Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6238 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שמר אני ממתין לתשובתך.

 

כמובן שפתוח לעוד אפשרויות...

 

אשמח לעזרת הפורום.

 

תודה מראש :-D

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

עוד דבר ששכחתי, כשהוא החליף לי פלאגים, הוא שם פלאגים בעלי אלקטרודה אחת.

לי זכור עד כו שבפג'ו 306 1600 סמ"ק, יש שתי אלקטרודות, ככה הייתה שם עד היום.

המכונאי אמר כמובן שזה לא משנ אלקטרודה אחת או שניים, כל עוד יש ניצוץ, לדבריו זה מנוע פשוט ואין מה להשקיע בו יותר מידי.

 

שוב תודה מראש :-D

פורסם

הוא צודק. במנוע NFZ , הפלאג המקורי הוא EYQUEM RFN58LZ, בעל אלקטרודה אחת. יורת מאלקטרודה אחת נועדה בד"כ לתת אורך חיים גדול יותר.

פורסם

חחח

בהצלחה עם זה... הלוואי על כולנו...

 

זה למה אני שואל על רעיונות לתקלות, ולא לדעת בדיוק מה התקלה במדויקת, לדעת לאיזה כיוון לפנות לטפל בתקלה.

:-D

פורסם

אז ככה,

 

- לפי משהבנתי מבעלי מקצוע ומספר היינס, אם זה היה הטיימינג הייתי גם שומע רעשים של תקתוקים וכאלה מהמנוע, וגם ב90% מהמקרים, הוא לא היה נדלק בכלל, כרגע אין לי רעשים אז אני מנשא לבדוק מסביב עוד.

 

היום החלפתי פילטר דלק, וכאשר התנעתי וירדתי לבדוק אם יש נזילות מהפילטר החדש, שמתי לב שהאגזוז רועד יותר מהרגיל, וכאשר בדקתי את הפליטה מהאגזוז מאחור, יש גלים כאלה של פליטה, זאת אומר לא כל הזמן מוציא רציף, אלה מוציא פליטה בבומים כאלה, מוציא בום שנייה כלום, ועוד בום, שנייה כלום ועוד בום (לא יודע אם זה אמור להיות ככה).

 

-החלפתי היום גם פילטר אוויר, כמו שרשום בספר היינס אם יש בעיה של רעידות בסרק.

 

-וגם קניתי תוסף 44K בכל זאת, כי רשום בהיינס שאולי יש בעיה בהספקת הדלק (סתימות וכאלה).

 

זה משנה אם אני שם את הטוסף עם הפילטר הדש, או שעדיף להחזיר לישן קודם. זה בכלל משנה?

 

ומזה אומר הרעידות האלה מהאגזוז?

אני חושב שזה משגורם לאוטו לרעוד בסרק.

פורסם

פספוס של שן או שתיים בטיימינג לא יגרום בהכרח לתקתוקים, והאוטו יניע. מה שיקרה הוא שהמנוע ירגיש חלש (הצתה/הזרקה מגיעים לא בזמן, בגלל חוסר תיאום בין המנוע לבין השסתומים/גל זיזים). תופעות כמו שאתה מתאר שיש לך בהחלט אפשריות.

 

תראה, אני לא יכול להגיד לך בוודאות שזו הבעייה. יש עוד דברים - אבל כרגע אתה סתם מבזבז זמן,כסף ועצבים. קודם כל יש לבדוק את הפרמטרים הדרושים לעבודה תקינה של המנוע, רק אח"כ לבזבז כסף על החלפות "בליינד".

 

חזור למוסך, הסבר לו שעל חצי מנוע (כמו שהרכיב לך) אתה מוכן לשלם רק חצי מחיר ובתמורה לתשלום מלא אתה מצפה לקבל מנוע עובד תקין. שלא ינפנף אותך וכן שלא יתעצל ויבדוק טיימינג וגם דברים אחרים.

