Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפוץ מנוע v8 305 סמול בלוק בהתכתבות+תמונות [זהירות, ארוך ומתיש!]


bosss
שימו לב! השרשור הזה בן 5943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חנן, אז לפי דבריך אני מבין שלפניי שרצים להחליף מחשב יותר נפוץ והגיוני שאחד החיישנים או יותר התקלקלו קודם או ייזיפו, הבנתי נכון?

בדר"כ המחשב עצמו דיי אמין ולא מתקלקל כל שני וחמישי ואף מסוגל להחזיק שנים רבות נכון?

ייתכן שחיישן טמפרטורת מנוע זה שטבול בנוזל קירור בתוך הסעפת יניקה ייגרום למנוע לזייף ולעבוד לא "עגול" כאשר הוא לא מקורי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 276
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הדבר האחרון שאתה מחליף בד"כ זה המחשב, אכן. המחשב אמין מאוד כל עוד הוא לא נחשף לספייקים חזקים במתח האספקה שלו.

צריך לבדוק את התנגדות החיישן ואת הטמפ' שלו ולהשוות לנתונים שהיצרן נתן. אם הוא יזייף הוא יפגע בפעולת המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נניח שלפניי שהוצאתי את המפלג ממקומו סימנתי את מיקומו כלפיי המנוע אך בזמן החזרתו סטיתי סטייה קלה ביותר מהסימון ,דבר כזה ייגרום למעשה לשינוי בכיוון הצתה ועלול לגרום לחוסר הנעה מוחלט או לחילופין להנעה ומייד כיבוי נכון?

במקרה כזה צריך לכוון הצתה מחדש ע"י סיבוב ידני של המפלג עד שהמנוע יישמע ויעבוד עגול ללא זיופים, או שכיוון הצתה חדש דורש אקדח או אמצעים אלקטרוניים אחרים במוסך בלבד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, נתונים כגון: אורך,רוחב,גובה,בסיס גלגלים,מומנט,כח סוס היכן אני יכול למצוא על הרכב שלי?(קמארו rs 305 סמול בלוק סטנדרטית v8 ,5.0 ליטר)

ואשמח לקבל גם תשובה על ההודעה הקודמת בנוגע למפלג בבקשה

תודה מראש ויום טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

carfolio

wikpidia

אם הוצאת והחזרת את המפלג לאותה הנקודה אין בעיה

במקרה אחר ,יש לדאוג שבוכנה מס 1 תעמוד על נ.מ.ע בדחיסה (0 מעלות ) חריץ משאבת השמן מופנה לצילינדר מס 5

ורוטור המפלג בעת ההכנסה מופנה אל מול טרמינל חוט מס 1 במכסה המפלג

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, הציר של המפלג הוא חלק שמסתובב בזמן פעולת המנוע?

יש אפשרות שציר המפלג בזמן עבודת המנוע לא מקבל שימון או לחילופין לא הוחזר למקומו כמו שצריך ועקב כך אי אפשר להניע/לסובב את המנוע בכלל?

האם יכול להיות מצב בכלל שהמפלג לא הוכנס טוב למקומו מבחינה וויזואלית/פיזית לא מבחינת זווית ואז אני אצטרך לעשות כיוון הצתה מחדש?

מבחינה ווזואלית איך אני יודע/רואה שהכנסתי את המפלג למקום בדיוק כפי שצריך לפניי חיזוק הבורג/המעצור שמקבע אותו לסעפת היניקה ?

