Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ מנוע v8 305 סמול בלוק בהתכתבות+תמונות [זהירות, ארוך ומתיש!]


bosss
שימו לב! השרשור הזה בן 5943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שכחתי לציין שלפניי החלפת הסעפת הרכב היה במצב נסיעה יומיומי והיה מניע ומתנהג רגיל, גם אחריי ההחלפה הצלחתי להניע אך המנוע היה ישר נכבה בסרק לכן אני מסיק שאפשר לשלול בעיית אספקת דלק למנוע/מצערת וגם ניצוץ יש, לפי תשובות המומחים הכיוון שלי כרגע זה או משיכת אוויר דיי חזקה מהסעפת יניקה או אוליי המפלג לא הוחזר בדיוק למקומו שלפניי הפירוק ולכן צריך לכוון הצתה מחדש או שבכלל המנוע צעדים תקול , אם ישנם עוד דברים העלולים לגרום לתופעות שציינתי אני אשמח לשמוע

כיצד אפשר לבדוק משיכת אוויר מהסעפת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יגאל, בדקתי שמנים ברכב וגיליתי שהשמן גיר בכמות רבה מאוד ביחס לסימונים שבמדיד, עליי לציין שהרכב נמצא בחנייה בעלת שיפוע לא גדול במיוחד (הצד הנמוך יותר הוא קדמת הרכב) מה יכולה להיות הבעיה?

בודקים שמן גיר באוטומט כאשר המנוע קר או חם?

ועוד דבר שאוליי קשור לבעיה הוא שהחלפתי ברדיאטור את הדוד פלסטיק הימני איפה שנמצא הקולר שמן גיר בחדש עקב נזילות ומאז הרכב לא הונע בכלל יש קשר לכמות הגבוהה שנראתה על המדיד בעת הבדיקה על מנוע קר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, יש תשובות בבקשה לשאלות ב2 הודעות האחרונות בקשר למשיכת אוויר מהסעפת והשמן גיר?

השמן גיר אמור להיות בצבע אדום או חום בהיר?

תודה מראש ושבוע טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקת ואקום מנוע על יד חיבור שעון ואקום לאחד מהצינורות הואקום ,חפש שירשור העוסק בשעון זה ופיענוח תוצאותיו

צבע נוזל הממסרה אמור להיות אדום , במידה והוא חום בהיר ישנה דליפת מים לתוך הממסרה ,יתכן מחליל המצנן

לדעתי עקב המפלס הגבוה ישנה דליפה שכזו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, במידה והערכתך נכונה יש מה לעשות חוץ מלהחליף רדיאטור לחדש?

לא מומלץ לנסות להניע את המנוע במצב כזה ולראות אוליי משהו ישתנה ?

בדקתי שוב והצבע של השמן לא חום בהיר אלא יותר לכיוון של חום כהה, לפי דעתך לא יכול להיות קשר לזה שהרכב חונה בשיפוע ולכן הכמות שנראית במדיד גבוהה יותר מהסימון עליו?

לא אמורים לבדוק שמן גיר כאשר המנוע בטמפרטורת עבודה?

פשוט נראה לי קצת מוזר מכיוון שהדוד הימני עם הקולר שמן הוחלף ממש לאחרונה בחדש

יגאל, יש קשר בין הנוזל רדיאטור לשמן הגה כוח, כלומר ייתכן מצב שיהיה מים בשמן ולהפך ביניהם?

בדקתי גם את המיכל של הנוזל ההידראולי וגם שם להפתעתי ראיתי שהשמן עומד בשיפוע ממש כמעט עד למעלה למיכסה, וכפי שאתה יודע המדיד בהגה כוח הוא קטן כזה מפלסטיק ומין הסתם הוא מראה שהשמן על כל המדיד אך בצבע רגיל צלול, לכן אני חושב שיש איזה קשר לזה שהרכב חונה בשיפוע גם בקשר לשמן גיר הייתכן שפה כביכול "הבעיה" ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית עליך להחנות את הרכב במישור ,ולבדוק שנית כאשר המנוע חם את נוזל הממסרה

שנית אין קשר בין מערכת ההגה ההדראולית למצנן המנוע

נראה לי הגיר דורש טיפול כולל החלפה של המסנן ,אך ללא ליפט לא תוכל לבצע את העבודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אתה מציע להניע בכל זאת את הרכב עם המצב והכמות שנראית כרגע ורק אחריי שהרכב יגיע לטמפרטורת עבודה לבדוק את נוזל הממסרה לאחר כמובן שאני יזיז אותו למישור נכון?

