Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעת התרשמות - אינפיניטי G37


alfa_draco
שימו לב! השרשור הזה בן 5554 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הואיל וכבר עשיתי סיבוב על הלקסוס IS250 (להלן "לקסוס");

והואיל ואינפיניטי מטווחים לאותו טווח מחירים עם ה-G37 שלהם (להלן "G");

והואיל ובפרסומיהם, מיחסים אינפיניטי ל-G תכונות ספורטיביות;

 

לפיכך, הוסכם בין הצדדים שאערוך ל-G נסיעת מבחן.

 

וכך עשיתי היום.

 

אני אתייחס בדברי לא מעט בהשוואה ללקסוס, ואני מניח שגם אינפיניטי מכוונים שרוכשי ה-G שלהם ישוו אותה ללקסוס. המפתיע הוא, שלמרות שמדובר ברכבים מסגמנטים שונים, וההבדל ביניהם הוא כזה שבד"כ גורם לאדם המצוי להגיד "אין מה להשוות", בכל זאת אפשר להשוות, ובגלל המחיר גם צריך, וההשוואה הזו - למרות שהיא בפירוש מדגישה את ההבדלים, ולא מטשטשת אותם - מראה שבכל זאת יש הגיון בכך שרוכש פוטנציאלי יתלבט בין שני הרכבים הללו.

 

אז ככה.

 

G כבדה יותר מהלקסוס, ומרגישה כזו. היא גדולה יותר, ולעתים גם מרגישה כזו. היא חדה פחות, עם מתלים רכים יותר, שלדה קצת פחות מאוזנת, ותגובה איטית יותר להיגוי.

 

האם זה אומר שה-G פחות מהנה לנהיגה? באופן מפתיע, לחלוטין לא. אני אף אעיז לומר כי נהפוך הוא. הסיבה פשוטה מאוד: התנהגות צ-פ-ו-י-ה. נתחיל בבקרת האחיזה; במקום ה-super nanny הצעקנית שאוחזת במחשב הבקרה של הלקסוס, ה-G נהנית מבקרה רגועה, נעימה, כמעט בלתי מורגשת. היא לא תופסת את הגלגלים האחוריים בצבת, אלא בכפפות של משי. נותנת לנהג להרגיש שהוא נוהג ולא ננהג. let's face it, רובנו לא ננהג ביומיום עם מכונית מסוג זה עם הבקרה מנותקת. ולכן המאפיין הזה מאוד משמעותי.

 

אבל מעבר לכך, כל מנהגה של המכונית מדויק וצפוי. הבלמים, אולי מעט פחות חזקים משל הלקסוס (יותר נכון, הם מתאמצים יותר עקב המשקל הרב יותר של הרכב) אבל לא באופן משמעותי, אבסולוטית מדובר בבלמים משובחים והם מייצרים בלימה אפקטיבית, ליניארית ומדודה מאוד, לעומת התנהגות הבלמים הפחות מדויקת שחשתי בלקסוס.

 

ההגה אולי לא יותר מתקשר מזה הלקסוס, ועדיין היתה תחושה כללית של יותר חיבור לכביש, פחות ניתוק. גם בגלל כל האמור לעיל, וגם בגלל שמהנדסי אינפיניטי השכילו לא לבלבל בין רעשי רוח לצליל מנוע. רעשים מיותרים לא חודרים לתא הנוסעים של G; צליל המנוע - חודר גם חודר.

 

ואם כבר במנוע עסקינן, כדאי להגיד עליו מילה או שתיים, לא?

 

אני אגיד שלוש: F***ing Great Engine

 

או בעברית: בן ז**ה של מנוע.

