Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבי דיזל- האם תצרוכת הדלק באמת יותר חסכונית?


mishmesh
שימו לב! השרשור הזה בן 5773 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם קונים רכב דיזל משומש, רף הכדאיות יורד ל-10K ק"מ בשנה. מנוע טורבו דיזל ניתן לבצע בו אינספור שיפורים, להשתמש בביו-דיזל, ולהינות ממומנט עצום בכל מהירות.

 

אני גם ממליץ ללכת על ידני; נהנים יותר מהמומנט, צריכת סולר יותר טובה, ואורך חיים הרבה מעבר לגיר אוט'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה לגביי מכירה של מכוניות דיזל, זה בעייתי לא? חלקים יקרים.

 

למשל לאבא שלי היה אופל דיזל מהעבודה והיה קשה מאוד למכור אותה, ובסוף לא נמכרה בכלל.

 

מה שגם הלכה משאבת סולר אני חושב שעלתה 8000 שקל בערך.

פאולאנר- זאת הבירה שלי! ואין לה מחליפה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם זה עוזר לך אבל- הקיה קרניבל טורבו דיזל אוכלת 1-8 מהיום שיצאה לשוק.

חסכוני ?ממש לא רק במכוניות מיני.

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאבא שלי היה אופל דיזל מהעבודה והיה קשה מאוד למכור אותה, ובסוף לא נמכרה בכלל.

 

רכב דיזל שמור ומטופל עם ק"מ נמוך , יימכר במהירות .

רוב המכוניות שמופיעות ביד 2 לאורך זמן , כנראה סובלות מק"מ גבוה ו/או מצב רעוע.

תנסה למצוא סיאט טולדו 1900 TDI , או אוקטביה TDI,

אתה תופתע מכמות הרוכשים הפוטנציאלים.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם זה עוזר לך אבל- הקיה קרניבל טורבו דיזל אוכלת 1-8 מהיום שיצאה לשוק.

חסכוני ?ממש לא רק במכוניות מיני.

 

 

שי, אם היית קורא את כל ההודעות (כולל הודעה מספר 9), היית מבין שבדובר ברכב דיזל עם נפח מנוע 1500- 2000 סמ"ק.

איך בדיוק קיה קרניבל שייכת לכאן?

 

משאבת סולר אכן יקרה אבל באופל אסטרה המחיר יקר בצורה יוצאת דופן.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ברוב מכוניות הדיזל החלקים יקרים באופן כללי.

 

בגלל המערכת השונה והמסובכת שמייקרת את העסק. מה שגם תלוי איזה אוטו זה ( גרמני בכלל יקר ).

 

אני לא אומר שאין למכוניות האלה ביקוש אבל רובן הן גרזן שכמעט ואי אפשר למכור.

 

אני אוסיף משהו קטן: האופל אסטרה שהייתה לאבא שלי מהעבודה? זה לא נגמר רק במשאבה. אלא גם בטורבו שהלך שנתיים לפני המשאבה שעלה גם בסביבות 10000 שקל.

 

אז איך זה הגיוני שדיזל שאמור לנסוע הרבה קילומטראז' ככה נדפק? אם תשאלו אותי זה גם עניין של מזל.

 

almog12345 החשבונית שהבאת זה בדיוק יום אחד לפני שהעלו את המחיר של הדלק.

פאולאנר- זאת הבירה שלי! ואין לה מחליפה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ברוב מכוניות הדיזל החלקים יקרים באופן כללי.

 

אתה יכול לגבות טענה זו עם דוגמאות יותר ספציפיות מהמקרה שהיה עם אבא שלך?

 

יצא לי אישית יותר יקר לתחזק גולף 2.0 (בנזין) מגולף TDI עם מאותו שנתון. אם עושים טיפולים בזמן עם חלפים ושמנים איכותיים, עושים הרצה כמו שצריך, ונותנים לטורבו לנוח בסוף נסיעה, אין צורך לדאוג. אני אוסיף שזה שאומרים במוסך "הטורבו הלך" או "משאבת הסולר הלכה" לא אומר בהכרח שחלקים אלה התקלקלו... צריך גם דיאגנוזה מדוייקת ומוסך/מוסכניק אמין!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקשיב דוגמאות יותר ספציפיות אין לי. מה שגם האוטו הזה לפני שהוא הגיע לאבא שלי היה עושה נסיעות ארוכות אבל שהוא היה אצל אבא שלי האוטו היה נוסע 40 קילומטר ביום לעבודה וחזור. היית מאמין? הרי רכבי דיזל אמורים להחזיק פה לפחות מאות אלפי קילומטרים בלי נזקים רציניים.

 

ותאמין לי אבא שלי מבין קצת במכונאות והוא לא סתם נתן להחליף חלקים כאלה יקרים. למרות שזה אוטו מהעבודה הוא תמיד מחפש את הכי זול ומנסה לסדר חלקים ממקומות זולים יותר.

 

תקשיב אם אמרו במוסך שהחלק הזה התקלקל אז הוא התקלקל.

