Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7113 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ראה כתבה על שיפוץ של וויליס CJ5 מודל 58' של יובל שיינר, ויש לנו באותו מקום עוד כתבות שיפוץ של ג'יפים במצבי צבירה שונים. המצב ההתחלתי של שיינר אולי מזכיר את שלך... אם אתה מחפש ג'יפ לטיולים ולאו דווקא אספנות משתלם הרבה יותר ג'יפ CJ8 ישראלי משנות ה80, נראה כמעט אותו דבר, גדול ומרווח יותר, משוכלל יותר (6 צילינדר, 4 הילוכים, הגה כוח, כל המכלולים עדיפים), והמחירים היום בקאנטים לצערי :-( . אתה קונה ב15K שקל ג'יפים מעולים שאין מה לשפץ בהם - הרווח שלך.

Jeepolog.com

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תראה נמרוד,

גם לי לפני כמה שנים טובות היה רצון עז לקחת ג'יפ ישן ולשפץ אותו.

בראש שלי זה היה תמיד ג'פ"ס כמו שהייתי נוסע עליו בצבא.

רק שלא היה לי ידע, כלים, וכסף.

אז לקחתי עצה שקיבלתי אם זכרוני אינו מטעה אותי פה בפורום, וקיניתי חיפושית ישנה, חצי מפורקת, מלאה בחלודה וכל בעיה מכאנית אפשרית. (קניתי מאוד בזול)

והתחלתי לפרק אותה ולעבוד על כל חלק וחלק שלה, משם זרמתי וקניתי עוד אחת מורדת מהכביש לצורך חלקים וכו....

 

בקיצור למדתי והתנסתי, ובדרך גם התאהבתי בחיפושיות, וכל חיפושית שאני רואה מעלה לי חיוך על הפנים.

 

בשנתיים האחרונות אני מחזיק ג'יפ מסוג cj5 שנת 68 ועובד עליו לסירוגין לאט לאט, ואני רוצה לומר לך שאם אתה לא אמיד מאוד (אביך במקרה הזה) הפרוייקט של שיפוץ ג'יפ יהיה לך קשה מידי, החלקים קשים להשגה ויקרים הרבה יותר מאשר חיפושית, וההנאה מהעניין תעבור לך מהר מאוד.

 

אז, אני מקווה שתפנים, תתחיל מחיפושית. אח"כ תוכל גם למכור אותה ורוב הסיכויים בלי להפסיד. ותתקדם הלאה מאוחר ומבוגר יותר.

האקסיות: שתי חיפושיות, פורד ברנדה, אלפא 33, אלפא ספרינט, קייזר פריזר cj5, וולוו 121... הנוכחיות: חיפושית גרמניה שנת 71 ועוד איזו שרירנית אמריקאית מנופחת ונוהמת.

פורסם

אני הייתי מציע לבחור הצעיר (שהוא בעצם דור ההמשך שלנו תרתי משמע אבל גם דור ההמשך של האספנים/משפצים) להתחיל עם אופנוע/קטנוע. הכול קל יותר, קטן יותר, לא צריך בור ו/או כול כך הרבה מקום כמו ל- 4 גלגלי ולא צריך, בדרך כלל, עוד זוג ידיים.

כול הכבוד על ההתלהבות ובהצלחה.

פורסם
אני הייתי מציע לבחור הצעיר (שהוא בעצם דור ההמשך שלנו תרתי משמע אבל גם דור ההמשך של האספנים/משפצים) להתחיל עם אופנוע/קטנוע. הכול קל יותר, קטן יותר, לא צריך בור ו/או כול כך הרבה מקום כמו ל- 4 גלגלי ולא צריך, בדרך כלל, עוד זוג ידיים.

כול הכבוד על ההתלהבות ובהצלחה.

הצעה מעניינת מאוד אבל אבא מאוד לא אוהב את העניין ורוצה שאם אני משפץ דו"ג אני צריך רישיון דו"ג. לכן אני ישר מחפש מכונית ולא דו גלגלי.

 

נמרוד...

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

לאט לאט ידידי - כמו שאומרים : עם האימונים בא הגובה , כדי שלא תתאכזב ותתיאש קנה לך איזו טרנטה משנות ה-80+ ותנסה ללמוד עליה , אח"כ תלמד ותחכים הגיפ'ים הישנים תמיד היו ויהיו כאן , סבלנות היא אחת המעלות הנדרשות לאספן וכמובן שלא יזיק למצוא איזה חבר מוסכיק או עם ידע , ביחד תוכלו לשפץ פרוייקט גדול יותר כמו הויליס שעליו אתה מדבר .

