Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7284 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני בכלל לא מבין על מה כל הדיון !

 

רוחב הנתיב כמוגדר בחוק מיועד לספק מעבר לכלי רכב אחד בלבד. זה לא משנה אם אתה נוהג במכונית, אופנוע, אופניים או משאית.

רוכבי האופנועים / קטנועים בארץ המציאו סט חוקים משלהם בכל הנוגע לשימוש בנתיבים ועצירה בצומת, שלא לדבר על השימוש באור גבוה (ומסנוור) או קיצורי דרך בין מכוניות בעת העמידה ברמזור. כל הפעולות הללו הן בלתי חוקיות ולרוב גם מסוכנות. אלא, שכאמור הרוכבים מתייחסים אליהם כמעין סט חוקים להישרדות בכביש - לצד יעילות בהגעה ממקום למקום (שכן, אם הם לא יקצרו את הפקק ויסעו 10 דקות במקום 40, מה הטעם?), ונהגי המכוניות נאנסים לקבל את המצב.

 

אז אולי כדאי לעשות קצת סדר בדברים :

1. במקרה שהועלה - רוכב האופנוע אשם ב-100%. אסור היה לו להימצא לצד הרכב או לעוקפו בתוך הנתיב וזה לא משנה אם נהג הרכב אותת או לא. יתר על כן, חובת הזהירות הכללית חלה גם רוכב האופנוע ! ומחייבת אותו שלא להיכנס למצב בו הוא מסכן את עצמו או אחרים, כשברור שעקיפת רכב במרחק של כ-30ס"מ מהדופן שלו הינה מסוכנת ביותר, ולראייה התוצאות.

2. הידחפו בין מכוניות בתור לרמזור והתמקמות עם קקנוע 50סמ"ק בנתיב השמאלי לפני טור של מכוניות אינו רק מסוכן אלא גם מקומם. אני לא נוהג לזנק במהירות דירדור כמו הקקנוע ולא מעוניין שאחרי המתנה סבלנית של מספר דקות ברמזור אדום, יצוץ לו אותו רוכב קקנוע ויעכב אותי הלאה.

אגב, בהתייחס לסעיף 1- רוכב הקקנוע ודאי לא יצפה שבהמשך הנסיעה, אני אעקוף אותו בתוך הנתיב, נכון ?

3. לא פעם אני מסתנוור מפנס ראשי של אופנוע ושואל את עצמי מה עשיתי לו. אם אני אבוא מולו עם אורות גבוהים והוא לא יראה כלום, הוא יקבל את זה בהבנה ?

4. כשגרתי בקנדה שמתי לב לתופעה מאד "מוזרה" שם. רוכבי האופנועים שם כנראה נולדו עם הכתובת פראייר על המצח שכן בפקק הם עומדים בתור ממש כמו כולם ! הם אינם נדחפים, לא עוקפים ולבטח לא מזגזגים בין המכוניות. הם כלי רכב לכל דבר וכשהם מתייחסים לאחרים באופן שווה, גם אלייהם מתייחסים כך. מסתבר שיחס הדדי שכזה יותר בטוח ויותר משתלם גם להם ! חומר למחשבה !

 

דני G.

פורסם
עכשיו נשארה רק השאלה השניה - מישהו מכיר פחח זול באיזור חיפה?
אני יכול להמליץ על מוסך בזק במפרץ חיפה (באיזור התעשיה שמול לב המפרץ) - הוא תמיד נתן את ההצעה הכי זולה לתיקון (בערך 15% הבדל) - לפחות מהניסיון האישי שלי.

 

בעיקרון, התמקחות קטנה כמעט בכל פחחיה באיזור - תעשה את העבודה. מלבד המקומות היסודיים יותר.

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

פורסם

 

1. במקרה שהועלה - רוכב האופנוע אשם ב-100%. אסור היה לו להימצא לצד הרכב או לעוקפו בתוך הנתיב וזה לא משנה אם נהג הרכב אותת או לא. יתר על כן, חובת הזהירות הכללית חלה גם רוכב האופנוע ! ומחייבת אותו שלא להיכנס למצב בו הוא מסכן את עצמו או אחרים, כשברור שעקיפת רכב במרחק של כ-30ס"מ מהדופן שלו הינה מסוכנת ביותר, ולראייה התוצאות.

