Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התנהלות מוסך מורשה וצמיגן - דעתכם בבקשה.


סולל הדרך
שימו לב! השרשור הזה בן 5769 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב (בשלב זה בלי שמות) הוכנס למוסך עקב רעידות ב 90 קמ"ש לאחר שעבר איזון גלגלים שלא פתרו את הבעיה.

לרכב הנעה אחורית קבועה ו 4X4 בשילוב. הצמיגים בני שנתים שעברו אולי 15000 ק"מ.

בעל המוסך הרים את הרכב על ליפט וסובב את כל הגלגלים.

ניצפו 2 גלגלים עם תנועה אליפטית (ביצה) קטנה (שלעניות דעתי לא יגרמו לרעידות).

הגלגלים הוצלבו בצדדים ע"מ לבודד את התקלה, האם מדובר בגלגל או בציריה/סרן?

בגלגל הקדמי הבעיה עברה לצד השני ואילו בגלגל האחורי הבעיה נותרה על אותו הצד (כפי הנראה ציריה).

הרכב נשלח לצמיגן שעובד עם המוסך והנ"ל איזן מחדש את 4 הצמיגים.

לאחר האיזון לא הורגש שיפור. בעל המוסך לא התעצל והחליף את כל 4 הצמיגים של הרכב שלי בצמיגים של רכב אחר מאותו הסוג ויצא לנסיעה על כביש מהיר. התוצאה ירידה ברעידות אך לא פיתרון מושלם.

מפה ברור שהבעיה ככל הנראה בצמיגים, אך יתכן שגם בגאנטים ולא ברורה השפעת התנועה האליפטית של הסרן האחורי.

ההנחה שלו היתה שהחלפת 2 צמיגים תפתור את הבעיה ולכן הרכב נשלח לאחר כבוד שוב לצמיגן.

היות והוצאה על צמיגים (גדולים ויקרים) איננה הוצאה של מה בכך שאלתי את הצמיגן האם לאור נסיונו הרב החלפת 2 צמיגים בלבד תפתור את הבעיה? הצמיגן השיב ללא היסוס שהחלפת 2 הקדמיים תפתור את הבעיה. לאחר החלפת הצמיגים הרעידה נשארה. חזרתי לצמיגן. הוא העביר את הקדמיים החדשים אחורה ויצא איתי לסיבוב. כמובן שהתופעה לא נעלמה. בשלב זה הוא ביקש להחליף את השניים הנותרים. אבל הודעתי לו שלא התכוונתי להוציא כל כך הרבה כסף על פתרון הבעיה ואם היה לו צל שספק ש2 צמיגים לא יפתרו את הבעיה אזי מלכתחילה לא הייתי מתחיל אם האופרציה. לאחר דין ודברים לא קל, הצמיגים החדשים פורקו והישנים הורכבו חזרה.

לאחר מכן חוייבתי על עבודות הפירוק וההרכבה סכום לא מבוטל (לטעמי).

השאלה היא כזו: האם בעל מקצוע שלא פותר את הבעיה או שמראש לא מתאר את הסיכונים וההוצאות יכול לגבות כסף עבור תיקון שלא עשה?

בעל המוסך איש מקסים ומקצועי שמבקש לפתור את הבעיה. מצד שני הצמיגן שמיד ניסה לדחוף צמיגים (לא זולים) ואח"כ כשהבעיה לא נפתרה ניסה לדחוף עוד 2.

את הכסף כבר שילמתי והרגשתי די טמבל על הזמן והכסף שביזבזתי.

כבעל מקצוע שנותן שרות (בתחום אחר לחלוטין) אני מבין שיש פעמים שלא ניתן להרוויח על עיסקה אבל קיום העיסקה חיוני לשמירה על לקוח, על מוניטין. ולדעתי למרות ההשקעה של הצמיגן (עבודה) חוסר המקצועיות שלו וחוסר המידע שנמסר לפני תחילת העבודה לא צריך לזכות אותו בתשלום.

אגב. כרגע הבעיה נחלשה במקצת, מה שמעניין שזה מאוד תלוי בסוג האספלט (יש כבישים שהאוטו רועד ויש כבישים שלא באופן עקבי).

דעתכם בעניין.

תודה.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב. כרגע הבעיה נחלשה במקצת, מה שמעניין ..

 

בהחלט מענין , סתם תהיתי וחשבתי לעצמי שהתשובה לשאלתך ובעצם לבעיה נעוצה אולי בחתימה שלך , ואיכשהו כנראה גם בכינוי שלך .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום, אני יודע באיזה רכב מדובר, אבל אני שומר סוד.

שאלות: האם במוסך הרכיבו 4 גלגלים מרכב אחר או רק 2 ? האם נסעו עם הרכב האחר לבדוק שאצלו אין בעיות היגוי ? (כדי לשלול שגם שם הצמיגים/ג'אנטים דפוקים)

האם ניסית לקחת את הרכב לפרונטים ? יתכן וחטף מכה באחד הטיולים, אולי בולם או מוט הגה (בגחון) התעקמו ויוצרים את הבעיה ?

