רכב כללי
רכבים, נהיגה, חדשות, סקירות, סיכומים, וכל דבר אחר שקשור למכוניות אבל לא מתאים לפורומים האחרים.
כללי הפורום - לקרוא ולהפנים!
בנוסף להקפדה על כללי קארספורום, המפורטים כאן, הנהלת פורום "רכב כללי" שמה דגש על מתן מידע מבוסס ועדכני, מתן כבוד אחד לשני ושמירה על שפה נאותה.
כמה מהכללים:
1. למרות שכותרות ערוכות בידי המנהלים הן בדרך כלל מצחיקות, אנא כתבו כותרת עניינית ואינפורמטיבית.
2. על המידע שאתם מפרסמים להיות אמין, מבוסס ועדכני. המידע גם חייב להיות מנומק.
3. נא לשמור על יחס מכבד לחברי הפורום, לגורמים חיצוניים ולמגזרים ואוכלוסיות (כן, גם "אור ירוק" ורוכבי אופניים).
4. נא לשמור על כתיבה בעברית תקנית.
5. נא לא לפרסם הודעות שכוללות לינקים ללא תוכן משמעותי.
6. במקרה של שרשור בו אתם מבקשים תשובה לשאלה כלשהי, אנא בצעו חיפוש בפורום טרם פתיחת השרשור כדי לקדם דיון קונקרטי ומועיל יותר.
ההנהלה מאחלת לגולשים חוויה מעשירה ומהנה.
66,574 נושאים בפורום הזה
-
- 3 עוקבים
- 29 תגובות
- 3.2 אלף צפיות
יצאתי לראות קצת הופעות של יום העצמאות, אני לא יודע מה איתכם אבל הצטערתי על שיצאתי בכלל מהבית לאור העובדה שבדרך חזרה הביתה הייתי צריך לעמוד בפקקים בתוך העיר קרוב לשעה וחצי. המצב היה פשוט לא נורמלי, נהגים חסרי סבלנות חותכים אחד את השני, עוברים באור אדום, חוצים פס רצוף ונוסעים בנתיב הנגדי כאשר מכוניות באות מנגד, כמה מוניות אפילו נסעו על המדרכה! בעוד ששוטרים עומדים בצמתים ונשארים אדישים לכל מה שקורה, מה הולך פה?!?! מה שבטוח זה שמבחינת איכות השלטון ותרבות נהיגה מדינת ישראל משתווה למדינת עולם שלישית.
הודעה אחרונה מאת maxcher, -
- 5 תגובות
- 852 צפיות
שלום לכולם אחרי הרבה לבטים ושאלות כאן ועיון כאן בסוגי הרכב קניתי היום בבוקר אוטו http://www.yad2.co.il/Cars/hotPicDetails.php?CatID=1&SubCatID=1&Expensive=&CarID=1470655&Code=69d044087c774f42d7f82cbf4aeef046 במקום 3500 . 3250 סקודה פליסיה. שנת 95 כמה יכול לעלות לי ביטוח עליו? מישהו יכול להמליץ על חברה? אני לא נהג חדש בלי שום עבירת תנועה או תאונות בן 26 עוד חודשיים. תודה לכולם על העזרה.
הודעה אחרונה מאת timur2008, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
שלום לכם. הקפאתי את רישיון הרכב שלי (הרכב שנת 1989). התוקף של הטסט האחרון של הרכב היה ב04/06/2009 ואני רוצה בקרוב להוציא רישיון חדש לרכב שאוכל לגשת לטסט. מאחורי הרישיון המוקפא (רישיון בצבע כתום) רשום כך: "לא יחודש רישיון רכב מיושן אם חלפה שנה מיום שפג רשיונו - גם אם הרישיון הופקד". אם אני מבין נכון, מתי שתעבור לה שנה של הקפאת רישיון ללא טסט, אצטרך לעשות בדיקה מעבדה? תודה, JEP.
הודעה אחרונה מאת JEP, -
-
- 4 תגובות
- 11.5 אלף צפיות
אני רוצה להחליף ברכב כמה מנורות ללדים,ואני צריך לדעת איזה סוג הנורות הבאות: תאורת פנים תאורת מספר רישוי אור רברס ואור אחורי הרכב הוא שרייד 97' אם אתם יכולים להפנות אותי לאתר או שמישהו יודע אילו נורות יש שם? ד"א בספר רכב כתוב רק את את ההספק של הנורה. תודה.
