Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"ג'יפון" - למה כ"כ אוהבים אותו


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5673 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אני מנסה להבין מה הלוגיקה שעומדת מאחורי רכבים כאלה כמו טוסון ודומים.

 

לא לכל דבר בחיים יש לוגיקה שמובנת לכולם.

 

למשתמשי הפורום ברור לחלוטין למה הם אוהבים מהירות גבוהה, למה הם אוהבים רכבים ספורטיביים, למה הם נוסעים ברכב קשה כמו אבן ואוהבים את זה.

 

לאבא שלי לא ברורה הלוגיקה של לקנות רכב ספורטיבי לא נוח כשאפשר לקנות באותו כסף או פחות את ההונדה סיויק החדשה שלו שהיא לרוב יותר מרווחת\נוחה\שקטה\חסכונית.

 

לבוס שלי לא ברורה הלוגיקה של אישתו שהעדיפה שהוא יקנה לה X5 חדשה על פני X6.

 

הבנת את הכיוון ?

 

 

 

למה ליקרוא לו ג'יפון ולא ואן למשל?

 

צעד שיווקי גרידא, כמו שמישהו כאן ציין כבר, לוואנים\מיני וואנים יש תדמית של "אנחנו זוג נשוי+3+כלב".

התדמית הזאת מתחילה כבר משם ה"סגמנט" של הרכב.

לג'יפון לעומת זאת יש תדמית של "יש לי ראש טוב וצעיר, אם יתחשק לי בדרך לעבודה אני אעבור באיזו דיונה,הכל סבבה".

 

האם הכל למען אפקט "פסיכולוגי" (יש לי רכב שטח, אבל אני לא יורד איתו לכביש)?

 

כמה פעמים יצא לך לראות בשטח פורשה קאיין ? ב.מ.וו X5 ? מרצדס ML ?

 

כמה פעמים יצא לך לראות אנשים שאין להם חצי מושג בהבנת מושגים כמו "היגוי יתר"\"דריפט"\"תת היגוי" והם נוהגים ברודסטרים כמו Z4\פונטיאק סולטיק\SLK וכו' ?

 

לי יצא לראות לא מעט כאלה.

 

זה הרי לא סובארו עם הנעה כפולה קבועה וסימטרית שתורמת באופן קבוע לאחיזה, אלא משתלבת, כלומר במצב קיצוני רכב מתחיל להתנהג שונה.

 

גם בסובארו ההנעה כפולה אינה קבועה, גם שם היא נכנסת לעבודה בעיקר בעת זיהוי החלקה, לפחות בדורות הראשונים של המערכת.

 

אשמח לדעת את דעתכם בעיניין.

 

גילוי נאות,

 

גם אני לא סובל מיני וואנים, הם פרקטיים מאוד עם ילדים, ועדיין, לא רואה את עצמי נוהג באחד כזה, אני אעדיף קצת פחות נוחות אבל לנהוג ברכב לטעמי.

אפילו אישתי שמכירה את השריטה שלי כל פעם צוחקת על זה שאנחנו לא יכולים להביא לעולם 4 ילדים כי אין מצב שאני נוהג במיני וואן.

זה לא עניין של פוזה, אני פשוט לא אוהב את המיניוואנים האלה, הם נראים לי מגושמים (למרות שהם בהחלט מפנקים מאוד ומאובזרים בטירוף).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
נו, אז אתה נוסע בג'יפ ולא במיניוואן בגלל עניין של פוזה וסטאטוס, כי מיניוואן זה הרכב המתאים לך מבחינת שימושית. ניצול מרחב הפנים, דלת הזזה, סידור מושבים, העדר הנעה כפולה מיותר, כל אלו הופכים את המיניוואן לרכב השימושי יותר, אבל אתה סובל בגלל הפוזה.

 

זה לא עניין של פוזה, זה עניין של טעם אישי.

אני לא בא להראות, תראו יש לי ג'יפ, אלא פשוט לא סובל מיניואן.

ולמה לא ברלינגו? גם שימושי, לא?

כמו שכתבתי, ללא משפחה וילדים, אין סיכוי שהייתי מחזיק ג'יפ.

למה אנשים קונים רכבי קופה? לרוב זה עניין של טעם ויופי, למרות שאתה

מוותר על נוחות ומרווח.

אתה יכול לקחת את העניין של פוזה למקומות רחוקים, אבל לא זו המטרה.

פורסם

אני חושב שעידן סיכם מאוד יפה את העיניין.

 

Style, אני האחרון שיגיד משהו על הקשר בין פרקטיות לכמות הפח.

