Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האוטו שלי נפגע בתאונה :-( (פאסאט שנת 2000)


שימו לב! השרשור הזה בן 4899 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

היום ב-10 בבוקר נסעתי למקום עבודתי בכביש ישר בינעירוני, הגעתי לצומת מסויימת ושם ממולי חיכה לו רכב מהנתיב הנגדי שעמד לו שם וחיכה לפנות שמאלה בצומת, את הרכב ראיתי עוד ממרחק ונראה היה שהוא מתכוון להמשיך לעמוד במקום עד שאני אעבור (זכות קדימה שלי), הוא עמד ועמד ועמד עד שהגעתי לצומת ופתאום ללא שום סיבה נראית לעין הנהג החליט בדקה ה-90 לפנות שמאלה, כאילו אני לא הייתי שם בכלל והכביש היה חופשי לגמרי.

הנהג פשוט חתך אותי כאשר הייתי במהירות של כ-60-70 קמ"ש ובלימה חזקה עם ניסיון לברוח מהפגיעה לצערי הרב לא עזרו...

 

כל החלק הקדמי השמאלי (מנקודת הראות שלי הנהג) של האוטו נפגע, הכנף השמאלית מכסה מנוע פגוש קדמי וגלגל שמאלי הכל פגוע ועקום.

הנהג הפוגע הודה לגמרי באשמתו והביטוח שלו (המקיף) יכסה את עלויות התיקון המכני + פחחות וצבע.

הנהג הפוגע אגב נהג באוטו של חברת החשמל .

 

הביטוח שלי הוא צד ג'.

 

מאחר ופינו אותי באמבולנס כי הייתי מסוחרר ובעל כאב ראש קטן, המשטרה כנראה החליטה לגרור את הרכב לגינוסר ששם הבנתי לוקחים את המכוניות שעברו תאונה.

הסוכן ביטוח שלי התקשר ואמר שהשמאי מטעם חברת הביטוח של החברה הפוגעת (כנראה חברת החשמל) בדק את הרכב בגינוסר אך לא הגיע להערכה ודאית לגבי מידת הנזק והוא מבקש שנשחרר את הרכב ונגרור אותו למוסך שאני רוצה לטפל בו ולתקן בו את האוטו על מנת שהוא (השמאי) יוכל להתייעץ עם המוסכניק לגבי מידת הנזק שנגרמה לאוטו.

נשיחה עם הסיכון שלי התברר לי שאני אכן רשאי לקבוע את המקום בו אנ ירוצה שיטפלו באוטו וזה כולל אפילו מוסכים מורשים, שזה לפי דעתי כבר סימן טוב כי במוסכים מורשים יש רק חלקים מקוריים ולא חלפים שהשמאי עלול להתעקש עליהם.

 

השאלות שלי:

 

1. ברור שיש פה צורך בעבודת פחחות וצבע, בהנחה שהשמאי יבקש לתקן אך ורק מה שזקוק לתיקון האם זה סביר וזה מקובל לבוא ולטעון שלמרות שרק החלק הקדמי באוטו נפגע שיש צורך לצבוע את כל הרכב?

הרי הרכב שלי הוא מודל 2000 והצבע שלו אינו נראה כמו ביום שיצא מהמפעל ואם יצבעו אך ורק במקומות שנפגעו אז המקומות שנפגעו ייראו צבועים חדש לעומת שאר הרכב שייראה בצבע אחר, להבהיר שלפני הפגיעה אמנם מצב הצבע ברכב לא היה מושלם אך הוא היה אחיד וזהה בכל מקום.

 

2. השמאי (מטעם חברת הביטוח של הרכב הפוגע) קבע שעליי לקחת את הרכב למוסך על מנת ששם ובהתנהלות שלו מול המוסך הוא יוכל לקבוע טוב יותר מה מידת הנזק.

השאלה שלי האם יש מקום לסמוך על שמאי מטעם חברת הביטוח של הרכב הפוגע?

במידה ולא, איפה אני משיג שמאי וכמה זה צריך לעלות לי?