 

אני אסביר לך משהו קטן. במפעל שאבא שלי עובד יש הרבה מכוניות והמוסך שעובד איתם מתקן הרבה פעמים את המכוניות שלהם. מוסך שעובד עם מפעל זה לא מישהו פרטי שבא אליו פעם בשנה. הוא עובד עם הרבה מכוניות ותאמין לי אם מישהו אפילו ירמה פעם אחת המוסך לא יקבל את הכסף מבעל הבית של המפעל שנה!!

 

וגם אבא שלי מכיר את האנשים שהוא מטפל אצלם כבר שנים והוא סומך עליהם כי פעם אחת לא הייתה לו בעיה אצלם.

פאולאנר- זאת הבירה שלי! ואין לה מחליפה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. על חלפים זולים משלמים ביוקר אח"כ.

ב. מנוע דיזל מוגדש מצריך מוסך ייעודי המתמחה בסוג רכבים אלה. מוסך הסדר שמטפל בציי רכב הוא לא בהכרח הכתובת הנכונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על הסולר אין פיקוח ולכן כל תחנה קובעת את שיעור ההנחה שלה. מן הסתם שאם אתה רוצה לשלם פחות אתה תמצא תחנה שנותנת את ההנחה הגדולה ביותר. יש תחנות בהן ליטר סולר זול יותר אפילו ממה שאלמוג ציין.

 

זה לא לגמרי מדוייק שבגלל שעל הסולר אין פיקוח אז ההנחות משתנות בכל תחנה. גם בבנזין יש הבדל בהנחות של התחנות, יש תחנות שנותנות 12 אגורות הנחה ויש גם כאלה שבהם ההנחה היא 30 אגורות לליטר, אותו הדבר זה בסולר, יש מקומות שההנחה היא 2.5 ש"ח ויש מקומות שההנחה גדולה יותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב דיזל שמור ומטופל עם ק"מ נמוך , יימכר במהירות .

רוב המכוניות שמופיעות ביד 2 לאורך זמן , כנראה סובלות מק"מ גבוה ו/או מצב רעוע.

תנסה למצוא סיאט טולדו 1900 TDI , או אוקטביה TDI,

אתה תופתע מכמות הרוכשים הפוטנציאלים.

 

מה זה ק"מ נמוך? אנשים שקונים רכב דיזל אלה אנשים שעושים הרבה ק"מ ורוצים רכב חסכוני בצריכה ובעל מנוע חזק והדיזל הוא בדיוק זה. רוב הסיכויים שלא תמצא רכב דיזל שעושה 10-15K בשנה אלא 20K ומעלה. ק"מ גבוה לא מעיד כלל על מצב רכב רעוע ורכב דיזל שמור שעבר 200K ק"מ יוכל לעבור עוד 200K בקלות. הטולדו שהייתה לנו למשל, נמכרה תוך יומיים (יותר מ-140K ק"מ על המד ו-4 שנים על הכביש) ומי שקנה אותה כלל לא הסתכל על כמות הק"מ שהיא עברה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע דיזל או לא דיזל, מכונית שעברה יותר קילומטראז' הסיכוי אצלה לתקלות הוא גבוה יותר.

 

בכל רכב יכול להיות תקלות כמו הדוגמא של האופל אסטרה שרשמתי. והיא עברה כולה 200000 והיה לה תקלות גם מתחת לקילומטראז' הזהץ

 

לכן אני באופן אישי כאשר אני מחפש מכונית , אני מחפש קילומטראז' נמוך.

 

אם אני ימצא מכונית שאני רוצה עם קילומטראז' נמוך יותר אז למה לא?

פאולאנר- זאת הבירה שלי! ואין לה מחליפה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד, רכב מהעבודה הוא לא דוגמא. כשאתה קונה רכב מהכסף שלך אתה משתמש בו בהתאם, וכשהרכב מהעבודה (וכך גם הסולר/דלק) אז פתאום לא דופקים חשבון ולא חושבים יותר מדי. זה תקף לגבי אבא שלך וכל אחד שלא מוציא שקל על האוטו.

אני אישית הייתי מעדיף לקנות רכב עם 200K ק"מ מאדם פרטי מאשר רכב עם 100K ק"מ ששימש כרכב עבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה דווקא כן תקף. למרות כמו שאתה אומר שלא דופקים חשבון ולא חושבים יותר מדי זה בערך נכון.

 

אבל- אפילו אם זה אוטו מהעבודה אל תשכח שאתה נוסע עליו. צריך לקחת את האוטו למוסך , לפעמים להפסיד שעות עבודה, כאב ראש, ומה שגם אתה לא רוצה שבעל הבית יראה שכל יומיים יש תיקון של האוטו נכון? כל תיקון עולה לו כסף ולפעמים יכול לשמש לרעתך. הוא יכול גם להחליט שתבוא בהסעה כל יום אם הוא רוצה.

פאולאנר- זאת הבירה שלי! ואין לה מחליפה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיזל בפירוש חסכוני, כ30-40% פחות דלק ממנוע בנזין מקביל. ברכבים כבדים כמו מיניוואנים החחיסכון מתחיל להיות משמעותי כבר בקילומטראז' נמוך.

הקיה קרניבל באמת בזבזנית יחסית לדיזלים, אבל עדיין לא כמו רכב בנזין מקביל כמו קרייזלר וויאג'ר למשל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5773 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...