 

בהצלחה ! :-D

אלוף צפון אמריקה בפינג פונג כיס !

פורסם

2) לקנות רכב זול, ולהפוך אותו לרכב שבילים. פיאסטה, DL. ככה נהנים משתי העולמות.

 

 

אם אפשר להתעלק קצת על הנושא הזה, היכן ניתן למצוא מידע על התאמת רכבים קטנים וזולים לשבילים? אילו שינויים צריך לעשות? מהן האפשרויות?

פורסם
ראה כתבה על שיפוץ של וויליס CJ5 מודל 58' של יובל שיינר, ויש לנו באותו מקום עוד כתבות שיפוץ של ג'יפים במצבי צבירה שונים. המצב ההתחלתי של שיינר אולי מזכיר את שלך... אם אתה מחפש ג'יפ לטיולים ולאו דווקא אספנות משתלם הרבה יותר ג'יפ CJ8 ישראלי משנות ה80, נראה כמעט אותו דבר, גדול ומרווח יותר, משוכלל יותר (6 צילינדר, 4 הילוכים, הגה כוח, כל המכלולים עדיפים), והמחירים היום בקאנטים לצערי :-( . אתה קונה ב15K שקל ג'יפים מעולים שאין מה לשפץ בהם - הרווח שלך.

בעיה קטנה אין לי מספיק כסף בשביל לקנות אוטו כזה. אני שאלתי אם מתאים לי לשפץ וויליס בגלל שמצאתי וויליס במצב צבירה מתפורר והמחיר לא נקבע בגלל שהבעלים לא יודעים מה המחיר שצריכים לתייג לרכב הנ"ל. דרך אגב המחיר שיש לי כרגע הוא 2000 ש"ח.

 

נמרוד...

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
אם אפשר להתעלק קצת על הנושא הזה, היכן ניתן למצוא מידע על התאמת רכבים קטנים וזולים לשבילים? אילו שינויים צריך לעשות? מהן האפשרויות?

 

 

צריך הרבה רגש על הגז, נסיעה בהילוך הנכון, ולהפחית כמה שיותר משקל.

רצוי גם לשים צמיגים רחבים (ברישיון!) שישיגו לך מקסימום אחיזה.

 

מעבר לכך, אם אתה לא מתכוון להפוך את הרכב לרכב ראלי, אין צורך לעשות הסבות מיוחדות למינהם.

מאזדה 6 06' ופורד פיאסטה 89 ללוחמה עירונית.

פורסם

תראה,אני את הרכב שלי התחלתי לשפץ בגיל 16.

היו רגעיי יאוש שלא ידעתי איפה אני קובר את עצמי עם האוטו,ואז אבא תמיד מצא את הפיתרון.

 

אם אין לך גב שאוהב את העניין הזה,תומך בך ועוזר לך שאתה צריך,אין לך סיכוי בגיל 16 שאתה בלי רישיון ובלי ניסיון(חרוז) להצליח לשפץ לבד רכב.

 

מצטער,אבל ככה זה.:roll:

 

חכה קצת,תוציא רישיון,תתחיל לראות מה מושך אותך ואז תמשיך הלאה.

פורסם
תראה,אני את הרכב שלי התחלתי לשפץ בגיל 16.

היו רגעיי יאוש שלא ידעתי איפה אני קובר את עצמי עם האוטו,ואז אבא תמיד מצא את הפיתרון.

 

אם אין לך גב שאוהב את העניין הזה,תומך בך ועוזר לך שאתה צריך,אין לך סיכוי בגיל 16 שאתה בלי רישיון ובלי ניסיון(חרוז) להצליח לשפץ לבד רכב.

 

למזלי יש לי את האבא התומך וגם שנינו הלכנו לראות את האוטו הנ"ל. העניין שהוא לא מעוניין לעשות זאת ואני כן מעוניין לעשות את זה.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
עצה שלי,שמע לאבא.הם בדר''כ צודקים.

 

תן לו לבחור את הרכב שתשפצו,ככה הוא גם לא יוכל לבוא אלייך בטענות:wink: .

יש משהו בה שאתה אומר. אני יודע שבסוף נלך על חיפושית. ואני יגיד לו שאני הולך להוסיף ניטרו בשביל הכיף.

 

נמרוד...