תמונה של המפלג המדובר של GM למנוע V8 בבקשה: eb7f_1.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גלגל השיניים מקבל תמיד שימון ,אין בעיה עם זה

ואכן אם טעית בהכנסת המפלג למקום ,אז עליך לערוך את ההליך שציינתי קודם

עליך להכניס את המפלג תוך סיבוב הרוטור כ30 מעלות עד להגעת מעצור בית המפלג עד לסעפת היניקה

ואל תשכח אטם

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל, שהכנסתי את המפלג סובבתי קצת כפי שאמרת אך הוא נכנס והגיע כמעט עד המעצור על סעפת היניקה כ2 מ"מ מהמעצור וכדיי להכניס אותו עד האטם ממש פשוט חיזקתי את הבורג והוא ירד עד הסוף, ייתכן ונגרם נזק לגלגל שיניים או לציר או שאוליי בכלל הכנסתי אותו לא טוב והוא למעשה אמור להכנס בקלות מה שלא היה במקרה שלי?

לפניי הוצאת המפלג עליי לסמן את הציר עצמו כלפיי הסעפת את את הרוטור בתוכו?

אין בעיה לסובב את הרוטור מבלי להצטרך לעשות כיוון הצתה מחדש, העיקר שהציר עם הגלגל שיניים ייכנס בדיוק לאותו מקום/זווית שממנו פורק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדיי להכניס אותו עד האטם ממש פשוט חיזקתי את הבורג והוא ירד עד הסוף, ייתכן ונגרם נזק לגלגל שיניים או לציר או שאוליי בכלל הכנסתי אותו לא טוב והוא למעשה אמור להכנס בקלות מה שלא היה במקרה שלי?

 

במקרה ונגרם נזק (ולהערכתי יש סיכוי מצוין שדפקת משהו, משאבה או אולי משהו במפלג) קח את מחיר הנזק כשכר לימוד:

אל תשתמש בברגים כאמצעי להצמיד שני מכלולים שלא רוצים להיצמד בצורה טבעית.

זה שכר לימוד זול יותר בהרבה מאשר זה שהיית משלם אם היית מנסה לחבר כך בין גיר למנוע, כשציר כניסת הגיר מפספס את הפיילוט בירינג. במקרה הזה היית משלם לפחות על האוזינג שבור של גיר, מצמד או מנוע, אז תסתכל על זה בצורה חיובית :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפניי הוצאת המפלג עליי לסמן את הציר עצמו כלפיי הסעפת את את הרוטור בתוכו?

אין בעיה לסובב את הרוטור מבלי להצטרך לעשות כיוון הצתה מחדש, העיקר שהציר עם הגלגל שיניים ייכנס בדיוק לאותו מקום/זווית שממנו פורק?

יכול להיות ששמתי אטם דק מדאי ולכן הציר לא נכנס עד אליו וזה למעשה מה שהטעה אותי ועצם זה שהכנסתי אותו לבסוף בכוח הבורג גרמתי לתקיעתו או לחיכוך גבוהה עד כדיי שהציר אינו מסוגל להסתובב ,או שאי אפשר להגיע למצב כזה כי למעשה החור שאליו נכנס הציר הוא חור ללא תחתית ופשוט הוא נכנס עד המעצור שלו בסעפת היניקה?

במחשבה שנייה אם היה לחור שאליו נכנס ציר המפלג תחתית אז גם עם כח הבורג לא הייתי מצליח להוריד את המפלג עד המעצור הטבעי שלו בסעפת היניקה

במידה והמנוע יניע בסופו של דבר זה אומר שהמפלג הוכנס למקומו, אבל מצב שהמנוע יניע ולא יחזיק סל"ד בסרק וישר יכבה ללא עזרה מדוושת הגז יכול להצביע על כך שבכל זאת המפלג לא הוכנס בדיוק למקומו שלפניי הפירוק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למדת פעם גמרא, בוס? :-P

 

מהסתכלות על כל השאלות שלך בשרשור הזה לא ניתן בכלל להבין את התהליכים שאתה עושה, סדרם, ואת הבעיות שבהן אתה נתקל?

כל ה"ואם"ים האלה? זה עקב בעיות שבהן נתקלת, או שזה בשביל בעיות שאולי תתקל בהן, או לצורך לימודי?

