Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5814 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

אם ההיתה מבין כיצד פועל מגבר בלם פנאומטי לא ההיתה מבלבל את הבחור.

בלחיצה על דבשת הבלם כשמנוע עובד אין עלייה של טורים (סיבובי מנוע) מפני שלא נכנס אוויר למנוע.

עליה קלה של טורים מתרחשת כאשר אתה עוזב את דבשת הבלם כי אז המנוע יונק את האויר האטמוספרי שנשאר מצד הלחץ האטמוספרי במגבר הבלם-מילוי אוויר נפחי לצילנדר עולה לרגע ואיתו עליה רגעית בסיבובי המנוע.

במצב מנוחה יש וואקום (לחץ נמוך) משני צידי הדיאפרגמה של מגבר הבלם.

בברכה.

פורסם

לשסתום החד-כווני של מגבר הבלם יש תפקיד עקרי: לשמור על פעולת המגבר בלם לעוד לחיצה או שנים לאחר שהמנוע דומם, תפקיד נוסף הוא לאפשר בלימה קלה גם במצבים בהם ואקום המנוע לא גבוה.

באופן עקרוני, בזמן פעולת המנוע (במידה והמנוע תקין) אין חשיבות כמעט לשסתום ואם הוא לא תקין לא תרגישו זאת.

 

אופן הבדיקה פשוט, לאחר דימום המנוע ולחיצה על דוושת בלם מספר פעמים מרגישים כי לחיצה ראשונה קלה וכל לחיצה נוספת דורשת מאמץ רב יותר עד להתקשות הדוושה לחלוטין. כל מצב אחר מעיד על שסתום חד-כווני לא תקין או שסתום בקרה בתוך מגבר הבלם לא תקין.

פורסם

תוספת קטנה לדבריו של דניאל, לאחר שהדוושה נהפכה להיות קשה (לאחר מספר לחיצות) ומניעים את הרכב מרגישים מיד שהדוושה יורדת ונהפכת להיות רכה במידה ומערכת תקינה.

איזה כייף לי :)

  • 3 שנים מאוחר יותר...
פורסם

מקפיץ מהאוב.

 

הדבר לא טופל בעבר, אך נראה שהוא מתחיל להפריע לי יותר.

 

בבקרים(אולי עם קשר למזגן עובד או לא) אני יוצא מחניון, ובזמן עצירה בשער של החניון בלחיצה על הברקס הדוושה מתקשה אך הרכב לא בורח או משהו. אם אני צריך להתחיל לגלוש קדימה ולתת כמה פימפומים בברקס לקראת המעבר חצייה הדוושה מתקשה יותר ויותר, אבל עדיין הרכב עוצר. לפעמים יש מעט משחק של הטורים בין 800-1000 כשזה קורה.

 

הדבר גם קורה אם מפמפמים על דוושת הברקס מספר פעמים במהירות.

 

את הבדיקות של דוושה צונחת ורעש של פססססט עם מנוע פועל - לא קיים.

מנוע כבוי, לחיצה של מספר פעמים על הדוושה עד שהיא קשה ואז, מדליק מנוע מרגישים שהדוושה יורדת. גם תקין.

 

 

האם מה שאני מתאר הוא ליקוי או נורמלי? באיזה כיוון צריך לחפש?

 

תודה

פורסם

אם כך יש בעיית סל"ד סרק למנוע. סל"ד סרק גבוה מידי יגרום לואקום מנוע נמוך, פעולת מגבר בלם קלושה יותר והרגשה של פעולת דוושת בלם קשה יחסית.

×
×
  • תוכן חדש...