Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"עשרת הגדולים של CAR" - מהנדסים, מכוניות מפתיעות, זוללי הדלק ועוד


sronis
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7869 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

עוד כמה רשימות מהמוסף של CAR, שבו הם כותבים על עשרת הגדולים שלהם, במגוון גדול של קטגוריות. המעניינות מוצגות כאן להנאתכם. הכל מתורגם לעברית, בחלק מהמקרים לא יופיעו כל עשרת הגדולים, אלא רק המעניינים ביותר. בכל הודעה יהיו כמה רשימות כאלו.

 

והפעם:

 

מהנדסים:

 

סוצ'ירו הונדה: "התנגד לראשי התעשייה היפנית החזקה והפך מיומנויות תיקון אופניים לחברת מכוניות שעדיין מובילה בחדשנות הנדסית כיום."

 

engineer_honda.jpg

 

ריצ'רד פארי-ג'ונס: "נתן למונדיאו את היכולת להתקיל סיבובים ולפורד את היכולת להפוך לחברה שכבר לא מתכננת רכבים באיכות נמוכה."

 

engineer_richard_parry_jones.jpg

 

 

בלה בארניי: "בדטרויט אמרו שבטיחות לא תמכור לעולם, אבל בארניי החדשני הפך אותה לערך עליון שמחזק ותומך במותג מרצדס עד היום."

 

engineer_bela%20barenyi.jpg

 

דאנטה גיאקוזה: "תכנן את 'המכונית לאנשים' הראשונה של איטליה, הפיאט 500, בשנות ה-30, וגם את הגרסאות שהופיעו אחרי המלחמה, שממש שמו את איטליה על גלגלים והפכו את פיאט לענקית."

 

engineer_giacosa.jpg

 

ג'ון קופר: "לא הראשון שבנה מכונית מירוץ עם מנוע מרכזי, אבל מכוניות הקופר שלו הפכו את ה-F1 על פיו בשנות ה-50 ויצרו את התבנית למה שהיא היום."

 

engineer_john_cooper.jpg

 

פרדיננד פורשה: "בעל חזון שלרוב ראה פתרונות לא שגרתיים, המורשת שלו היא אחת מחברות ההנדסה הטובות בעולם."

 

engineer_ferdinand_porsche.jpg

 

הנרי רויס: "גישה פרפקציוניסטית לחיבור מרכיבים נתנה לרולס-רויס את היציבות והעמידות שהפכו אותה לטובה בעולם."

 

engineer_rolls.jpg

 

פרדיננד פיך: "יש לו את הגנים של פורשה ואת העושר שמספיק בשביל לא לעבוד כל חייו. וזו גם הסיבה שהוא יצר כמה מהמכוניות הטובות בעולם."

 

engineer_piech.jpg

 

אנדרה סיטרואן: "כגאון תפוקה, הוא ראה הכל - ייצור, שיווק, מכירות ושירות – כקונספט עסקי שלם."

 

engineer_andre_citroen.jpg

 

וולפגנג ריטצל: "משלב הקפדה הנדסית עם התשוקה של חובב רכב ועין לפרטי עיצוב. ה-M3, M5 ו-X5 הנוכחיות, הריינג' רובר החדש, הוולבו XC90 ומכוניות יגואר החדשות הן כולן מכוניות המושפעות מריטצל."

 

engineer_reitzle.jpg

 

 

יחידות הנעה אלטרנטיביות:

 

טויוטה פריוס – מנוע בנזין, מנוע עזר חשמלי, CVT, עכשיו מגיע לשלב הדור השני.

מזדה RX8 – חזרתו של המנוע הרוטורי מבית מזדה, השומרת אמונים זה זמן רב למנוע הואנקל.

קייטרהם פיירבלייד – מנוע האופנוע של הונדה הוא קל ביותר, בעזרת ה-900 סמ"ק שלו הקייטרהם יכולה להתמודד עם הרבה מכוניות על.

ניסאן מארץ' 4wd – מנוע רגיל מניע את הגלגלים הקדמיים, מנוע חשמלי מניע את האחוריים.

פולקסווגן גולף אקומאטיק (1990) – דיזל, מערכת התחל/עצור, שילוב מנוע חשמלי, לא הרבה נמכרו.

אופל זפירה מכונית ניסוי למנוע תא דלק מימני – נוסעת כמו זפירה רגילה.

קרייזלר פטריוט רייסר – גלגל תנופה מהיר ששמר על אנרגיית בלימה בשביל להגדיל את הכוח ביציאה מפניות.