הודעה אחרונה מאת ArikC, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 22 תגובות
- 3 אלף צפיות
לאחר שסמל"ת ויתרה על הייבוא מסיבות של אי-כדאיות, נראה כי אוטו-איטליה תתחיל את הייבוא ותפתח סוכנות מרכזית בארץ. http://finance.walla.co.il/?w=/3/1665895&m=1&mid=89640
הודעה אחרונה מאת YaronMi, -
-
פיאט פרסמה תמונות של האונו החדשה מברזיל. אני לא מצליח להבין מדוע במקום להיות מקוריים בעיצוב כמו הסוויפט למשל פיאט הלכו על עיצוב כמו הפנדה פשוט משעמם.
הודעה אחרונה מאת adi89, -
- 1 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
אני כרגע מוכר את הטרקטורון שלי שנגמר לו הטסט בסוף החודש. האם זה אפשרי להעביר בעלות ללא טסט?
הודעה אחרונה מאת אסף199, -
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
לא מזמן עברתי תאונה קלה יחסית. כבר יידעתי את חברת הביטוח והתכוונתי להתחיל בתהליכי תביעה. הנהג הפוגע ביקש ממני שלא לערב את חברת הביטוח ולהמנע מתביעות משני הצדדים. עד כאן אין לי בעיה. אבל הוא אמר לי שבכדי שהוא יוכל לערב את הביטוח המקיף שלו ולתקן את הנזק יחד עם הביטוח, הוא חייב שאחתום לו על הודאה כי הוא לא אשם בתאונה. לפי ההסבר הלא מובן שלו, אם זה לא ייעשה, חברת הביטוח תאלץ אותו לתבוע במידה והוא טוען לחוסר אשמה. אני מאוד מבולבל מהסיטואציה, זו תאונה ראשונה שלי ואין לי הרבה מייעצים לכן אני פונה אליכם. כל הסיפור הזה מריח לי חשוד, חשבתי להחתים את אותו בנאדם על הודאה דומה ולצרף סעיף אשר בו הוא יתחייב לא לתבוע אותי. מה אתם אומרים?
הודעה אחרונה מאת אמיר שליט, -
- 4 תגובות
- 9.2 אלף צפיות
אני מיטלבת אני רוצה לירכוש רכב עוד 4 חודש אבל אם אני יחכה עוד שלוש חודש והמחירונים ירדו אז זה משתלם בכול מיקרה אפשר תשובה בבקשה
הודעה אחרונה מאת sronis, -
-
- אחראי פורום
- 20 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
שלום לחברי הפורום. שמי עידן סטודנט לתואר שני במנהל עסקים MBA. במסגרת תוכנית הלימודים, אני כותב תוכנית מחקר בתחום השיווק, בה בחרתי להתמקד בתחום הרכב. הנושא הינו- השפעת ארץ ייצור הרכב על תפיסת הצרכן, מבחינת איכות החומרים, אמינות, שמירת ערך עתידית, טיב הרכב ועוד. מצורף שאלון בן 14 שאלות הקשורות לתחום הנ"ל (קובץ בפורמט WORD). אודה לכל חברי הפורום הפורום שיענו על השאלון המצורף. את השאלון לאחר המענה יש לשלוח למייל: [email protected] תודה מראש לכולם על שיתוף הפעולה בברכת חג עצמאות שמח עידן סקר- השפעת מדינת ייצור.doc
הודעה אחרונה מאת idan2002lb, -
-
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
החלטתי לרכוש ולהתקין חיישני רוורס לאוטו. רק שאז עלתה שאלה לא כ"כ צפויה, איפה? איפה שמים ברכב הזה את חיישני הרוורס. והשאלה נשאלת מפני שמיקומו של הטמבון בעייתי משהו. ובעיקר בגלל הצבע, הרכב הוא כסוף והטמבון שאתם תחליטו אם עליו או מתחתיו מתקינים את החיישנים. הוא שחור, זאת אומרת שלפני שאבצע את הרכישה באינטרנט. אהיה חייב לדעת איפה אתקין את החיישנים. ע"מ לבחור בצבע מתאים, אשמח אם תעזרו לי, הנה מס' תמונות שימחישו את הדילמה:
