Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5624 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אני מעוניין לקנות WRX (פתחתי שרשור על זה ביעוץ) 2004,

אני מחפש רכב מקורי ולא משופר בטירוף כדי שלא נחליף מנוע עוד שבוע,

אז נגיד בעזרת השם אני אמצא אחת שמורה ואחרי הקנייה רציתי לדעת מה אפשר לשפר בעדינות אבל דברים שלא יזיקו למנוע ולא לגיר,

אז עד עכשיו שמעתי שהרבה אנשים קודם כל מתקינים פילטר פתוח וגם פורק לחץ ,

אז האם אלה דברים טובים כהתחלה?

ואיזה פורק מומלץ ? פורג?

לגבי הפילטר מומלץ איןבוקס או חיצוני?

ומה לגבי צנרת פליטה האם כדי לשחק שם?

דוד זרימה חובה או סתם?

לגבי שעוני לחץ, איזה שעונים צריך?

ומה זה בוסט קונטרול? ומה זה טורבו תיימר?

 

 

ובקיצור מה עלות הדברים האלה בערך? ומה עלי לעשות כדי שיהיה לי WRX רגועה וסטנדרטית ולא נזיק לה?

תודה.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לדעתי אתה מתחיל מהמקום הלא נכון... ל(עניות) דעתי ל-WRX לא חסר כוח. נהפוך הוא, יחסית לשאר המכלולים של הרכב הייתי אומר שהוא אפילו חזק מדיי... וזה אחרי שנתיים עם WRX.

 

דבר שני, לא משפרים רכב על הנייר, תקנה תסע, תראה מה מפריע לך ותמשיך משם.

 

מנסיון, השיפורים ה"נכונים" בהתאם לנקודות תורפה\חולשות של הרכב הם:

 

התנהגות, הגה: היא יכול להיות רכה מדי עבורך, יכול להיות שתרצה קפיצים קישחים יותר ומוטות מייצבים עבים יותר. כיוון פרומט.

 

בלמים: יש להם תחושה לא מדהימה ונטיה לאבד מנשיכתם: השיפור יכול להיות החל מרפידות\נוזל ועד לקאליפרים וצלחות גדולים יותר.

 

מנוע (אם אתה ממש צריך וגם כדי לענות לשאלו): הדרך הנכונה להתחיל זה: צנרת (במיוחד ה-downpipe), וכיוונון המחשב (ECU). ממליץ לא לגעת בפורק ובטח לא במערכת היניקה (מקור לצרות)

פורסם

שעוני בוסט וEGT לעקוב אחר הפרמטרים של האוטו.

don't drive faster than your guardian angel can fly

ההונדה סיויק מטוס.

הונדה סיויק שנת 97 אוטומטית,, מאוד מהירה
פורסם
מה עלי לעשות כדי שיהיה לי WRX רגועה וסטנדרטית ולא נזיק לה?

תודה.

 

עוד אין לך WRX ואתה רץ לשפר אותה?

 

מבטיח לך שהמגבלות הן לא ברכב אלא בך! תעשה קורס נהיגה אצל מדריך מקצועי (אם תרצה גם אוכל להמליץ על אחד או שניים..)

 

לאוטו יש מעטפת ביצועים גבוהה מאוד!

 

ממליץ לרכוש רכב, לבצע יישור קו, לנהוג תקופה שתגרום לך להכיר את האוטו כמו שצריך ורק אז אם תרגיש שאתה צריך לשפר - אז שפר!

 

בברכה,

אייל

BMW M135I

פורסם

קודם כל תקנה את הרכב ואז תדע מה כבר הוחלף בו ומה דורש החלפה.

אני קודם כל הייתי מחליף משאבת דלק שלא תגיע למצב שבו לא מגיע דלק לבוכנה מס' 4.

פורסם

אני יודע שצריך קודם לקנות את הרכב, ללמוד אותו להבין את כל הנקודות שלו ואחרי זה נמשיך,

אבל רציתי לדעת ככה בערך מאנשים שכבר יש להם במה מתחילים קודם יעני שיהיה לי תמונת מצב בערך אבל אני יודע שלא כל מה נרשום פה על נייר צריך לבעצע באמת,

גם רציתי לדעת מחירים בערך יעני רציתי להכין את עצמי ככה מראש כדי להבין פחות או יותר מה אני משקיע אחרי הקנייה.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

פורסם

קודם קנה, אחר כך פתח קופת חיסכון לדלק:-P

אם אחר כך תראה שאתה לא הולך להתרסק כלכלית תחשוב על יישור קו, אם הצלחת לשרוד עד כאן זה אומר שעכשיו אתה מוכן לעלות להגה, אם הצלחת להישאר על הכביש והרגשת שחסר משהו, אז תחשוב על שיפורים.

