Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5305 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה בדקת את השוק של הפריוס ? אולי גם אתה תמכור ב14 אש'ח פחות מהמחירון ?

אם אתה צריך אוטו לשנה אז תחשוב על חוזה ליסינג לשנה ( אולי תמצא מחיר טוב על רכב באמצע חוזה )

פורסם

בדקתי את עניין הליסינג (מהעבודה עם דלק ושווי מס, מהעבודה בלי דלק) - זה לא משתלם...

 

מה הדרך הכי טובה "לבדוק את השוק"?

פורסם

בנוגע לחסכון בדלק, זה נכון בעיקרו אם אתה נוסע הרבה ובנסיעה עירונית. בסתכל בארכיון הפורום, אאל"ט היו מספר שירשורים בנושא זה. בדוק גם ביטוח וטסט כדי לבדוק אם זה משתלם כלכלית.

 

בדוק כי אתה רוכש רכב תקין. "מוכר לרגל נסיעה לשנת שבתון" והורדה במיידי של 14K נשמע מעט מוזר. הוא בקלות יכול להשאיר יפוי כח לחבר/קרוב משפחה ולהרוויח את הסכום הזה לכן כדאי להתקשר למוכרים ביד 2 ולשאול מה המחיר האמיתי של הרכב. כאן תגלה אולי הפתעה לא נעימה.

 

אם אתה רוכש רכב תקין בהנחה מכובדת ומתכונן להחזיקו זמן קצר, אז זה משתלם. בטווח הרחוק יותר זה מתחיל להיות בעייתי.

 

ראשית, אמנם רוב הרכבים בני 3 ופחות כמעט ואינם מתקלקלים אולם לאחר ממספר שנים תיקון תקלות הוא צפוי. ברכב כה מתקדם יהיה קשה למצוא מוסך מקביל למוסך יבואן (עם ציוד/יכולת לתיקון רכב כזה) והתיקונים יצטרכו להתבצע במוסך יבואן בלבד לפי התחשיבים שלהם.

שנית, רכב מתוחכם הוא (בדרך כלל, אל תקפצו עלי) רכב מתקלקל. זאת כתוצאה ממספרן הרב של המערכות אלקטרוניות. באןפן אישי, אני לא הייתי קונה רכב כזה לאחר 7 שנים על הכביש.

לבסוף, עלות הסוללות (אאל"ט 10K ש"ח) ואורך חיים פעיל של הסוללות מהווים שיקול קריטי ברכישת רכב כזה לאחר 7 שנים על הכביש כך שאולי מחיר המחירון ומחיר המכירה בפועל יהיו שונים בהרבה (ראה לדוגמה מחיר המחירון ומחיר המכירה בפועל של רכבי פאר בני 7+).

פורסם

חיים, הוא מתכוון לרכב בן 4-5 שנים (דגם 2007).

עם זאת ההערה שלך לגבי מוסכים נכונה - אאל"ט החוק מחייב תיקון רכב היברידי רק במוסך מורשה. צריך להביא בחשבון שהרכב לא רק מורכב, אלא שיש בו סיכוני מתח גבוה המחייבים מומחיות וציוד מתאים.

הנסיון האישי שלי עם מוסך אחד של טויוטה היה שמדובר במוסך מקצועי והוגן, אם כי לא במיוחד זול. אבל להביא בחשבון - מדובר במוסך אחד, לקוח אחד ורכב אחד (לא היברידי), לא בסיס לסטטיטיקה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
יצא לי לנהוג כמה פעמים על הרכב הזה והאמת ממש לא התלהבתי,

הכל ברכב חשמלי מה שגורם לכל תקלה להיות מסובכת ויקרה,

ידית הגיר היא קטנה ולא נוחה עצם היותה חשמלית גרמה לכמה פעמים שההילוך לא נכנס,

בכל עצירה המנוע כביכול נכבה ורק הסוללה עובדת כשאתה לוחץ על דוושת הגז המנוע פתאום נדלק וממשיך בנסיעה,

ב5 הדקות הראשונות יש התהלבות אבל זה לא מחזיק הרבה זמן,

מבחינתי זה אחד הרכבים הכי מאכזבים שנהגתי עליהם.

בנוסף הקרינה שהרכב הזה פולט ממש לא מתקרב לקרינה של פלאפון.

 

נ.ב

הרכב היה חדש מטופל בחברה ועם 30,000 ק"מ כך שלא נראה לי שנפלתי על רכב בעייתי.

 

בוא ננתח את מה שכתבת, בהקשר של אכזבה מהרכב:

א. הכל חשמלי מה שגורם לכל תקלה להיות מסובכת ויקרה - האם היו לך תקלות ברכב? שמעת על תקלות ברכב? שמעת על עלויות וסיבוכים בתיקון התקלות ברכב? אם התשובה לכל אלו היא לא - אז על מה אתה מבסס את מה שכתבת?

ב. ידית הגיר לא נוחה לך - ההילוך אכן לא נכנס כשמנסים להעביר מאוד מהר. תעביר בעדינות יותר ולא תהיה בעיה. עניין של הרגל.

ג. מנוע נכבה ונדלק - אז מה? זה הפריע לך באיזו צורה?

ד. התלהבות ב-5 דקות הראשונות - להזכירך, הרכב הזה לא נועד להלהיב, הוא נועד להסיע אותך ממקום למקום.