לפניי כל הפרוייקט שהרכב היה במצב נסיעה יומיומי לא זכור לי שהיה בעיה בגיר, וגם שהרכב חנה באיזור יותר ישר בעבר תמיד היה מראה במדיד כמות טובה ,אז מה הסיכוי למעשה שפתאום לאחר שבכלל הרכב לא נסע בתקופה האחרונה שיש בעיה בגיר?

לא נראה לך שום מצב הגיוני שיש קשר שהרכב כרגע חונה בשיפוע כלפיי קדמת הרכב לכמות הגבוהה שנראית על המדיד?

 

יגאל, מה הסבירות שאכן מדובר בשיפוץ גיר לפי מה שציינתי בהודעה הקודמת?

איך אתה מסביר את המצב שגם הנוזל הגה כוח נראה מלא לגמריי?

נראה לי דיי הגיוני שהשמן על המדיד יראה גבוהה מהמותר בעקבות זה שהרכב חונה בשיפוע ולא במישור, מה אתה אומר יש אפשרות כזאת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איני מתכוון לנחש מה יהיה גובה מפלס של איזשהו נוזל ברכב ,כאשר הרכב חונה בשיפוע

 

עליך להצמד להוראות היצרן ולא להמציא אותם "על הדרך"

 

שלב ראשון :הנעת הרכב ונסיעה

שלב שני : בדיקת חוסרים ותקלות

שלישי :המלצות לתיקון על פי סמפטום התקלה עד לפתרונן המלא

לגבי הגיר לא ניתן לקבוע רק על פי הסבר (מפורט ככל שיהיה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, בזמן שאני פותח סוויץ נשמע צליל כמו של שכיחת אורות דלוקים שהמנוע כבוי ,ידוע לך במקרה על מנגנון הגנה ברכבים אלו שקשור לרכיסת חגורת הבטיחות ואם לא שמים חגורה אי אפשר להניע את הרכב ,יש דבר כזה או שהצליל הזה קשור רק לתיזכורת לנהג והנוסעים לחגור חגורות ואינו קשור בשום צורה לניתוק כלשהו אשר מונע מלהניע את הרכב?

בשביל להגיע למתג הסוויץ צריך לפרק את כל ההגה כולל הכרית אוויר, נראה לי שיש לי איזה נתק בחוטים בסוויץ ?

ותודה על התשובה הקודמת, אני אנסה להניע במצב הקיים ומשם אמשיך לעדכן

 

יגאל, בנוסף לשאלותיי בהודעה הקודמת ידוע לך אם יש פיוזים גם בתא המנוע חוץ מאלה שנמצאים מתחת להגה בתוך הרכב ומה תפקידם?

יגאל, בהנחה שמערכת הקירור תקינה ללא נזילות ומותקן תרמוסטט 160 F כמה דקות לערך מנוע כזה אמור להגיע לטמפרטורת עבודה עד שהמאוורר החשמלי ייכנס לפעולה?

יוניט חום מנוע שטבול בנוזל קירור שבסעפת יניקה לא מקורי יכול לגרום לכך שהמנוע לא יחזיק סל"ד בסרק וישר יכבה לאחר הנעתו ,או שבמקרה כזה המחשב ניהול יודע לפצות עליו ולהחזיק את המנוע מונע בכל זאת?

 

יגאל, יש תשובות בבקשה ל2 ההודעות האחרונות?

