Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיקום מכונית שלא מוגדרת כרכב אספנות


daido1
שימו לב! השרשור הזה בן 5985 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם!

האמת שאת הפוסט הזה כבר פירסמתי לפני מספר ימים

בפורום של "אחזקה", אבל קיבלתי תשובות מאד פסימיות.

מעניין אותי לדעת האם בפורום "רכבי אספנות" , שמאופיין

בחובבי מכוניות מ"זן" קצת אחר, במיוחד המקצוענים והמנוסים שבכם

חושבים אולי דברים אחרים...

 

ובכן, לאחרונה, התרשמתי ממספר פרוייקטים של שיקום שנעשו לרכבי אספנות,

וחשבתי לעצמי - האם יכולים להיות מצבים בהם זה ישתלם "לחדש" רכבים משומשים רגילים שהם לא "ענתיקות"?

ב-"להשתלם" אני מתכוון לא רק לשיקולים הכלכליים, אלא גם לשיקולים של רגש (סיפוק עצמי והסיכוי להגיע

למצב של "רכב חדש" כמו מהיצרן!)

 

דוגמא - לפני כמה זמן רכשתי וולוו 850 , שנת 96 במצב די טוב עם 130,000 קמ' בלבד.

המחיר שלה גם ככה היה נמוך בגלל שוק מאד חלש (34,000 ש"ח).

השתעשעתי במחשבה מה היה קורה אם מראש הייתי מחפש כזאת וולוו אבל דווקא במצב הכי גרוע שאפשר -

מנוע וגיר גמורים,והייתי מוריד מהמחיר שלה לפחות עוד 15,000 ש"ח.

כמה זה היה עולה לי להחליף מנוע וגיר חדשים לגמריי?

כמה זה היה עולה אם הייתי מרחיב את "פרוייקט השיקום" , נאמר לכל המערכות המכאניות של הרכב? ממש כמו

שעושים לרכבי אספנות עתיקים (כולל מערכת פליטה, טורבו, קרור ואפילו חשמל..)

ואחרי כל ההשקעה הזו , עד כמה היה ניתן לקרב את הרכב למצב שלו כפי שהיה חדש לגמריי מהייצרן?

(בהנחה שמחליפים את כל מה שרק אפשר לחלפים מקוריים, ובמוסך הכי מקצועי שיש).

כשאני חושב על זה.. אפילו אם זה לא היה משתלם , והייתי מפסיד על כל ה"פרוייקט"

כמה אלפי שקלים -

לפעמים זה יכול להיות (כמו בדוגמא שהבאתי) אוטו שהיה שווה בתור חדש יותר מ-220,000 ש"ח.

אומנם הוא לא "שווה השקעה" מבחינה "אספנית" (זה לא דגם נדיר או משהו כזה).

אבל מצד שני, אולי הוא כן שווה השקעה בכלל הטכנולוגיה שלו שגם אחרי 10 שנים נחשבת למודרנית?

(מנוע T5-טורבו שעד היום משמש את הדגמים הכי חדישים של וולוו!)...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה לא מעורב בכל התהליך של השיפוץ אז זה לא שווה.

מה הטעם לתת למוסכניק שיעשה את זה?! איך אתה תקשר כך לאוטו?

מההמתנה במוסך זה לא קורה.

 

אני אישית מתחבר אל הרכבים שלי, אחרי שאני מכיר כל בורג ובורג ברכב.

שכשאני שומע או מרגיש משהו חריג אני יודע בדיוק מהיכן זה מגיע ולמה.

אז כבר יודעים שזה קשר...בדיוק כמו..:roll:

 

נוסף לכך ברכב חדיש מערכת החשמל קצת מסתבכת וחיישנים ומחשבים זה פויה.

:wink:

[CENTER][B]The only difference between a man and a boy [/B] [B]Is the size of the Ego and the price of The Toy[/B][/CENTER]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרויקט שיפוץ רכב במצב גרוע יעלה כלכלית תמיד יותר מקניית רכב זהה במצב טוב, העלות לא נמדדת רק במחיר החלקים, כיוון שלתמונה נכנסים פרמטרים נוספים, כגון שעות עבודת המוסך, זמן, מציאת חלקים מע"מ וכדומה, פרויקט כזה שווה למי שהממון והכלים נמצאים בידיו. בעלי מוסכים למשל או בעלי קשרים טובים במיוחד בתחום הרכב!

אגב אף אחד לא מבטיח לך שאחרי שיפוץ כפי שאתה מפנטז הרכב יהיה ברמה שאתה שואף אליו, תמיד ימצאו ליקויים בעיות ותקלות חוזרות!

ככל שהרכב חדש יותר, מורכבות החלקים והידע המקצועי הנדרש על מנת לתקן את הרכב גדול יותר והסיכוי לנזק ע"י מוסך רשלן גדול מהתועלת!

"רכב משפצים מאהבה או לא משפצים בכלל!" (סבתא ננה 1995)

בהצלחה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היותר חשובה היא, האם בשנת 2018 עדיין תוכל למצוא מחשב לרכב זה, או שיהיה לך רק בודי שמור על מכונית דוממת ?

