Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה ברנו מחליפים רצועת אביזרים, אם מוחלף אחד המכלולים, שיושבים עליה ?


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 5176 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רצועת אביזרים מוחלפת במקרים שציינתה לפי הוראת יצרן - רנו.

היצרן או נכון יותר המהנדסים לוקחים בחשבון מספר מצבים הגורמים להמלצה זו:

1. עיוות הרצועה כתוצאה מפעולה לא הרמונית של אחד הצרכנים:מדחס, משאבת הגה כוח,משאבת מים,פולי מנוע.

2. סדקים ברצועה כתוצאה מבלאי.

3. תקופת עבודה מקסמלית.

 

במקרים שתיארתה יש פעולה לא הרמונית הגורמת לעיוות הרצועה, גם אם על פניו זה לא נראה לעין.

פולי מנוע לא מוחלף כי הוא רק יבש,אלא אם יש סדקים והחלקה בין מרכיבי פולי המנוע-מצב זה בהחלט מחייב החלפת רצועת אביזרים. כנ"ל כשמוחלפת משאבת מים כשהמיסב הפנימי נשחק וכתוצאה מכך יש גם נזילת מי קירור.

רצועת "מסילה" מעוותת תשפיע בסופו של דבר על תקינות יתר הצרכנים (מבחינה מכנית)ותגרום לבלאי מהיר יותר.

 

מריוס

מהנדס מכונות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני יודע, שההוראה קיימת, זה מה שהסבירו לי במוסך.

 

תודה על ההסבר המפורט, זו התגובה, לה ציפיתי, וזה בערך מה שחשבתי בעצמי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור ציפית לתגובה שתרגיש איתה טוב ולא סתם החליפו לך 3 פעמים את הרצועה ?

 

מה שכתב יעקב (מריוס) נכון אבל בל נשכח שהרכב שלך אינו מסוק שבו קריעה של רצועת מניפת קולר שמן מנוע או תיבת אביזרים עלולה להפיל את המסוק.

 

בנסוף למה שכתב מריוס יש להוסיף, שבזמן תיכנון הרצועה נלקחים המון פרמטרים בתכנון הרצועה שאחד מהם הינו מקדם ביטחון (K),גם הוא מורכב מאוסף (מכפלה) של מקדמי ביטחון שאחד מהם סביבת עבודה של הרצועה בתנאים שונים ואחד מהם רעידות/טמפ'/עיוות הרצועה.

 

אני לא רואה סיבה להחלפת הרצועה 3 פעמים.

 

זה מזכיר לי את האשכול שבו החליפו לחבר מחברי הפורום בגולף דור 4 שלוש פעמים משאבת מים מכיוון שהחליפו רצועת תיזמון אז על הדרך... בתקופה של 3 שנים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצועת אביזרים מוחלפת במקרים שציינתה לפי הוראת יצרן - רנו.

היצרן או נכון יותר המהנדסים לוקחים בחשבון מספר מצבים הגורמים להמלצה זו:

1. עיוות הרצועה כתוצאה מפעולה לא הרמונית של אחד הצרכנים:מדחס, משאבת הגה כוח,משאבת מים,פולי מנוע.

2. סדקים ברצועה כתוצאה מבלאי.

3. תקופת עבודה מקסמלית.

 

במקרים שתיארתה יש פעולה לא הרמונית הגורמת לעיוות הרצועה, גם אם על פניו זה לא נראה לעין.

פולי מנוע לא מוחלף כי הוא רק יבש,אלא אם יש סדקים והחלקה בין מרכיבי פולי המנוע-מצב זה בהחלט מחייב החלפת רצועת אביזרים. כנ"ל כשמוחלפת משאבת מים כשהמיסב הפנימי נשחק וכתוצאה מכך יש גם נזילת מי קירור.

רצועת "מסילה" מעוותת תשפיע בסופו של דבר על תקינות יתר הצרכנים (מבחינה מכנית)ותגרום לבלאי מהיר יותר.