ומאיפה להתחיל זה שאלה של מה אתה מחפש, כוח בקו ישר כבר יש לה, התנהגות שובבה כבר יש לה.

מה שאני רוצה להגיד זה שאין לך ממש מאיפה להתחיל בכלל כי אולי אתה תהיה מרוצה מהסטנדרט( למרות שכבר רובן נכחדו) ולא תחשוב על לשפר.:wink:

מחירים של מה אתה רוצה לדעת?

''גם דברים פשוטים יכולים להיות טובים'' - אביה בת ה-10

CBR600RR-sold

z-750-crashed

wrx run by ecutek-sold

פורסם

מחירים של כל מה שרשמתי בהתחלה ומה שאתם מציעים.

תאמין לי WRX לא תגרום לאף אחד במדינה להתרסקות כלכלית, ודי מספיק עם הסטיגמה של הדלק!!

יש לי כרגע 2 מכוניות ששורפות 1/7 אז הWRX לא תחדש לי הרבה.

גם ככה אני אמכור אחת וקנה במקומה WRX אז אני כמעט ולא משקיע כפול בדלק.

!!!DODGE RAM 3500 HD 6.7 CUMMINS TDI 2013

פורסם

אין פה שום סטיגמה חבר, הכל אמיתי.

אמנם לי אין אבל ממה שאני שומע ממכרים וחברים הדלק זו ההוצאה העיקרית בחודש.

אבל אם זה לא מפריע לך אז יותר טוב.

''גם דברים פשוטים יכולים להיות טובים'' - אביה בת ה-10

CBR600RR-sold

z-750-crashed

wrx run by ecutek-sold

פורסם

גם אני חשבתי שהשד לא גרוע כל כך מבחינת דלק, עד שרכשתי אחת.

הן "צורחות" המון דלק.

כפי שנאמר לפני אם כבר שיפור אז קודם כל בבלמים.

פורק לא משפר שום דבר וגם פילטר מיותר על רכב סטנדרטי.

רוצה שעון גדישה כדי לדעת כמה הרכב גודש, בכיף זה נחמד.

שעון EGT מיותר על רכב סטנדרטי.

טורבו טיימר- משאיר את המנוע דלוק לזמן שנקבע מראש גם לאחר שאתה יוצר מהרכב כדי לשמור על הטורבו מבלי שתבזבז זמן.

 

בהצלחה במציאת הרכב,

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

את כמות הWRX שלא שיפרו בהן כלום אפשר לספור על יד אחת :lol:

מקסימום חזרו לסטאנדרט ורושמים "סטאנדרטית לגמרי".

 

קודם כל תימצא אחת ואז תחזור, הסיכוי שהיא תיהיה מקורית לחלוטין נמוך (יש, אבל נמוך) כמו כן זה שאתה חושב שצריכת הדלק של האימפרזה זה סטיגמות זו זכותך אבל אני מבטיח לך שלא.

 

אמנם בנסיעה סופר רגועה היא לא נוראית אבל הסיכוי שתצליח לנסוע רגוע הוא אפסי ואז "הקסם" של מחוג הדלק צונח מתרחש.

 

גם גדישות לא רציניות בנסיעה רגילה (מה שקורה לא מעט) מורידות משמעותית את הממוצע ואני לא מכיר אחד שיכול לנסוע ברכב כזה רגוע לחלוטין בנסיעות יום יומיות.

פורסם

אין ספק שעליות האחזקה של ה-WRX גבוהות יותר מאשר רכבים ספורטיביים אחרים בטווח המחירים שלהן (כלומר כל מה שהוא לא נניח פורשה, B.M.W M, ושאר המכוניות היקרות מאוד). אבסולוטית, ה-WRX (וגם ה-STI והאיבו) מכוניות מאוד לא יעילות מבחינת דלק, הצריכה שלי בנסיעה עירונית, ללא "לחיצות" ורגועה היא 1 ל-6 בערך של דלק 98. לשם השוואה, חבר עם Z370 חדשה (300+ כ"ס, מנוע 3.7 ליטר) עושה בתנאים דומים 1 ל-8 בערך. וכן, זו אכן הוצאה גדולה למדי, כמה? בוא נגיד שכל ק"מ עולה כשקל ועשרים - כל אחד ושיקוליו.

