Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבקשת לקנות רכב חדש ומתלבטת, מה כדאי ?


טילי 3
שימו לב! השרשור הזה בן 5618 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתור אחד שעולה עם פוקוס 1.6 לירושלים פעם בשבועים אני חייב לציין שבטיפעול גיר נכון אני עולה על הקסטל ב120 ורק מגביר. פשוט עובר לידני, מוריד הילוך ומשאיר אותו בשלישי עד לגני סחרוב. גם ירידות יותר נעימות בהילוך נמוך. אבל אני חושב שיש מכוניות שלוקחות את העליות ביתר קלות.

כמו כן אני גם רוצה להגיד שדווקא בכביש אין הבדל משמעותי מבחינת תצרוכת הדלק בין מנוע 2 ליטר ל1600.

 

אני גם במצב של קניה אחרי ויתור על ליסינג. פוקוס לא בא בחשבון. ההתלבטות בין 308 קומפורט ליונדאי I30 בגרסת סופרים מפוצצת באיבזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרו שהפוקוס 1600 פחות חזקה מה- 2000 סמ"ק שהיא לא חסכונית.

חשוב לי חסכונית. תודה

 

מי אמר את זה?!

בטוחה?

 

ועכשיו ברצינות, המנוע בעל 100 כ"ס, יש לו נתון מומנט (15.3 קג"מ) בסלד יחסית נמוך (4000)

הבעיה היא לא שחסר כי כמו שנתון המקשל עלה משמעותית-זה המשקל שמשלמים על בטיחות.

 

צריכת דלק ממוצעת לפי נתוני יצרן בתנאי מעבדה הם 1 ל-13 בממוצע, בפועל תקבלי סביבות 1-10/11

שזה נתון סטנדרתי לחלוטין לרכב משפחתי 1600 אוטומטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שעולה עם פוקוס 1.6 לירושלים פעם בשבועים אני חייב לציין שבטיפעול גיר נכון אני עולה על הקסטל ב120 ורק מגביר. פשוט עובר לידני, מוריד הילוך ומשאיר אותו בשלישי עד לגני סחרוב. גם ירידות יותר נעימות בהילוך נמוך. אבל אני חושב שיש מכוניות שלוקחות את העליות ביתר קלות.

 

ה-1600 היא עגלה מתה.

נכון שכל עוד שומרים על תנופה אז אפשר לשמור על קצב מכובד, אבל ברגע שמישהו עוצר לך את השוונג (ובינינו, עם נימוסי הכביש המחורבנים של נהגי ישראל, זה קורה בכל פעם שאתה עולה לעיר הקודש), אפילו המשוריינים שבצידי הדרכים עוקפים אותך.

זה שילוב של משקל גבוה ויחסי העברה בגיר (רביעי ארוך מאוד, חורים עצומים בין ההילוכים) שהופך את הרכב הזה למעצבן בכל פעם שצריך להאיץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-1600

זה שילוב של משקל גבוה ויחסי העברה בגיר (רביעי ארוך מאוד, חורים עצומים בין ההילוכים) שהופך את הרכב הזה למעצבן בכל פעם שצריך להאיץ.

ואל כך נאמר "ברוך הממציא טיפטרוניק". שני ארוך עד 100 עושה את העבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע על איזה פוקוס נהגת, אבל על זו שהייתה אצלי (100K ק"מ) - לטיפטרוניק היו חיים משלו. יכולת להזיז את המוט עד מחרתיים, והוא מסרב להעלות/להוריד הילוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם חשוב לך חסכונית אז תשקיעי בטויוטה פריוס, אם יש להם במלאי אולי ייתנו לך איזו הנחה קטנה..

יש גם רנו מגאן דיזל מאוד חסכונית (כמו הפריוס וטיפה יותר!) ועולה רק 120 אלף, אבל כמובן ידנית...

 

http://www.netcar.co.il/guide/guidef.asp

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
לא יודע על איזה פוקוס נהגת, אבל על זו שהייתה אצלי (100K ק"מ) - לטיפטרוניק היו חיים משלו. יכולת להזיז את המוט עד מחרתיים, והוא מסרב להעלות/להוריד הילוך.