הודעה אחרונה מאת רועי צוקרמן, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 25 תגובות
- 4.2 אלף צפיות
החלטתי לבדוק מחירי מכוניות שמעניינות אותי. נכון שמכוניות רבות לא נמכרות במחיר מחירון, אך המחירון הוא אינדיקציה. אלה עיקרי הממצאים: מזדה 3 (לא מעניינת אותי, אך הבאתי אותה לצורך השוואה)- כצפוי מאבדת מעט מערכה, בממוצע 12% בשנה, אך ככל שהמכונית ישנה יותר היא מאבדת יותר, בניגוד למיתוס שמכונית מאבדת יותר בשנים הראשונות. שירוקו - בניגוד למיתוס, שמפסידים המון על מכונית חדשה, האובדן הוא רק כ 13% שנה לאחר הקנייה כחדשה. האובדן לעומת שנת 2010 משומשת הוא רק 7%. גולף GTI דור 5- 15% לשנה מרצדס CLK בשנים 1998-2002 - זו התגלית שהסעירה אותי ביותר בתוך החישובים שלי: הייתי בטוח שמרצדס בת 8-12 סיימה את רוב ירידת הערך שלה, אך מסתבר שהיא יורדת עדיין בממוצע 17% לשנה. בטבלה המ…
הודעה אחרונה מאת bababen, -
-
- 4 עוקבים
- 20 תגובות
- 3 אלף צפיות
חווית הקנייה חיובית לחלוטין. את הרכב הקודם שלנו, רכשנו דרך חברת טרייד אין פרטית, כזו או אחרת. מסכת הבעיות שהיתה לנו איתם, לא ממש השאירה טעם טוב ועצם העובדה כי אחרי שנה עם הרכב המוסכניק שלנו כחכך בגרונו והשתעל קלות "תמכרו" העלתה שוב את הטעם המריר. בגלל שאנו גרים בחור נידח יחסית ויש לנו עוללה שדורשת הסעה יומית אל ומהמעון, אפשרות של מכירה, תקופה ללא גלגלים וחיפוש רכב בצורה פרטית, לא ממש קסם לנו. עברתי בין סוכנויות הליסינג/השכרה למיניהן על מנת למצוא עיסקת טרייד הוגנת ונתקלתי בהצעות מגוונות, אך לא ממש הוגנות (מבחינתי). עד שהגעתי בטעות לחלוטין לחברה מסויימת אחת שלא אזכיר את שמה כרגע, חברה גדולה וידועה, כאשר הייתי בכלל בדרכי למקום אחר. עם צחי, איש המכיר…
הודעה אחרונה מאת kangal, -
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
שלום לכולם קיבלתי שלילה מנהלתית לחודש, השלילה נגמרת ב23 לחודש שזה יוצא יום שישי הקרוב. משטרת התנועה איפה ששללו לי את הרשיון לא עובדים בשישי. הגיוני שהיומנאי בתחנה אמר לי להגיע מחר - ביום חמישי על מנת לקחת את הרשיון שלי? בקשר לרכב להוציא אותו זה לא בעיה, כי המגרש החרמה פתוח ועובד בשישי.
הודעה אחרונה מאת נהגת שודים, -
-
- 2 עוקבים
- 18 תגובות
- 3.7 אלף צפיות
כל מי שעבר קורס נהיגה מתקדמת בטח מכיר את העניין: להסתכל למקום שבו אנחנו רוצים להמצא במקום לעקוב אחרי תוואי הדרך המידיים. כמובן שבמסלול הטכניקה מאוד עוזרת אבל אני רוצה לדבר על הכביש. מאז שהתחלתי להסתכל קצת יותר רחוק קורה לי פחות שאני מופתע(סיבוב שהגיע משום מקום, פקק פתאומי), מסוגל לתכנן בצורה טובה יותר מכיוון שאני רואה מראש את מצב הדרך, מרגיש בטוח יותר ובקיצור, מאוד עוזר ומשפר את כישורי הנהיגה.