2. הידחפו בין מכוניות בתור לרמזור והתמקמות עם קקנוע 50סמ"ק בנתיב השמאלי לפני טור של מכוניות אינו רק מסוכן אלא גם מקומם. אני לא נוהג לזנק במהירות דירדור כמו הקקנוע ולא מעוניין שאחרי המתנה סבלנית של מספר דקות ברמזור אדום, יצוץ לו אותו רוכב קקנוע ויעכב אותי הלאה.

אגב, בהתייחס לסעיף 1- רוכב הקקנוע ודאי לא יצפה שבהמשך הנסיעה, אני אעקוף אותו בתוך הנתיב, נכון ?

3. לא פעם אני מסתנוור מפנס ראשי של אופנוע ושואל את עצמי מה עשיתי לו. אם אני אבוא מולו עם אורות גבוהים והוא לא יראה כלום, הוא יקבל את זה בהבנה ?

4. כשגרתי בקנדה שמתי לב לתופעה מאד "מוזרה" שם. רוכבי האופנועים שם כנראה נולדו עם הכתובת פראייר על המצח שכן בפקק הם עומדים בתור ממש כמו כולם ! הם אינם נדחפים, לא עוקפים ולבטח לא מזגזגים בין המכוניות. הם כלי רכב לכל דבר וכשהם מתייחסים לאחרים באופן שווה, גם אלייהם מתייחסים כך. מסתבר שיחס הדדי שכזה יותר בטוח ויותר משתלם גם להם ! חומר למחשבה !

 

דני G.

אני חש הרבה כעס בתגובה שלך, וזה חבל. אם קבוצה של אנשים מתנהגת כפי שהיא מתנהגת - יש לזה סיבה. תנסה פעם לשים קסדה על הראש, ותראה את הדברים אחרת.

 

לגופו של עניין. חובת הזהירות חלה גם על נהג המכונית, במיוחד בזמן סטיה מנתיב. אסור היה לו לפנות שמאלה לפני שוידא שאין בדרכו כל דבר אחר. זה לא גורע מאחריות רוכב האופנוע שעקף מהצד הלא נכון.

 

גם קטנוע בנפח 50 סמ"ק יגיע לרמזור הבא לפני פורשה 911. אין מה לכעוס על רוכבי הקטנועים בעיר כי הם לרוב לא גוזלים דבר מהמכוניות. עד שתעביר את כף רגלך מהברקס לדוושת הגז ותתחיל לזנק, כל מה שישאר ממנו זה זכרון נעים. נכון, הוא השתחל ועבר אותך ברמזור. אז מה? זה לא גורע ממך כלום.

 

אופנוע שנוסע מהר צריך אורות חזקים כי בלילה צריך לראות את כל מרחק הבלימה שלך, ולכן כך תכננו אותם היצרנים. תתלונן אצלם. מעבר לזה, קיימת חובה חוקית להדליק אורות ביום, אז אתה יכול לשלוח העתק של התלונה למשרד התחבורה. לי אורות האופנועים לא מפריעים. יתכן ויש לך איזה "אנטי" בסיסי, ואז הכל מרגיז: האורות, הרעש, המהירות, הפוזה, ומה לא. צא מזה.

 

בקנדה גם היאוש יותר נוח, אין קטיושות, ויש טבע מדהים. וגם נוהגים אחרת - במכוניות ואופנועים. יתכן ובקנדה גם יש לנהגים ראיה טובה יותר, והם לא מדברים בזמן הנהיגה בסלולרי תוך כדי כתיבה ועישון סיגריה. בארץ יש די הרבה כאלה, ואם תעמוד עם אופנוע בטור מכוניות ברמזור, מישהו יזנק עליך מאחור. עניין של השרדות.

 

אני לא בא להצדיק את כל ההתנהגויות של רוכבי האופנועים, אבל ברוב המוחלט של תאונות עם מכוניות, אשם דווקא נהג המכונית. וזה סטטיסטיקה גם מהארץ וגם מחו"ל.