 

גם השמנים בהחלפה יקרים (V300 למשל עולה כ-100 ש"ח לליטר והאוטו שותה כ-4-5 ליטר בכל החלפה) אבל בגדול - פה זה נעצר. אין עליות חריגות מעבר לכך (ב-STI איבו עלויות של בלמים גבוההות מאוד גם כן 5000-10000 לבלמים, תלוי אם צריך או לא צריך צלחות) ב-WRX זה די רגיל.

 

בתמורה מקבלים רכב מאוד חזק ומהיר בעל שלדה טובה והנעה כפולה במחיר לא רע, התמורה לשקל גבוהה מאוד ומכאן האטרקטיביות של הרכב.

פורסם
שלום,

אני מעוניין לקנות WRX (פתחתי שרשור על זה ביעוץ) 2004,

אני מחפש רכב מקורי ולא משופר בטירוף כדי שלא נחליף מנוע עוד שבוע,

אז נגיד בעזרת השם אני אמצא אחת שמורה ואחרי הקנייה רציתי לדעת מה אפשר לשפר בעדינות אבל דברים שלא יזיקו למנוע ולא לגיר,

אז עד עכשיו שמעתי שהרבה אנשים קודם כל מתקינים פילטר פתוח - דופק את חיישן החמצן (היקר) ועלול לגרום לבעיות במנוע הדממות ושאר ירקות - להתרחק, המקורי יספיק ל-400 כ"ס בערך וגם פורק לחץ - מיותר וגם עלול לגרום לנזקים,

אז האם אלה דברים טובים כהתחלה? לא

ואיזה פורק מומלץ ? פורג? לא מומלץ ברכב זה

לגבי הפילטר מומלץ איןבוקס או חיצוני? אינבוקס יכול להיות נחמד אם אין לך על מה להוציא כסף

ומה לגבי צנרת פליטה האם כדי לשחק שם? לא כדי לשחק כי יש שם חיישנים רגישים, אפשר להחליף כמה חלקים עד את הצנרת כולה, לעשות טוב שיעורי בית לפני. החלפה נכונה יכולה לתת כ-15% שיפור בכוח, עלות - החל מ-2500 וכלה ביותר מ-10000 לעבודה נכונה. אפשר להחליף downpipe בלבד בזול יותר כ-1600 ש"ח, אבל אז מוותרים על הממיר ולא עוברים יותר טסט.

אם עושים זאת - חובה (לדעתי) לכוון את המחשב ECU - כ-4000 ש"ח לתוכנה (מה שקרוי פה "צ'יפ"). אם עושים את זה כדי גם להחליף משאבת דלק - כ-700 ש"ח.

סה"כ זה השיפור ה"רגוע" למי שמרגיש שהרכב לא סוחב, כולל עבודה מדובר במינימום של כ-8000 ש"ח. בתמורה תקבל עוד כ-40-50 כ"ס (שוב, מיותרים לדעתי) והרבה פוטנציאל לבעיות.

דוד זרימה חובה או סתם? כל מה שחובה כבר יש באוטו, המהנדסים של סובארו לא יותר טפשים מהגולשים בקארספורום, תאמין לי

לגבי שעוני לחץ, איזה שעונים צריך? לא צריך (ראה הערה על המהנדסים למעלה) איזה אתה רוצה?

ומה זה בוסט קונטרול? ומה זה טורבו תיימר? עידן הסביר מעלה, רק אוסיף שטורבו טיימר מיותר וגם השני אם אלא אם אתה נכנס לשיפורים גדולים יותר ממה שהזכרתי

 

 

ובקיצור מה עלות הדברים האלה בערך? ומה עלי לעשות כדי שיהיה לי WRX רגועה וסטנדרטית ולא נזיק לה? אה, זה קל, ה-WRX היא הרבה דברים, רגועה זה לא אחד מהם, אל תעשה כלום בהתחלה ולא תזיק לה :)

תודה.

 

וזהו בערך

פורסם
קודם כל תקנה את הרכב ואז תדע מה כבר הוחלף בו ומה דורש החלפה.

אני קודם כל הייתי מחליף משאבת דלק שלא תגיע למצב שבו לא מגיע דלק לבוכנה מס' 4.

 

על סמך מה אתה מבסס את דבריך ? בוא תסביר לנו


×
×
  • תוכן חדש...