תודה מראש ולילה טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר בין זמזם החגורות להנעת הרכב

עד כמה שזכור לי אין תיבת נתיכים בתא המנוע ,רק על קיר האש מעל לדוושת בלם החניה

כתבתי לך העבר ,המנוע יגיע לטמפ עבודה בערך כשלושים דקות בנסיעה בתוך העיר ,לגבי הפעלת המאוורר איני יודע

יוניט טמפ של נוזל הקירור , השייך למחשב ההזרקה לא יגרום לכיבוי הרכב

עד כמה שזכור לי האלמנט החשמלי ששיך לסוויץ' נמצא על מוט ההגה בחלקו התחתון קרוב לקיר האש בעל תקע חשמלי ,מחובר בעזרת מוט מתכת אל מנגנון הסוויץ'

steering.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החוטיי חשמל ששייכים לסוויץ מחוברים בדיוק במקום שסימנת בתמונה שצירפת באמצעות 2 קונקטורים האלה נכון?

attachment.php?attachmentid=6123

זאת הצמת חשמל שמתחברת בצידה השני עם הסליל הצתה והמפלג?

התכוונתי כמה זמן המנוע יגיע לטמפרטורת עבודה בערך במצב של עמידה במקום בסרק?

השרטוט חשמל שצירפתי זה בדיוק אחד לאחד כפי שיש אצלי ברכב?

attachment.php?attachmentid=6124

 

יגאל, אמור להיות פיוז הגנה למחשב ניהול בתא המנוע, כדיי שהוא יישרף בזמן תקלה ולא המחשב עצמו?

ידוע לך במקרה היכן הוא נמצא בתא המנוע,וכמה אמפר? שירטוט של תא המנוע אם פירוט הצרכנים/חיישנים יעזור פה מאוד

תודה מראש והמשך יום נעים

 

יגאל, בנוסף לשאלה בהודעה הקודמת בקשר לפיוז מחשב יש לך אפשרות להעלות בבקשה שירטוט/תרשים של תא המנוע ואת פירוט כל החיישנים ומיקומם במנוע 305 TBI GM 5.0 ליטר ?

תודה מראש ולילה טוב

 

יגאל, על היוניט חום מנוע (CTS ) יש חומר כתום/אדום על התבריג רציתי לדעת האם לחומר הזה יש חשיבות בתיפקוד החיישן או שזה סתם חומר אטימה כמו טפלון כדיי שלא יהיה נזילת מים מהמקום בסעפת יניקה, השאלה מסקרנת אותי מכיוון שביוניט החדשה הסטנדרטית שרכשתי החומר הזה אינו נמצא על התבריג בכלל?

מצורפת תמונה של החיישן המקורי עם החומר הכתום עליו, בבקשה: 36_1_b.JPG

ממתין לתגובה בהקדם גם בקשר להודעות הקודמות בבקשה

תודה מראש ויום טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איני יודע היכן נתיך מחשב המנוע הראשי (עד כמה שזכור לי אין חיצוני )

אין ברשותי תרשים מיקום כל חלקי תא המנוע

אכן החומר האדום על התבריג הוא חומר לאטימה

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידוע לך היכן הנתיך של המשאבת דלק, בדקתי בתיבת פיוזים הראשית מתחת להגה בצד שמאל אך הוא לא נמצא שם?

חיישן חמצן הקדמי שיושב על הסעפת פליטה השמאלית במידה והוא מפוייח מאוד או תקול הוא עלול לגרום להנעה "קשה/ארוכה" או לחילופין לחוסר הנעה בכלל?

ידוע לך האם במנוע הנ"ל יש כבל ספידומטר או חיישן בגיר, מכיוון שאצלי יש בעיה אשר בזמן נסיעה בדר"כ השעון ספידומטר לא מגיב בכלל אך לפעמים בשלב מסוים פתאום הוא מתחיל לעבוד והמחוג זז, היכן עליי לבדוק ולחפש את התקלה,כוון אותי בבקשה?

 

יגאל, בנוסף לשאלותיי בהודעה הקודמת שטרם קיבלתי ממך תשובות, ידוע לך האם יש אצלי חיישן הצתה והיכן הוא בדיוק נמצא?

שירטוט של מיקומו ואיך הוא נראה בכלל יעזור לי מאוד כאן

אגב איך נקרא החיישן הצתה בלועזית בשפה המיקצועית?

תודה ויום טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...