ברכב של סבא שלי יש רעידות בתחילת נסיעה, ב80 קמ"ש והלאה הרכב לא נוסע ישר, כי הבולמים גמורים (יטופל בקרוב אם למישהו יש ספק). אז אולי כדאי גם לבצע בדיקת לחץ לבולמים (כמה ק"מ האוטו נסע ?).

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעידה יכולה להיות גם בגלל דרייב שפט. זה יכול להיות למשל בגלל צלב, CV JOINT, גומייה בחלק מדגמים שמשמשת במקום CV JOINT וכד'.

ממליץ גם לבדוק תיאורייה הזאת.

 

האם יש קליקים כאשר אתה מרפה מדוושת גז ולוחץ שוב, במעבר הילוכים וכד'? האם הרעידה מורגשת בהגה?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט מענין , סתם תהיתי וחשבתי לעצמי שהתשובה לשאלתך ובעצם לבעיה נעוצה אולי בחתימה שלך , ואיכשהו כנראה גם בכינוי שלך .

 

לא ירדתי לסוף דעתך, אבל לא נורא.

 

שלום, אני יודע באיזה רכב מדובר, אבל אני שומר סוד. זה לא סוד, אבל כרגע מידע לא רלוונטי

שאלות: האם במוסך הרכיבו 4 גלגלים מרכב אחר או רק 2 ? האם נסעו עם הרכב האחר לבדוק שאצלו אין בעיות היגוי ? (כדי לשלול שגם שם הצמיגים/ג'אנטים דפוקים) הרכיבו 4 מרכב אחר כולל הגנטים שלהם

האם ניסית לקחת את הרכב לפרונטים ? יתכן וחטף מכה באחד הטיולים, אולי בולם או מוט הגה (בגחון) התעקמו ויוצרים את הבעיה ? הרכב לא ראה שטח בחיים

ברכב של סבא שלי יש רעידות בתחילת נסיעה, ב80 קמ"ש והלאה הרכב לא נוסע ישר, כי הבולמים גמורים (יטופל בקרוב אם למישהו יש ספק). אז אולי כדאי גם לבצע בדיקת לחץ לבולמים (כמה ק"מ האוטו נסע ?) 80000 ק"מ והאוטו מאוד שמור.

 

רעידה יכולה להיות גם בגלל דרייב שפט. זה יכול להיות למשל בגלל צלב, CV JOINT, גומייה בחלק מדגמים שמשמשת במקום CV JOINT וכד'.

ממליץ גם לבדוק תיאורייה הזאת.

בשביל זה לקחתי את הרכב למוסך הכי נחשב בתחום והם לא מצאו את הבעיה במקום אחר מלבד הצמיגים/גנט/סרן

 

האם יש קליקים כאשר אתה מרפה מדוושת גז ולוחץ שוב, במעבר הילוכים וכד'? האם הרעידה מורגשת בהגה?

 

הרעידות לא מההגה, הם מהמרכב ! אין קליקים בשום מצב לא בהעברת הילוכים לא בזינוק ולא בבלימה.

הרעידות מאוד מושפעות מסוג האספלט (כפי שכתבתי).

בכל מקרה לא התייחסתם לעניין התשלום.

 

תודה.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אחרי שהוחלפו 4 גלגלים ברביעייה מרכב אחר התופעה לא נעלמה - הרי שלא בגלגלים המקור. אתה כתבת שהתופעה נחלשה - זה יכול להיות מוסבר על ידי הצמיגים הפגומים, אבל לא זו הבעיה העיקרית.

כפי שכתבו לך כבר, אתה צריך לבדוק את שרשרת העברת הכח לגלגלים, לרבות תושבות טרנספר ו/או גיר. לא כתבת מאיזה שנה הרכב, אבל אם יש עליו ארבע/חמש שנים, למרות שהוא נסע רק 80,000 ק"מ, יכול מאוד להיות שגם הבולמים כבר לא תקינים.

כל המומחים שבעולם לא יידעו לפתור לך את הבעיה באופן מוחלט דרך האינטרנט. גם מכונאים ילכו בדרך כלל מן הקל אל הכבד. רעידות - בודקים איזונים, (אם היינו בחורף הייתי שולח אותך לשטיפה גחון, כולל שטיפה של הג'אנטים מבפנים שם נצמד בוץ ומוציא את הגלגל מאיזון), לא עוזר ממשיכים אל שרשרת העברת הכח, וכך הלאה. אני מציע לך להתייעץ גם בפורומים www.jeepolog.co.il , וגם www.jeeptrip.com

בשניהם יש פורומים לפי סוג יצרן רכב - החבר'ה שם כבר נתקלו בכל הבעיות האפשריות.