ה. קרינה - מאיפה לך שהקרינה מסוכנת? כי אמרו בטלוויזיה? ומה זה קשור לאיכותו הכוללת של הרכב?

 

בקיצור - לא רואה כאן שום סיבה לטעון שהרכב הוא מהמאכזבים עליהם נהגת (אלא רק אם אתה רגיל למרצדס). ואגב, לא חסרים דברים מאכזבים בפריוס, רק שאתה לא ממש ציינת אף אחד מהם...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
גם אם לא במחיר מחירון, גם אם אמכור ב-7 פחות זה עדיין יוצא משתלם בגלל החיסכון בדלק.

 

בנוגע לתקלות האלקטרוניות שלו שאייל-7 הזכיר למעלה - אתה מכיר אנשים שהיו להם תקלות?

כי בינתיים שמעתי מאנשים שהרכב לא ראה מוסך פרט לטיפולים...copy.pngfavicon.icotrans.png

 

הדגם בעולם הוא מ2004 כמדומני (אולי אפילו קרוב לעשור) אבל בארץ הוא מספר שנים מועטות לכן הדגם הוא "חדש" וקשה לדעת מה יהיו התקלות/בעיות כשהדגם יהיה בן כ7+ שנים או אפילו עשור+

פורסם
בנוגע לחסכון בדלק, זה נכון בעיקרו אם אתה נוסע הרבה ובנסיעה עירונית. בסתכל בארכיון הפורום, אאל"ט היו מספר שירשורים בנושא זה. בדוק גם ביטוח וטסט כדי לבדוק אם זה משתלם כלכלית.

 

בדוק כי אתה רוכש רכב תקין. "מוכר לרגל נסיעה לשנת שבתון" והורדה במיידי של 14K נשמע מעט מוזר. הוא בקלות יכול להשאיר יפוי כח לחבר/קרוב משפחה ולהרוויח את הסכום הזה לכן כדאי להתקשר למוכרים ביד 2 ולשאול מה המחיר האמיתי של הרכב. כאן תגלה אולי הפתעה לא נעימה.

 

אם אתה רוכש רכב תקין בהנחה מכובדת ומתכונן להחזיקו זמן קצר, אז זה משתלם. בטווח הרחוק יותר זה מתחיל להיות בעייתי.

 

ראשית, אמנם רוב הרכבים בני 3 ופחות כמעט ואינם מתקלקלים אולם לאחר ממספר שנים תיקון תקלות הוא צפוי. ברכב כה מתקדם יהיה קשה למצוא מוסך מקביל למוסך יבואן (עם ציוד/יכולת לתיקון רכב כזה) והתיקונים יצטרכו להתבצע במוסך יבואן בלבד לפי התחשיבים שלהם.

שנית, רכב מתוחכם הוא (בדרך כלל, אל תקפצו עלי) רכב מתקלקל. זאת כתוצאה ממספרן הרב של המערכות אלקטרוניות. באןפן אישי, אני לא הייתי קונה רכב כזה לאחר 7 שנים על הכביש.

לבסוף, עלות הסוללות (אאל"ט 10K ש"ח) ואורך חיים פעיל של הסוללות מהווים שיקול קריטי ברכישת רכב כזה לאחר 7 שנים על הכביש כך שאולי מחיר המחירון ומחיר המכירה בפועל יהיו שונים בהרבה (ראה לדוגמה מחיר המחירון ומחיר המכירה בפועל של רכבי פאר בני 7+).

 

אז חישבתי את הטסט, הביטוח ועלויות הדלק לשנה. הוספתי גם 3000 שח לתיקונים. המחיר שפורסם הוא מחיר אמיתי (הייתי אצל המוכר, ווידאתי את המחיר, ראיתי את הספרים ונסענו ברכב). זה נראה מאוד משתלם, ובכל מקרה יותר משתלם לי מרכבים אחרים שבדקתי: יאריס, סיריון, פונטו גרנדה. היאריס מאוד מתקרבת, ואם אמכור את הפריוס שנה הבאה במחיר נמוך בצורה מוגזמת ממחיר המחירון שלו, אז אולי בדיעבד היאריס עדיפה.

מצד שני, המוכר אמין מאוד והרכב שמור מאוד - אז זה נראה משתלם.

כאמור, הרכב מודל 2007 (עלה באוק' 06 על הכביש) ולכן יש עוד 4 שנות אחריות לסוללות.

פורסם

לגבי הקרינה, כשתפסיק להשתמש בסלולרי שלך; תכבה את כל מכשירי החשמל שלך; ותוודא שאין אנטנות סלולריות ועמודי חשמל ליד הביתשלך - דבר איתי.

 

אני משתמש בדיבורית, אני מספיק מרוחק ממכשירי החשמל שלי ואין באיזור שלי אנטנות וכו'.

וכן, יש לי מכשיר מדידה של קרינה כך שבדקתי לפני.

  • שנה מאוחר יותר...
פורסם

על פניו נשמע לי כמו עסקה מצויינת. אני קניתי לפני כחודש פריוס היברידית 2007 ובסה"כ מרוצה. עד עכשיו צריכת דלק באזור ה19 ק"מ לליטר. אם אתה נוסע יחסית הרבה זה יוצא יותר משתלם מנאמר מאזדה 3 מאותו שנתון ובוודאי מליסינג תפעולי. האוטו נוח, אם כי לא מהנה לנהיגה במיוחד.

 

לדעתי לך על זה!

×
×
  • תוכן חדש...