 

נתקלת בבעיה? שאל שאלה ברורה, מוגדרת, ובשאיפה גם תקבל בשבילה תשובה. קשה לעקוב אחריך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן, המשפט הזה "זה עקב בעיות שבהן נתקלת, או שזה בשביל בעיות שאולי תתקל בהן, או לצורך לימודי?" ששאלת למעשה ממצא את כל הפרויקט הזה, למעשה כל השאלות האלה נובעות מבעיות שנתקלתי בהם ובעזרתם ובעזרתכם פה בפורום אני מנסה להבין היכן הבעיה ובמה אוליי טעיתי בשלביי העבודה שביצעתי ובנוסף כמובן לצורך לימודי כללי בתחום המכונאות ובמיוחד למידה על המנוע V8 הספציפי הזה שמעניין אותי מאוד,והכי חשוב בשביל הסיפוק העצמי שלי באופן החלפת חלפים ופיתרון בעיות באופן "עצמאי"

הפרויקט הזה החל לפניי בערך כשנתיים לגמריי במקרה לאחר שיום אחד ראיתי שהמיים במיכל עיבוי מבעבעים והרכב מאבד מים והחלטתי לבדוק את העניין לעומק, אחריי בדיקה וויזואלית בלבד גיליתי שסעפת היניקה אכולה ומשם למעשה נעלמים מים ונכנס אוויר למערכת וזה מה שגורם לבעיה,בקיצור החלפתי את סעפת היניקה בחדשה ועוד חלקים ואטמים שהתגלו פגומים על הדרך ובגמר העבודה הנעתי את הרכב לבדיקה כללית, הרכב הצליח להניע אך לא החזיק סל"ד בסרק וישר היה נכבה, בחלק מהניסיונות ההנעה בעזרת התערבות של דוושת הגז הצלחתי לגרום לו לא להכבות אך כאשר הרפתי מהגז הוא ישר נכבה שוב, בזמן שהמנוע היה מונע עם מצערת קצת פתוחה נשמעו פיצוצים ובקפאיירים מאיזור הסעפת והמצערת והיה רעש לא תקין של השסתומים כנראה,וזה בגדול הבעיה שלי כרגע אך אז בשל סדר עדיפויות החלטתי "להקפיא" את הרכב ולחפש שוב את התקלה כשיהיה לי יותר זמן ומשאבים, עכשיו בעזרת מומחיי הפורום אני למעשה מנסה להבין מה אוליי לא עשיתי טוב והיכן יכולה להיות התקלה שלי שגורמת לתופעות שציינתי

חלפים שהוחלפו לאחרונה כחלק מהשיפוץ/טיפול הם:סעפת יניקה+אטמים, צינורות מים עליון ותחתון לרדיאטור, טרמוסטט הוחלף לטרמוסטט בעל פתיחה מוקדמת יותר, פלאנג מים חדש מניקל, בוצע ניקוי כללי לכל מערכת המים והרדיאטור עצמו ע"י פתיחתו אצל בעל מיקצוע ומולא נוזל קירור איכותי חדש,המצערת עברה ניקוי מסיבי ויסודי הכולל גם אוברהול קומפלט הכולל החלפת אטמים,גומיות,טבעות, ופילטרים לזוג מזרקים שגם עברו ניקוי, היוניט חום מנוע הוחלפה באחרת סטנדרטית לא מקורית, המנוע צעדים/IAC נוקה באופן ייסודי מאוד מפיח וליכלוך, החיישן מצערת TPS התגלה כתקול ואני עדיין בחיפושים אחר חיישן חדש/מפירוק, הוחלפו המצתים לחדשים מדגם שונה אך מתאימים יותר לטמפרטורות חמות לפי עצתו של יגאל, פילטר אוויר, אגב שמנים ופילטר דלק לא הוחלפו עדיין

ייתכן ושכחתי עוד חלקים שהוחלפו אבל אני מניח שזה יעזור לכם לכוון אותי באופן יותר נקודתי לבעיה

תודה מראש וסופ"ש נעים לכולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...