לגבי התשלום - זה מזכיר לי את הגששים "אתה שואל אותי בתור מומחה? - לא. אני שואל אותך בתור טאייר". אם אני בעל המקצוע - עבדתי על הרכב שלך, השקעתי מאמץ, ידע, מכונות, ולמרות שלא פתרתי את הבעיה, הצלחתי לשלול כמה דברים. אולי לא מגיע לי תשלום שעות עבודה מלאות אבל משהו כן מגיע לי. אם אני הלקוח - "לא פתרת - לא קיבלת". אם זה המוסך עימו אתה מתכוון לעבוד גם בעתיד - תגיעו לעמק השווה. אל תשרוף קשרים עם מכונאי שאתה סומך עליו בגלל כמה (מאות) שקלים. מכונאי טוב ואמין שווה תשלום הולם.

יואב

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין את ההתנהלות שלך, למה זה לא רלוונטי?

זה מאוד רלוונטי!

 

 

אני למשל מסרב לעזור לך עם מעטה הסודיות הזה שרק מקשה עלי את החיים.

 

יכול להיות שזה מהדיפרנציאל המרכזי, אבל אולי זה בכלל רכב בלי דפרנציאל מרכזי.

יכול להיות שהוא חטף מכה בגחון במעלה נח, אבל אולי זאת בכלל אימפרצה טורבו שמעולם לא ירדה לשטח.

אולי זאת תקלה בלוקרים הידניים הקדמיים, אבל אולי בכלל אין שם.

אולי אתה פשוט מדבר על מחלת ילדות מוכרת מאוד ב D-MAX שקלה מאוד לפיתרון, אבל אולי זה בכלל לא D-MAX.

 

אז עד שאתה לא "מגלה" לנו באיזה רכב מדובר, תתמודד לבד עם הבעיות.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגירה המכובד.

 

ברור לי שלא תוכלו לפתור את הבעיה באינטרנט, וגם לא ניסיתי לפתור אותה כך.

התיעצתי בפורום המתאים גם בארץ וגם בחו"ל גם שם לא ממש יכלו לעזור לי.

פניתי למכונאי/מוסך הכי מומחה בארץ לרכב (אין רבים שכמותו על כבישי ארצינו) וגם ממנו נשמעו גמגומים של חוסר ידיעה.

 

השאלה שלי היתה בעיקרה כלפי התשלום והתנהלות הדברים ולכן סוג הרכב לא כל-כך רלוונטי, מי שמתעקש תמיד יכול לחפש הודעות קודמות שלי ולדעת בדיוק באיזה רכב מדובר, זה לא עניין של סוד, אבל הגישה הדווקנית של סוג הרכב..מה לעשות לא תמיד נכונה.

 

קיבלתי תשובה מכובדת מTD5 לגבי התשלום.

חילוקי הדעות בנוגע לתשלום אינם עם המכונאי אלא עם הצמיגן.

בכל מקרה את כל שביקש קיבל.

 

כרגע אין לא רצון/כסף להמשיך להשקיע בעניין היות והמצב נסבל בהחלט עד לרגע שאחליף את הצמיגים.

 

אבי.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבי כמו שנאמר, הדבר לא נובע מצמיגים, גש למכון פרונט לבדוק את הפרונט + בדיקת לחצים על בולמ"ז + בדיקה האם בולמ"ז ישרים (זה שלא ירדת לשטח לא אומר כלום, גם במדרכה שעולים אפשר לקבל מכה).

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבי כמו שנאמר, הדבר לא נובע מצמיגים, גש למכון פרונט לבדוק את הפרונט + בדיקת לחצים על בולמ"ז + בדיקה האם בולמ"ז ישרים (זה שלא ירדת לשטח לא אומר כלום, גם במדרכה שעולים אפשר לקבל מכה).

 

את כל הבדיקות הנ"ל מבצעים במכון פרונט?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקת פרונט מן הסתם במכון פרונט

אם יש בולם עקום אז הוא יראה את זה

לגבי בדיקת לחצים אני לא יודע אם הם יכולים לבצע, אבל יכולים להגיד לך אם הבולמים חלשים ואז זה נותן אינדיקציה להמשך הדרך.

יתכן ויש בולם אחד ששקע ויוצר מצב שהרכב לא ישר.

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בולם חלש יגרום לרעידות ב 90 ?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בולם חלש משנה את כל האיזון של הרכב, בעין בלתי מזויינת אתה לא רואה אבל הגובה של האוטו שונה בין צד לצד.

מעבר לזה: בולם יש לו התנגדות מסויימת לרוח של 90 קמ"ש, כאשר הבולמים לא עומדים שתיהם בלחץ, כלומר אחד עומד פחות אז הרכב מתנדנד יותר וזה אולי מה שיוצר לך רעידות.

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5769 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...