 

מריוס

מהנדס מכונות

 

אשמח לראות מסמך של הייצרן שבו הוא מפרט שיש להחליף את הרצועה במקרים שציינת.

 

אני מכיר את המסמכים של קונצרן VAG ולא קיימת הנחיה כזו אלה לבדוק את הרצועה על-פי הנחיות הייצרן שהם די מפורטות בנושא.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקיצור ציפית לתגובה שתרגיש איתה טוב ולא סתם החליפו לך 3 פעמים את הרצועה ?

 

לא, פשוט ציפיתי לתגובה שונה משאר התגובות, שאמרו "כסת"ח, כסת"ח" ולהסבר כלשהוא להנחייה זו.

 

כמה מאות שקלים האלו באמת לא עושים לי את זה, במיוחד כשהרכב בשנה האחורנה "אכל" משהוא כמו 15000 ש"ח לתיקונים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום מרק,

 

ראיתי לא פעם את התייחסויותיך הענייניות לנושאים המועלים במסגרת הפורום הטכני וגם את המאמץ בחיזוק טענותיך באמצעות מסמכים טכניים,לכן אנסה להתייחס לשאלתך גם אם לא אצרף מסמכים:-).

כפי שציינתי בהתייחסותי, יש שיקולים שונים בהנחיות לחלפת חלקים כאלו ואחרים.

כמהנדס אני מתייחס עקרונית לתכנון ואחזקה של מערכות מכניות והעברת כוחות(במקרה דנן).

 

היבואן מקבל הנחיות ברמת האחזקה בלבד ובהתאם מקבל הנחיות עבודה.

כפי שציינתה אין הנחיות זהות במקרה של מכוניות ואג בהנחה שמדובר על מערכות כנראה שונות:

סוג\מבנה פולי מנוע שונה, מספר הצרכנים שונה עומסים שונים,מבנה רצועה, חומרים שונים וכו'. הסיבות להחלפת הרצועה כפי שציינתי בתרד, אם הן מתקיימות מחייבות החלפת רצועה כזאת או אחרת, גם אם אין הנחיות יעודיות מפורטות של היצרן.

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום מריוס,

 

עכשיו נזכרתי מי אתה :-) הרבה זמן לא שמענו ממך ונחמד לראות אותך בפורום.

 

להתראות בדיון הבא.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים שרצועת אביזרים שכושלת עלולה לגרום לנזק למנוע, אך עם כל הכבוד להסבר ההנדסי משהו, מה שנכון אולי לרנו לא נכון לשאר היצרנים? המנועים שלהם "נוגסי רצועות"?

אני לא מכיר כלל שרצועה שמוסרת להחלפת מכלול מחייבת ההחלפה אצל שום יצרן רכב מכובד.

מבקשים ממך לבדוק אותה לפגמים חזותיים, יובש ושאר מרעין בישין וזהו, אם היא תקינה תחזיר אותה.

 

רצועה בת חודשיים עוד לא הספיקה "להתרגל" לרכב וכבר להחליף אותה ועוד זה קורה פעמיים ברציפות? מוגזם הייתי אומר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה החשובה היא האם זאת הוראה טכנית של היצרן או הוראה רק של היבואן הישראלי שיש לה מניעים אחרים, שאינם טכניים כלל, כגון מסחריות, מתן אחריות ארוכה יותר לתיקונים וכו'.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעל מגאן 2001 לשעבר נתקלתי גם בהוראה הזו.

 

הרצועה הנ"ל היתה החלק שהוחלף הכי הרבה ברכבי וגם נקרעה מס' פעמים.

 

יש לציין שהרכב היה מטופל במוסך מורשה של רנו.

 

לפי דעתי הרצועה היתה בעיתית ברכב הנ"ל וקיים גם שינוי של היצרן בפולי מנוע.

 

לפי דעתי הם מפחדים מהרצועה הזאת כיוון שיש לה נטיה להיקרע ללא סיבה נראית לעין ולהגיע לרצועת תזמון ולקרוע אותה,

 

לכן הם מחליפים אותה כל פעם שהיא מוסרת(גם אם הם לא מחליפים רכיבים שהיא מניעה).