 

אני לא אומר שאין מנועים כאלה בטווח ה-300,000 ש"ח. אולי יש. יש כמה אמריקאיות בריאות שטרם נהגתי בהן. אני, בכל אופן, לא ראיתי מנוע כזה במחיר הזה. מנוע עם בשר, עם נוכחות, עם צליל מעולה, מנוע שבנעילת הילוך נותן תחושת תאוצה בלתי נגמרת מ-3,000, ובעיקר מ-4,500 עד 7,000 סל"ד פחות או יותר. לחיצה על הדוושה נראית כאילו מישהו עשה ZOOM OUT מהיר במיוחד על תמונת המכוניות שבמראה.

 

לסיכום: G גדולה ומרווחת יותר מהלקסוס; חזקה יותר (המשפט הזה אנמי מדי. בוא נגיד ככה: G מאכילה את לקסוס חצץ מתובל בחזזיות); ובסיכומו של יום, חדה פחות או לא, היא מהנה יותר כמעט בכל מצב (להוציא, אין מה לעשות, בהשתחלויות בסמטאות דרום-תל-אביבות צרות, שם שוכן אולם התצוגה של אינפיניטי). היא גם איכותית לא פחות. יתרון אחד נשאר פה ללקסוס, והוא סביבת נהג הרבה יותר ארגונומית. ההגה וסביבותיו ב-G זרוע יותר מדי כפתורים לא ברורים, וגם קונסולת השליטה טובה פחות.

 

ומילת סיכום לאלפיסטים (כי אני חייב): למי שמחפש את החדות של ה-159, כבר הסכמנו שלקסוס לא מהווה תחרות, וה- G לא משנה הרבה במשוואה הזו. אפשר לומר שלמחפשי התחושה האלפיסטית ה-159 עדיין נותנת את המענה הכי טוב והכי מהנה. ה- G לא תיתן מענה יותר טוב עבורנו האלפיסטים; אבל היא כן תיתן מענה מעולה, ככל הנראה הטוב ביותר במחיר שלה, למי שמוכן לוותר על קצת חדות ואופי לטובת יותר כוח, ומחפש גם את התכונות האחרות שמיוחסות ליפניות בסגמנט הזה (ולא נכנס ל"נכון או לא נכון") כגון אמינות, שמירת ערך, תדמית סולידית וכו'.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף - מעניין בהחלט.

 

קצת התנגשו לי דבריך ש-G הינה כבדה ומצד שני מנוע יותר חזק (או לפחות מרגיש כך).

בד"כ עם מנוע חזק אז רכב מרגיש זריז, לא?

 

או שהיא כבדה בפניות, העמסת מיתלים וכו'?

 

גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבדה, בעיקר במובן של מהירות וחדות התגובה לשינויי כיוון, היגוי, Turn In. בכל הקשור ליחס משקל-כוח אין טענות. בהחלט לא במובן של חוסר בתאוצה... המנוע לא התלונן על כבדות, כלל וכלל לא!

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושוב אני מוצא את עצמי שואל לסיבתו של הטעם בהשוואת האינפיניטי דנן ל IS250. מכל בחינה רלבנטית היא בקבוצה של

ה GS300. העובדה שהיא זולה משמעותית, לא צריכה לעמוד לה לרועץ, אלא דוקא למתחרתה הנזכרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי,

 

גם כאשר מונדאו החדשה הוצגה, נאמר שהיא שייכת מבחינת גודל (ולדעת אחדים, גם בהרגשה) לסגמנט מעל קבוצת הרישוי שלה. ועדיין היא הושוותה למכוניות באותה קבוצת מחיר, וההשוואה עשתה לה רק טוב.

 

לעתים קרובות, כניסה של רכב "משודרג" כזה לקבוצת מחיר נמוכה יותר, היא מבוא לשדרוג של כל הקבוצה, וסימן לכך שכל הקבוצה תיישר קו. לכן, הצבתה של ה-G בקבוצת המחיר של IS והאחרות שהוזכרו, היא סיבה טובה להשוואה בינן, ולא מול GS או בימר סדרה 5. וכן, צודק, ההשוואה בהחלט עושה טוב מרוב הבחינות ל-G.