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם רוצה להבהיר - מאוד נדיר למצוא בארצנו בעל מלאכה שעושה את עבודתו במסירות ובאהבה כך שהרכב שלך שיגיע אליו יצא במצב יותר טוב ממה שנכנס (פרט לתיקון התקלה הספציפית).

 

ולשאלתך - זה יעלה הרבה יותר מאשר לקנות וולבו שמראש במצב טוב יותר. ב 15,000 שקל אתה בקושי תעשה החלפת מנוע, גיר ועוד כמה חמוצים מסביב.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרויקט שיפוץ רכב במצב גרוע יעלה כלכלית תמיד יותר מקניית רכב זהה במצב טוב, העלות לא נמדדת רק במחיר החלקים, כיוון שלתמונה נכנסים פרמטרים נוספים, כגון שעות עבודת המוסך, זמן, מציאת חלקים מע"מ וכדומה, פרויקט כזה שווה למי שהממון והכלים נמצאים בידיו. בעלי מוסכים למשל או בעלי קשרים טובים במיוחד בתחום הרכב!

אגב אף אחד לא מבטיח לך שאחרי שיפוץ כפי שאתה מפנטז הרכב יהיה ברמה שאתה שואף אליו, תמיד ימצאו ליקויים בעיות ותקלות חוזרות!

ככל שהרכב חדש יותר, מורכבות החלקים והידע המקצועי הנדרש על מנת לתקן את הרכב גדול יותר והסיכוי לנזק ע"י מוסך רשלן גדול מהתועלת!

"רכב משפצים מאהבה או לא משפצים בכלל!" (סבתא ננה 1995)

בהצלחה-רן

אנשים, אתם מתפרצים לדלת פתוחה.. 8) אני לא חשבתי לרגע ששיפוץ כזה יכול להיות יותר זול מקניית

רכב זהה יד-שנייה במצב טוב! (אם הייתי סוחר-רכב, זה אולי מה שהיה מעניין אותי..)

אולי לא הבנתם אותי נכון, אז אשאל את השאלה בצורה קצת שונה:

יצא לי לאחרונה לעשות סיבוב בוולוו S60 מודל 2008 דנדשה לגמריי. די מרשימה, אבל ת'אמת?

איכשהו הרבה יותר אני מתחבר ל-850 הישנה שלי.. חוץ מעוד כמה קשקושים חשמליים בתא הנוסעים, תוספת של

עוד כמה כוחות סוס שממש לא מורגשים (גם ה-S60 וגם ה-850 טורבו מבוססות על מנועי "T5" די דומים!),

ועיצוב טיפה עגלגל ו"מודרני" יותר של ה-S60 (אבל זו כבר שאלה של טעם מה עדיף..)

אי אפשר להגיד שיש פער של דורות בין שתי המכוניות האלה!

אתם יודעים מה? מבחינת נוחות נסיעה ותחושת ההגה, ה-850 הישנה מנצחת... :)

עכשיו, נגיד בא לי מאד על איזו וולוו חדשה, אבל מה לעשות - אין לי 309,000 ש"ח בכיס וגם לא יהיו לי בזמן הקרוב..

(מחירה של S60 T5 מודל 2008 )

אבל מה?! - כן יש לי סכום מאד נכבד שהיה מספיק נגיד לקניית מאזדה-3 חדשה (פוייה! :evil:)...

ועכשיו השאלה היא: כמה מתוך הסכום הזה היה מספיק לי כדי להביא וולוו 850 ישנה למצב חדש לגמריי,

ממש כפי שהיא יצאה מנמל גטבורג בשוודיה לפני 12 שנים, כדי שאני ירגיש "כאילו" אני נוסע בוולוו חדשה לגמריי??

(גם כשהיא לא במצב חדש, היא פי 1000 יותר שווה ממאזדה חדשה, תאמינו לי, מנסיון!)

את כל ה-120,000 שקל שעולה מאזדה??? (לא נראה לי...) או קצת פחות?...

אגב, עוד הערה - בקשר למה שאמרתם על "אהבה לתהליך השיפוץ באופן עצמאי, אחרת זה לא שווה..".

מסכים מאד, אבל מה לעשות - אני מתכנת מחשבים, שזה אומר שיש לי ידיים שמאליות בכל מה שקשור למכונאות

רכב... הלוואי שהייתי יכול במו ידיי לעשות כזה שיפוץ!!

אבל אני כל כך אוהב את התחום, ויש לי הערכה עצומה לאלה שכן מיומנים במקצוע, שהייתי יכול להגיע לסיפוק גדול מאד

גם רק מלצפות מהצד איך המוסכניק המיומן עושה זאת...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שאני תמיד אומר שבכסף אפשר לעשות הכל... אבל אני ספקן לגבי היכולת לקחת רכב בן 15 שנה

ולהחזיר לו את איכות הנהיגה של רכב חדש מהניילונים, אני מתקן את עצמי, אתה יכול אבל זה יעלה לך המון כסף, אם אתה רוצה מספר אני משער ששיפוץ מקיף של כל הרכב (ללא קוסמטיקה) במשהו כמו 40K

אתם מוזמנים לתקן אותי אם אתם חושבים אחרת....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למזלך הטוב/הרע (תלוי איך אתה מסתכל על זה),

העיצובים של וולו לא השתנו כבר 20 שנה בערך. ברור שיש שינוי לפה ושינוי לשם אבל ללא שינוי עיצובי אמיתי.