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
בעיה קטנה אין לי מספיק כסף בשביל לקנות אוטו כזה. אני שאלתי אם מתאים לי לשפץ וויליס בגלל שמצאתי וויליס במצב צבירה מתפורר והמחיר לא נקבע בגלל שהבעלים לא יודעים מה המחיר שצריכים לתייג לרכב הנ"ל. דרך אגב המחיר שיש לי כרגע הוא 2000 ש"ח.

 

נמרוד...

 

 

בזה פחות או יותר מוצה כל הנושא.

2000 ש"ח אינם מספיקים לכלום, בשום רכב אספנות, למשעט אולי איזה טוסטוס /וספה (ויסלח לי רן).

כשתגיע לסכום גדול מזה פי 10 לפחות, תתחיל שוב להתעניין ברכב אספנות.

 

 

אגב - רכב אספנות אינו הפתרון האולטימטיבי לכל ילד שאין לו כסף לקנות אוטו. חיפושית אולי כן (ראה שרשור הנסיעה בשעות האסורות), אבל בטח לא רכב שעבר כבר את שנתו הארבעים.

 

ה"בחינה" להתאמת בעלים לרכב אספנות צריכה להתבצע במשקפי האהבה וההתמכרות לזה, ולא כבחינה כלכלית, או פתרון זול להשגת רכב.

 

כמי שמחזיק כמה וכמה ויליסים, צר לי לאכזב אותך, נמרוד יקר.

אולי כשתגדל ותתבגר, ויהיה לך זמן, ידע וקצת יותר כסף. אז גם תדע מה אתה רוצה מעצמך.

ויליס 53

ויליס 58

פורסם

אין מה לסלוח, חלק גדול מהשיקולים שלי היו אחזקה פשוטה זולה וזמינות חלקים טובה, ואם מדובר בשיפוץ מושלם הרי שאפילו הפחחות לווספה תעלה יותר מ-2000 ש"ח, בחישוב זריז ובלי להכיר את הוויליס המדובר:

גרירות ובירוקרטיה- 600 ש"ח

צמיגים 4X בהנחה של דיל 350 ש"ח לצמיג 1400 ש"ח.

ועוד לא עשיינו כלום-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם
בזה פחות או יותר מוצה כל הנושא.

2000 ש"ח אינם מספיקים לכלום, בשום רכב אספנות, למשעט אולי איזה טוסטוס /וספה (ויסלח לי רן).

כשתגיע לסכום גדול מזה פי 10 לפחות, תתחיל שוב להתעניין ברכב אספנות.

 

 

אגב - רכב אספנות אינו הפתרון האולטימטיבי לכל ילד שאין לו כסף לקנות אוטו. חיפושית אולי כן (ראה שרשור הנסיעה בשעות האסורות), אבל בטח לא רכב שעבר כבר את שנתו הארבעים.

 

ה"בחינה" להתאמת בעלים לרכב אספנות צריכה להתבצע במשקפי האהבה וההתמכרות לזה, ולא כבחינה כלכלית, או פתרון זול להשגת רכב.

 

כמי שמחזיק כמה וכמה ויליסים, צר לי לאכזב אותך, נמרוד יקר.

אולי כשתגדל ותתבגר, ויהיה לך זמן, ידע וקצת יותר כסף. אז גם תדע מה אתה רוצה מעצמך.

 

ממך נפגעתי באמת אני לא התכוונתי לחסוך בשיפוץ או בנסיעה על האוטו הנ"ל רק שתדע שהמצב בו הויליס נמצא במצב גרוע ביותר. הוא במצב צבירה של התפוררות על לא שמת לב לכך שכתבתי.

 

 

אין מה לסלוח, חלק גדול מהשיקולים שלי היו אחזקה פשוטה זולה וזמינות חלקים טובה, ואם מדובר בשיפוץ מושלם הרי שאפילו הפחחות לווספה תעלה יותר מ-2000 ש"ח, בחישוב זריז ובלי להכיר את הוויליס המדובר:

גרירות ובירוקרטיה- 600 ש"ח

צמיגים 4X בהנחה של דיל 350 ש"ח לצמיג 1400 ש"ח.

ועוד לא עשיינו כלום-רן

 

כנ"ל אליך רן איני מחפש אוטו לאחזקה זולה או לזמינות חלקים טובה אני מחפש אוטו שאני יהנה בו.

 

 

 

 

 

 

נמרוד...

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic

×
×
  • תוכן חדש...