 

לגבי הביקורת של YNET, זו התיחסה ל-X (גרסת 4 על 4) שהיא כבדה יותר ב-100 ק"ג, וניתן גם להניח שהדיפרנציאל שלה לא נועד לשוות לה התנהגות של איבו אלא אחיזה ובטיחות נוספות. לכן בהחלט ייתכן שהיא אכזבה את הבוחנים ב"ספורטיביות" שלה. אני נהגתי על הדגם בעל הנעה אחורית "בלבד".

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביקורת יפה, כתובה היטב.

אני בחנתי את האינפיניטי בזמנו (לפני שנה) מול הלקסוס is350, האינפיניטי הרגישה הרבה יותר ספורטיבית מכל בחינה.

ההנעה הכפולה חשובה במקום שאני גר בו בגלל השלג. לולא השלג הייתי בוחר בהנעה האחורית.

הרכב מאד מהנה לנהיגה ולדעתי נמצא בליגה של הbmw,סדרה 3. הלקסוס מסדרת ה is לא מספקת הנאה מיוחדת מהנהיגה אפילו לנהג בינוני כמוני שנוהג במהירויות מאד שפויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי על ה- G-37 קופה, את ההשוואה אני אעשה מול ה- IS 250 המוכרת לי היטב מחיי היום -יום:

מנוע: ה- IS מהירה מאוד, ל-G-37 יש מנוע בן ז*נה, גם בעלייה הוא מאיץ בפראות והוא יאכיל חצץ כל רכב שנהגתי בו עד היום (כולל ה- A4 3.2 קואטרו).

דיוק, אחיזת כביש: הרכב מדויק להפליא ונותן תחושת ביטחון מוחלטת בישורת ובסיבובים - גם במהירויות שעלולות להביא את מי שנתפס בהן לעמוד הראשון של YNET (כמובן שזו הערכה תיאורטית בלבד ולא ניסיתי את זה בעצמי :wink:).

נוחות נסיעה: כאן זה עניין של טעם כי מדובר בכלי רכב עם אופי שונה בתכלית, ללקסוס נסיעה שקטה, מלכותית, מרחפת. ה- G37 היא מכונית "מרושעת" רעש המנוע נוכח מאוד וההילוכים משתלבים בצורה פחות חלקה.

אם נסכם את הסעיף הזה, אז הלקסוס היא מכונית חלקה שיודעת גם להשתולל לפעמים ה- G37 היא מכונית פרועה באופיה שמסוגלת גם לנסיעה נינוחה.

אבזור: זה המקום שמתחילים להבין שמישהו "חסך" עליכם: אין בדגם הבסיסי של ה- G37 כיסאות עור, זיכרונות למושב הנהג והנוסע, איוורור למושבים, המערכת מצוידת בפחות רמקולים.

את כל אלה יש ב- IS.

כשמשלימים את האבזור אז זה מקפיץ את מחיר הדגם לאזור ה - 380-400K ש"ח ובמחיר הזה מקבלים גם מצלמה לנסיעה לאחור ומערכת B.T. שאין בIS מהדגם "הישן" ויש בגרסאות מתוחות הפנים של הלקסוס.

 

סיכום: אם להחליף את ה- IS לרכב אחר אז זה הרכב, העניין הוא שכשמיישרים קו ומביאים את האבזור לרמה אחידה אז ה- G יקרה מה- IS בכ- 60 א' ש"ח וזה הרבה כסף.

בתמורה לסכום הזה מקבלים רכב ראוי ביותר עם מנוע אכזרי ועוד הילוך בתיבת ההילוכים.

אוורור במושבים (אביזר נפלא) וזכרון למושב הנוסע אין באף אחת מגרסאות ה- G.

 

ועוד עניין קטן - ה- G מחייבת התקשרות עם קארסו - עניין מטריד משהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5554 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...