ולכל החוטאים - רבותי נתראה בגיהינום.

:evil::evil::evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הוראה של היצרן. לא תחליף רצועה היא עלולה לקפוץ, מנועים של רנו רגישים להתקנת הרצועות אז חשוב להקפיד בנושא.

בנוסף המלצת היצרן היא להחליף את כל הגלגלות ולא רק את הרצועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הוראה של היצרן. לא תחליף רצועה היא עלולה לקפוץ, מנועים של רנו רגישים להתקנת הרצועות אז חשוב להקפיד בנושא.

בנוסף המלצת היצרן היא להחליף את כל הגלגלות ולא רק את הרצועה.

 

אני מאמין להוראות/הנחיות של ייצרן כאשר אני רואה אותם כתובים שחור על-גבי לבן עם לוגו של ומספר הוראת ייצרן.

 

אשמח במידה ותוכל לסרוק את ההנחייה במלואה לגבי הרכב הספציפי.

 

גם אני שמעתי שמועה בשנת 2002 ממכונאים של צ'מפיון שיש לבצע פלשינג למנוע לפני מעבר לשמן סינטטי כי זו הוראת ייצרן.

לא דובים ולא יער.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפשתי קצת באינטרנת, ומצאתי הוראת יצרן RENAULT, שאומרת חד משמעית, שרצועה, שמוסרת ממקומה, חייבת להיות מוחלפת. זה נוגע גם לרצועת אביזרים וגם לרצועת טיימינג.

 

ההוראה שמצאתי הינה ברוסית, והיא חלק מהוראות אחזקה של רנו .

מס' ההוראה 6018A.

 

אם יש כאן קוראי רוסית שמתעניינים, אני יכול לעלות את הקובץ לכאן.

 

 

עריכה - אני מעלה את הקובץ בכל זאת. למי שיודע רוסית רק "בערך" -

 

בעמוד 6 בצד ימין, תתי סעיפים 4 ו 5.

 

בבוקסה שם מופיעה ההוראה המפורשת "שים לב. רצועה שהוסרה ממקומה חייבת להיות מוחלפת"

6018A.pdf

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיפור הוא כזה :

 

ברכב שלי (קנגו) לפני שנה החליפו טיימינג ורצועת אביזרים.

 

לאחר כמה חודשים היה צריך להחליף פולי מנוע ושוב פעם הרכביו רצועת אביזרים חדשה.

 

לאחר עוד כמה חודישם הלכה משאבת מיים, החליפו אותה, ושוב פעם שמו רצועת אביזרים חדשה.

 

יצא, שבתקופה של חצי שנה רצועת האביזרים הוחלפה 3 פעמים.

 

במנוע של קנגו הרצוע מניעה את משאבת המיים, את המדחס ואת האלטרנטור.

 

למה הנחיית יבואן אומרת להחליף את הרצועה בכל פעם, שמוחלף אחד מהמכלולים האלו ?

 

בוקי שלום,

 

לשמחתי מצאתי הנחייה כזו עבור מגאן משנת 1996 וגם עבור רנו 19 שהייצרן במפורש כותב להחליף רצועת אביזרים במידה והיא הוסרה מהמכלול.

 

לאחר שראיתי את ההנחייה הזו ייתכן מאוד שקיימת הנחייה כזו לרכב שברשותך.

 

עם כול הכבוד לרנו, גם אנוכי מהנדס מכונות במקצועי ולכן אינני רואה הצדקה טכנית וכלכלית להחליפה 3 פעמים בשנה ברצועה חדשה.

 

אני בדרך כלל 'זורם' עם הנחיות ייצרן בנושא טיפול ואחזקת הרכב אך יש לי הגיון וידע טכני מספיק טוב בכדי להחליט עבור עצמי מה טוב לרכב שלי בהתחשב גם בהוצאה הכלכלית.

 

ראה קובץ מצורף.

Pages from MR312MEGANE1.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5176 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...