סטנלי סטימר – האחרונה מבין מכוניות הקיטור, מתה ב-1920 אחרי ייצור גדול למדי.

וולבו ECC (1994) – מכונית תצוגה עם טורבינת גז שהניעה גנרטור חשמלי.

ב.מ.וו 745i – מבטיחה להמכר בתוך 5 שנים. שורפת מימן במנוע ה-V8 שלה.

 

 

זוללי הדלק:

 

פרארי 575M – צריכה של 4.5 ק"מ לליטר

בנטלי ארנאג' – צריכה של 5.2 ק"מ לליטר

מזארטי 4200 GT – צריכה של 5.8 ק"מ לליטר

קרייזלר וויפר GTS – צריכה של 5.9 ק"מ לליטר

אסטון מרטין ואנקוויש – צריכה של 6.4 ק"מ לליטר

לנד רובר דיסקאברי V8 – צריכה של 6.4 ק"מ לליטר

ריינג' רובר 4.4 – צריכה של 6.7 ק"מ לליטר

מאייבך 62 – צריכה של 6.8 ק"מ לליטר

רולס-רויס פאנטום – צריכה של 6.8 ק"מ לליטר

פורשה קאיין טורבו – צריכה של 6.9 ק"מ לליטר

 

 

מכוניות מפתיעות (או "מים שקטים חודרים עמוק"):

 

סיטרואן C5 V6: "הרבה אבזור חכם, כולל אחת ממערכות המתלים המתוחכמות ביותר מעולם, מוחבאים מתחת לגוף שנראה כמו שייך לדייהו."

 

citroen_c5.jpg

 

MG ZT-T: "תחשבו עליה כעל מכונית הספורט לחובב המיניואנים"

 

mg_zt_t.jpg

 

וולבו S80 T6: "מנוע הטורבו ששה צילינדרים מחביא מספיק כוח בשביל להפתיע בעלי BMW."

 

volvo_s80.jpg

 

סקודה פאביה TDI 100: "משמעותו של תג הדיזל היא שזו הפאביה המהירה ביותר."

 

skoda_fabia.jpg

 

הונדה סטרים: "נראית כמו איזה מיניואן. מתקילה פניות כמו מכונית סאלון."

 

honda_stream.jpg

 

AMG C32 אסטייט: "מובילת מטען שמסוגלת לעקוב אחרי M3."

 

c32amg.jpg

 

פיאט סטילו 2.0 20V: "הסטילו שומרת על פרופיל נמוך וזה שומר על ה-20V הרחק מרדאר ההוט האצ'ים."

 

fiat_stilo.jpg

 

סובארו פורסטר: "גרסת הטורבו המהירה והמהנה היא ה-WRX לאיש המשפחה."

 

subaru_forester.jpg

 

ווקסהול אומגה V6: "תתעלם מתג היצרן ותמצא מכונית מנהלים מהירה ובעלת יכולת."

 

omega.jpg

 

לקסוס LS430: "עדיין מכונית היוקרה הכי מלוטשת בעולם."

 

lexus_ls430.jpg

 

 

לוחמי איכות הסביבה:

 

סמארט – פליטת מזהמים נמוכה, לא תופסת הרבה מקום על הכביש, מפעל ייצור 'נקי'.

אאודי A2 1.2 – רק 34.6 ק"מ לליטר והרבה אלומיניום ניתן למחזור.

הונדה אינסייט – הייבריד, גם בנזין וגם חשמלי. אלומיניום.

סיטרואן C3 16V Hdi – זול לאחזקה בכל מצב וגם זריז בהחלט.

לקסוס RX300 הייבריד – בנזין וחשמל ב-4X4, רק בארה"ב.

ב.מ.וו 320d – פליטת מזהמים נמוכה במיוחד מסדרה 3 מהירה.

לוטוס אליז – מכונית ספורט, מצפון נקי.

וולבו S60 D5 – ביקורת סביבתית שלמה.

מורגן 4/4 – היא עשויה מעצים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה של סקירה....

 

תודה רוני ....

 

אהבתי את העניין של ה AMG עוקבת את ה M3

Every man has his own destiny: the only imperative is to follow it, to accept it, no matter where it leads him

 

Henry Miller

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מאמין שהם לא הכניסו את אלק איסיגוניס לרשימת 10 המהנדסים החשובים!

