Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם יש צורך להוריד הילוכים לפני עצירה ?


TomerAmir
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5299 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום,

בשיעורי נהיגה המורה שלי טוען שאין זה חובה להוריד הילוכים לפני עצירה (רמזור למשל) ושאפשר אפילו מהילוך חמישי ללחוץ ברקס עד למצב עצירה, כמובן שלפעמים אנחנו מתרגלים הורדת הילוכים לפני עצירה בשביל לגלוש במידה ויתחלף לירוק.

 

אני חושב שתמיד עדיף לבלום את הרכב ע"י הורדת הילוכים מהבחינה שזה יותר בריא למנוע.

 

מה דעתכם בעניין ומי צודק ?

 

תודה :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך זה יותר בריא למנוע שחלק מהעומס של הבלימה נופל עליו? בשביל זה יש בלמים. נשארים בהילוך ורק צריך ללחוץ קלאץ' ברגע שסיבובי המנוע צונחים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה,

אז בעצם אין שום בעיה לעצור באיזה הילוך שאני רוצה

ושסיבובי המנוע יורדים ללחוץ קלאץ' ?

 

ומה קורה אם אני רוצה לגלוש במידה ומתחלף לירוק ?

לוחץ ברקס מחמישי המהירות יורדת, מגיע ל 40 מעביר לשני וגולש ?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פשוט קורא ולא מאמין. מילא המגיבים שחושבים שלא צריך להוריד הילוך בעת עצירה, אבל שגם מורה לנהיגה ילמד כך?!

על הנהג לוודא בכל רגע נתון שמשולב הילוך שתואם את תנאי הנסיעה. אם האטת ממהירות גבוהה ואתה לקראת עצירה, אין שום היגיון להשאר בהילוך גבוה. לא זאת בלבד שזה לא תורם לדבר, אתה גם תמצא את עצמך ללא כוח זמין במידה והרמזור יתחלף לפתע לירוק, או שחלילה יהיה עליך להאיץ כדי להתחמק ממכשול שהפתיע אותך בדרכך.

בנוסף, קיים גם אלמנט של חסכון בדלק: כאשר המנוע מסתובב בסל"ד שגבוה מסרק וללא לחיצה על דוושת הגז, הוא למעשה מונע מכוח האינרציה של הגלגלים ולכן צריכת הדלק היא מזערית ביותר. כאשר אתה נשאר בהילוך גבוה לפני עצירה, אתה מאלץ את המנוע לפעול למשך זמן ממושך יחסית בסל"ד סרק ואף נמוך ממנו, מה שיגרום לזרימת הדלק להתחדש, ובהמשך לכך גם להגדלת הצריכה.

 

עוד מורים כאלה ואבדנו :x

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה אלעד,

ידעתי שצדקתי ומשהו פה לא הגיוני.

אני מתאר מצב שאני בהילוך חמישי וב 40 קמ"ש, לפתע הרמזור מתחלף לירוק ואני צריך להתעסק עם ההילוכים.

בעצם צריך להתאים את ההילוך למהירות אם הבנתי נכון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנת נכון.

תוריד למורה שלך בשמי שתי סטירות ובוא אלי אח"כ, אני אחזיר לך :lol:

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להתאים את ההילוך למהירות הנסיעה - כן.

לבלום את הרכב ע"י הורדת ההילוך - לא.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי בעיה עם זמינות כוח, החלפה אחת ואתה בהילוך המתאים, הסיבה העניינית היחידה זה בלאי מוגבר של בלמים.

עדיפה שחיקה מוגברת בבלמים מאשר בתבת ההילוכים.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידעתי שצדקתי ומשהו פה לא הגיוני.

 

לא, לא צדקת.

 

בין להוריד הילוכים, כדי להתאים אותם למהירות הנסיעה, לבין לבלום עם המנוע באמצעות הורדת הילוכים, יש הבדל.

אין סיבה לבלום את הרכב עם בלימת מנוע, באמצעות הורדת הילוכים.

 

כך שגם אתה טועה וגם המורה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5299 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...