה רק טעות במפרט שלא רשמו אותו.

 

כרגע רק שני דברים מדאיגים קצת; האחד הוא הגה שלא מתמרכז מעצמו, שהיה סוג-של מובן מאליו

ולא חשבתי בכלל לשאול אם זה קיים ברכב, מבחינתי זה בסיסי בערך כמו דוושת גז או מד מהירות.

והשני זה מערכת השמע שבינתיים אף אחד לא יודע להגיד אם האשמה היא בר"ד גרוע ביותר

או רמקולים שלא שווים חצי שקל. (או: האם מדובר על משהו שיעלה אלפייה לפתור או שצריך לפרק

את כל הדשבורד ולוותר על המקוריות שלו.. שזה הרבה כסף וסתם ייראה מכוער ולא במקום)

 

אולי גם איפשהו מהרהר על שדרוג המראה שלה עם חישוק 15" וצמיגים יותר רחבים :twisted:

(בגירה אשם:oops::oops:)אבל זה כבר OT לגמרי..

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4116 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...