 

נמרוד

פורסם

חברים, בסופו של יום זה לא כ"כ רלוונטי מי אשם ומי לא. העיקר שכולם בסדר.

ולגבי התשלום, ההתחלקות שווה בשווה בהוצאות מתקבלות לחלוטין כי כפי שאתם רואים כאן הדעות לגבי אשמה די מתחלקות בצורה זהה.

 

אור.

פורסם

שלום

אני בימים אלה לומד נהיגה ואתם יודעים מה המורה שלי אומר לי כל פעם שאני פונה שמאלה (בכל מקום שהוא)

תן מבט במראה השמאלית לראות שאף מכונית ובעיקר רוכבי אופנוע עוקפים אותך

אני גם במקרה רוכב על קטנוע ביום יום אז ככה שאני מכיר את הסיטואציה ועשיתי תאונה דומה

וחד משמעית הרכב אשם לרוכב מותר לעקוף משמאל אלא אם כן יש פס הפרדה לבן מה שלא היה כי אם היה לרכב היה אסור לפנות שמאלה

נהג הרכב היה צריך להסתכל אלף פעם לפני שלקח את הפניה שמאלה שאף אחד לא עוקף אותו אני מניח שאם זה היה מכונית הוא היה רואה אותה וגם מרגיש אותה יותר חזק

פורסם

קטנוע הוא רכב לכל דבר ועל כן הוא צריך לנסוע במרכז הנתיב

לא בצד שמאל

לא בצד ימין

לא בשוליים

במרכז הנתיב

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

היה עך תאונה דומה שרשור בעבר... כדאי לחפש

אם אני לא טועה זה היה עם פיג'ו 306 לבנה שבסוף היא הייתה האשמה ולא המאזדה 6 ליסינג שניסתה לעקוף כמו הקטנוע,

 

כדאי לחפש

Polo 2012

פורסם
שלום

אני בימים אלה לומד נהיגה ואתם יודעים מה המורה שלי אומר לי כל פעם שאני פונה שמאלה (בכל מקום שהוא)

תן מבט במראה השמאלית לראות שאף מכונית ובעיקר רוכבי אופנוע עוקפים אותך

אני גם במקרה רוכב על קטנוע ביום יום אז ככה שאני מכיר את הסיטואציה ועשיתי תאונה דומה

וחד משמעית הרכב אשם לרוכב מותר לעקוף משמאל אלא אם כן יש פס הפרדה לבן מה שלא היה כי אם היה לרכב היה אסור לפנות שמאלה

נהג הרכב היה צריך להסתכל אלף פעם לפני שלקח את הפניה שמאלה שאף אחד לא עוקף אותו אני מניח שאם זה היה מכונית הוא היה רואה אותה וגם מרגיש אותה יותר חזק

נהיגה בשיעור נהיגה, ונהיגה לבד אחרי כמה שנים טובות, שונות שנות אור זאת מזאת.

וחוץ מזה, במצב שתואר, רוכב הסיכויים שנהג הרכב הסתכל במראה השמאלית, פשוט האופנוע היה בשטח המת שלו.

פורסם
נהיגה בשיעור נהיגה, ונהיגה לבד אחרי כמה שנים טובות, שונות שנות אור זאת מזאת.

וחוץ מזה, במצב שתואר, רוכב הסיכויים שנהג הרכב הסתכל במראה השמאלית, פשוט האופנוע היה בשטח המת שלו.

שטח מת?? שיקנה מראה פנורמית

פורסם

נהג הרכב אשם.

 

שחבר שלך יילך לבית משפט ויביא עו"ד טוב.

 

עלות התיקון (בהנחה שהמראה חשמלית) הינה ריאלית +-

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם
נהג הרכב אשם.

 

שחבר שלך יילך לבית משפט ויביא עו"ד טוב.

 

עלות התיקון (בהנחה שהמראה חשמלית) הינה ריאלית +-

לזרוק משפטים לא עוזר

תסביר

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

דני G. , אני מסכים עם כל מלה שלך. התופעות האלה מרתיחות גם אותי.

 

בדיוק היום נתקלתי בבחור שזיגזג והצליח לשרוט מכסה מנוע של מרצדס חדשה...