העיניין שיוצא: מכלולי 4X4 ברכבים האלו למעשה מיותרים לגמרי. מעבר למשקל העודף שמתבטא בצריכת הדלק ועוד מכלולים שעלולים להתקלקל, זה לא נותן שום דבר.

בארה"ב למשל מכרו דגם של טוסון בעל הנעה קדמית. זה הרי אותה פוזה, אותו גודל בפחות כסף עם פחות דלק.

 

כמו שמבאים לארץ חלק מדגמי סובארו שאין להם הנעה כפולה (B3 1.5), אפשר אני חושב להביא גם רכבים בסגנון טוסון עם הנעה קדמית. הרי לאותם אנשים, כמו שעידן הזכיר (>>"שאין להם חצי מושג בהבנת מושגים כמו "היגוי יתר"\"דריפט"\"תת היגוי"") כניראה לא באמת אכפת איזו הנעה יש ברכב.

יש הרבה אנשים שלא יודעים אם יש להם ברכב הנעה קדמית או אחורית (לא מזמן דיברתי עם חבר על מערכות הנעה ברכב וחבר נוסף התערב ושאל איזו הנעה יש לו בקורולה).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אין לי ענין להכנס לשאלה למה כן למה לא, זה יותר מכל ענין לפסיכולוגים. רק הערה אחת יש לי לגבי התובנה שלך על הבטחון העצמי המופרז שנותן דרור ליצריהם של נהגי הג'יפונים. אין כמעט ספק שמבחינה פיזיקלית פשוטה, כלי גבוה יהיה פחות בטוח ויציב מכלי נמוך בשל מיקום מרכז הכובד וכך מרבית הג'יפים, או הג'יפונים, אבל דווקא מהבחינה הזו האוטו שאתה בחרת הוא סכנה אמיתית ולי לפחות אין מושג איך מאפשרים למכור דבר כזה לשימוש בכבישים. שהרי אחרי הכל מדובר בכלי עם התנהגות של משאית, וביצועים של מכונית סלון מהירה. שילוב שבידיים שאינן מאוד מיומנות הוא פשוט קטלני.

פורסם

ברור שג'יפון הוא קטע של פוזה בלבד. הקשר בינו לבין יכולת שטח הוא מקרי בהחלט, אף אחד לא קונה טוסון כדי לעבור דיונות. זה פשוט פוזה, ישיבה גבוהה (עוד דבר מפגר שעושה לאנשים את זה), יופי, ויוקרה (בכל זאת זה יקר, יחסית).

 

הדבר הכי מפגר שראיתי בג'יפונים האלה או יותר נכון באנשים שנוהגים בהם (בעיקר טוסונים בצבע שחור ערס :lol:) זה שלמרות שהם כבדים כמו טנקים הנהגים שלהם עדיין חושבים שזה רכב מהיר במיוחד ותמיד (אבל תמיד, יותר מכל סוג אחר שראיתי) "מרביצים" איתו, גז-ברקס גז-ברקס גז-ברקס, הם חייבים להיות ראשונים ברמזור ואוי ואבוי אם בטעות אתה מעכב אותם אפילו טיפה חחח... עכשיו בגלל שאני נוהג ברכב עם הרבה כוח יחסית (לא רכב מירוץ אבל עדיין משאיר אבק לרוב הג'יפונים העממיים למיניהם) שהוא גם טנק לא קטן, ואני יודע כמה זה מעצבן לנסוע ככה, להרביץ ואז לתת ברקס כל שנייה, זה מצחיק אותי כל פעם מחדש. :lol: אח"כ אנשים בוכים שטוסון עושה להם 1/6 חחח... תלמדו לנהוג אהבלים! זה שיש לך ג'יפון פוזה (בלבד) לא אומר שאתה צריך תמיד להיות ראשון ברמזור כל הזמן כי ההוא עם המאזדה 3 ליסינג עוקף אותך בלי בעיות אם הוא ירצה.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

yonisi, תיארת את המצב בצורה מאוד מדוייקת. זו בדיוק צורת הנהיגה של בעלי רכבים כאלה שאני רואה. הם מתחרים גם עם ג'יפים אמיתיים. :lol:

 

אבל דווקא מהבחינה הזו האוטו שאתה בחרת הוא סכנה אמיתית ולי לפחות אין מושג איך מאפשרים למכור דבר כזה לשימוש בכבישים. שהרי אחרי הכל מדובר בכלי עם התנהגות של משאית, וביצועים של מכונית סלון מהירה. שילוב שבידיים שאינן מאוד מיומנות הוא פשוט קטלני.