הודעה אחרונה מאת מאירוב, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 11 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
יצרני הרכב היפנים שבמשך שנים מיצרים את אותם הדגמים , עם אותם מפרטים ללא שינויים משמעותיים. למעשה יש להם את אותו מתכון קבוע , גיר אוטו, מנוע 1.6 , עיצוב חדיש. למעשה רוב השינויי בן הדגמים זה רק בעיצוב החיצוני , פנסים שקופים .. . איך יכול להיות שהיפנים למעשה לא שינו שום דבר , במשך השנים שיפרו את המכלולים הישנים ועדיין לא הגיעו לשלמות ? איך יכול להיות שרכב ארופי עם מרכב מנוע גיר וכל המערכות המודרניות והמסובכות אמין בדיוק או כמעט ( עוד החלפת חיישן בשנה) , כמו רכב יפני ? היפניות שניסו להכניס טכנולוגיות מתקדמות , למשל טיוטה התחילו להתקלקל לעיתים תכופות יותר , והרבה יותר מהרכבים האירופים עם אותם מכלולים . מה דעתכם ?
הודעה אחרונה מאת חן פרחי, -
-
- 4 תגובות
- 895 צפיות
כעת חזרתי מתחנת דלק המפרש בראשל"צ והמחיר של 98 היה 7.11 בעוד ה96 7.16 האם זה הגיוני?
הודעה אחרונה מאת oren1001, -
- 0 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
היה בחור נחמד שמתקן חלונות חשמל בבית הלקוח במחירים ממש נמוכים. הוא תיקן כל חלון בטראנו שלי ב150 שקל. ועכשיו אני שוב צריך לתקן ולצערי איבדתי את המספר שלו. אולי במקרה מישהו מכיר?
הודעה אחרונה מאת גברעם, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 12 תגובות
- 15.3 אלף צפיות
היי, אם עולה חדש קונה רכב חדש שרשום על שמו האם יש מגבלה לגבי הנהג ברכב, האם רק העולה יכול לנהוג, בן זוגו והאם אני כרחוק משפחה אוכל לנהוג עליו ללא נוכחות העולה חיפשתי אך לא מצאתי תשובה חד משמעית. תודה
הודעה אחרונה מאת Tzvika-Pick, -
-
- 2 תגובות
- 976 צפיות
בניגוד מוחלט להמלצות ועדת מומחים שהגישה מסקנותיה, המשרד להגנת הסביבה קובע כי אין צורך לבדוק כל מכונית היברידית שנמכרת בישראל ולהעניק לה "ציון קרינה". המשרד: "נמשיך לעודד רכישת מכוניות היברידיות, כדי להפחית את פליטת גזי החממה וזיהום האוויר כתוצאה מהתחבורה" לכתבה המלאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3878904,00.html
הודעה אחרונה מאת ~MeiR~, -
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 973 צפיות
שלום, ראיתי שלצמיגי מישלן לדוג', יש 4 שנים אחריות. מה נותנת האחריות הזאת? אם יש פנצ'ר אז מתקנים בחינם? עם הצמיג נקרע אז מחליפים אותו? אריאל
הודעה אחרונה מאת bagira, -
-
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
אהלן חברים רציתי לשאול אתכם שאלה שממש מטרידה אותי. שני חברים שלי הוציאו רישיון ביחד בהפרש של חודש כל אחד. שניהם קיבלו את החידוש רישיון ביחד, אך חבר אחד צריך לשלם 190 שקלים לחידוש והשני 224 שקלים. מדוע המחיר משתנה מאדם לאדם?