מקווה שבעל הרכב שבר לו את העצמות כמו שצריך.

 

כמו כן שכחת לציין את אלה שכאשר יש רמזור אדום למכוניות וירוק להולכי רגל, חוצים עם הקטנוע במעבר החציה , וממשיכים הלאה, איך שנוח להם בלי קשר לחוקים. או אולי אלה שעוקפים דרך השוליים.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
אני חש הרבה כעס בתגובה שלך, וזה חבל. אם קבוצה של אנשים מתנהגת כפי שהיא מתנהגת - יש לזה סיבה. תנסה פעם לשים קסדה על הראש, ותראה את הדברים אחרת.

 

לגופו של עניין. חובת הזהירות חלה גם על נהג המכונית, במיוחד בזמן סטיה מנתיב. אסור היה לו לפנות שמאלה לפני שוידא שאין בדרכו כל דבר אחר. זה לא גורע מאחריות רוכב האופנוע שעקף מהצד הלא נכון.

 

גם קטנוע בנפח 50 סמ"ק יגיע לרמזור הבא לפני פורשה 911. אין מה לכעוס על רוכבי הקטנועים בעיר כי הם לרוב לא גוזלים דבר מהמכוניות. עד שתעביר את כף רגלך מהברקס לדוושת הגז ותתחיל לזנק, כל מה שישאר ממנו זה זכרון נעים. נכון, הוא השתחל ועבר אותך ברמזור. אז מה? זה לא גורע ממך כלום.

 

אופנוע שנוסע מהר צריך אורות חזקים כי בלילה צריך לראות את כל מרחק הבלימה שלך, ולכן כך תכננו אותם היצרנים. תתלונן אצלם. מעבר לזה, קיימת חובה חוקית להדליק אורות ביום, אז אתה יכול לשלוח העתק של התלונה למשרד התחבורה. לי אורות האופנועים לא מפריעים. יתכן ויש לך איזה "אנטי" בסיסי, ואז הכל מרגיז: האורות, הרעש, המהירות, הפוזה, ומה לא. צא מזה.

 

בקנדה גם היאוש יותר נוח, אין קטיושות, ויש טבע מדהים. וגם נוהגים אחרת - במכוניות ואופנועים. יתכן ובקנדה גם יש לנהגים ראיה טובה יותר, והם לא מדברים בזמן הנהיגה בסלולרי תוך כדי כתיבה ועישון סיגריה. בארץ יש די הרבה כאלה, ואם תעמוד עם אופנוע בטור מכוניות ברמזור, מישהו יזנק עליך מאחור. עניין של השרדות.

 

אני לא בא להצדיק את כל ההתנהגויות של רוכבי האופנועים, אבל ברוב המוחלט של תאונות עם מכוניות, אשם דווקא נהג המכונית. וזה סטטיסטיקה גם מהארץ וגם מחו"ל.

 

נמרוד

נמרוד,

לאור הודעות קודמות שלך בהן כתבת לעניין, אני תמה על התגובה הנוכחית, אבל אשמח לכבד אותך בתשובה עניינית.

 

אין לי שום דבר נגד אף אחד שלא הרע לי. בין אם אני מכיר אותו אישית ובין אם לאו. נקודה.

יש לי לא מעט חברים שרוכבים על דו"ג ואני מאד מעריך אותם ואת רכיבתם. מן הסתם אותם אנשים ברי שכל, מודעים למעשיהם בכביש ועל כן לפחות במרבית הזמן לא יעשו את הדברים שתארתי בהודעתי (ואם כן, הדבר לא יעשה תוך כדי סיכון או ע"ח הזולת).

 

הודעתי נוגעת לאותם אלו ששמים ז$% אחד גדול על העולם וכלל לא מקדישים רגע למחשבה על מעשייהם. בין אם מודבר באותה השתחלות במרזור שמסכנת אותם ואת הנהגים ובין אם מודבר בהמתנה לרמזור ע"ג מעבר החציה ולפני מכוניות שמזנקות בזמן ומהר יותר מהם.