 

אתה מוזמן לספר לנו מיהו ומה פועלו, זה מעניין.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, איסיגוניס הוא המתכנן של המיני המקורית, שהחלה את מהפכת המנוע הרוחבי. אתה מוזמן לחפש בגוגל את השם Alec Issigonis, אני בטוח שיהיו הרבה תוצאות. מה גם שהייתי בטוח שהבריטים במיוחד מעריצים אותו -- לפחות כך זה היה בימים שאני הייתי מנוי על CAR (לפני 8 שנים בערך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין שהתאזבתי קלות מהנתונים של משמידות הדלק... איפה הSTI? :twisted: . האמת שלא חסרים רכבים שעושים 1 ל5 1 ל6... והוויפר חסכונית משהו בהתחשב במנוע הענק שלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין שהתאזבתי קלות מהנתונים של משמידות הדלק... איפה הSTI? :twisted: . האמת שלא חסרים רכבים שעושים 1 ל5 1 ל6... והוויפר חסכונית משהו בהתחשב במנוע הענק שלה.

 

מדובר כאן על צריכת דלק בכביש המהיר, כנראה על 90 קמ"ש :lol:

 

הנה אתר חביב עם צריכת הדלק בעיר, מחוצה לה ומשולבת, לכמעט כל המכוניות הקיימות:

 

http://www.fueleconomy.gov

 

הוייפר עושה בערך 1:4.5 בתוך העיר. אם תלחץ אני בטוח שהיא גם תרד ל-1:3 בלי בעיה...

 

תיקון קטן - לאחר בדיקה באתר הזה - חלק מהתוצאות כנראה מתאימות לצריכה משולבת וחלק למחוץ לעיר...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משער שגם פחות מ 1 ל3, אפשר לשאול את ליאור ברוך שהסתובב לו קצת עם וויפר. לפי מה שרשום פה זה אומר שהצלחתי להוציא מ GT צריכת דלק גרועה יותר מאשר צריכת דלק של וויפר, כאשר לשניה מנוע גדול פי 4 בנפח :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משער שגם פחות מ 1 ל3, אפשר לשאול את ליאור ברוך שהסתובב לו קצת עם וויפר. לפי מה שרשום פה זה אומר שהצלחתי להוציא מ GT צריכת דלק של וויפר, כאשר לשניה מנוע גדול פי 4 בנפח :lol:

 

כן, רק אתה נסעת בסל"ד גבוה והוא צריך לנסוע פחות מ-2000 סל"ד בשביל להגיע לצריכה כזאת (ולייצר ביצועים דומים :wink: ).

 

ת'אמת, אני לא בטוח אם זה אומר משהו טוב על הוויפר או משהו רע על הסובארו :lol:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממש מופתע כי אין את קרל בנץ וגוטליב דליימר ברשימת המנדסים :shock:

 

קרל בנץ

benz.jpg

 

ושותפו לעבודה.

גוטלייב דליימר

 

daimler.jpg

 

הרי הם בנו את הרכב הממונע על ידי בנזין הראשון בעולם :roll:

 

 

אלי :wink:

2001 Renault clio b sport (RS) 172 out:roll:

2001 Audi a3 8L 1.8 out:lol:

2001 Mercedes benz w203 240 IN8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין שהתאזבתי קלות מהנתונים של משמידות הדלק... איפה הSTI? :twisted: . האמת שלא חסרים רכבים שעושים 1 ל5 1 ל6... והוויפר חסכונית משהו בהתחשב במנוע הענק שלה.

 

מדובר כאן על צריכת דלק בכביש המהיר, כנראה על 90 קמ"ש :lol:

 

הנה אתר חביב עם צריכת הדלק בעיר, מחוצה לה ומשולבת, לכמעט כל המכוניות הקיימות:

 

http://www.fueleconomy.gov

 

הוייפר עושה בערך 1:4.5 בתוך העיר. אם תלחץ אני בטוח שהיא גם תרד ל-1:3 בלי בעיה...

 

תיקון קטן - לאחר בדיקה באתר הזה - חלק מהתוצאות כנראה מתאימות לצריכה משולבת וחלק למחוץ לעיר...

 

רוני

 

צריכת הדלק של הוייפר הייתה בממוצע 2 ק"מ לליטר...וזה עוד כשבחלק מהמקרים לא נסעתי "מהר" אך רוב הנסיעה הייתה בסל"ד של מעל 4,500-5,500 ...בולעת דלק רצחנית!

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...