הודעה אחרונה מאת Discover, -
- עוקב אחד
- 13 תגובות
- 4.1 אלף צפיות
בוקר טוב.איזו תכנת ניווט למכשירי ה-GPS לרכב, הינה המומלצת ביותר מבחינת איתור מכמונות מהירות/מצלמות שתדע גם להתמודד מול הגאטסו כאשר יהיה נפוץ יותר בעתיד?אודה גם תוכלו לפרט מדוע ואילו יתרונות וחסרונות יש לכל אחת.תודה למגיבים.ליאור
הודעה אחרונה מאת Mr_Shankly, -
- 5 תגובות
- 940 צפיות
http://www.autoblog.com/photos/ken-block-gymkhana-3-ford-fiesta/#2913244 אז זהו, הסירטון השלישי של קן בלוק (בלוקים) עומד להיחשף בקרוב, והפעם עם נציגה מקבוצת הראלי של פורד (עימה חתם על חוזה בתחילת השנה וישתתף בWRC) http://www.worldrallysport.com/content/ken-block-confirms-wrc-2010-program-with-ford לאחר עזיבתו את קבוצת הראלי של סובארו (עם נציגותיה בוצעו הסירטונים הקודמים). הרכב נחשף כבר אתמול בארה"ב והוא פורד פיאסטה (מסיבה) 2011 שנבנתה ע"פ דרישות בלוק. יש גם טיזר קצר מאד בינתיים שנשרף בו הרבה מאד גומי. http://www.youtube.com/watch?v=xNTroEvi8mQ&feature=player_embedded דרך יוטיוב ERROR: If you can see this, then YouTube is…
הודעה אחרונה מאת Wheezy, -
- 7 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
האם זה כדאי בכלל? מה השיקולים? תודה
הודעה אחרונה מאת אמיר שליט, -
כסף תמורת הרס של המנוע 1 2
מאת VAG.-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 22 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
מישהו יכול להסביר לי מה זה Clunkers ולפרט בכלל מה זה הדבר הזה ?! בסירטון השני ממלאים מים או משהו במנוע שריק לגמרי משמן ובשאר אני חושב שאין שמן אך לא בטוח
הודעה אחרונה מאת אור .ס., -
-
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 23 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/250888/mercedes_cls_shooting_break.html מרצדס שוב עושים ל BMW שיעור בעיצוב. היא נראית מצויין לטעמי, במיוחד מול ה 5 GT המכוערת. גם מבפנים יש המון פרטים מאוד מיוחדים (פחות לטעמי).
הודעה אחרונה מאת ברווז, -
-
- 4 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום לכולם , לאחרונה רכשתי קרייזלר וויג'ר , אשר כידוע אוהב לישתות, בניסיון לחסוך-האם בנסיעות ארוכות , נסיעה בבקרת שיוט מופעלת תעזור? תודה למשיבים.
הודעה אחרונה מאת SaarG, -
היי, מקווה שזה המתאים לשאלה, אם לא נא להזיז חבר מתעניין אם יש דגם רכב שמגיע עם פנסי קסנון, ובאותו הרכב בדגם הפחות מאובזר אין קסנון האם חוקי להתקין? למשל בגולף\גולף ג'י טי איי לא מגיעים קסנון, בדגם גולף ג'י טי איי עם חבילת פרמיום כן מגיעים קסנון, האם חוקי להתקין בגולף שאין לה את חבילת איבזור הנ"ל(אני מדבר על התקנת פנסים אותם הפנסים שמגיעים בדגם המאובזר)? תודה
הודעה אחרונה מאת Tzvika-Pick, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 21 תגובות
- 3.2 אלף צפיות
כבר כשיצאה לפועל תוכנית הגריטה אמרתי שזה הולך ליצור קטסטרופה לתחום שימור הרכבים המעניינים (יותר ופחות) בארץ - ולפני שבוע נוכחתי בזה באופן אישי. היתה לנו במשפחה פז'ו 305, שנת 88 (בזמנו הדגם נקרא "סלקט"), שהתחילה את חייה אצל סבא שלי, עברה לדודים שלי, והמזימה שלי היתה לשים עליה יד באיזשהו שלב, ולשמר אותה. אני לא מעריך של 305 יהיה פעם איזשהו ערך אספני, אבל מי חשב לפני 30 ו 40 שנה שמישהו יהיה מוכן לשלם כסף טוב על פיאט 500, איזטה, פז'ו 404 או כל רכב יומיומי אחר - זו היתה תחבורה בסיסית ותו-לא, כזו שאנשים השתדרגו ממנה למשהו אחר כשרק יכלו. אז לפני שבוע נודע לי בדרך-אגב, בשיחה עם דודים שלי, שהפז'ו הלכה לגריטה - יד שניה, במצב מעולה. וכן, זו סתם פז'ו שנת 88, אבל איכשהו התבא…
הודעה אחרונה מאת יוסי פרנקוס, -