אני מסכים חלקית. לתת לנהוג ברכב כזה מותר, אבל רק לנהגים מתאימים. ואני יסביר את עצמי:

בידיים הלא נכונות זה שילוב רע מאוד. ברכב כזה צריך לדעת לנהוג באיפוק, להפעיל שיקול דעת ולתכנן מהלכים קדימה.

אסור לתת רכב כזה לנהגים ששיקול הדעת שלהם מפוקפק או אינם מסוגלים לשלוט על ההתנהגות שלהם. זה לא רכב לנהג פסיכופט.

רכב חזק עם הנעה אחורית, בעל אחיזה לא מי יודע מה (במילים עדינות) בידיים הלא נכונות ללא מערכות ESP למינהן זה מתכון רע מאוד. בידיים טובות, הרכב לא פחות מסוכן מאשר כל רכב אחר.

 

כדי לנהוג ברכב כזה אני חוש שחייבים את הקישורים הבאים:

1. שיקול דעת ואיפוק.

2. ניסיון עם הנעה אחורית.

3. סובלנות.

 

לסיכום: כמה תאונות קשות בעשור האחרון ראית בהם מעורבים רכבי שטח אמיתיים וגדולים? הסיבה היא הנהגים.

אני מרגיש את הרכב ומתאים את צורת הנהיגה לפי היכולת שלו ולא לפי קריזות כמו עושים חלק מהנהגים.

 

בהזדמנות, אני יספר על הרשמים שלי מהיחס של נהגים אחרים כלפי בכביש. זה די משעשה, אבל צריך להזהר כדי לא להוריד אותם מכביש.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
yonisi, תיארת את המצב בצורה מאוד מדוייקת. זו בדיוק צורת הנהיגה של בעלי רכבים כאלה שאני רואה. הם מתחרים גם עם ג'יפים אמיתיים. :lol:

 

 

אני מסכים חלקית. לתת לנהוג ברכב כזה מותר, אבל רק לנהגים מתאימים. ואני יסביר את עצמי:

בידיים הלא נכונות זה שילוב רע מאוד. ברכב כזה צריך לדעת לנהוג באיפוק, להפעיל שיקול דעת ולתכנן מהלכים קדימה.

אסור לתת רכב כזה לנהגים ששיקול הדעת שלהם מפוקפק או אינם מסוגלים לשלוט על ההתנהגות שלהם. זה לא רכב לנהג פסיכופט.

רכב חזק עם הנעה אחורית, בעל אחיזה לא מי יודע מה (במילים עדינות) בידיים הלא נכונות ללא מערכות ESP למינהן זה מתכון רע מאוד. בידיים טובות, הרכב לא פחות מסוכן מאשר כל רכב אחר.

 

כדי לנהוג ברכב כזה אני חוש שחייבים את הקישורים הבאים:

1. שיקול דעת ואיפוק.

2. ניסיון עם הנעה אחורית.

3. סובלנות.

 

לסיכום: כמה תאונות קשות בעשור האחרון ראית בהם מעורבים רכבי שטח אמיתיים וגדולים? הסיבה היא הנהגים.

אני מרגיש את הרכב ומתאים את צורת הנהיגה לפי היכולת שלו ולא לפי קריזות כמו עושים חלק מהנהגים.

 

בהזדמנות, אני יספר על הרשמים שלי מהיחס של נהגים אחרים כלפי בכביש. זה די משעשה, אבל צריך להזהר כדי לא להוריד אותם מכביש.

 

אני מבין שיש כאן מעט התרגשות ,אבל מה לגבי הנהגים משנות דור אחורה ? כולם עברו פסיכואנליזה לפהי שעלו על מכוניות כאלו ?

לא צריך להסחף , שבוע שבועיים ההתלהבות תחלוף והרציו יתפוס את מקומה .

פורסם
ברור שג'יפון הוא קטע של פוזה בלבד. הקשר בינו לבין יכולת שטח הוא מקרי בהחלט, אף אחד לא קונה טוסון כדי לעבור דיונות. זה פשוט פוזה, ישיבה גבוהה (עוד דבר מפגר שעושה לאנשים את זה), יופי, ויוקרה (בכל זאת זה יקר, יחסית).