בהנחה שאני אביא שמאי מטעמי, מי יקבע איזה שמאי צודק? השמאי מטעמי הוא השמאי מטעמם?

 

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. מוסך מורשה בהחלט לא מחייב שימוש בחלפים מקוריים - הסיכוי גבוה יותר אבל גם שם השמאי יכול לאשר רק חלקים תחליפים או משומשים.

2. צבעי טוב יביא את הרכב למצב סביר - אין הצדקה ואין סיכוי שיאשרו לך פחחות וצבע קומפלט - מה שכן תוכל לסגור עם הפחח פחחות וצבע קומפלט ואת ההפרש תשלם לו אתה, בד"כ תקבל הצעה אטרקטיבית יותר מאשר אם תכניס את הרכב לבד, שכן חלק מהכסף מגיע מהביטוח. הפחחים במוסכים המורשים בד"כ פחות טובים מאשר פחח מומחה שמתעסק רק בזה.

3. חברת הביטוח של הצד האשם שולחת שמאי מטעמה - אם חוות הדעת לא מקובלת עליך אתה יכול להזמין שמאי מטעמך - יש המון שמאים - תגיד מאיפה אתה ותקבל.

 

אני חושב שאתה קופץ צעד קדימה.

 

תבחר לך פחח שאתה סומך עליו - תיזהר ממוסכי הסדר, ברובם ההסדר הוא על הגב שלך.

הפחח בדרך כלל (אם זה פחח רציני) - יעשה את כל התתנהלות מול השמאי. הוא יוציא ממנו את מה שצריך, הפחח שאני הולך אליו (מקווה לא לראות אותו יותר בחיים - בכל זאת שאתה מגיע לפחח זה לא משהו נעים) - לוקח את הרכב, והופך עולמות עד שהשמאי מאשר את כל החלקים לשביעות רצונו - אם השמאי מאשר חלק חליפי באיכות נמוכה הוא מחזיר אותו אחרי שהחלק הוזמן להראות לו שהוא לא מתאים פיקס וצריך לאשר חלק אחר - הוא לא הפחח היחידי שמתנהג ככה - תבקש המלצה לפחח טוב באיזור מגורייך.

 

בקיצור אחרי שאתה בוחר לך את הפחח שאתה רוצה לתקן אצלו (אני לא הייתי מסתנוור מהתואר מוסך מורשה) תדבר איתו, תתרשם ואם הכל נראה לך תגרור אליו את הרכב.

 

רוב הפחחים עוזרים לך המון בכל מה שקשור להתנהלות מול השמאים וחברות הביטוח - הם יתנו לך את כל התשובות ויעשו בשבילך את המלחמות.

אז לא הייתי רץ להזמין לבד שמאי.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ממש יודע איך להתנהל עם העניין הזה. :cry:

 

הרכב שלי אמור להיות משוחרר בעוד כשעתיים שלוש (מתוכנן עם הגרר) ואני חייב להחליט לאאיזה מוסך לגרור אותו.

 

אני מבין בהחלט שמוסך פחחות וצבע עצמאי מומחה יעשה בטח עבודה טובה יותר ואם הבנתי ממך נכון הוא גם יעשה מאמצים להתאים את הצבע לשאר הרכב.

 

אני לא יודע איך העסק הזה עובד,

אני צריך לקחת את האוטו למוסך פחחות וצבע מקצועי ושם גם יתקנו לי את החלק המכני ?(מנוע פנסים וכ"ו...)

או שאני בעצם צריך קודם לטפל בצד המכני ורק אז לגרור למוסך פחחות וצבע או ההיפך?

 

בגלל זה חשבתי לקחת את האוטו למוסך מורשה (למשל צמפיון בנצרת) מתוך הנחה ששם יעשו עבודה מקצועית יותר והבנתי שיש שם מחלקה לפחחות וצבע, במידה וזה מספיק טוב אז בעצם פתרתי את כל הבעיות, האוטו נמצא במקום אחד ומטופל במקום אחד והטיפול יהיה מקצועי גם מהצד המכני וגם מהצד הפחחי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4899 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...