יתר על כן, העניין התחרותי עליו השלכת, אינו מעניין אותי כלל ולא רלוונטי. ממש לא איכפת לי כשעוקפים אותי בכביש (על 2 או על 4), לא מפריע לי שרוכב הדו"ג יעשה רבע מהזמן שלי לוקח במכונית להגיע לאותו מקום, ולא מזיז לי כשאני עומד בפקק ורוכב האופנוע לא.

מאד מפריע לי כשרוכב הד"וג עובר לי 2 ס"מ מהראי מבלי להאט (מה שכבר נגמר לא פעם בשפשוף), מאד מטריד אותי כשאותו רוכב עומד על מעבר החציה ומפריע להולכי רגל, מדבר עם הרוכב שלידו ומרים את הראש לרמזור רק לאחר שצופרים לו (שזה מספר שניות לאחר הירוק!). מרתיח אותי כשרוכב דו"ג מגיע מולי בחשיכה עם האור הגבוה (אור הדרך) מופעל, במקום האור הרגיל (או המעבר), כפי שקובע החוק וכפי שנדרש על מנת שלא אסתנוור ממנו. כל הסיפורים והתירוצים על כך שהמרחק שהאור הרגיל לא מספיק משמעותם דבר אחד בלבד - סע יותר לאט ! אתה לא יכול לסדר לך סביבה נהיגה בטוחה יותר ע"ח בטיחותם של אחרים, נקודה.

 

רק בכדי שתבין מה דעתי על דו"ג, יעילותם ותרומתם בכביש אומר לך :

א. אם בארץ לא היה מדובר בטירוף עקב נהיגתם המסוכנת והתת-רמה של נהגי המכוניות והרכב הכבד, סביר להניח שכבר מזמן הייתי עובר לדו"ג.

ב. אם יותר אנשים היו נוסעים בדו"ג, היו הרבה יותר מקומות חניה, ופחות תאונות ופקקים.

 

לכן, אל תטעה לחשוב שיש לי כעס על כלל הדו"ג, ממש לא. אבל יש לי הרבה טענות כלפי אלו שחיים בעולם משלהם, לא מתחשבים בצרכייהם של נהגי המכוניות, לא שומרים על חייהם אלא מצפים מהנהגים להיזהר עבורם, ומשפרים את בטיחותם ע"ח אחרים. הם, ורק הם.

 

נ.ב. - אני לא מצליח להיזכר מתי לאחרונה ראיתי נהג דו"ג עוצר, אבל ממש עוצר בעצור, או לא "גונב" בתמרור "תן זכות קדימה". כן גם הרבה נהגים עושים את זה, אבל הדו"ג זריזים יותר ועל כן מופעים בפתאומיות.

 

 

יום טוב,

דני G.

פורסם
1. יכול להיות שנהג הרכב אותת רק כשהוא התחיל לפנות שמאלה וסטה מהנתיב ולא עוד לפני שהוא התחיל להאט לקראת הפניה. אם הוא היה עושה זאת קשה לי להאמין שרוכב האופנוע היה מעז לעקוף. כך או כך במקרה כזה לא סביר שהנהג אכן בדק במראות שלו לפני ביצוע הפניה (הוא אמור לעשות זאת לפני כל האטה ופניה כדי לוודא שהוא לא נעקף ע"י כלי רכב אחר)

כפעולה מקדימה.

איני מסכים איתך לחלוטין.

נתקלתי בלא מעט רוכבי קטנוע בחיי אשר מאוד אוהבים לפנות במקביל אליך לכיוון פנייתך מתוך אותו מסלול למרות שאני מאותת זמן ניכר לפני הפנייה עצמה.

 

במתאבדים שיעיים אשר אוהבים לעקוף אותך בזמן פנייה נתקלתי גם, אומנם פחות.

 

לעניין הנושא עצמו, קשה לקבוע חלוקת אשמה מבלי לדעת בדיוק מה קרה.

במידה ונהג הרכב אותת וסימן כי ברצונו לפנות שמאלה לפני שנעקף, אשמתו היא של רוכב האופנוע.

במידה ולא אותת כלל, או אותת כבר בזמן שנעקף אשמתו היא של נהג הרכב.

×
×
  • תוכן חדש...