 

הדבר הכי מפגר שראיתי בג'יפונים האלה או יותר נכון באנשים שנוהגים בהם (בעיקר טוסונים בצבע שחור ערס :lol:) זה שלמרות שהם כבדים כמו טנקים הנהגים שלהם עדיין חושבים שזה רכב מהיר במיוחד ותמיד (אבל תמיד, יותר מכל סוג אחר שראיתי) "מרביצים" איתו, גז-ברקס גז-ברקס גז-ברקס, הם חייבים להיות ראשונים ברמזור ואוי ואבוי אם בטעות אתה מעכב אותם אפילו טיפה חחח... עכשיו בגלל שאני נוהג ברכב עם הרבה כוח יחסית (לא רכב מירוץ אבל עדיין משאיר אבק לרוב הג'יפונים העממיים למיניהם) שהוא גם טנק לא קטן, ואני יודע כמה זה מעצבן לנסוע ככה, להרביץ ואז לתת ברקס כל שנייה, זה מצחיק אותי כל פעם מחדש. :lol: אח"כ אנשים בוכים שטוסון עושה להם 1/6 חחח... תלמדו לנהוג אהבלים! זה שיש לך ג'יפון פוזה (בלבד) לא אומר שאתה צריך תמיד להיות ראשון ברמזור כל הזמן כי ההוא עם המאזדה 3 ליסינג עוקף אותך בלי בעיות אם הוא ירצה.

 

למה אהבלים ? למה להעליב ? אצלם בראש יש דאגות אחרות בראש ,אולי לפעמים אפילו יותר פרודוקטיביות משלך .

פורסם

אני למשל לא מסכים עם הרוב שקובע שג'יפון הוא לפוזה בלבד.

אני רכשתי את שלי על מנת להתחיל לנסוע בשטח ולראות כמה החיידק תפס.

נכון אני לא עולה את מעלה עקרבים איתו אבל כבר יצא לי לנסוע במקומות שלא היו מביישים ג'יפים אמיתיים.

בקבוצת הג'יפים שאנחנו מטיילים יש גם ג'יפונים כדוגמת הקאיה סורנטו שבאמת לשטח בינוני מתאימות ונוסעות לא רע.

אני אולי במיעוט אבל אני רכשתי על מנת לבדוק ולטייל לא להשוויץ.

דוגמא אחת:

IMG_5630.jpg

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם
יש גם ג'יפונים כדוגמת הקאיה סורנטו שבאמת לשטח בינוני מתאימות ונוסעות לא רע.

 

לגבו סורנטו, קראתי אליו. זה כבר הרבה יותר מג'יפון. יש לו סרן חי מאחור, שלדת סולם, הילוך כוח והוא בעל יכולת מאוד מכובדת בשטח:

The Sorento is very capable off-road, with an automatic four-wheel drive system featuring low range gearing.




הנה קישור שאפשר לקרוא:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Sorento

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

שוב אכן יש אעלק ג'יפים שזה רק פוזה ,אבל יש גם הפתעות מי שעושה שיעורי בית וקורא מבחני שטח ימצא לא מעט ג'יפונים שלמרות שהם נראים וננהגים על ידי פקאצות מצפון תל אביב הם יודעים לעשות גם את העבודה בשטח.

עם הג'יפון שלי כבר נסעתי בבוץ עמוק ובדיונות [הגדולות] של אשדוד ,ואפילו הר חורשן.

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם

שכחתי להוסיף,

רוב הנהגים שאני מכיר בוחרים בג'יפונים בגלל הרגשת "קניתי יותר בפחות כסף" שהרכב יראה מרשים וגדול ולא שילמתי הרבה.

אז נכון פוזה משחקת, אין מה לעשות האדם הוא יצור חברתי ותמיד תמצא את עצמך מול משהו שמנסה לבדוק למי יש גדול יותר [תרתי משמע].

אני חושב שפסיכים כמוני יש לא הרבה בארץ אבל בחול יש לא מעט צרכנים לרכבי 4*4 עקב קרח ושלג על הכבישים.

תופעת הכאילו 4*4 שהשנה נראה לא מעט ממנה באה לפטור את עניין הפוזה ללא יכולות שטח [ולו אפילו הקלות שביניהן].

מה שאומר שלא מעט אנשי הפוזה ימצאו ברכבי הנעת ה 2*4 עם מראה הגודל.

יום טוב.

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם
למה אהבלים ? למה להעליב ? אצלם בראש יש דאגות אחרות בראש ,אולי לפעמים אפילו יותר פרודוקטיביות משלך .

 

אני מדבר לאהבלים שהם באמת אהבלים, מי שלא אהבל בוודאי יודע את זה. :)

 

כמובן שדיברתי בהכללה ואני בטוח שלא כל בעלי הג'יפונים קנו אותם בשביל פוזה אז מי שנעלב שלא לצורך פשוט שלא ייעלב. :)

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

פורסם

נניח שרובם המכריע (וזה כנראה די נכון) של קוני הג'יפונים קנו אותם בשביל הפוזה. מה בדיוק פסול בזה?

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932


×
×
  • תוכן חדש...