יש לציין שי הם בדרך הנכונה עכשיו עם הC30 (רכב מדהים ביופיו לטעמי)

גם תואר ממכללת טיזנבי או ממרכז האקדמי מוצמוץ זה תואר אקדמי....

בעלים גאה של: חיפושית 74, ZX 93, דייהטסו טריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחת עוד פרט קטן.

כאשר ימלאו לרכב 20 שנה, גם אם הוא יהיה חדש מהניילון, עדיין תצטרך 2 טסטים בשנה עם אישור מוסך לבלמים.

וזו טירחה לא קטנה.

חבר מועדון 13925

בתהליך שיפוץ של גולף קבריולט:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שאני תמיד אומר שבכסף אפשר לעשות הכל... אבל אני ספקן לגבי היכולת לקחת רכב בן 15 שנה

ולהחזיר לו את איכות הנהיגה של רכב חדש מהניילונים, אני מתקן את עצמי, אתה יכול אבל זה יעלה לך המון כסף, אם אתה רוצה מספר אני משער ששיפוץ מקיף של כל הרכב (ללא קוסמטיקה) במשהו כמו 40K

אתם מוזמנים לתקן אותי אם אתם חושבים אחרת....

 

ההערכה של תילתן נראית לי בהחלט הגיונית, אולי אפילו טיפה פסימית.

ב-15K ניתן להחליף במוסך המרכזי של וולוו את המנוע והגיר (שהם החלקים היקרים ביותר)

למקוריים וחדשים לגמריי. בדקתי!

עכשיו, 20K נוספים בהחלט אמורים להספיק להחלפה טוטאלית של כל המערכות המכאניות האחרות -

מגדש טורבו, מערכות פליטה, קרור (כולל כל הצנרת), בלמים ועוד.

נגיד שבהיגוי ,מתלים, שילדה לא נוגעים חוץ מחלקים שעברו בלאי רציני, בעודף (5K) אפשר להחליף

4 צמיגים, ואולי גם לעשות קוסמטיקה מקיפה לתא הנוסעים, ומערכות החשמל למיניהן.

אתם יודעים מה? נהיה לארג'ים - 50K הכל כולל הכל (כולל גם פחחות וצבע מלא.. )

עכשיו , "מחיר השוק" של 850T5 מודל 96 במצב טוב הוא כ-30K (וגם במחיר הזה קשה לאנשים למכור אותה...),

שזה אומר שאם אני מוצא כזה רכב כזה במצב "גמור" או מיועד לפירוק (חוץ משילדה שחייבת להיות נקייה מתאונות!) אני יכול לקנות אותו ב-10K.

סה"כ השקעה של 60K, ויש לי וולוו "חדשה" לגמריי!

עכשיו, אם אני סוחר-רכב, או אפילו מישהו שרוצה להחזיק את האוטו רק לשנה-שנתיים, ברור שזו עיסקה נוראית!

אף פרייאר לא יקנה וולוו 850 במחיר כפול ממחיר השוק שלה, אפילו אם היא במצב חדש לגמריי!

אבל בתור אלטרנטיבה לקנייה של S60 מודל 2008 מהיבואן (להזכירכם - 309K...),

ובתנאי שאני מחזיק את הרכב לפחות 4-5 שנים, זאת יכולה להיות עיסקה מעניינת מאד.. לא כך? :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרשה לי להוסיף קצת, גם אם אחזור על כמה דברים.

ראשית, כלכלית תמיד תפסיד ולכן זה לא רלונטי לקנות ב 15K פחות כי ההפסד יכול להיות גדול יותר ביישור קו לרכב שמראש במצב יותר טוב. לכן אם אתה רוצה להפוך וולוו ישנה לחדשה, תתחיל מנקודת הזינוק הכי טובה ותקנה רכב עם הכי פחות ק"מ, מטופל כמו שצריך כי אז אולי לא תצטרך לגעת במנוע. או בגיר וזה יחסוך לך המון כסף. כדי לקבל הרגשה של רכב חדש אתה צריך יותר לטפל במיתלים/הגה/פנים הרכב.

ואז יכול להיות שההוצאה לא תהיה בשמיים. ועוד משהו, כמה שתעריך את ההוצאה, תאריך אותה...לפחות כפליים. (רק תחשב כמה עולים ארבעה צמיגים חדשים)...

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מדבר על איכויות נסיעה אז אתה מבקש לנגוע דווקא במקומות הלא נכונים...בולמים, תפוחים, גומיות, מסרק הגה, צמיגים, אטמים, כיוונים, תאומים, משפעים על האיכיות הדינמיות, מזגן, אטימה, מערכת שמע טובה, כיסאות מכוונים, אסטטיקה משפיעות על איכות החיים, האהבה לרכב משפיעה על מצב הרוח.תחליט אתה!-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5985 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...