Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המדריך לצביעת הקאליפר במכוניתך


אייל
שימו לב! השרשור הזה בן 5336 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חוץ מהאיזון במכונה כשהגלגל מפורק, יש איזון שמושפע מהרכבת הגלגל. יש מתקני צמיגים שיש להם מכשיר שדומה לדינמומטר שמסובב את הגלגל כשהוא מורכב ומאפשר לבצע איזון לאחר הרכבה (היה אחד כזה בנתניה פעם, אבל זה היה לפני שנים, אני לא יודע אם הוא קיים עדיין). מכיוון שבדר"כ לא עושים איזון אחרי הרכבה, רצוי תמיד להחזיר את הגלגל לאותו מיקום. לפעמים עלולות להיות תופעות של חוסר איזון (רעידות) אם לא מחזירים בדיוק לאותו מקום.

 

בקשר למפגש - אני לא יודע. מה בדיוק אתם עושים שם?

אין לי משהו יותר טוב לעשות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

2 הצעות לשיפור:

 

1. ניקוי הקאליפר ב"בנזין לבן". מיכל של ליטר עולה כ-20 ש"ח בחנויות טמבור.

הבנזין הלבן ממיס שומנים בצורה מלאה, וקל לשימוש.

ככל שהקאליפר יהיה נקי יותר הצבע "יתפוס" בצורה מלאה יותר.

למשתמשים בבנזין לבן - רצוי לנקות את הקאליפר ללא סיגריה בפה :idea::onfire:

 

2. שימוש בצבע ספריי.

ניתן לרכוש צבע לצביעת קמינים - שמיועד להשמר גם בטמפ' עבודה גבוהות.

מחירו של מיכל - כ-50 ש"ח. (יש לחברת OMP צבע זהה הנמכר ב-60 ש"ח בפיין טיונינג).

השימוש בספריי קל יותר, מהיר יותר ואחיד יותר.

מומלץ לצבוע שכבה ראשונה מהירה, ורק לאחר שהתייבשה (כ-10 דקות) לבצע עוד 2 שכבות מלאות.

 

:beerchug:

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. בקשר לבנזין הלבן. הצעה נכונה . חבל שלא חשבתי על זה לפני כמה ימים כשצבעתי...

פשוט נפל לידיים שלי צבע עם מקשה כלומר , צריך לצבוע תוך שעה אחרת הצבע מתקשה

והופך לאבן... דווקא הניקוי ע"י מים וסבון היה דיי אפקטבי ( בתוספת סקוץ')

 

2. בקשר לספריי אני לא מסכים.

עבודה עם ספריי היא עבודה לא מדוייקת.

כמו כן , יש את הרפידה ממש בתוך הקאליפר שאותה אנחנו לא רוצים לצבוע.

(כי זה ייראה ערבי).

בנוסף , רוח יכולה להעיף את הצבע למחוזות לא רצויים...

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל צודק, איזון הגלגל מתבצע מחוץ לרכב לכן אין השפעה על מיקומו

 

ולמה באמת אתה לא בא למפגשים, יש לך יופי של אוטו

Cars roll off the assembly line with a body,It's our mission to give it a soul

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שאתם לא מאמינים לי, הבאתי סימוכין. :wink:

הנה הסבר קצר על ההבדל בין איזון on-vehicle לבין איזון off-vehicle:

http://www.toyo.com.au/tech_info6.html

ועוד אחד:

http://popularmechanics.com/automotive/sub_care_sat/2002/5/tire_maintenance/index3.phtml

 

 

ככה נראה המכשיר שעושה את האיזון:

http://www.hunter.com/pub/product/balancer/900T-1/900t-1.pdf

 

והנה עוד מישהו שממליץ לסמן את מיקום הגלגל ביחס לטבור האופן לפני הפירוק:

http://www.murrelltires.com/balancing.htm

אין לי משהו יותר טוב לעשות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי פעם עשו איזון דינמי - איזון של הגלגל כשהוא על האוטו.

 

צד אחד של האוטו הורם באויר, והתחלתי "לנסוע" בהילוך חמישי. כיון שאין לי דיפרנציאל מוגבל החלקה, הגלגל שבאויר החל להסתובב, ולהקפיץ את כל האוטו.