לחילופין - אם הוא טוען שאין ביכולתו לפתור את הבעייה, הצע לו שתלך למוסך שתבחר - כאשר הוא משלם את עלות התיקון. לאחר מכן חזור אלינו עם ציון איזור מגורים ומישהו כאן כבר ייתן לך המלצה.

פורסם
ומה לגבי מה יכולים להיות עוד גורמים לרעידות בעמידה?

 

תושבת מנוע גמורה .

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

פורסם

אבל הוא ציין גם פליטה לא תקינה מהאגזוז, אז איפה התושבת קשורה?

 

במקרה של פליטה לא תקינה זה מעיד על פעולה לא תקינה במנוע (או מערכות הקפיות כמו מערכת הזרקה למשל).

 

בגלל שאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שמזרקים הוא לא החליף אלא השאיר את המקוריים ובעצם הכל נשאר מקורי פרט למנוע שהוחלף, ואם מוסיפים על זה את הידע של השמר, אז יש סיכוי טוב לתזמון לקוי.

 

אם בא לך ללכת על הימורים וסתם לבצע טיפול תקופתי, שלח את המזרקים לניקוי במכונה יעודית.

 

אתה גם מוזמן להיכנס לכל מוסך אחר שיתן חוות דעת לגבי הבעיה ואז אם היא מהמנוע לחזור עם חוות הדעת למוסך שהרכיב את המנוע.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

תיקח בחשבון , שיכול להיות יותר מבעיה אחת בנושא . כמו כיוון הצתה שיכול להבות רעידות ופלתה לא חלקה באגזוז , חור באגזוז דוד סתום חלקי ,ואפילו כבל שמוביל למצת , לא תקין ,פלג דפוק שניסדק בהרכבה , צינורית וואקום שהישתחררה,, תושבת מנוע , וגם מה שרשמו קודמי.

יהיה טוב, רק לא ידוע למי ומתי .

פורסם

תיזמון לקוי אמור להשפיע גם על הנעה קרה, התנהגות הרכב באופן כללי וסחיבה לא תקינה.

מזרקים דולפים או לחץ שיורי נופל זאת אפשרות יותר סבירה.

 

שעון לחץ דלק מחובר לחליל הזרקה יתן את המידע הדרוש למערכת הדלק.

פורסם

לחץ שיורי = residual pressure

 

לחץ שנשמר לאחר שמשאבת הדלק מפסיקה לעבוד, עקב שסתום אל-חוזר במשאבת הדלק, סגירת המזרקים וכמובן ווסת לחץ דלק.

 

הלחץ הנ"ל נועד לאפשר התנעה קלה במיוחד כאשר המנוע חם, הוא מונע הווצרות סתימות אדים הנוצרים בזמן נפלת לחץ הדלק, מצב המונע זרימת דלק תקינה לאחר התחדשות לחץ הדלק עקב הפעלת משאבת הדלק.

מרססים דולפים גורמים להצפת הצילינדרים בדלק וגם לנפילת הלחץ השיורי וגורמים לקושי בהתנעה.

 

לאחר החלפות של מנועים מיבוא או פירוק, לעיתים משאירים על המנוע שהוחלף את המזרקים, במקם להעביר את הזרקים מהמנוע שפורק, מזרקים אלו היו חשופים לאויר חיצוני וזיהום שמן רב ויש סיכוי סביר שהם פגומים. לרוב הם נסתמים עקב שאריות דלק שהפכו ללכה גבישית שפשוט סותמת כליל את המזרק.

פורסם

מזרקים במצב כזה ניתנים לניקוי אחרי כל הזמן שהיו חשופים לליכלוך?

 

יש שוני למשל בין מזרק שהיה חשוף כמו במנוע מייבוא לבין מזרק שנמצא ברכב שלא הונע נגיד חצי שנה? ברור לי שמזרק על מנוע מייבוא יהיה חשוף יותר לליכלוך, מצד שני במערכת הדלק יש משקעים מסויימים ומעניין אותי לדעת אם זה יכול לגרום לסתימה במידה ולא הניעו חצי שנה את המנוע.

some people need a high five

in the face

with a chair


×
×
  • תוכן חדש...