 

מגיב באיחור משום שקישרת לשרשור הזה משרשור אחר.

בפוקוס דור שני אכן הגיר לא מוכן להוריד הילוך במצב ידני אם זה מביא את הסל"ד אל מעל 5000 סל"ד בערך - כשהרגל על הגז, אבל....

אם תעזוב את הגז ואז תתן פקודת הורדת הילוך, הוא כן יסכים להוריד הילוך. כנראה שהוא חושב שיש לך כוונה להאט, ולכן הוא מסכים להוריד.

אז התרגולת היא: לעזוב את הגז, לדחוף את המוט להורדת הילוך, ומיד לחזור לגז.

בעליות המפותלות לכיוון ירושלים זו הדרך היחידה לצאת מסיבובים של 40-50 קמ"ש בעליה, שם הילוך שני לא סוחב בכלל.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון להיום הרכב הכי בטיחותי בקטגורית המשפחתיות קומפקטיות היא הפוקוס החדשה.

היחידה שקיבלה ציון מושלם בריסוק חזיתי וצידי.

 

 

לא הייתי מטעה ככה את הפורום... :idea:

 

פשוט לא נכון - ממש לא היחידי..

נ.ב:מה לגבי פגיעת צוואר? כרית אויר לברכיים?

Not the sound of silence -ABARTH

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגיב באיחור משום שקישרת לשרשור הזה משרשור אחר.

 

מוטב מאוחר, מאשר מאוחר מאוד :-D

 

אני לא מדבר על דברים כאלה, אלא על תופעות מוזרות אחרות:

בזינוק מהמקום במצב ידני, התיבה מעבירה לעיתים הילוך בכוחות עצמה, ולעיתים "נתפסת" על הילוך ראשון עד למנתק, ללא שום הבדל בהתנהגות הנהג (רגל על הרצפה ;-) ).

לעיתים זה קורה גם ב-2 או שלישי.

בעלייה לי-ם, במהירות של כ-100 קמ"ש, הילוך 4 (עפ"י לוח המחוונים), קצת פחות מ-3K סל"ד, הורדה ל-3 נתקלת בהתעלמות רבתי.

 

כל מיני מצב מוזרים כאלה :roll:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר, בתור בעל רגל כבדה הייתי בטוח שאתה תעלה על זה....

 

אם אתה מאיץ כשהדוושה באמת בתוך השטיח (כמו שמתרגלים לעשות אנשי הקיקדאון), הוא מעלה הילוך כשהוא מגיע לאזור הקו האדום.

אם אתה לוחץ על הגז קצת פחות מאשר "באמת בתוך השטיח" (כמו שמאיץ מי שמתפעל ידנית), אז הוא מחזיק את ההילוך עד למנתק.

 

אפשר להבחין שבקטע האחרון-אחרון של מהלך דוושת הגז יש קצת יותר התנגדות. אם אתה לא עובר את הנקודה הזאת, הוא ימשיך עד למנתק. עברת אותו? הוא יעביר הילוך.

אומנם זה קצת מנוגד ללוגיקה, אבל אולי ההגיון שהוביל אותם הוא שמי שלוחץ דוושה עד הסוף הוא חוליגן, וכדי להגן עליו מפני עצמו, הגיר מעביר הילוך.

 

לגבי אי-הורדה ל 3 ב -100, זה נשמע מוזר בעליל. לשני הוא לא יהיה מוכן להוריד ב 100 (אלא אם תעשה את הטריק של עזיבת הגז קודם).

נתקלתי במצבים בהם לא היה סנכרון מדוייק בין תזמון החלפת ההילוכים לשינוי בתצוגה הדיגיטאלית. אולי במצב שלך בעצם היית כבר בשלישי? אפשר להתבלבל כי גם בשלישי ב- 100 הסל"ד הוא סל"ד של שיוט רגוע....

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי מטעה ככה את הפורום... :idea:

 

פשוט לא נכון - ממש לא היחידי..

נ.ב:מה לגבי פגיעת צוואר? כרית אויר לברכיים?

 

נוספה לקטגוריה עם ציון מושלם-

גולף סימן 6

לפי מה שהבנתי גם עם ציון טוב יותר להולכי רגל

מרוצה?:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5618 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...