הצמיגאי (מומחה שמבין מה הוא עושה) חיבר את המשקולות לפי העין.

התוצאה - לאחר מספר נסיונות - הספידומטר מראה 170 והגלגל מסתובב חלק בלי שום רעידות שהן.

כמובן שכך ניתן לאזן רק את גלגלי ההנעה.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא עניין של אמונה, יש איזון שנעשה על הרכב, ב95 אחוז מהמקרים זה לא מה שנעשה

 

יש כמה בעלי מקצוע שעושים איזון כזה, הוא בד"כ יותר מקצועי ויועד למהירויות גבוהות ולרכבי מירוץ. באזור תעשיה הרצליה יש בחור בשם כחלון שיש בידיו מכשיר כזה.

Cars roll off the assembly line with a body,It's our mission to give it a soul

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שאתם לא מאמינים לי, הבאתי סימוכין. :wink:

הנה הסבר קצר על ההבדל בין איזון on-vehicle לבין איזון off-vehicle:

 

אוקיי.... הבנתי והחכמתי.

אבל כנראה שבארצנו לא מקפידים לעשות איזון כזה....

אני ביצעתי כיוון פרונט ואיזון ממוחשבים בדרך הפשוטה יותר

הצמיגים שלי היו אכולים בצורה לא שווה (הקדמיים) וההגה רעד במהירויות גבוהות.

כרגע האיזון והכיוון עזרו אבל רק ב80-90 אחוז.

בקרוב אני אחליף את כל הרביעייה של הצמיגים וזה יפתור את הבעיות...

 

מעניין אם אצלך ב GTI בוצע איזון מהסוג שאתה מדבר עליו...

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

למעשה צבעתי גם בעוד שתי מכוניות נוספות (כולן פיז'ו כמובן)

ויש להוסיף למצרכים ככה:

מברשת ברזל כדי לשפשף את הפיח שהצטבר חזק ואז גם הצבע יוצא נקי יותר

(בלי להכפיש-בתמונות שלך הוא נראה לא טוב).

יש ממיס שומנים שהבאתי שאני לא זוכר את השם שלו והוא מסיס במים,

כלומר מתיזים אותו על הקליפר, רואים איך כל הג'יפה יורדת שוטפים עם מים, מייבשים עם פן או מאוורר ומתחילים לצבוע.

לגבי הצבע: אני הבאתי צבע אדום של FOLIA TEC מגרמניה

אחלה חומר, פחית עלתה 90 ש"ח וכאמור צבעתי 3 רכבים ועדין יש לעוד 4 רכבים בערך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
  • 6 חודשים מאוחר יותר...

שלום אייל

רציתי לשאולי, כעת לאחר שנה מאז שצבעת

ואני שמעוניין לבצע שצביעה דומה בזמן הקרוב, יש לך איזהשהן הערות/הארות?

האם הצביעה החזיקה מעמד? לאחר שדיברתי היום עם מכר שיכול להביא לי צבע, הוא טען שבגלל החום זה לא יחזיק זמן רב, וגם לא בטוח שיצא יפה לאחר שיתלכלך משימוש יומיומי...

איך זה החזיק אצלך? האם זה עדיין יפה?

 

ועוד שאלה, האם עשית עוד איזהשהם פרויקטים נוספים? היה נחמד לראות ולקרוא על צביעת הקאליפרים, הלוואי שיהיו עוד כאלה!

רמי

______________________________________

אהבה באה בזוגות, לנשים ולמכוניות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

עדכון :

 

א) התמונות תקינות כרגע

 

ב) דצמבר 2004, הצבע עדיין מחזיק ולא עושה סימני עייפות !

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אתה לא בולם מספיק חזק- מחמם את הבלמים?

 

:-)

 

מניסיון צביעה, החשוב ביותר הנו החלק של הלכה.

אני צבעתי אפילו בצבע מים וזה עמד בחום כל עוד יש לכה!

 

עוד בעיה- המוסכניק שמפרק את הקליפר גומר לך על הצבע כשהוא מחליף את הרפידות

 

אצלי שרטו את הצבע ככה, אבל יש לזה פתרון קל- צביעה מחדש!

 

מאחל לך עד 120 עם הצבע

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5336 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...